Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 oktober 2016, 16:48   #1
Th.omas88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2016
Berichten: 9
Geslacht:
Bijwerkingen Finasteride

Hallo Allemaal,

Ik ben gisteren bij mijn HA geweest omdat ik last heb van beginnende AGA.
Bij mij is het nog dusdanig vroeg dat ik met fina nog heel lang met volle bos haar zonder inhammen en terugtrekkende haarlijn kan houden.

Nu ben ik wel huiverig voor de impotentie en libido bijwerkingen.

Mijn vraag is dan ook heel simpel.
Hoeveel van jullie hebben hier nou daadwerkelijk iets van gemerkt en hoe vervelend is het. Wanneer je het googled kom je de horrorverhalen tegen van die paar % waar het heel slecht gewerkt heeft en die claimen dat hun leven in puin ligt door dit.

Hoe realistisch is dit allemaal en wat merken jullie er nou echt van.

Bvd.
Tom
Th.omas88 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2016, 01:13   #2
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Ik heb geheel geen erectieproblemen ervaren. Ik krijg gewoon een stijve als ik zelfs maar aan seks denk. Sperma gaat ook prima, hangt ook van de situatie af hoe hard ik klaarkom. Soms heb ik wel een verminderde zaadvolume ervaren, maar vanochtend toch een paar nette zaadlozingen gehad. Tja, de ene moment veel en de ander moment weinig.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2016, 08:12   #3
Arjan3105
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2015
Berichten: 3
Geslacht:
Bijwerkingen finasteride

Nou ik moet zeggen dat het libido bij mij merkbaar minder werd (de zin in seks en hoe vaak je seks hebt)

Voor mij in ieder geval de reden om te stoppen met finasteride.

Het punt is dat finasteride en dutasteride nog meer niet alleen de levels van DHT in je lichaam reduceert maar dat ook het testosteronniveau sterk omlaag gebracht wordt.
Arjan3105 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2016, 13:32   #4
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Hoe kom je aan die info?

Fina zorgt niet voor daling testo....

Weet je, elk lichaam is anders. het is een kwestie van proberen.

Ik deel 5mg door 8 (0.63mg perstuk) en dat neem ik netjes om de dag.

Theoretisch zou dat voldoende effect moeten hebben. Ik merk een mindering van uitval en donkerder haar. Libido. is gewoon op niveau.

Gewoon proberen.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2016, 18:22   #5
graafy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juni 2014
Berichten: 18
Geslacht:
Ik wil toch wel even reageren op fina gebruik
zelf dacht ik ook altijd dat het wel los zou lopen met bijwerkingen.
na mijn ht ben ik met 0.5 mg per dag begonnen en de eerste weken had ik nergens last.van maar na verloop van tijd begon ik mij steeds slechter te voelen en totaal geen zin meer in sex en ook geen stijve meer kunnen krijgen bij opwinding.ook was ik erg moe en nergens zin meer in.
sporten wat ik normaal vier keer in de week deed ging heel moeizaam en kracht werd ook steeds minder.
ik heb zes weken fina geslikt maar ben weer gestopt en ga dit ook nooit meer gebruiken is mij echt zwaar tegen gevallen de bijwerkingen van dat spul.
van te voren was ik hiervoor gewaarschuwd door een bevriende sportarts maar ik dacht ga het toch maar proberen om niet nog meer bestaande haren te verliezen.nu gebruik ik alleen maar minox en vitamine en daar hou het erbij.
dan zullen nu wel weer de reacties komen van ja mischien was je gestressed of moe of dat soort dingen,maar dat was niet het geval !
het zal best bij iedereen anders zijn maar dit is mijn ervaring die ik toch even wilde delen.
graafy is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2016, 21:23   #6
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
@graafy

Is het nu ook verdwenen na het stoppen?
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2016, 10:36   #7
graafy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juni 2014
Berichten: 18
Geslacht:
nu na drie weken gestopt te zijn voel ik mijzelf weer een stuk beter gelukkig
graafy is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2016, 14:21   #8
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Dan heb je het toch geprobeerd.....

Moe voelen kan door 1001 factoren komen.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2016, 20:51   #9
SuperSaiyanIII
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2016
Berichten: 59
Geslacht:
mensen ik heb foligain saw palmetto geslikt 2a 3 dagen lang, was 5 november ermee begonnen 2 pillen per dag, waarvan 300mg sawpalmetto per pel, en merkte minder libido en weinig zin in seks, moeilijk omhoog krijgen, daarna 8 november ermee gestopt. Nu heb ik tot de dag van vandaag wat last van, heeft het product wat tijd nodig totdat het uitgewerkt is? Want de focus op seks is niet meer net als eerst, penis is minder gevoelig....

