Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 oktober 2005, 12:55   #1
Juffie Judith
Judith Mom
 
Geregistreerd: 24 april 2005
Locatie: Ik woon in Montfort
Berichten: 109
Regaine, minoxidil 20 mg/ml

Hallo allemaal!

Deze week was ik bij mijn huisarts. Ik moest hem iets vragen. Hij vroeg me toen hoe het met mijn haren ging. Hij vertelde mij dat hij bij mannen ervaring had met een lotion. De werking bij vrouwen was nog niet bekend, maar hij wilde het wel bij mij uitproberen als ik dat wilde. Ik moet het spul nu twee maanden gebruiken en daarna terug komen bij hem. De lotion heet regaine en bevat minoxidil. Of het werkt ik weet het niet, maar ik ben het aan het proberen. Ik zal jullie hier op de hoogte houden van het resultaat.

Groetjes Judith

p.s. ik las op andere plaatsen op het forum dat sommige goede en andere minder goede resultaten met dit middel hebben.
__________________
GOD BLESS YOU
Juffie Judith is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2005, 13:49   #2
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
gebruik je die lotion na het douchen of zo?
ik zoek nog iets wat niet zoveel smeerwerk is al minoxidil...
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2005, 14:10   #3
Juffie Judith
Judith Mom
 
Geregistreerd: 24 april 2005
Locatie: Ik woon in Montfort
Berichten: 109
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
gebruik je die lotion na het douchen of zo?
ik zoek nog iets wat niet zoveel smeerwerk is al minoxidil...
De minoxidil moet ik elke avond voor het slapen gaan op mijn hoofd spuiten. Bij de lotion zaten drie soorten spuitjes. Een grote spuit voor op grote plekken. Deze gebruik ik. een spuitje waarmee je goed onder je haren kunt spuiten en een depper. Bij de grote verstuiver moet je 6 keer spuiten. Na elke spuit moet je dit even uitwrijven. dit gaat heel makkelijk omdat de lotion net als water is. Bij de verstuiver met verlengstuk werkt dit hetzelfde. Bij de depper moet je het reservior tot aan de lijn vullen en dan opsmeren. De aantal keren spuiten en het vullen van het reservior zijn omdat je niet meer dan 1 ml mag gebruiken per dag.

Dit middel is trouwens ook verkrijgbaar zonder doktersrecept.

Groetjes Judith
__________________
GOD BLESS YOU
Juffie Judith is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2005, 14:21   #4
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
juffie judith

Sorry, sorry is las zojuist in je andere posts dat je met minoxidil al goed bekend bent.
Maar als de werkzame stof minox. is wat zit er dan nog meer in??


Hoi,

Van Minoxidil is bewezen dat het groei stimuleert. Bij vrouwen werkt het zelfs beter dan bij mannen.
Je kunt hierover meer lezen in het haarwoordenboekje. Je geeft aan dat je over 2 mnd moet terugkomen bij de huisarts. Ik denk zelf, eerlijk gezegd, dat dat wat vroeg is om dan al resultaat te zien... maar misschien is dat dan ook nog niet de bedoeling..
Verder schrik niet te veel als je in eerste instantie meer haarverlies krijgt, na een aantal weken, dat is een teken dat het middel aanslaat. Deze haren komen terug.Waren ze destijds mij vergeten te zeggen en ik ben er erg van geschrokken toen.
Succes
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2005, 16:51   #5
Juffie Judith
Judith Mom
 
Geregistreerd: 24 april 2005
Locatie: Ik woon in Montfort
Berichten: 109
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Sorry, sorry is las zojuist in je andere posts dat je met minoxidil al goed bekend bent.
Maar als de werkzame stof minox. is wat zit er dan nog meer in??


Kitty
Hoi Kitty, bedankt voor de informatie. Heb inderdaad de bijsluiter goed gelezen en al veel informatie gekregen. Ik zal even schrijven wat er in de bijsluiter staat over de overige bestanddelen:

Het werkzame bestandeel van regaine 2%, oplossing voor cutaan gebruik is minoxidil. Andere bestanddelen zijn propyleenglycol, ethanol en gezuiverd water.

Ik weet dat er kans is op bijwerkingen als lage bloedruk, die ik sowieso al heb, duizeligheid en neiging tot flauwvallen. Op dit moment merk ik er nog niks van, maar ik ben voorbereid. Ik kijk wel wat er gebeurd en zal er hier verslag over doen. Als het werkt is dat fijn en anders hebben we het in ieder geval geprobeerd. Ik heb in ieder geval al in de gaten dat ik op resultaat waarschijnlijk even moet wachten.

Groetjes Judith
__________________
GOD BLESS YOU
Juffie Judith is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46
minoxidil cheap regaine Pieter Medicijnen/haargroeimiddelen 21 23 januari 2004 22:44
Farmacotherapeutisch Kompas over Regaine (minoxidil) Artur Medicijnen/haargroeimiddelen 0 28 mei 2002 22:47
Minoxidil (regaine) RICK Medicijnen/haargroeimiddelen 1 29 januari 2002 09:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.