Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 augustus 2006, 20:38   #1
Gerrit1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2006
Berichten: 49
Triest verhaal (inclusief fotos zie laatste post in topic)

In 2004 begonnen met propecia ging wel prima geen bijwerkingen enzo. Maar ik had alleen flinke inhammen maar daar tegen hielp het niet echt. Dus toen ben ik eind 2005 gestopt. Sindsdien is het zo hard achteruit gegaan. Ik sta per dag wel 2 uur voor de spiegel om alles zo goed mogelijk te bedekken. Mijn inhammen kon ik eerst wel goed bedekken maar nu wordt het voorop boven ook super dun. Je kan er gewoon doorheen kijken in het daglicht. Dit heeft zoveel consequenties voor mij... Met uitgaan vermijd ik spotjes ... omdat hieronder je haar extra opvalt ... Ik kom ook niet graag meer in het daglicht buiten, al zal dit wel moeten met school, maar graag doe ik het niet. Ik schaam me gewoon heel erg. Ik heb nog geen opmerkingen gehad over mijn haar uit mijn omgeving, maar dat zal ongetwijfeld komen. Godverdomme man ik ben 22 jaar ... Dit is toch niet normaal meer ... Ondertussen nu sinds 4 dagen weer begonnen met propecia, kijken of het wat uithaald icm rooscure. Ook wat Volluma besteld, valt het allemaal misschien wat minder op. Maar echt ik wil echt niet kaal worden ... Ik ga er dan echt aan onderdoor . Ik heb GVD nog geen eens de tijd gehad om ijdel te zijn (22 jaar) en dan wordt je al kaal!
Ik voel me zwaar ellendig!

Groetjes..

Laatst gewijzigd door Gerrit1984; 28 augustus 2006 om 22:20 Reden: foto
Gerrit1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 21:23   #2
ietsmethaar
VIP
 
ietsmethaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2006
Berichten: 92
Herkenbaar, net toen ik volwassen werd begonnen de inhammen. Ik liet net voor het eerst in mijn leven mijn haar lang groeien. Gelukkig is het voor mij achteraf gezien in een langzaam tempo gegaan. Ik ben nu een dertiger, voel me steeds zowel behaard als kalend en hou mijn haar kort. Ik heb wel helaas ook te veel uur voor de spiegel gestaan. Dat heb ik afgeleerd.

Feit is dat veel vrouwen wel op uiterlijk gericht zijn. Misschien niet als het gaat om een vaste relatie, maar wel in hun manier om bewondering voor een man te laten zien. Als je kalend bent moet je wel een heel perfect gezicht hebben en hele mooie ogen wil je die aandacht van vrouwen vast blijven houden.

Toch geldt hier een 'relativiteitstheorie'. Je uiterlijk is slechts een klein deel van je leven. Maar als je jong bent is dat moeilijk te beseffen. Helemaal als je in een westerse samenleving opgroeit. Geloof mij maar het gaat erom wat je bereikt en niet om wat je haar losmaakt bij vrouwen.

Daarnaast geldt volgens mij in het leven heel sterk: hoe je denkt is wie je bent. Je uitstraling verraadt je denkpatroon. Het is dus aan jou om je niet te laten kisten. Geen taboe op te bouwen. Geloven in je zelf, in je kwaliteiten en dan zul je zien dat niets onmogelijk is. Dan hoef je echt niet op zoek naar een oudere vrouw. Wie gelooft in zijn eigen kunnen, kan iedere mooie vrouw krijgen, al kom je haar waarschijnlijk niet tegen in de disco.

Laatst gewijzigd door ietsmethaar; 28 augustus 2006 om 21:39
ietsmethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 21:57   #3
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
Wat een negativiteit. Ik heb hetzelfde, maar weet dit:


- Scheer je hoofd kaal als het niet anders kan of neem evt haarwerk

- binnen nu en 5 jaar is er wle iets op de markt. Ze kunnen tegenwoordig alles, dus ga me niet vertellen dat een middel nog lang duurt. Ik ben van mening dat dit snel gaat.

Ga gewoon naar school en kam het er overheen, iedere man wordt kaal kijk maar in je vriendengroep
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 22:15   #4
Gerrit1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2006
Berichten: 49
...

Ik hoop het! Het lijkt ook wel stress ofzo. Zie foto toen het nog goed was en foto nu. Maar ik heb geen stress ofzo (bewust). Heb ook de hele tijd zon jeuk op mijn kop .. net alsof er van alles op loopt ... Vandaar ook ff rooscure gehaald . Die fotos verschillen 1/1.5 maand... Kan het zo snel gaan?

Laatst gewijzigd door Gerrit1984; 29 augustus 2006 om 11:57
Gerrit1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 22:34   #5
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Zit er gel in je haar op de foto's of is het droog?
Je zou cremevoeding kunnen proberen;
- beetje cremevoeding (kruidvat/trekpleister) in je hand
- door je haar heen mengen
- droog fohnen (niet te heet en goede afstand houden)
- met borstel beetje kammen
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 22:36   #6
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit1984
Ik hoop het! Het lijkt ook wel stress ofzo. Zie foto toen het nog goed was en foto nu. Maar ik heb geen stress ofzo (bewust). Heb ook de hele tijd zon jeuk op mijn kop .. net alsof er van alles op loopt ... Vandaar ook ff rooscure gehaald . Die fotos verschillen 1/1.5 maand... Kan het zo snel gaan?
kun je eens met een arceren waar je kaal begint te worden?
als ik goed kijk dan vooral je rechterinham en je kruin?

als dit binnen 1,5 maand zo verslechterd is dan zou ik ff naar de huisarts/dermatoloog gaan. ik zou het vrij opmerkelijk vinden dat klassieke mannelijke kaalheid zo snel vorderd.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 22:39   #7
Gerrit1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2006
Berichten: 49
...

