Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 juli 2013, 11:33   #1
ReneB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 24
Medikliniek 2700 grafts 12 juli 2013

Hallo allemaal,

Gisteren mijn HT ondergaan bij Medi-kliniek, een FUE van 2700 grafts.
Ben ruim een half jaar geregistreerd op deze site, heb in die tijd niet zo veel gepost, maar wel veel topics gevolgd.
Het laatste jaar enkele (zeer) positieve verslagen hier van ht’s bij Medi-kliniek, dus ik hoop dat ik me hierbij zal kunnen gaan aansluiten.

Mijn verleden op ht-gebied bestaat uit 2 kleinere FUT’s bij Maidenhead (nu Hair plus), destijds nog op de grens van Rotterdam en Schiedam.
Zonder deze behandelingen was mijn gehele bovenkant nu als een biljartbal geweest -wat dr. Kara mij bevestigde-, zie hiervoor de geplaatste foto’s van voor de behandeling.

Om mijn keuze te maken heb ik bij een aantal klinieken een gesprek gehad maar de keuze viel uiteindelijk op Medikliniek. Dr. Kara kwam eerlijk en recht voor zijn raap op mij over en ook de relatief lage prijs speelde een rol. Heb al een half jaar geleden geboekt, dit omdat ik er 4 weken voor vrij wilde nemen en dit vind ik alleen aanlokkelijk in de zomer.

In overleg met Dr. Kara heb ik er voor gekozen om mijn inhammen gedeeltelijk op te vullen en de rest van de grafts te gebruiken voor het voorste gebied tot aan de kruin. Op de kruin is dus niets bijgeplaatst, maar het was uiteraard een kwestie van keuzes maken. Mijn donorgebied was namelijk nog maar genoeg voor 2700 grafts.

Nu een dag verder tot mijn verbazing helemaal geen pijn. Hooguit is het wat knellende drukverband niet zo prettig. Desondanks vannacht vrijwel geen oog dicht gedaan, ik vind het geen pretje om de hele nacht op mijn rug te liggen steunend op een nekkussen.

Ik houd jullie verder op de hoogte. Heb in mijn album al wat foto’s geplaatst, van voor de behandeling en van vlak daarna. Kruin is dus minder interessant want daar is niets gebeurd.
__________________
2001: 1250 grafts FUT voorkant bij Maidenhead (Hairplus MC)
2002: 1000 grafts FUT kruin bij Maidenhead (Hairplus MC)
juli 2013: 2700 grafts FUE behandeling bij Medikliniek Amsterdam
ReneB is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2013, 11:59   #2
vdJeroen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2013
Berichten: 99
Geslacht:
Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat, eerlijk gezegd had ik tot voor kort nog niet van Medikliniek gehoord.

Ik ben overigens benieuwd waarom je wederom niet voor Hairplus hebt gekozen?! Ik heb hier komende donderdag een consult en ben benieuwd naar je ervaring.

Succes met het herstel, en vele gezonde haren toegewenst
vdJeroen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2013, 19:29   #3
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
Ben benieuwd na het resultaat.

Wat me opvalt is de weinige haren die je over hebt gehouden van de twee fut behandelingen. Maar kan ook mijn onwetenheid zijn over de te verwachten resultaten.

Denk als je in de toekomst nog BHT in de kruin doet en je dichtheid opvult met een MHT een volle look gaat krijgen.
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2013, 00:02   #4
ReneB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 24
Jeroen, Medikliniek is inderdaad nog niet zo bekend maar wel in opkomst denk ik mede door de positieve verhalen hier op het forum.
Bij Hairplus ben ik voor deze behandeling ook op consult geweest. Daar werd mij verteld dat mijn donor nog maar goed was voor maximaal 1200 grafts. Waarom ze dit zeiden weet ik niet, wellicht omdat ze de FUE-methode (nog) niet goed beheersen??
Niet helemaal duidelijk dus, maar in ieder geval voor mij reden om niet met ze in zee te gaan.
Wens jou ook veel succes bij het maken van een keuze.
__________________
2001: 1250 grafts FUT voorkant bij Maidenhead (Hairplus MC)
2002: 1000 grafts FUT kruin bij Maidenhead (Hairplus MC)
juli 2013: 2700 grafts FUE behandeling bij Medikliniek Amsterdam
ReneB is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2013, 00:07   #5
ReneB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 24
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk bericht
Ben benieuwd na het resultaat.

