Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 februari 2005, 15:46   #1
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Serotonine dankzij liefdesdrankje?

Gisteren stond in verschillende kranten iets over een Amerikaanse relatie-expert (John Gray) die een drankje had uitgevonden dat zorgt dat verliefdheid blijft. Ik citeer Metro (31 jan 2005):

“De Amerikaanse relatie-expert John Gray heeft het ei van Columbus gevonden, of dat beweert hij zelf toch. Hij heeft vastgesteld dat verliefdheid wegebt als gevolg van chemische reacties in de hersenen en heeft een ontbijtdrang laten ontwikkelen die daar iets aan doet. Volgens Gray zorgt het hormoon dopamine de eerste weken of maanden van een relatie voor passie. Als daar sleet op komt, geven veel mannen zich over aan macho-sporten of aan de zoektocht naar een andere vrouw, die de dopamine wel nog driftig kan doen werken. Bij vrouwen zorgt serotonine voor de verliefdheid. Als die afneemt, verdwijnt hun zin in seks en zoeken ze troost in eten. Grays ontbijtdrankje zou bij mannen zorgen voor een hoger dopaminepeil en bij vrouwen voor meer serotonineprikkels, waardoor eeuwige passie gegarandeerd zou zijn.”

Meer serotonine, is dat niet wat mensen met bv. TTM nodig hebben? Misschien moeten we dat drankje eens uitproberen...
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2005, 16:59   #2
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Er zijn al heel wat zulke producten op de markt die inwerken op serotonine en dopamine. Antidepressiva bijvoorbeeld, en ook illegale drugs als xtc (zorgt ervoor dat er massaal serotonine vrijkomt in de hersenen) en cocaine (zorgt voor verhoogd dopaminegehalte)...
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2005, 18:30   #3
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Maar een 'ontbijtdrankje dat verliefdheid stimuleert' klinkt toch wel wat veiliger dan antidepressiva, en legaler dan xtc...
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2005, 13:55   #4
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
tja ik verkies dan toch ook dat drankje

... en ineens let je dan ook op je lijn, want eten doe je ook niet veel in een superverliefde bui
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2005, 11:02   #5
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
En waar koop je dat drankje dan en hoe heet het? Ik giet het stiekem in de fles cola van mijn nieuw vriendje hehe, zodat hij eeuwig en altijd op MIJ! verliefd blijft *hihihihihiiiiii* (heksenlachetje)

:pppp
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2005, 15:34   #6
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Misschien kunnen we collectief met alle Haarwebleden een grote bestelling doen...
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2005, 00:14   #7
suus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 20
Uhhh voor meer serotonine heb je geen drankje nodig hoor

Chocola, koffie, alcohol, licht en nog een stof (die weet ik niet meer) zorgen ook voor meer serotonine in de hersenen..

Ik eet me suf aan die chocola maar....
suus is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2005, 13:23   #8
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
En suus, zoals in eerdere topics (van vroeger) al beschreven is, is chocolade zeer slecht voor de trekdrang. Er is goed eten en slecht eten....

Wat ik nog herinner, bananen, steak zijn bijvoorbeeld goed,
Tomatenpitjes, chocolade, koffie en light-drankjes zijn slecht....

Oeps! Weg met die chocoalde dus!

Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2005, 17:01   #9
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
aha. mijn chocoladeverslaving begon de laatste tijd buitensporige vormen aan te nemen, net als mijn trekgedrag. dus dat kan wel eens samenhangen... stomstom... maar van die chocola ga ik mij juist beter voelen! komaan!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2005, 17:02   #10
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Bij de weg, Oilily, mijn gsm heeft rare kuren en valt soms spontaan uit, ik waarschuw maar even.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2005, 20:51   #11
suus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oilily
En suus, zoals in eerdere topics (van vroeger) al beschreven is, is chocolade zeer slecht voor de trekdrang.
Waar heeft dat dan mee te maken?

Ik merk iig geen verband tussen het eten van chocola en trekdrang...
suus is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2005, 17:39   #12
Nerakje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2004
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 80
Hey,

Ik zie wel iets in dat verband tussen trekgedrag en (over)eten.
Ik heb nu een goede periode wat TTM betreft en trek echt zo goed als niet, maar heb nu dan wel last van trek naar al wat slecht voor de lijn is. Ik eet niet, ik fret de hele dag door als het moet en vooral chocoladepuddingskes of repen.
Mss zit er dan wel iets in dat verband hoor.

xXx Nerakje xXx
__________________
De genezing nabij
Nerakje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2006, 17:45   #13
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Bananen

Mijn moeder heeft ergens gelezen dat BANANEN een gunstige invloed hebben op de 'serotoninehuishouding'. Eerder heeft ze ook al ergens gelezen dat bananen goed zijn om de ongemakken bij het ongesteld zijn te helpen verminderen (fysiek en psychisch, meen ik).
Ik heb net een grote banaan gegeten, dus hoop ik dat mijn leven er zometeen een stuk beter zal uitzien
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 12:25   #14
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Bananen staat ook in dat dieet van die ene dokter die door zijn eetgedrag te veranderen van de ttm is afgeraakt. Het hoort thuis bij 'goede voeding'... Da's nog één van de weinige dingen die ik ervan heb onthouden. Elke keer dat ik een banaan eet, denk ik daar aan en ik koop speciaal soms bananen daarvoor maar ik lust dat dan ook het liefst van fruit. Ik weet nog wat slecht was: tomatenpitjes, koffie, chocolade, light-drankjes.... enz.
Ik voel echter weinig verschil als ik dan bananen eet... Tja, ik zal me sowieso wel beter voelen erna als ik een banaan eet in plaats van 3 giants bij de quick maar ja, tijdens het eten van een giant, komt er ook veel serotonine (of iets anders ) bij mij vrij want dan voel ik mee héél gelukkig. Jammer dat dat geluk daarna verandert in een schuldgevoel van de gedachte van 550 calorieën in 2 minuten binnen te werken. Hahaha, het is altijd wat maar een banaan eten is dus nooit slecht. Hé Janika, wat zie ik nou? Er zit een banaan in je oor! :p

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 14:38   #15
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Haha!
"Bert, Bert, heeft een citroen pootjes?"
"Nee, Ernie"
"O nee, dan heb ik een kanarie uitgeperst!"

Lang leve Sesamstraat.
Waar heb je dat gelezen van die dokter?
Jente is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
mijn haar groeit weer dankzij....... haardos Medicijnen/haargroeimiddelen 5 6 oktober 2007 13:28
het gaat goed dankzij Monique! Sylvana TTM - Algemeen 2 23 november 2002 12:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.