Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 juni 2013, 20:58   #16
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Dat zou fijn zijn! Of 2 voor de prijs van 1
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2013, 08:52   #17
Paulien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Berichten: 38
Ik ga ook wel mee!!
Paulien is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2013, 08:58   #18
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Joehoe, de aanhang groeit. Wat leuk! Ben wel benieuwd naar je verhaal Paulien. Wil je een tipje van de sluier oplichten?
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2013, 10:57   #19
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hoe meer zielen hoe meer vreugd !
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2013, 11:29   #20
Paulien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Berichten: 38
GHG, dit is het verhaal dat ik in 2003 op deze site plaatste:
Hallo allemaal,
Ik ben een jonge vrouw van 33 jaar, en ik heb sinds ongeveer 6 jaar last van extreme haaruitval. Tot die tijd had ik een dikke bos met lang haar. Daar is inmiddels weinig meer van over, ik ben meer dan de helft van mijn haar verloren!
Ook ik ben diverse keren bij dokter Boersma geweest. Hij heeft mij geadviseerd de Diane-pil te gaan slikken. Dit heb ik gedaan, maar het heeft me helaas niets geholpen. Ik kreeg er alleen migraine van. Mijn haar wordt steeds dunner, op sommige plekken kun je mijn hoofdhuid er doorheen zien. Ik word hier ontzettend onzeker van, en durf hierdoor ook geen relatie meer te beginnen! Wie wil er nu een vrouw die (bijna) kaal wordt?! Heel mijn bed ligt vol haren, mijn trui zit vol haren, als ik mijn haren was, zit het doucheputje helemaal vol....
Ik kan er vaak wel om janken, het beinvloedt mijn hele leven.
Het is bij ons in de familie zeker niet erfelijk, want mijn moeder heeft nog een hele dikke bos met haar. Mijn vader heeft dun haar, maar is niet kalend ofzo.
Ik vind het fijn dat ik hier mijn verhaal kwijt kan. En ik hoop op reacties, van "lotgenoten".

Inmiddels ben ik dus 10 jaar verder. Sinds 2004 samen met een hele lieve man, met wie ik erg gelukkig ben. Het enige wat de boel overschaduwt, is de haaruitval. Op dit moment erger dan ooit. Vooral aan de voorkant, bij mijn haarlijn, zie je mijn hoofdhuid helemaal. Ik kan het momenteel nog redelijk camoufleren. Geen idee voor hoe lang nog.
Paulien is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2013, 12:11   #21
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hoi Paulien; herkenbaar verhaal & join the club!

Fijn dat je een lieve man hebt gevonden; ze bestaan echt wel. Ik heb er nl. ook een, waar ik mee kan lezen & schrijven en die mijn haar-ellende begrijpt.
Ik heb ook jarenlang mijn dunne haar gecamoufleerd, soms was ik uren bezig en dan zat het nog stom (althans dat vond ik). Mijn man zei vaak; je ziet er goed uit en je ziet echt niets! Jaja .......

Na wikken & wegen (medicatie: ja/nee) etc. ben ik voor een synthetisch haarwerk gegaan. Ik draag het nu 3 weken en ik ben nog nooit zo blij geweest. Ik krijg vele positieve reacties: wat heb je mooi haar, wat een leuk kapsel, had je eerder moeten doen, etc. Echt, tot nu toe valt niemand het op dat het nep is. Zelfs een kapster zei dat het mooi geknipt was & ze zat er notabene nog aan te voelen ook
Dus als ik goed naar die opmerkingen luister HAD ik eerst dus wel stom haar, want toen zeiden ze nooit iets over mijn haar en nu blijf ik leuke positieve reacties in ontvangst nemen.

Echt, ik wist niet dat je blij & gelukkig kon worden van een pruik (en nog van nephaar ook).

PS. heeft Boersma je nooit minoxidil aangeraden? Bij sommige werkt het en kan je haaruitval stabiliseren en sommige krijgen donshaartjes terug. Je moet wel geduld hebben; dat had ik niet vandaar dat ik er niet aan begonnen ben!

Sterkte en succes! See you at Salvatore's meet & greet
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2013, 14:10   #22
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Volle bak bij Salvatore. Zou hij wel zo veel plek hebben?
En ja, lieve mannen bestaan echt. Ik heb er ook zo een. Die me lekker tegen zich aan trekt en laat huilen als het weer even erg mis is. En soms zegt dat ik niet zo moet zeuren (waar hij gelijk in heeft: we hebben allebei, inherent aan de leeftijd waarschijnlijk, al wat echt erge drama's meegemaakt. En ik muts maar door over haaruitval). Fijn Paulien, dat je er ook zo een hebt gevonden. Kunnen we straks met onze pruikjes op misschien een romantische ode aan ze brengen.......
Astrid: ik vergeet het net te vragen in het mailtje. Maar je zegt dat je nu iedere dag je haar wast. Is dat omdat het zweterig is? Of gewoon omdat het kan zonder dat het putje vol zit?

Laatst gewijzigd door GHG; 29 juni 2013 om 14:37
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2013, 14:28   #23
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
De vraag is: WIL Salvatore wel een meet & greet ?
Maar .... Elke klant is er een

Tegenwoordig was ik mijn haar elke dag, gewoon omdat ik het lekker vind en ... omdat mijn haar heel plat zit als ik mijn pruik afzet. Mijn korte biohaar is zo gewassen en in no time droog én ik merk geen haaruitval meer. Het lijkt wel of mijn haaruitval is gestagneerd. Wellicht toch onbewuste stress gehad over mijn eigen haar, wat ik nu niet meer heb?!

