Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 augustus 2006, 22:13   #46
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
haha, gewoon, ik kan me er beter iets bij voorstellen, daarbij Bi vrienden heb ik wel hoor (vooral meisjes)

Ik zie bi meer als een fantasie van iemand, en homoseksualiteit meer als een leefwijze.
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2006, 22:14   #47
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
Ik zie bi meer als een fantasie van iemand, en homoseksualiteit meer als een leefwijze.
Wat een bijzonder merkwaardig onderscheid.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgi๋
Haarwoordenboekje • Huishoudelijk reglement • Suggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2006, 22:21   #48
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
ja

Is het niet zo dat je iemand beter kan waarderen als je hem/haar in een hokje kan passen. Het hokje bi zegt mij dat het een fantasie is, en de mensen die ik ken die bi zijn, voldoen aan die eis

Daarentegen zijn homo's veel minder op een fantasiegebasseerde manier bezig met hun voorkeur, en veel meer serieus (tuurlijk hebben ze wel fantasien, maar die bouwen voort op hun voorkeur)

Ik zie bi meer als een fantasie en homo meer als een way of life.

kan toch?

Voor mij werkt de hokjesgeest wel. Tuurlijk moet je schuiven enzo, maar als jij iemand in een hokje kan passen, dan kan je beter op iemand reageren.

Als ik een gothic zou willen aanspreken, dan begin ik niet over tupac (om maar wat te noemen) Omdat tupac niet in het hokje gothic valt.

hopelijk verduidelijkt dit mijn post

ow, en tussendoor, mijn defensieve gedrag t.o.v. homo's is ook verminderd, ken nu hele aardige mensen die ook homo zijn vandaar. (en das dan weer een aanpassing op de hokjesgeest)
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2006, 03:24   #49
ietsmethaar
VIP
 
ietsmethaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2006
Berichten: 92
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Hee ietsmethaar, op welke manier is dit onderzoek gedaan?
Een van de vragen was: Heb je ooit wel eens in het zwembad je zelf betrapt dat je naar iemand van je eigen geslacht zat te staren. Antwoord, slechts 0,3 procent van de mannen zegt ja !!!

Ik vind het flauw van je om ineens het onderzoek af te katten. Kom liever met een onderzoek waaruit heel andere cijfers blijken. Dan zal ik het maar voor je doen: Krijg je gelijk 2,7 % erbij.
Biseksualiteit is trendy
Het onderzoek bevestigt de resultaten van eerdere studies. Zo blijkt uit een sekspeiling van de BBC dat 6 procent van de vrouwen biseksueel is, tegenover drie procent van de mannen. Tussen 1990 en 2000 is het aantal biseksuele vrouwen zelfs verdubbeld. Als we de seksuologen mogen geloven, dan wordt biseksualiteit de komende jaren een trend. Beroemdheden als Madonna en Angelina Jolie zullen steeds meer concurrentie krijgen.
ietsmethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2006, 15:09   #50
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ietsmethaar
Ik vind het flauw van je om ineens het onderzoek af te katten.
Hee Ietsmethaar, Ik wil niet het onderzoek af katten. Het lijkt me alleen zo moeilijk om hier een zinnig onderzoek over te doen op deze manier. Zoals het voorbeeld van de vraag die je geeft: "Heb je jezelf er wel eens op betrapt in een zwembad om naar iemand van je eigen geslacht te kijken?" Mijn antwoord zou "ja" zijn, maar toch voel ik me niet bi. Daarnaast kan een onderzoek met enkel vragen heel makkelijk een vertekent beeld geven (heb ik het gevoel). Zo is de conclusie van het onderzoek dat het aantal biseksuelen ineens is verdubbeld in 10 jaar. Nou ja, dat klinkt voor mijn gevoel een beetje vreemd. Dus of biseksualiteit is ineens gaaf OF het taboe op biseksualiteit is minder geworden waardoor mensen eerder durven toe te geven dat ze bi zijn. Misschien is de helft van alle mensen wel bi, maar durft nog maar 5% hiervoor uit te komen. Ik weet het niet.

Het lijkt me dat zo'n onderzoek alleen gedaan zou kunnen worden met een leugendetector of iets wat reacties in de hersenen meet. Als je aan een moordenaar vraagt of hij iemand heeft vermoord zegt hij misschien "nee", maar in zijn hersenen weet hij dat hij het wel heeft gedaan waardoor de leugendetector registreerd dat hij liegt. Op zo'n manier (weet niet precies hoe) zou ook een onderzoek gedaan kunnen doen naar biseksualiteit.

