Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 juli 2007, 21:11   #1
kapler
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2006
Berichten: 4
20 jr, krullend haar, man, haaruitval

Hallo beste lezers,


Zoals bijna iedereen op dit forum heb ook ik, last van haaruitval.
Ik heb lang krullend haar ( expres lang haar, vanwege het bedekken van mijn inhammen). Ik schat dat ik op de NW 1 zit.

Mijn eerste vraag: is het zo dat mensen met krullend haar gemiddeld dunner en minder haar hebben?

Er is iets opmerkelijks aan de hand bij mij: ik heb heel erg veel haaruitval aan de achterzijde van mijn hoofd! Vooral bij het kammen en ''even door de haren strijken met de vingers'' heb ik iedere keer een aantal haren te pakken. Je ziet gelukkig geen kale plakken op mn achterhoofd, maar het is toch best opmerkelijk en heel erg frustrerend natuurlijk. Heeft iemand hier een antwoord op?

Verder heb ik inhammen en is mn haar best dun op mn kruin. Als je een close-up foto maakt van mijn kruin, zie je alles doorschijnend. ( ik durf nog geen foto's te zetten)

Ik tel ook soms mijn uitgevallen haren. Meestal is dat er rond de 250, dus heel ernstig.

Ik ben nog niet naar de huisarts geweest, maar ik denk dat lijd aan AGA. Wat denken jullie?

In ieder geval bedankt voor uw aandacht!
kapler is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2007, 00:29   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kapler Bekijk bericht
Ik ben nog niet naar de huisarts geweest, maar ik denk dat lijd aan AGA. Wat denken jullie?
Dat denk ik ook. Voor een juiste diagnose zou je naar een dermatoloog kunnen gaan, want huisartsen weten zelden of nooit iets over haaruitval.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2007, 00:52   #3
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kapler Bekijk bericht
Hallo beste lezers,


Zoals bijna iedereen op dit forum heb ook ik, last van haaruitval.
Ik heb lang krullend haar ( expres lang haar, vanwege het bedekken van mijn inhammen). Ik schat dat ik op de NW 1 zit.

Mijn eerste vraag: is het zo dat mensen met krullend haar gemiddeld dunner en minder haar hebben?

Er is iets opmerkelijks aan de hand bij mij: ik heb heel erg veel haaruitval aan de achterzijde van mijn hoofd! Vooral bij het kammen en ''even door de haren strijken met de vingers'' heb ik iedere keer een aantal haren te pakken. Je ziet gelukkig geen kale plakken op mn achterhoofd, maar het is toch best opmerkelijk en heel erg frustrerend natuurlijk. Heeft iemand hier een antwoord op?

Verder heb ik inhammen en is mn haar best dun op mn kruin. Als je een close-up foto maakt van mijn kruin, zie je alles doorschijnend. ( ik durf nog geen foto's te zetten)

Ik tel ook soms mijn uitgevallen haren. Meestal is dat er rond de 250, dus heel ernstig.

Ik ben nog niet naar de huisarts geweest, maar ik denk dat lijd aan AGA. Wat denken jullie?

In ieder geval bedankt voor uw aandacht!
Hej
Ik denk dat mensen met krullen juist dikker maar niet meer of minder haar hebben...
Zitten er mensen met AGA in je familie?
En die 250 haren... Wanneer tel je deze? Na het douchen? Zo ja hoe vaak douch je je? Om de 3 a 4 dagen lijkt me met 250 haren nog niet zo een probleem.

Ben benieuwd naar je antwoorden (aangezien ik ook krullen heb en aan mijn haar twijfel)

PS: Probeer hier toch eens wat foto's te gooien.
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2007, 18:36   #4
kapler
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2006
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
Hej
Ik denk dat mensen met krullen juist dikker maar niet meer of minder haar hebben...
Zitten er mensen met AGA in je familie?
En die 250 haren... Wanneer tel je deze? Na het douchen? Zo ja hoe vaak douch je je? Om de 3 a 4 dagen lijkt me met 250 haren nog niet zo een probleem.

Ben benieuwd naar je antwoorden (aangezien ik ook krullen heb en aan mijn haar twijfel)

PS: Probeer hier toch eens wat foto's te gooien.
Mijn vader is kalend (vanuit de kruin en van de voorzijde heeft hij nog wel wat haar (age 47). Dat lijkt zeer sterk op AGA volgens mij. Mijn vader had in zijn jeugd een flinke bos krullend haar. Daar is nu dus weinig van te zien helaas. De kans is groot, denk ik, dat ik hetzelfde natuurlijke procedure moet ondergaan. Ik baal hier echt vreselijk van.
Verder had mijn opa totaal geen haaruitval.

Ik was mn haar meestal 1 x per week grondig (shampoo olie). En daarnaast kam ik mn haren (grondig) om de 3 dagen ongeveer. Na het kammen dan komen de haren dus los. Soms lijkt het alsof ik de haren er letterlijk uit trek, maar waarschijnlijk zijn al die haren al uitgevallen en verblijven ze als 'lijkjes' tussen mn haarbos he ?

