Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Bijwerkingen?
Nee, geen last van gehad/nooit iets van gemerkt. 248 44,13%
ja, maar niet van dien aard dat ik met het product gestopt ben. 178 31,67%
ja, daarom gebruik ik het niet meer. 136 24,20%
Aantal stemmers: 562. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 6 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 24 mei 2008, 15:31   #766
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Ouwe knar!
Ja Dundee + Blizzard = 2 oude knarren ....maar met een hoog LIBIDO
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2008, 17:02   #767
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Ja Dundee + Blizzard = 2 oude knarren ....maar met een hoog LIBIDO
Zeg dat wel, maar agatha kon je wel mooi niet veroveren!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2008, 18:21   #768
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Zeg dat wel, maar agatha kon je wel mooi niet veroveren!
Whaha ...net of ik hier een vrouw kom zoeken ? ....hier in Belgie valt zoveel te veroveren ...ik moet er zover niet voor gaan .. .... en bovendien ..val ik nog voor blondjes ook...
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2008, 20:17   #769
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht


Ja dit is niet te doen ,het lijkt wel of ik er een soort chronische vermoeidheid van krijg. Als ik opsta ben ik nog meer moe dan dat ik ga slapen ben ....dan de ganse dag dat oud mannetjes gevoel ...net of je hebt in geen 2 weken nog geslapen...
En als je de dosis halveert?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2008, 21:15   #770
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Whaha ...net of ik hier een vrouw kom zoeken ? ....hier in Belgie valt zoveel te veroveren ...ik moet er zover niet voor gaan .. .... en bovendien ..val ik nog voor blondjes ook...
Never mind. Zorg er nou maar voor dat je je weer gewoon 20 gaat voelen!!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2008, 12:48   #771
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Mannen; ik heb jullie hulp nodig

Hi, Ik heb dit ook al in het vrouwenforum gevraagd, maar omdat het gaat over finasteride is er nog niet zoveel ervaring bij vrouwen. Maar ik heb vragen over shedding en fina.

Ik leg eerst even de situatie uit.
Februari-maart: medicijnen chronische ziekte.
Eind maart: haaruitval! Niet heeel erg, maar genoeg om te denken: dit klopt niet. Gestopt met de medicijnen.
Eind maart: gestart met finasteride 2,5 mg per dag.
April-mei: haaruitval van de medicijnen. 1,5 week geleden: een hele week normale haaruitval. Ik dacht: het is over.
Vorige week: boem: het begon weer! En hoe! Toch weer even twee dagen nauwelijks haaruitval en ineens drie keer zoveel als normaal (vandaag was echt goed raak: 130 haren alleen al bij wassen. Ik verlies normaal 40 haren op een hele dag). Haaruitval is bijzonder grillig per dag en ook nog eens veel meer dan de afgelopen twee maanden tijdens het haaruitval van de medicijnen voor de chronische ziekte. In elk geval is het sowieso meer dan ik altijd had (ook voordat ik met de diane35 begon). Deze spurt is dus begonnen 8 weken na start fina en de shedding van de medicijnen van de chronische ziekte begon ook in te slaan na 8 weken. Lijkt erop dat ik een haarcyclus heb van 8 weken.

Kan dit een fina shedding zijn? of wat anders?
Mannen wat denken jullie? Ik word hier nl. behoorlijk nerveus van.
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2008, 16:24   #772
buyukadam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2007
Berichten: 72
Nu 1 week geleden dat ik met Finasteride ben begonnen, merk nog niets maar is normaal. Geen last van bijwerkingen of wat dan ook, maar ik merk wel dat mijn sperma wateriger is geworden, niet dat het helemaal zo is maar ik merk wel wateriger dan vroeger. maar daar hadden meer leden last van, opzich niet erg omdat ik er geen last van heb ofzo.
__________________
regime:

Finasteride
(08-06-'08 begonnen)
buyukadam is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2008, 13:03   #773
Hairdo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 6
Bijwerkingen

Hallo,

Een aantal vraagjes en opmerkingen.

- Ik gebruik zo'n 5 jaar propecia. Naar mijn mening is mijn haarsituatie verbeterd sinds toen. Nu zeggen ze dat Propecia DHT remt, maar niet uitschakelt..betekend dit dat vroeg of laat het haarverlies weer toeneemt? Ik kan mijn haren natuurlijk niet tellen, maar het is wel stabiel naar mijn idee.

- Ik heb als enige bijwerking dat ik wat vaker naar de wc moet. Is dat erg of kan dat kanker veroorzaken? Ik lees op verschillende betrouwbare websites dat dit middel juist voorkomt dat je kanker krijgt. Vaker naar de wc vind ik geen probleem zolang je er maar niet iets van krijgt. Het is raar, omdat dit middel vaak wordt gegeven in de vorm van Proscar aan mannen die dus vaker naar de wc moeten!