Wat me opvalt is de weinige haren die je over hebt gehouden van de twee fut behandelingen. Maar kan ook mijn onwetenheid zijn over de te verwachten resultaten.

Denk als je in de toekomst nog BHT in de kruin doet en je dichtheid opvult met een MHT een volle look gaat krijgen.
Ja zelf heb ik ook wel getwijfeld over het resultaat van die 2 FUT's. Maar goed, rekening houdende met het feit dat ik anders helemaal kaal was geweest, misschien valt er dan ook gewoon niet meer te bereiken met 1250 grafts voor het hele voorgebied.
En de kruin is natuurlijk altijd een speciaal geval, om die goed dekkend te krijgen heb je zoveel grafts nodig. Achteraf gezien had ik die 1000 grafts misschien ook beter bovenop kunnen laten plaatsen.
__________________
2001: 1250 grafts FUT voorkant bij Maidenhead (Hairplus MC)
2002: 1000 grafts FUT kruin bij Maidenhead (Hairplus MC)
juli 2013: 2700 grafts FUE behandeling bij Medikliniek Amsterdam
ReneB is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2013, 02:00   #6
vdJeroen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2013
Berichten: 99
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ReneB Bekijk bericht
Jeroen, Medikliniek is inderdaad nog niet zo bekend maar wel in opkomst denk ik mede door de positieve verhalen hier op het forum.
Bij Hairplus ben ik voor deze behandeling ook op consult geweest. Daar werd mij verteld dat mijn donor nog maar goed was voor maximaal 1200 grafts. Waarom ze dit zeiden weet ik niet, wellicht omdat ze de FUE-methode (nog) niet goed beheersen??
Niet helemaal duidelijk dus, maar in ieder geval voor mij reden om niet met ze in zee te gaan.
Wens jou ook veel succes bij het maken van een keuze.
Dit wetende zal ik hier komende donderdag extra aandacht aan schenken bij het aanhoren van het verhaal van de desbetreffende kliniek.
Bedankt iig voor je mening en je zal hier op het forum vast wel teruglezen wat het is geworden. Ik ben namelijk van plan om dit in september te laten uitvoeren.
Nogmaals bedankt!
vdJeroen is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2013, 12:30   #7
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
wat zeiden ze bij de medikliniek over het resultaat van de fut behandelingen?

En hoe zien je litekens eruit als gevolg van de fut?
Ga je daar nog wat aan doen?
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2013, 15:21   #8
ReneB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 24
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vdJeroen Bekijk bericht
Dit wetende zal ik hier komende donderdag extra aandacht aan schenken bij het aanhoren van het verhaal van de desbetreffende kliniek.
Bedankt iig voor je mening en je zal hier op het forum vast wel teruglezen wat het is geworden. Ik ben namelijk van plan om dit in september te laten uitvoeren.
Nogmaals bedankt!
Ben benieuwd dan Jeroen of Hair Plus jou wel een grote transplantatie kan bieden.
We lezen hier wel wat je keuze wordt.
__________________
2001: 1250 grafts FUT voorkant bij Maidenhead (Hairplus MC)
2002: 1000 grafts FUT kruin bij Maidenhead (Hairplus MC)
juli 2013: 2700 grafts FUE behandeling bij Medikliniek Amsterdam
ReneB is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2013, 15:32   #9
ReneB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 24
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk bericht
wat zeiden ze bij de medikliniek over het resultaat van de fut behandelingen?