Ik heb vele topics, threats gelezen op deze site. Ik ga niet aan de pillen zitten (ik merk toch dat mensen veel bijwerkingen eraan over hebben), maar ik zal over enkele jaren zeker een haarimplantage overwegen.
Ik hoop dat er tegen die tijd heel veel concurrentie is in de
''haar-business'', wellicht daalt de prijs voor het implanteren!

Stel, ik lijd 100% aan AGA (na bezoek dermatoloog). Wat zal hij dan doen? Zal de dermatoloog medicijnen voorschrijven of ...?
Heeft een van jullie al ervaring hiermee?
kapler is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2007, 20:14   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als de dermatoloog finasteride-pillen (Proscar, Propecia) wil voorschrijven en jij hebt geen zin in de mogelijke bijwerkingen daarvan, kun je vragen om minoxidil-lotion 5% zonder propyleenglycol eventueel in combinatie met spironolactone 2%.

Succes!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2007, 20:48   #6
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kapler Bekijk bericht
Mijn vader is kalend (vanuit de kruin en van de voorzijde heeft hij nog wel wat haar (age 47). Dat lijkt zeer sterk op AGA volgens mij. Mijn vader had in zijn jeugd een flinke bos krullend haar. Daar is nu dus weinig van te zien helaas. De kans is groot, denk ik, dat ik hetzelfde natuurlijke procedure moet ondergaan. Ik baal hier echt vreselijk van.
Verder had mijn opa totaal geen haaruitval.

Ik was mn haar meestal 1 x per week grondig (shampoo olie). En daarnaast kam ik mn haren (grondig) om de 3 dagen ongeveer. Na het kammen dan komen de haren dus los. Soms lijkt het alsof ik de haren er letterlijk uit trek, maar waarschijnlijk zijn al die haren al uitgevallen en verblijven ze als 'lijkjes' tussen mn haarbos he ?

Ik heb vele topics, threats gelezen op deze site. Ik ga niet aan de pillen zitten (ik merk toch dat mensen veel bijwerkingen eraan over hebben), maar ik zal over enkele jaren zeker een haarimplantage overwegen.
Ik hoop dat er tegen die tijd heel veel concurrentie is in de
''haar-business'', wellicht daalt de prijs voor het implanteren!

Stel, ik lijd 100% aan AGA (na bezoek dermatoloog). Wat zal hij dan doen? Zal de dermatoloog medicijnen voorschrijven of ...?
Heeft een van jullie al ervaring hiermee?
En hoe zit het aan je moederskant? Want je als jij het beschrijft is je vader later dan jou begonnen met kalen (mocht het bij jou het geval zijn natuurlijk.) De volgende vraag klinkt mischien raar voor jou maar hoe zit het met de lichaamsbeharing van jou en van je vader?

PS: 250 haren per week is dus echt NIET veel he.
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2007, 18:47   #7
FritsB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2007
Berichten: 3
He,

even snel tussendoor (ook weer zowat om een nieuw topic ervoor te openen)

Ik ben dus ook 20, heb al enkele jaren last van haaruitval (begint nu zichtbaarder te worden. Had altijd dik (en donker haar), maar wordt nu dus iets lichter (vooral inhammen). Nou wordt hierboven de vraag gesteld over lichaamsbeharing. Ik heb daar zelf enorm veel van, benen, armen, borst en zelfs enkele haatjes op mn rug (niet echt zichtbaar, maar toch). Is dit 'positief' i.v.m. de behandeling van haaruitval, of juist niet?

Bedankt alvast
FritsB is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2007, 19:32   #8
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FritsB Bekijk bericht
He,

even snel tussendoor (ook weer zowat om een nieuw topic ervoor te openen)

Ik ben dus ook 20, heb al enkele jaren last van haaruitval (begint nu zichtbaarder te worden. Had altijd dik (en donker haar), maar wordt nu dus iets lichter (vooral inhammen). Nou wordt hierboven de vraag gesteld over lichaamsbeharing. Ik heb daar zelf enorm veel van, benen, armen, borst en zelfs enkele haatjes op mn rug (niet echt zichtbaar, maar toch). Is dit 'positief' i.v.m. de behandeling van haaruitval, of juist niet?

