Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 januari 2004, 17:59   #1
suus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 20
TTM en huisdieren?

Dit gaat misschien een beetje raar klinken...
Ik kom hier ook niet zo vaak maar ik zat laatst opeens ergens aan te denken...
Ik heb namelijk een paar jaar geleden een tijdje iets gedaan waarvan ik nu denk dat het met de TTM te maken heeft...

Ik heb namelijk een zwarte kat, die tussen die zwarte haren wat witte haartjes heeft... Dat stoorde mij dus enorm, en er is dus een periode geweest dat ik die witte haartjes uit haar vacht zat te trekken... Dat liet ze altijd even gaan en dan rende ze weg (vind je t gek? ) en dan hield ik ook wel op, maar ging een andere keer gewoon door...

Ik wist toen trouwens nog helemaal niet dat ik TTM had...
Als ik er aan terug denk schaam ik me echt dood...

Maar herkent iemand van jullie dit?
suus is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2004, 18:13   #2
sim
HaarWeb lid
 
sim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2003
Locatie: midden nederland
Berichten: 74
herkenbaar

Hoi Suus,

ik herken het heel goed, hoor!
Ik heb een bruin/ zwarte kat en als ik zo af en toe een wit haartje bij hem ontdek, dan moet die er toch echt uit...
Ik merk dat ik me ook erg kan storen aan haren bij andere mensen (bijv. een lange wenkbrauwhaar, een omgebogen wimper, of een enkele haar op een "rare"plaats), gelukkig moet en kan ik me dan wel bedwingen !

Wel raar eigenlijk, want op die momenten lijkt TTM toch wel echt met haar te maken te hebben, terwijl ik bij mezelf toch vaker de link leg met spanningsregulatie...

Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen!
groetjes, sim
sim is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2004, 18:17   #3
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
Ik ben een ontzettende pulker en knijp altijd puistjes uit enzo. Als ik dan iemand met zo'n wit/gele puist zie krijg ik echt ontzettende kriebels.

misschien is dat hetzelfde gevoel?
Diable is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2004, 20:06   #4
suus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 20
Re: herkenbaar

Citaat:
Originally posted by sim
Ik merk dat ik me ook erg kan storen aan haren bij andere mensen (bijv. een lange wenkbrauwhaar, een omgebogen wimper, gelukkig moet en kan ik me dan wel bedwingen !
Dat heb ik inderdaad ook, als ik dat zie bij een ander voel ik echt een soort van adrenaline door mijn lijf stromen, echt die kriebels, moet ik me echt inhouden... Vooral bij wimpers heb ik dat, dat is ook de plaats waar ik bij mezelf het meest trek... Ik trek bvb mijn hoofdharen niet, en voel dan ook niks als ik een 'vreemde' hoofdhaar zie bij een ander...

En Diable, dat van die puistjes herken ik wel bij mezelf, dat ik een pulker ben... Maar bij een ander vind ik dat juist alleen maar smerig...

Maarre... kennelijk is dat van die huisdieren toch niet zo'n normaal verschijnsel bij TTM? Gezien het aantal reacties...
suus is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2004, 20:43   #5
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
ja ik vind een puist bij een ander ook smerig en zou die nooit uit willen drukken. maar ik wil dan zo graag dat diegene dat zelf wel doet en snap niet waar 'ie de rust vandaan haalt dat ding te laten zitten
Diable is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2004, 19:36   #6
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
herkenbaar, zowel het puistjesverhaal als het wenkbrauwenverhaal: ik kan er ook niet vanaf blijven.

Vandaag nog: ik zat naast iemand met 1 heel lange wenkbrauwhaar (mannen hebben dat vaker, dat er zo 1 haar tussenuit springt) en ik kon mn ogen er niet vanaf houden. Ik vroeg het me ook af of ie het zelf niet had gezien. Zoiets valt toch op? En moet eruit!

Met pukkeltjes ben ik nog een graadje erger dan jullie, vrees ik... Ik heb het geluk dat ik vrijwel nooit pukkels heb, maar mijn vriend heeft er weleens een op zijn rug, of op zijn kuiten. Niet eens echte pukkels, meer van die goeie mee-eters, waar zo'n zwart 'wormgeval' uitkomt--> heerlijk om uit te knijpen!!!

Bovendien heeft hij moedervlekken waar haren uit groeien en die trek ik er ook altijd uit met een pincet. Doe ik hem nog een plezier mee ook! (en mezelf, want zolang ik met hem bezig ben trek ik zelf niet )

Goed, nu lijkt het net of ik een of ander pukkelig, puisterig, vreemd behaard moedervlekkerig vriendje heb, maar toch issie de mooiste van heel de wereld! (believe it or not!)

Met huisdieren heb ik nog nooit de neiging gehad om te trekken, maar dat komt misschien ook omdat ik al heel lang geen huisdier meer heb...
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2004, 14:58   #7
plezant
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 3
Dit herken ik maar ik geloof niet dat het nou echt een TTM probleem is. Heel veel hondeneigenaren vinden het niet leuk dat bijv. een zwarte honden grijze haren heeft. En dan al die mensen met een hond met een plukvacht. Dan zou het aantal mensen met TTM nog veel en veel groter zijn dan nu al bekend is. Misschien is het wel een goed idee als je TTM hebt om een hond te nemen met een plukvacht. Beter de haren van je hond dan van jezelf. Ik heb een poedel. Nee dat zijn echte honden geen truttige honden. Ik trim haar zelf en blijf van mijn eigen haar af. Dat ik nu al meer een maand geen haar meer uit trek komt ook gewoon door deze site. Ik heb al problemen genoeg en dan ook nog een tic hebben vond ik toch te ver gaan. Bedankt voor deze site. Hopelijk blijft het helpen want ik begon al aardig veel kale plekjes op mijn hoofd te krijgen na 26 jaar trekken.

