Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 maart 2004, 08:46   #1
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Waar zijn jullie?

Ik vind dat er hier de laatste tijd weer zo weinig beweging is... Waar zitten jullie? Hoe gaat het met jullie? Goed, slecht... Wat heb je nog ondernomen?

Laat eens wat horen... We zitten hier toch met genoeg om dagelijks verschillende berichten/meningen te horen.

Met mij gaat het goed. Net zoals eens half jaar geleden ben ik op gesprek geweest bij twee mensen (vrienden van mijn ouders) die zich met het alternatieve bezighouden... Ook deze keer hebben ze op me ingepraat en ben ik de vierde dag op rij trekvrij, wat bij mij een rariteit is, geloof me... Ook Loes Gabriëls, mijn nieuwe psy, zegt dat je van ttm kan afgeraken. Ik moet nog steeds registreren en vooral héél bewust trekken en heel traag. Dat is mijn nieuwe opdracht, de komende 2 weken... Tis gewoon omdat ze dat zegt dat het kan, dat ik moed heb en dat misschien wel best wil geloven.
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2004, 08:52   #2
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
Het kan ook. JIJ kan het het is keihard werken en je loopt voortdurend tegen muren op, maar het kan ECHT!
Diable is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2004, 10:06   #3
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Thumbs down

bleit, bij mij gaat het niet, en het laffe is dat ik niet eens probéér om eraan te weerstaan.
ik lees dan van jullie van 'zoveel haren per dag' enzo... en bij mij gaat het gewoon door...
binnenkort willen wat vrienden een feestje houden en daarna met zijn allen daar blijven slapen, en ik wil dus gewoon al niet gaan omdat... enfin jullie weten wel, die stomme schaamte.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2004, 14:33   #4
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Het gaat wel aardig.

Hoi allemaal, ik heb een tijd terug een thread geopend, en daarin steeds bijgehouden als ik weer een maand langer plukvrij was. Dat heb ik gedaan tot 5 maanden, en was op weg naar 6 maanden totdat het na een paar dagen misging. Ik heb toen 1 dag geplukt en daarna niet meer.
Ik ben nu dus weer ruim 2 maanden plukvrij.
Ook ben ik nog steeds zwanger, ruim 7,5 maand, moet nog 6 weken.
En ik ben de laatste 2 weken erg snel moe en kan een stuk minder, en de voelmomenten zijn wat meer aanwezig.
Omdat ik altijd in mijn buik voel hoeveel spanning ik bij me heb kan ik me daaraan meten, nu ik zwanger ben gaat dat niet.
Dat ik gespannen ben is 1 ding wat zeker is, ik ga een bevalling tegemoet, hoop dat het kindje helemaal gezond is, hoop niet dat de verandering van een kind erbij teveel spanning geeft dat ik ga plukken enz.
Mijn Hb-gehalte is al weken te laag en maakt me meer moe dan ik zou willen, afijn genoeg om mee bezig te zijn.
Verder gaat het wel hoor, ik denk ook aan leuke dingen, zoals wandelen met de baby, het in bad doen van de baby, de snoezige kleertjes aantrekken enz.
Ik ben op de valreep vandaag nog gestart met een cursus: omgaan met spanningen, duurt 6 woensdagen lang, en die stopt dus op de dag dat ik ben uitgerekend, pfffffffffffff, als dat maar goed gaat :-)

Hoe gaat het met de vele anderen?

groetjes van Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2004, 20:42   #5
eline
Disasterpiece
 
eline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2003
Locatie: Brasschaat, Antwerpen
Berichten: 89
ik vond ook al dat het hier zo stil was.

met mij gaat het tamelijk, mijn haar is momenteel ongeveer 1cm lang en de drang kan ik onder controle houden, enkel mijn wenkbrauwen moeten eraan geloven maar voor de rest gaat het met mij ook niet goed. sta onder enorm veel stress voor school. sta echt op het randje van DOORSLAAN!!!

maar ja, hopelijk houd dat ooit eens op...

eline...
eline is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2004, 08:22   #6
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ha, leuk al die reacties!

Monique, leuk, he... zo aan al die dingen die je met je babietje kan doen, fantaseren... Vroeger als ik een zwangere vrouw zag lopen op straat dacht ik, 'ocharme', nu denk ik, dat zou ik ook wel eens willen... het moederinstinct is door mijn beste vriend, die al bijna een tweede kindje heeft, aangewakkerd, omdat het ineens zo dicht in de vriendenkring kwam... Ik hoop dat ik dus ooit een lieve vriend vind, die dat met mij samen wil beleven

Eline, veel moed voor jou, rustig blijven, als je de ttm aankan, dan kan je de wereld aan, binnenkort zien we elkaar nog eens, kunnen we bijpraten

Groetjes
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2004, 11:23   #7
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
stressssss

Eline, ik zit ook gigantisch onder de stress!
- leuke jongen die ik gemaild had mailde ineens keilange mail terug en komt misschien langs (da's goeie stress he)
- ik heb gesolliciteerd voor nieuwe job en zal mogelijk binnenkort op gesprek moeten (da's middelmatige stress)
- problemen op mijn huidig werk (da's echt wel slechte stress)

Het vreemde is: ik zit hier nu helemaal alleen, maar heb nog geen drang gehad om te trekken. De stress uit zich voorlopig alleen in zweetplekken (en ik heb iets roze aan, jakkes!!)
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2004, 11:47   #8
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Dat komt omdat dat blije euforische stress is.... Whaa, afspraakje!!!
Veel succes (ik ben al blij in jouw plaats)
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2004, 13:11   #9
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Nog maar eens een oproep, waar zijn jullie??