Even een vreemde anecdote: Gisteren kwam ik voor het eerst sinds (minimaal) 4 jaar weer een meisje tegen waar ik op de middelbare school heel goed bevriend mee was. Sinds de middelbare school had ik haar niet meer gezien. Ze had in de middelbare school periode wel een aantal vriendjes gehad, maar nu heeft ze eigenlijk al 4 jaar een vriendinnetje. Gisteren vroeg ik wanneer ze nou weer (please please please!!) hetero ging worden. Ze antwoorde dat ze nog steeds hetero was alleen dat ze nu een vriendinnetje had. Goed. Vreemd verhaal en een apart geval. Was ze maar hetero. ........
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2006, 16:40   #51
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy

Even een vreemde anecdote: Gisteren kwam ik voor het eerst sinds (minimaal) 4 jaar weer een meisje tegen waar ik op de middelbare school heel goed bevriend mee was. Sinds de middelbare school had ik haar niet meer gezien. Ze had in de middelbare school periode wel een aantal vriendjes gehad, maar nu heeft ze eigenlijk al 4 jaar een vriendinnetje. Gisteren vroeg ik wanneer ze nou weer (please please please!!) hetero ging worden. Ze antwoorde dat ze nog steeds hetero was alleen dat ze nu een vriendinnetje had. Goed. Vreemd verhaal en een apart geval. Was ze maar hetero. ........
ja dat bi-gedoe bij vrouwen lijkt meer een rage dan dat het echt een bewuste keuze is.
ken een meisje die bi/lesbo is omdat mannen eikels zijn.

daarnaast kom ik wel eens in een homotent. daar was ik dus een keer aan het babbelen met een meisje (haar vriendin lag dronken in een hoekje).
even leuk gebabbeld en toen ging het gesprek opeens over sex. ze dacht dat ik homo was (kan ook overtuigd homo spelen ).
ging ze me vertellen dat ze sex met een man wel heel erg miste.
bleek ook dat ze eigenlijk wel op jongens viel maar dat ook zij slechte ervaringen had gehad.

ach homo zijn is nou niet bepaald een keuze als je nagaat dat het vrouwenlichaam zoveel mooier is dan een mannenlichaam
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2006, 17:31   #52
ietsmethaar
VIP
 
ietsmethaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2006
Berichten: 92
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Het lijkt me dat zo'n onderzoek alleen gedaan zou kunnen worden met een leugendetector of iets wat reacties in de hersenen meet. Als je aan een moordenaar vraagt of hij iemand heeft vermoord zegt hij misschien "nee", maar in zijn hersenen weet hij dat hij het wel heeft gedaan waardoor de leugendetector registreerd dat hij liegt. Op zo'n manier (weet niet precies hoe) zou ook een onderzoek gedaan kunnen doen naar biseksualiteit.
Sorry hoor, maar ik denk dat je hier toch echt een beetje aan het doordraaien bent. Ik kan dit niet volgen. Misschien moet je er nog een pistool op het hoofd aan toevoegen en schreeuwen: GEEF TOE DAT JE OP MANNEN GEILT !!!!
ietsmethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2006, 17:58   #53
dfasd
HaarWeb lid
 
dfasd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 april 2006
Berichten: 209
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981

ach homo zijn is nou niet bepaald een keuze als je nagaat dat het vrouwenlichaam zoveel mooier is dan een mannenlichaam
pffffffff dan heb je mijn lichaam nog nooit gezien
dfasd is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2006, 18:04   #54
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
voor veel mensen is biseksualiteit nog een no-go
dus is het logisch dat ze een vraagtest kunnen faken, om zo hun gevoelens te verbergen en niet "af te gaan" (dat denk hun, niet ik )

dus ja, het beeld word inderdaad vertekend, het best onderzoek zou zijn:

een hele grote test houden, met vragen over ALLES, en dan onder een ander motto dan ben jij bi.

OP die manier wordt er minder argwanend geantwoord. Ook moeten de vragen over biseksualiteit worden vermomd. Dus geen vraag als, ben je bi? dat ligt er te dik boven op

maar zon onderzoek zou beter helpen denk ik
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2006, 20:41   #55
ietsmethaar
VIP
 
ietsmethaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2006
Berichten: 92
Ik zie totaal niet in waarom testpersonen ineens en masse zouden gaan liegen bij een test waar ze vrijwillig en anoniem aan meedoen. Dan kan je wel aan elke test gaan twijfelen. Ook die van fina. Want misschien heeft de helft er wel minox bij gebruikt om niet slecht te willen scoren. (alle reden toe)

Volgens de test van de BBC is 1 op de 33 mannen bi. Dat zou betekenen dat er in Amsterdam zo'n kleine 20.000 bisexuele mannen wonen. Dat lijkt me meer dan voldoende voor een paar jaar spannend uitgaan.

Redelijk algemeen bekend is ook dat peuters en kleuters vaak sexueel gedrag vertonen. Dit gedrag is niet willekeurig. Dat betreft bijna altijd heterosexueel gedrag. De eerste "bisexuele" neigingen beginnen vaak pas rond je 10-13 jaar als je bv je stijve pikkie aan een vriendje laat zien of wellicht je eerste tongzoen met een vriendje oefent. Maar dat noem ik uiteraard geen echte bisexualiteit. Dat is gewoon een ontdekkingstocht.