Nb. De pruik zweet niet oid; ik merk niet eens dat ik hem op heb.
Maar we hebben ook nog geen zomer ......
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2013, 18:33   #24
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ik tel er nu: 4 !
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2013, 21:28   #25
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Kwartet!
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2013, 09:34   #26
Paulien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Berichten: 38
Als ik moet gaan werken, moet ik 's ochtends extreem vroeg opstaan om nog iets van mijn haar te maken. Het moet sowieso iedere dag nat gemaakt worden. Wassen doe ik om de dag. Minoxidil, daar kreeg ik een allergische reactie van. Ik gebruik geen medicatie tegen de haaruitval. Heb lange tijd hormonen geslikt vanwege IVF-behandelingen en ik ga me daar heel naar door voelen. En dat is nog zachtjes uitgedrukt. Verder gebruik ik sinds een jaar Venlafaxine (antidepressiva) wat de haaruitval nog veel erger heeft gemaakt. Maar stoppen durf ik niet.
Fijne zondag allemaal!
Paulien is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2013, 09:43   #27
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Ja, lekker cirkeltje is dat hé: je zo enorm rot voelen door (o.a.?) de haaruitval dat je daar antidepressiva voor gaat slikken. Die vervolgens de haaruitval verergert. De huisarts zei tegen mij ook dat ik eventueel antidepressiva kon krijgen. Wil ik om die reden niet. Ben je ook ergens in behandeling voor die nare gevoelens? Om te proberen het echt op te lossen? Kun je mogelijk op termijn wel weer minderen/stoppen met die pillen. Maar ik herken het wel hoor. Ga dinsdag dan ook naar een psycholoog.

Paulien: ik lees dat je je haar om de dag wast. Is dat dan niet enorm stressvol? Nu mijn haaruitval weer verergerd is, zie ik daar steeds enorm tegenop. Probeer het dan ook zo min mogelijk te doen. Hoe werkt dat bij jou?

Eigenlijk is die oplossing van Astrid helemaal niet verkeerd: kortwiek je eigen haar naar een beetje een fatsoenlijk kapsel (zodat je er mee rond kunt lopen als je dat wilt) & schaf een leuke vlotte pruik aan (of 2, voor de afwisseling). Scheelt klauwen met tijd, ergernis, naar voelen iedere keer als je je zelf ziet (of sowieso naar voelen: ik voel me met name 's ochtends erg klote) etc.

Laatst gewijzigd door GHG; 30 juni 2013 om 10:42
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2013, 11:28   #28
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@paulien, meid, wat herkenbaar dat vroeg opstaan om van je eigen dunne haar nog wat te maken. Ik heb dat ook jaaaaaren gedaan en dan zat het soms nog niet goed (naar mijn zin). Elke ochtend weer frustraties.... en als je dan moet werken brak het zweet me uit en stonden de tranen in mijn ogen

Toen ik te horen kreeg dat het AGA was, heb ik het haarwebforum van voor naar achteren, en van achter naar voor en onderste boven gelezen en teveel 'ongelukkig' lotgenoten voorbij zie komen die aan 'klooien' zijn met medicatie, toppiks, dermmatch, etc. Ik las weinig succes verhaal over gebruik medicatie. Ik kwam in mailcontact met 2 meiden die een haarwerk droegen en ik hoorde alleen maar positivviteit: dat wil ik ook! Ik heb toen vrij snel ook een volledig haarwerk aangeschaft.

Ik wist daadwerkelijk niet dat je zo blij & gelukkig zou worden van een pruik!
Nu blijf ik elke ochtend een uur langer in bed liggen; tijdwinst omdat de pruik in 1-2 minuten opstaat en gelijk goed in model zit. Wat een verademing...
Als ik dit eerder had geweten had ik 5 jaar geleden al een pruik aangeschaft

Succes meiden & sterkte.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2013, 14:28   #29
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Astrid: ik lees 'jaaaaren gedaan'. Wanneer begon bij jou dan de ellende? Bij mij zo rond mijn 44e.
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2013, 14:48   #30
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Rond mijn 36e werd het dunner.

Bij mijn zwangerschappen (toen ik 37 en 39 jaar was) had ik weer vol haar. Na de zwangerschappen begon het weer uit te vallen. Toen bij een vervangende huisarts geweest (mijn eigen huisarts had een sabbatical van 1 jaar). Die vervangende huisarts zei dat iedereen op zijn tijd last heeft van haaruitval en zeker vrouwen na de zwangerschap. Ah oké, en ik ben weggegaan.
Jaren lopen kloten met het camoufleren / verdoezelen ervan. Ik kon het niet meer los dragen en liet het maar groeien en deed het altijd in een knot of staart. Eigenlijk een heel simpel kapsel, maar omdat ik die bovenkant moest verdoezelen was ik toch heel lang bezig om elke haar zo te leggen dat het nog wat leek en daarna een bus haarlak erop. Dag ozonlaag.....

Laatst vertelde mijn kapstertje dat een klant van haar (nog een jonge meid) dit ook had en zij nu een haarwerk droeg. Aha, dacht ik: jonge meid & haarwerk.
Eerst maar weer naar mijn eigen huisarts; zij nam mij gelukkig wel serieus. Liet bloed prikken en stuurde me door naar de dermatoloog en toen is alles in een sneltreinvaart gegaan.....

Dus van mijn 36e tot mijn 45e heb ik lopen 'klooien' met camoufleren
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.