Er is een weekend tussen, ik kom kijken en er is welgeteld 1 nieuw berichtje... Komaan mensen, laat eens weten hoe het met jullie gaat...
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2004, 20:28   #10
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
Heej Oilily!

Nou, hier even een berichtje van mij. Met de TTM gaat het mwah. Niet echt goed, maar het is weleens slechter geweest. Zeker gezien de omstandigheden (scriptie moet vrijdag af zijn zodat de laatste correcties na de paasvakantie doorgevoerd kunnen worden). Behoorlijk stresserig en het heeft me al een hoop haren gekost, maar tot afgelopen vrijdag was het allemaal nog wel te camoufleren. Nu is mijn rechterwenkbrauw te gehavend om niet gezien te worden. Heb het dit weekend trouwens aan een vriendin verteld dat ik TTM heb. Reageerde gelukkig best positief. Oef!

Goed, ik ga maar weer eens verder. Er staan nog resultaten van de vragenlijst die verwerkt en geinterpreteerd moeten worden

Eline, hou vol meid. Deze tijden zijn stressvol als scholier, maar tis maar tijdelijk moet je maar denken. En je hoofdhaar is toch al een hele centimeter! Dus denk meer aan de + dingen dan aan de -! Janika: succes met je date! Hopelijk wordt het gezellig en springen de vonken er vanaf
Monique: nog een goede laatste paar weken toegewenst!

En verder iedereen: laat de moed niet zakken,, doe ik ook niet, al heb ik nog een laaaaaaaange weg te gaan, maar we gaan er vanaf komen! O zo!

Groetjes, Sonja
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2004, 21:07   #11
Pip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 51
jullie hebben gelijk dat we met z'n allen niet veel schrijven op het moment. het is een drukke tijd voor de meesten van ons denk ik. Voor mij in elk geval wel, en ik baal soms zo van die computer dat ik er zelfs voor mailtjes en het forum niet achter wil zitten. Het gaat slecht met het harentrekken. Voor het eerst sinds jaren kan je het weer echt zien. dunne plekken en haar dat pluist en niet te temmen is. Ik dacht het gevonden te hebben in december. De manier voor mij om niet te trekken is gewoon te gaan doen wat je moet, en het niet uitstellen en er over na zitten denken. Dé trekmomenten: net voordat ik wat ga doen wat moet...Maar nu kan ik de fut vaak niet opbrengen om te beginnen. Moe,moe,moe. Ik word er somber van en het voelt zo uitzichtloos op het moment.
Heeft een van jullie wel eens een cursus Landmark gedaan? Het is een soort massatherapie die een heel lang weekend duurt, en die je over drempels in het leven heen zou kunnen helpen. Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van anderen. Willen jullie iets schrijven als je de cursus toevallig gedaan hebt?

Groetjes
Pip is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2004, 08:26   #12
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Beste Pip

Nee, dat ken ik niet maar zoiets interesseert me wel... Heb je daar wat meer info over? Misschien kunnen we zoiets wel eens doen met een paar ttm-meiden? Een weekend is nog niet zo lang en als het helpt... Je zal er alleszins iets van bijleren...?

Groetjes
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2004, 16:28   #13
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Met mij gaat het niet zo goed. Het ging twee daagjes beter, en toen ben ik weer in een trichotillomanisch dal gegleden. Oorzaken vermoedelijk verveling op het werk en alleen zitten 's avonds thuis (terwijl ik eigenlijk grààg alleen ben, en dan geniet van mijn rust en dagdagelijkse beslommeringen, slaag ik er steeds weer in om die momenten voor mezelf te verpesten). Ik lijk mezelf tegenwoordig ook bijna geconditioneerd te hebben om te beginnen trekken zodra ik 's avonds mijn sjaaltje af zet.
Gelukkig is er nog het zonnetje voor wat vrolijkheid...
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2004, 21:56   #14
suus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 20
Met mij gaat het ook niet zo goed... Spanning denk ik, mijn wimpers worden steeds dunner...
suus is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2004, 23:19   #15
didi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2004
Locatie: belgium
Berichten: 5
kiekeboe

effe snel van mij ietske laten horen, effe geleden, i know...
Met mij gaat het eigenlijk heel goed!!! ben flinke meid, kan me laatste 6,7weken (ben tel kwijt) vrij goed beheersen wat ttm betreft (soms nog wel ns een haartje ja); het is me zelfs nog nooit zo goed gelukt, echt, ben best trots!!! geeft me een zeer goed gevoel. Ik voel het ttm-beest nog in me zitten, ik probeer het te temmen ...om het daarna te vernietigen... pff ..ni simpel, maar móet te doen zijn!

hoe ik dat doe??
-door af en toe wat innerlijk rust op te roepen (dmv relaxatie en visualisatie) dat heeft gigantische effecten op mij : écht vrolijk door het leven gaan, écht genieten, zonder al te veel angsten, gewoon : think positif!... en jaaaaa soms lukt me dat niet zo vlot; ik blijf ook maar ne mens, maar qua ttm hou ik dan toch alles onder controle, flink hè!?

-mss komt het wel omdat ik jullie site gevonden heb! Dat gaf me een nuchtere kijk op het beest! ELINE :merci hè meiske! smak! jij moet trouwens volhouden, en 'zo flippen' da is die school echt ni waard, hoor! take it easy!

-ik moet nu ook wel zeggen dat ik het erg druk heb de laatste tijd en mn handen nodig heb voor m'n werk-buiten, kheb dus veel afleiding Ik zal me nu reeds moeten wapenen voor stillere tijden in m'n buro... vingers kruisen!!

't beste nog allemaal! en biiiiiiiiiiiiiig hugs!!!!
didi
__________________
didi
didi is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.