let wel bij de 1e foto heb ik mijn haar wel met gel gedaan. Maar ik heb ook zon jeuk ...
Gerrit1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 22:41   #8
Gerrit1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2006
Berichten: 49
...

kruin volgens mij niet trouwens ... lijkt zo op die foto maar gis niet zo ..
Gerrit1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 22:42   #9
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit1984
let wel bij de 1e foto heb ik mijn haar wel met gel gedaan. Maar ik heb ook zon jeuk ...
normaal is het zo dat je door het gebruik van gel dus meer hoofdhuid zou moeten zien en een minder vol effect hebt dan met gewoon haar zonder gel of iets dergelijks.

als je ontzettende jeuk hebt dan is dat ook niet helemaal goed.
ik zou toch naar de huisarts en derma gaan voor een professionele kijk...
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 22:56   #10
Gerrit1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2006
Berichten: 49
..

heb net ook ff mijn moeder laten kijken maar mijn huid is niet rood ofzo..
Gerrit1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 23:02   #11
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit1984
heb net ook ff mijn moeder laten kijken maar mijn huid is niet rood ofzo..
ik ben geen derma of arts maar niet elke aandoening hoeft gepaard te gaan met een rode huid...

ik denk dat je het beste even naar de arts kan gaan. ze hebben sochtends inloopspreekuur en dan kan hij kijken wat er aan de hand is of je doorverwijzen als dat nodig blijkt te zijn.

haarweb kan je alles vertellen over hoe je het beste AGA en AA aanpakt maar dan moet je wel eerst zeker vaststellen wat je hebt en dat zou ik niet over laten aan de mensen hier. misschien heb je wel compleet iets anders dat mogelijk voor haaruitval zorgt.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 23:17   #12
Gerrit1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2006
Berichten: 49
...

Ik wacht het nog ff af ... Ik had eerst ook totaal geen last van jeuk maar wel dunner wordend. Ik denk dat het een beetje een stress reactie is. Ff met rooscure (gister mee begonnen) blijven wassen en netjes mijn propecia blijven slikken. Net ff mijn haar gewassen en een beetje in model gedaan ziet er al wat beter uit.. zie foto.

Laatst gewijzigd door Gerrit1984; 29 augustus 2006 om 11:57
Gerrit1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2006, 00:13   #13
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit1984
Ik wacht het nog ff af ... Ik had eerst ook totaal geen last van jeuk maar wel dunner wordend. Ik denk dat het een beetje een stress reactie is. Ff met rooscure (gister mee begonnen) blijven wassen en netjes mijn propecia blijven slikken. Net ff mijn haar gewassen en een beetje in model gedaan ziet er al wat beter uit.. zie foto.
Had ik maar nog zo veel haar als jij
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2006, 02:10   #14
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Ik vind het lastig, Ik zit hier als een van de weinigen zonder haaruitval. Ik zal dus wel een beetje makkelijk praten hebben.

Je haar lijkt mij best normaal. Maar zoals je aangeeft vedoezel je inhammen. Zo kan ik die niet zien.

Zijn dit kleine ihammen (NW2)? Want dan is het misschien een gewone volwassen haarlijn. Volgens meerdere bronnen (noem jij ze maar Tiuri) krijgt 96% van de mannen tussen hun 18 en 30e een volwassen haarlijn, dat is een Norwood 2 haarlijn.

Als je gel in je haar doet wordt het zeker doorschijnend. Je plakt haren aan elkaar, wat ertoe lijdt dat je stukjes hoofdhuid ziet, vergelijk dat met die dreads op het strand maar dan in mindere mate. Kijk maar eens naar mensen met spikes, dan zie je altijd hoofdhuid streepjes, terwijl die lui beslist niet kaal zijn.

Hoe is het met je familie qua haaruitval? (Moeders kant?) en verlies je erg veel haar (kussen, douche en dergelijke?)?

(50 tot 100 per dag is normaal, waarbij je in de maanden augustus en september meer verlies, je wisselt ongeveer 20% van je haar) en in de winter minder (ongeveer 5%) maar als je meer hebt dan zou ik zeker ene dermatoloog opzoeken.

Laatst gewijzigd door Kniekous; 29 augustus 2006 om 14:42
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2006, 02:19   #15
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Even op emotionele vlak reactie.

Ik snap je shit wel man. Het lijkt me verselijk kloten als je kala wordt.

Opmerkingen uit de omgeving komen vanzelf. Alhoewel, niet zo snel van niet kalende mensen hoor. Twee van mijn vrienden zijn kalend. Nou ja, de ene is kalend, de ander heeft een NW2 en beweerd kalend te zijn (ik zie het niet). Die maken elkaar steeds belachelijk. Ze noemen mij een wijf en een flikker met mijn haarlijn (NW1).

Schaamte is begrijpelijk, maar mensen kijken niet naar je haar (op die manier). Als ik jouw haar nu zie, lijkt het me vrij normaal, niet opvallend. Hopelijk vind je een manier waraop jij je niet schaamt. Nin ieder geval sterkte ens ucecs toegewenst.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn verhaal: ben 18-jarige jongen! devries Haarwerken 12 12 februari 2006 23:29
mijn verhaal Birgitteke TTM - Algemeen 1 7 mei 2005 09:05
Mijn verhaal soezie TTM - Algemeen 7 31 januari 2005 13:16
Mijn verhaal (over ttm) in ;Mijn Geheim. monique3 Boeken en artikelen 11 23 augustus 2004 23:09
een stukje van mijn verhaal... bolleke TTM - Algemeen 18 18 maart 2002 08:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.