- Mijn haarkleur geeft af op mijn kussen. De kleur van mijn haar (bruin/zwart) is na een aantal nachtjes slapen steeds meer te zien op mijn kussen. Is dit normaal???

Andere info: ik ben 26, en mijn vader was op die leeftijd al kaal, en de vader van mijn moeder was op zijn 17e al kaal.
Hairdo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2008, 23:53   #774
Minimaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2008
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairdo Bekijk bericht
Hallo,

- Mijn haarkleur geeft af op mijn kussen. De kleur van mijn haar (bruin/zwart) is na een aantal nachtjes slapen steeds meer te zien op mijn kussen. Is dit normaal???
Nu ben ik geneigd te zeggen was je haar eens wat vaker, of is dit heel dom? Mijns inziens geeft je haar niet af.
Minimaal is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2008, 15:41   #775
perfectionist
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juni 2008
Berichten: 34
Haar wat afgeeft?????? Dan moet je het wel geverfd hebben toch?

Ik heb eigenlijk sinds 1 week dit forum ontdekt en wat ik allemaal lees over de bijwerkingen deed me toch even beslissen te reageren...Ik gebruik al vanaf begin 2004 Finastride 125mg...op recept via Intermedica...Daar hadden ze ook verteld dat de bijwerkingen bij 1% voorkwam..(JA DAAAAG)
Tuurlijk zeggen ze dat...want wat wel klopt is dat wat tussen je oren zit alles natuurlijk heftig versterken zal..
Maar na 2 maanden was dus ook mijn odol verleden tijd en mijn behoefte in sex werd dusdanig zo veel minder dat ik dus ook meteen afhaakte en heel af en toe nog zon pilletje nam om de zooi maar op te maken....
Na gehoord te hebben dat je daar even doorheen moest omdat je hormoonhuishouding moet wennen.(klonk logisch) en ik toch wel de positieve kant van het pilletje zag (stop haarverlies) begon ik na een half jaar weer te slikken en bleef dit nu langer volhouden...
Ook werd me nogmaals verteld dat ik juist meer testosteron zou krijgen en dus juist betere erecties en meer libido zou moeten krijgen (yeah right ...dat is pas inspelen op wat tussen de oren zit) Helaas dat gedeelte werkte dus niet tussen mn oren en de staande ovatie (hehehe) bleef dus ook NA LANGE TIJD uit... af en toe pijn in mn kloten en weinig energie kon ik nog mee leven, maar mijn odol miste ik serieus om over het libido,erectie en zaadKRACHT verlies maar te hebben......
Na ongeveer 8 maanden (dacht dat mn hormonen nu wel eens de wijziging hadden door moeten krijgen) ben ik weer gestopt...
Gelukkig was na 3 weken alles weer zo als vanouds.......Maar goed mn haar liet me ook niet koud....stond dus na een poosje weer in dubio of over 10 jaar een harde paal maar kaal of een bos met haar en een weigeraar!!! Toen de dosering iets vermindert en ben daar nog steeds mee aan de gang, soms vergeet ik een hele week wat te nemen soms om de 3 dagen 1 pilletje,,,,Dit werkt al wel stukken beter maar helemaal top is het nog niet...(Is Finpecia wat???????????) Nu ik net dus al deze reacties las , denk ik dat die 1 % dus echt belachelijk is en dat wat tussen je oren zit KLOPT....dus ook als je donders goed weet dat het van de Finastride komt...
UFF wat een lang verhaal...Ik hoop dat in ieder geval iemand er iets aan heeft...
perfectionist is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2008, 19:09   #776
hair81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Berichten: 243
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perfectionist Bekijk bericht
Haar wat afgeeft?????? Dan moet je het wel geverfd hebben toch?

Ik heb eigenlijk sinds 1 week dit forum ontdekt en wat ik allemaal lees over de bijwerkingen deed me toch even beslissen te reageren...Ik gebruik al vanaf begin 2004 Finastride 125mg...op recept via Intermedica...Daar hadden ze ook verteld dat de bijwerkingen bij 1% voorkwam..(JA DAAAAG)
Tuurlijk zeggen ze dat...want wat wel klopt is dat wat tussen je oren zit alles natuurlijk heftig versterken zal..
Maar na 2 maanden was dus ook mijn odol verleden tijd en mijn behoefte in sex werd dusdanig zo veel minder dat ik dus ook meteen afhaakte en heel af en toe nog zon pilletje nam om de zooi maar op te maken....
Na gehoord te hebben dat je daar even doorheen moest omdat je hormoonhuishouding moet wennen.(klonk logisch) en ik toch wel de positieve kant van het pilletje zag (stop haarverlies) begon ik na een half jaar weer te slikken en bleef dit nu langer volhouden...
Ook werd me nogmaals verteld dat ik juist meer testosteron zou krijgen en dus juist betere erecties en meer libido zou moeten krijgen (yeah right ...dat is pas inspelen op wat tussen de oren zit) Helaas dat gedeelte werkte dus niet tussen mn oren en de staande ovatie (hehehe) bleef dus ook NA LANGE TIJD uit... af en toe pijn in mn kloten en weinig energie kon ik nog mee leven, maar mijn odol miste ik serieus om over het libido,erectie en zaadKRACHT verlies maar te hebben......
Na ongeveer 8 maanden (dacht dat mn hormonen nu wel eens de wijziging hadden door moeten krijgen) ben ik weer gestopt...
Gelukkig was na 3 weken alles weer zo als vanouds.......Maar goed mn haar liet me ook niet koud....stond dus na een poosje weer in dubio of over 10 jaar een harde paal maar kaal of een bos met haar en een weigeraar!!! Toen de dosering iets vermindert en ben daar nog steeds mee aan de gang, soms vergeet ik een hele week wat te nemen soms om de 3 dagen 1 pilletje,,,,Dit werkt al wel stukken beter maar helemaal top is het nog niet...(Is Finpecia wat???????????) Nu ik net dus al deze reacties las , denk ik dat die 1 % dus echt belachelijk is en dat wat tussen je oren zit KLOPT....dus ook als je donders goed weet dat het van de Finastride komt...
UFF wat een lang verhaal...Ik hoop dat in ieder geval iemand er iets aan heeft...