Gebruik nu gewoon biotine in combinatie met minoxidil 5% 1000mcg van de tuinen, 2x per dag zowel biotine/minoxidil, weet er iemand of biotine invloed heeft op libido? Graag z.s.m. terugkoppeling aub... Want ik merk nu nog steeds dat ik minder zin in seks heb... terwijl ik dit nooit gehad heb...

Laatst gewijzigd door SuperSaiyanIII; 12 november 2016 om 21:01
SuperSaiyanIII is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2016, 11:56   #10
Pe84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2009
Berichten: 54
Volgens mij zit dit echt gewoon tussen je oren. Zeker van maar 3 dagen saw palmetto te nemen. Als je teveel met de negatieve bijwerkingen in je hoofd zit, is er een grote kans dat je die ook echt krijgt. Zeker je libido is iets dat je negatief kan sturen met je gedachten.
Als je je libido terug omhoog wil zijn er wel een paar dingen die je een boost kunnen geven. Aan krachttraining doen zal je testosteron terug laten pieken en Vitamine D supplement nemen in de wintermaanden bijvoorbeeld.
Biotine heeft geen invloed op je libido. Dient voor energie uit voedsel te halen en opname van vitamine c te bevorderen, dus zeker niks slecht voor je.
Pe84 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2016, 23:32   #11
waardhuw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2004
Berichten: 29
Begonnen met fina(proscar) toen ik 30 was. Nu 45. Ben er nog steeds super tevreden over. Fitness 3keer per week. Hardlopen 3keer per week. Werk 50 uur per week. En voldoende zin in sex. En blij met mijn vollere bis haar dan 15 jaar geleden. 😊 en na fotos voor 15 jaar terug en na mag ik dat volgens mij zeggen...
waardhuw is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2016, 18:59   #12
TCC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 130
Geslacht:
Begon ermee toen ik 19 was.
Ik ben nu 21.

Ervaar minder libido, ook wanneer het nodig is.
TCC is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2016, 22:28   #13
SuperSaiyanIII
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2016
Berichten: 59
Geslacht:
Er bestaat ook een product minoxidil-fina lotion, heeft dit dezelfde bijwerkingen als finasteride tabletten?> http://www.ebay.nl/itm/4xMorr-F-Mino...kAAOSwZ1BXdebR
SuperSaiyanIII is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2017, 22:15   #14
Th.omas88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2016
Berichten: 9
Geslacht:
Een tijdje terug heb ik dit topic geopend omdat ik met mijn handen in mijn nog bestaande haar zat.

Op dit moment gebruik ik SAW palmetto (Waar ik geen bijeffecten van ondervind) en Nanoxidill (Geen benul of het wat doet na 3 maanden gebruik) Als ik bij de kapper ben geweest zie ik duidelijk dat mijn haar voorop aan het uitdunnen is, met product erin kan ik het bijna niet meer verbergen.

Heb de Fina hier in de kast liggen en bij de HA en Dermatoog geweest, beide gaven aan dat het een veilig product was met weinig bijwerkingen.

Ik ben best bang omdat je op internet meestal alleen de Negatieve ervaringen leest.

Wat is een goede begindosis en routine om mee te starten zodat je de kans op bijwerkingen minimaliseert?

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Ps: ik heb de 5mg tabletten.
Th.omas88 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2017, 22:30   #15
fjutjumaja
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 december 2016
Berichten: 21
Geslacht:
Dien je die 5mg tabletten niet in vieren te delen?

Ik zit een beetje met hetzelfde. Mijn haar begint voor ook uit te dunnen. Moet nog naar de HA (en evt dermatoloog) en wellicht dat zij mij dat spul ook voorschrijven straks. Ben (net als jij) ook wat bang voor de bijwerkingen. Behalve eventuele problemen met libido en potentie, las ik ergens dat (volgens onderzoek) 2,2 % last krijgt van borstvergroting. Ook las ik dat slechts 46 % profijt heeft van finasteride. Met dergelijke cijfers ga ik dan toch twijfelen of ik het straks wel ga innemen. Ook überhaupt het feit dat je met finasteride ingrijpt in je hormoonhuishouding zit me niet lekker. Aan de andere kant, het is ook weer vervelend de wetenschap te hebben dat je een gerede kans misloopt je kaalwordingsproces te vertragen / een halt toe te roepen.

Wat ik me overigens nog steeds afvraag: wat nu als je (zeg) een jaar of 5 finasteride gebruikt en zodoende het proces vertraagt, om vervolgens volledig te stoppen. Ben je een jaar of 2 daarna dan net zo kaal als dat je was als je er nooit mee was begonnen? Daar vind ik nergens duidelijke informatie over.
fjutjumaja is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
bijwerkingen finasteride, finasteride

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.