Verder ben ik er zelf bij geweest toen begin jaren 90 ineens in elke disco altijd wel 2 vriendinnen stonden te zoenen. De reden hiervan zie ik in de vrijheidsdrang die vrouwen nog steeds op mannen in te halen hebben, en natuurlijk de aandacht die 2 zoenende vrouwen krijgen. Al snel keek de hele disco in 1 richting. Inmiddels is het al lang niet meer zo bijzonder en is de rek er wel een beetje uit denk ik.

Ik denk dat echte bisexualiteit maar bij een heel klein groepje voorkomt. Veruit de meeste mensen hebben een overduidelijke voorkeur. Al vanaf het kleuter zijn dus.
ietsmethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2006, 21:40   #56
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
voornamelijk de macho heid van de gemiddelde man.
stel jij doet mee aan een anonieme test, en jij vult in dat je compleet hetero bent.
Als jij dan de uitslag ziet, en daaruit blijkt dat het grootste gedeelte van de bevolking ook hetero is, dan voel je je bij die groep betrokken, in plaats van bij de minderheid betrokken te zijn, dat KAN een persoonlijke boost geven.

Ja, mij maakt het ook niets uit, maar ik kan me mannen indenken die zo redeneren (en die ik ken)
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2006, 01:01   #57
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ietsmethaar
Sorry hoor, maar ik denk dat je hier toch echt een beetje aan het doordraaien bent. Ik kan dit niet volgen. Misschien moet je er nog een pistool op het hoofd aan toevoegen en schreeuwen: GEEF TOE DAT JE OP MANNEN GEILT !!!!
Op mijn beurt kan ik dit weer niet volgen. Graag uitleg a.u.b.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
voor veel mensen is biseksualiteit nog een no-go
dus is het logisch dat ze een vraagtest kunnen faken, om zo hun gevoelens te verbergen en niet "af te gaan" (dat denk hun, niet ik )
Ja, zo denk ik ook dat het zou kunnen gaan. Het is voor mij gewoon vreemd dat mensen ineens spontaant bi kunnen worden als je 1990 met 2000 vergelijkt. Dus of mensen waren bang om bi te zijn en nu begint die angst af te nemen, of bi zijn is nu ineens "gaaf".

Als je midden jaren 90 zou vragen aan mensen of ze hardcore house gaaf vonden zouden heel veel mensen "ja" antwoorden. Nu is dat natuurlijk veel lager omdat het minder gaaf is. Ook wordt het minder in je ziel gepropt via tv. Nu is hetzelfde voor mij het gevoel met Hip-hop. Ineens is iedereen Hip-hop. Zelfs gave ska meisjes als Gwen Stefani. Maar goed. De media heeft zo verschrikkelijk veel invloed op wat mensen wel en niet goed vinden dat sommige zelfs gaan DENKEN dat ze iets goede muziek vinden omdat het de enige soort is die op tv is.

Hoe dit met biseksualiteit zit weet ik niet. Of onze sociale omgeving en media zijn minder afkeurend gaan worden tegenover biseksualiteit OF ze pompen het zo bij iedereen naar binnen dat het gaaf is dat mensen die normaal niet bi zouden zijn ineens wel Bi zijn.

Op een dergelijk onderzoek over biseksualiteit in Islamitische landen zou wel degelijk als antwoord komen dat niemand biseksueel is.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2006, 14:03   #58
ietsmethaar
VIP
 
ietsmethaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2006
Berichten: 92
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Op mijn beurt kan ik dit weer niet volgen. Graag uitleg a.u.b.
Jij bent zo overtuigd van je eigen visie, dat je er alles bij zou halen om het door jou gewenste onderzoeksresultaat te bereiken. Ik vind dat een paranoia gedachtegang. Er is geen enkele aanwijzing dat deze onderzoeksresultaten niet zouden kloppen. Ik vind dat het in je bol is geslagen en je je eigen situatie te veel afspiegelt op de rest van de wereld. 100% pure flauwekul, maar dat is mijn mening !
ietsmethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2006, 14:22   #59
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
er is ook geen aanwijzing dat ze w้l zouden kloppen. Lees mijn theorie, waarom zou dat niet kunnen?
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2006, 15:09   #60
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
man, wat een gezeur om niks.
elke hetero-man moet juichen bij elke nieuw geboren homo.
hoe meer homo's hoe meer vrouwtjes voor de hetero's

we kunnen beter gaan zeiken op die lesbo's, want dat is pas een kwalijke zaak
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kaalheid en homoseksualiteit DHTkiller AGA - Algemeen 55 31 oktober 2006 23:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright ฉ 2001-2024 Stichting HaarWeb.