Laatst gewijzigd door plezant; 22 januari 2004 om 16:08
plezant is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2004, 15:02   #8
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Aan Plezant.

Hoi Plezant, nieuw hier?
Je mag gerust een nieuwe thread voor jezelf aanmaken hoor, wel zo makkelijk, dan kun je je even voorstellen als je wilt.
En voor de rest, fijn dat je erbij bent, jij ook veel sterkte met je ttm.

groetjes van Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2004, 19:02   #9
suus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 20
Citaat:
Originally posted by plezant
Dat ik nu al meer een maand geen haar meer uit trek komt ook gewoon door deze site.
Helaas is dat bij mij juist andersom... Nu ik weet dat ik niet gek ben of zo geeft dat me een soort van excuus... 'Oh, ik kan er toch niks aan doen, tis de TTM'...

HHmm en ik vind het maar een raar idee dat je een hond neemt om je op af te reageren of zo.. En ik denk ook niet dat dat de drang wegneemt...
suus is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2004, 09:00   #10
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
O ja goed idee, laten we maar dieren gaan beulen, misschien blijven we dan van onszelf af.... Wat is dat voor een redenering.
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2004, 10:15   #11
plezant
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 3
Citaat:
Originally posted by Oilily
O ja goed idee, laten we maar dieren gaan beulen, misschien blijven we dan van onszelf af.... Wat is dat voor een redenering.
Ha Ha.

Jullie hebben niet goed begrepen wat ik bedoel. Honden met een plukvacht zoals een Westie of een Schotse terrier moeten geplukt worden anders verstikt het dode haar de huid. Het is heel erg zwaar werk vraagt het maar eens aan een hondentrimster. Ik hou me dus verre van dieren beulen. Plezant, mijn Poedel, moet iedere 4 weken getrimd worden. Daar ben ik een hele dag zoet mee dat ik echt geen behoefte eraan heb om daarna nog eens aan haar te zitten trekken. Ik moet haar natuurlijk nog wel iedere dag borstelen. Ik wilde alleen maar even duidelijk maken dat er ook een andere manier bestaat zodat je wel goed bezig bent met haar uit trekken. Jullie vinden een trimster dus een dierenbeul. Ik vind het jammer dat jullie je mening ergens over geven terwijl je niet eens weet wat er nou precies bedoeld wordt. Er had toch ook om uitleg gevraagd kunnen worden? Ik had jullie toch wat slimmer ingeschat.
plezant is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2004, 13:32   #12
Kaantje
HaarWeb lid
 
Kaantje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2002
Locatie: Flevoland
Berichten: 93
Hoi plezant

Ik heb zelf een shih tzu en die heeft heel wat meer haar dan een westie en mijn trimmer heeft nog nooit iets gezegd over dode haren plukken! Zelf vind ik het vreselijk als iemand zijn ziekte verplaats op zijn dieren. Ik trek liever uit me eigen hoofd !
Dan leed aan een dier brengen. Toevallig had ik jou tekst wel goed gelezen maar nog vind ik dat daar niet echt slimme uitspraken in staan. Ik denk dat jij je laat leven door je poedel omdat je de hele dag op bed ligt. MIsschien word het tijd dat je jezelf wat meer uitlaat.

groetjes
karin
Kaantje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2004, 14:02   #13
Kaantje
HaarWeb lid
 
Kaantje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2002
Locatie: Flevoland
Berichten: 93
trimmen

Ik sprak toevallig iemand net met een poedel en vroeg haar over plukken en nu zegt zei dat er alleen maar geplukt word wanneer mensen zeg maar hun hond niet goed verzorgt hebben zodat ze zo grote klitten hebben die tegen de huid aan zit en dat zorgt voor irritatie en dat er geen lucht bij de huid zit en die kunnen ze niet anders weg halen door te plukken of te scheren.

Even voor de informatie.
hehehe
Kaantje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2004, 14:13   #14
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Aan Plezant.

Hoi Plezant, bedankt voor je uitleg.
Ik hoop niet dat je beledigd bent dat je daardoor allerlei uitleg wilt geven.
Dat hoeft niet hoor, je bent wat mij betreft duidelijk geweest, en ik wil bij deze mijn excuses maken.
Ik hoop dat de reacties je niet boos maken of iets dergelijks en dat je je daardoor niet welkom voelt.
Het is niet de bedoeling dat we elkaar afvallen op dit forum, maar juist steunen, steun die we O zo hard nodig hebben.
Dus veel sterkte met alles en veel plezier met je hond(en).

groetjes van Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2004, 23:25   #15
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
We zijn er om elkaar te steunen maar ook om elkaar te helpen. En soms moet je iemand even wakker schudden, om haar te helpen.

Plezant, "wij" vinden niets, als iemand iets schrijft is dat haar mening en niet per se die van iedereen op het forum. pas op dat je ons? geen woorden in de mond legt die niet gezegd zijn, dan word je boos om niets. Maak je niet druk, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje hier

Ik heb geen verstand van honden, maar wel van excuus-gedrag en dat is iets waar we hier allemaal mee bezig zijn, om maar niet van de TTM af te hoeven. En nee, dit is GEEN beschuldiging of wijzend vingertje, maar een constatering, terugkomend op het onderwerp

Bij deze wens ik iedereen nogmaals heel veel sterkte en kracht om het niet-trekken vol te houden. Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is, maar blijven blijven blijven blijven volhouden en de draad zonodig steeds weer en weer en weer opppakken werkt echt. Nooit de moed opgeven... nooit jezelf straffen of teneergeslagen worden, maar volhouden...

Laatst gewijzigd door Diable; 24 januari 2004 om 11:06
Diable is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.