Klinkt me zeer bekent in de oren, het gekke was het begon mij mij pas na dik twee jaar gebruik van fina. Buiten errectie problemen, had ik verschikkelijk last van mijn maag en een heel raar gevoel in mijn hoofd. Ben dan nog tien keer liever kaal dan dat ik me zo voel door die troep.
hair81 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2008, 21:42   #777
perfectionist
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juni 2008
Berichten: 34
En nu??? Dus helemaal gestopt? En kreeg je alle bijwerkingen pas na 2 jaar of ook pas de positieve werking (stoppen van haarvelies)??
perfectionist is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2008, 23:32   #778
Haarkloon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2008
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hair81 Bekijk bericht
Klinkt me zeer bekent in de oren, het gekke was het begon mij mij pas na dik twee jaar gebruik van fina. Buiten errectie problemen, had ik verschikkelijk last van mijn maag en een heel raar gevoel in mijn hoofd. Ben dan nog tien keer liever kaal dan dat ik me zo voel door die troep.
Sorry Hair81,niet dat ik je niet serieus wil nemen maar omdat je niet erbij zegt hoelang de symptonen zijn gebleven klinkt het meer alsof je gewoon een griepje hebt gehad. Er is namelijk geen bewijs gevonden voor het feit dat het spul je maag of je hoofd beïnvloed. Een griep of een goede verkoudheid (die soms wel weken kan blijven) doen dit wel, evenals je libido om zeep helpen. Ik denk dat het in gevallen dat men denkt bijwerkingen te hebben het beter is om eerst naar een dokter te gaan en die te laten oordelen over of het bijwerkingen zijn of niet.
Ik neig er namelijk wel naar om het onderzoek serieus te nemen omdat het al 20 jaar onderzocht wordt en ook regelmatig (onsuccesvol) onder vuur ligt door wetenschappers die proberen te bewijzen dat finasteride slecht is.
Lijkt me niet dat fina voor kaalheid zo belangrijk is dat ze al die wetenschappers kunnen omkopen
Haarkloon is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2008, 11:57   #779
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Ik denk eerlijk gezegd ook dat je na twee jaar niet ineens een bijwerking kan krijgen als last van maag of hoofd door fina. Het is veel aannemelijker dat dit ergens anders door komt, toch?

Ja, voordat iedereen hier gaat denken dat je door fina dit na twee jaar kan krijgen. Geeft mischien wel een heel verkeerd beeld. Ik vind dat je wel voorzichtig moet zijn met dit soort uitspraken omdat het veel mensen die onzeker zijn over het gebruik van fina heel erg kan beinvloeden.

Ik heb ook regelmatig last van mijn maag en hoofd, maar dit komt zeker niet door de fina. (ja, ook vrouwen slikken die handel tegenwoordig).
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2008, 13:42   #780
perfectionist
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juni 2008
Berichten: 34
Voor vrouwen schijnt het helemaal niet top te zijn...Ik ken iemand (vrouw) die het slikt maar als ze zwanger wilde worden moest ze wel direct stoppen.....zegt toch ook genoeg!!!!!!
perfectionist is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bijwerkingen nu = bijwerkingen later? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 17 19 juli 2011 21:01
Wat voor bijwerkingen ervaar je bij je medicijnen? Druifstuif Medicijnen/haargroeimiddelen 3 12 augustus 2004 17:40
bijwerkingen e.d.... peter10 AGA - Algemeen 0 7 februari 2004 13:25
Wie heeft er GEEn bijwerkingen van Finasteride? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 2 23 juli 2003 19:59
bijwerkingen RICK Medicijnen/haargroeimiddelen 3 21 juni 2003 20:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.