Bedankt alvast
Hoe lang heb je er dan precies last van? Vanaf welke leeftijd bedoel ik dan? Ik DENK volgens mijn eigen theorie dat dat positief is als je aan de gang gaat met middelen als fina en duta.
Kijk voor mijn theorie hierover maar eens hier:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=11237

Offtopicvraag: Wat mij opvalt dat de meeste mannen die hier komen een leeftijd van 20 t/m 23 hebben . Zou dat komen omdat de meesten tussen DIE leeftijd kaal worden of dat die categorie er de meeste problemen mee heeft?
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2007, 16:04   #9
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
Offtopicvraag: Wat mij opvalt dat de meeste mannen die hier komen een leeftijd van 20 t/m 23 hebben . Zou dat komen omdat de meesten tussen DIE leeftijd kaal worden of dat die categorie er de meeste problemen mee heeft?
Dat kaalheid steeds meer voorkomt, daar zijn we het denk ik wel over eens maar ik vraag me af hoe dat komt... Ik zat te denken aan:
1 De AGA genen worden steeds meer verspreid door voortplanting en zo zijn er steeds meer mensen met AGA in hun genenpaket.
2 Of er worden niet meer of minder mensen kaal maar de mensen die kaal worden krijgen er door bepaalde factoren steeds vroeger mee te maken.
?

(Hoopt stiekem op het eerste)
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2007, 16:32   #10
FritsB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2007
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
Hoe lang heb je er dan precies last van? Vanaf welke leeftijd bedoel ik dan? Ik DENK volgens mijn eigen theorie dat dat positief is als je aan de gang gaat met middelen als fina en duta.
Kijk voor mijn theorie hierover maar eens hier:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=11237
Toen ik een jaar of 13/14 was, lagen er in mijn bed al heel wat haren. Sindsdien is dat altijd zo gebleven. Had vroeger erg dik haar, maar dat is nu aardig aan het uitdunnen. Altijd ook aardig lichaamsbeharing gehad.

Maar is het ook 'bewezen' dat mensen met meer lichaamsbeharing beter behandelbaar zijn?? In dat geval wil ik best een poging wagen. En wat zou k dan het beste kunnen nemen?? heb het meeste uitval bij de inhammen
FritsB is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2007, 18:23   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
Dat kaalheid steeds meer voorkomt, daar zijn we het denk ik wel over eens maar ik vraag me af hoe dat komt... Ik zat te denken aan:
1 De AGA genen worden steeds meer verspreid door voortplanting en zo zijn er steeds meer mensen met AGA in hun genenpaket.
2 Of er worden niet meer of minder mensen kaal maar de mensen die kaal worden krijgen er door bepaalde factoren steeds vroeger mee te maken.
?

(Hoopt stiekem op het eerste)
Het eerste kan waar zijn, maar bedenk dat merkbare veranderingen in een populatie van enige omvang (en de mensheid is behoorlijk groot) enkel tientallen tot honderden generaties nodig hebben. Een generatie bij de mens duurt een jaar of 25, dus reken maar op duizenden jaren.

Ik denk dat je naar andere redenen moet zoeken. Misschien zijn mensen van die leeftijd eerder geneigd om op Internetfora hulp te zoeken. Of legt een groter deel van de mensen die iets ouder zijn zich toch wat makkelijker neer bij het feit dat ze kaal worden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2007, 18:58   #12
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
Dat kaalheid steeds meer voorkomt, daar zijn we het denk ik wel over eens maar ik vraag me af hoe dat komt... Ik zat te denken aan:
1 De AGA genen worden steeds meer verspreid door voortplanting en zo zijn er steeds meer mensen met AGA in hun genenpaket.
2 Of er worden niet meer of minder mensen kaal maar de mensen die kaal worden krijgen er door bepaalde factoren steeds vroeger mee te maken.
?

(Hoopt stiekem op het eerste)
Voorbeeld van theorie 2:
De broer van mijn opa is qua verloop van AGA een beetje Sean Connery nagegaan... Op zijn 40ste nog een acceptabele hoeveelheid haar en daarna nam het langzaam af. Inmiddels zijn ze beiden denk ik even kaal.
Zijn zoon die als tweer druppels op hem lijkt en precies hetzelfde haar heeft is veeeel eerder kaal geworden. Hij zit op zijn 40ste al in een NW4.
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2007, 18:59   #13
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Nu zijn er genoeg mensen die beweren dat Sean Connery een pruik droeg maar dat wordt over half Hollywood gezegt en dan moet dat wel een heeeele goede pruik zijn geweest (google).
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2007, 19:09   #14
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
Nu zijn er genoeg mensen die beweren dat Sean Connery een pruik droeg maar dat wordt over half Hollywood gezegt en dan moet dat wel een heeeele goede pruik zijn geweest (google).
Ik heb zelfs ergens gelezen dat hollywood sterren hun eigen haar voor een film lang lieten groeien om het vervolgens als een soort Toppik over hun kalende plekken heen te strooien. Of dit echt waar is weet ik niet, maar het verhaal gaat echt.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2007, 20:16   #15
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Ik zou eigenlijk wel eens meer willen weten van het haar van Sean Connery.. Mischien een topic waard?
INT is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
kan niet meer verder.. parell Hirsutisme - Algemeen 150 17 augustus 2007 22:43
Droog haar sterker met als gevolg minder haaruitval Lambert AGA - Algemeen 4 7 maart 2007 21:45
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
krullend haar The Dude Overige (haar)discussies - Algemeen 4 20 augustus 2004 23:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.