En hoe zien je litekens eruit als gevolg van de fut?
Ga je daar nog wat aan doen?
Vanochtend bij Medikliniek geweest om het verband te laten verwijderen.
Heb meteen wat foto's bijgeplaatst in mijn album.

Wel apart want ook voor mij is het na 10 jaar de eerste keer dat ik het litteken van de FUT's zie (transplantaties toen waren zonder kaal scheren). De 2e FUT is het litteken gebruikt van de 1e ingreep, waardoor er maar een litteken zichtbaar is. Ik ga er niet meer iets aan doen ter verbetering, laat het haar achter gewoon wat langer groeien.

Over de dichtheid liet Dr. Kara zich niet heel stellig uit. Wel gaf hij aan dat bij de FUT's de richting van inplant niet helemaal goed gedaan was, ze stonden teveel omhoog in plaats van naar voren. Maar goed we hebben het over 10 jaar geleden dus toen was het natuurlijk allemaal nog een stukje minder.

Ben trouwens wel tevreden over hoe het er zo de 4e dag na behandeling uit ziet. Donorgebied is al vrij rustig en transplantatiegebied zitten de korstjes nog wel maar daar ga ik nu ook actief aan werken o.a. met calendulan.
__________________
2001: 1250 grafts FUT voorkant bij Maidenhead (Hairplus MC)
2002: 1000 grafts FUT kruin bij Maidenhead (Hairplus MC)
juli 2013: 2700 grafts FUE behandeling bij Medikliniek Amsterdam
ReneB is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2013, 19:22   #10
Wolly
HaarWeb lid
 
Wolly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 127
Ziet er goed uit ReneB!
Ik snap alleen niet zo goed waarom die paar haartjes onder je haarlijn wat lager geplaatst zijn. Verder top!
__________________
Finasteride 1 mg ( November 2008)
FUE 1814 AC Dr Feriduni 10-06-2009
Nog 6000-7000 grafts beschikbaar
Wolly is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2013, 11:00   #11
ReneB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 24
Dank Wolly als ik zo naar jou voor- en na fotootjes kijk hier links is het woord top ook van toepassing trouwens :-)
Je hebt een scherpe blik, inderdaad vroeg ik mijzelf ook al af wat die paar grafts daar doen.
Denk om een natuurlijke aanblik te krijgen, in die zin zou het wel subtiel zijn.
Ga dat volgende week nog vragen als ik weer voor controle ga.
__________________
2001: 1250 grafts FUT voorkant bij Maidenhead (Hairplus MC)
2002: 1000 grafts FUT kruin bij Maidenhead (Hairplus MC)
juli 2013: 2700 grafts FUE behandeling bij Medikliniek Amsterdam
ReneB is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2013, 16:06   #12
Wolly
HaarWeb lid
 
Wolly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 127
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ReneB Bekijk bericht
Dank Wolly als ik zo naar jou voor- en na fotootjes kijk hier links is het woord top ook van toepassing trouwens :-)
Je hebt een scherpe blik, inderdaad vroeg ik mijzelf ook al af wat die paar grafts daar doen.
Denk om een natuurlijke aanblik te krijgen, in die zin zou het wel subtiel zijn.
Ga dat volgende week nog vragen als ik weer voor controle ga.
Bedankt voor het compliment!
Ik had ook het geluk dat de haren gewoon door groeide. Het was echt een meevaller als ik af en toe die verhalen lees.

In de tijd toen ik er erg mee zat heb ik wel honderden HT's gezien
Ik ben wat dat betreft ook wel kritisch. Ik zou zelf bv nooit naar een ver land gaan. Ben erg benieuwd naar je resultaat!
__________________
Finasteride 1 mg ( November 2008)
FUE 1814 AC Dr Feriduni 10-06-2009
Nog 6000-7000 grafts beschikbaar
Wolly is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2013, 22:53   #13
vdJeroen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2013
Berichten: 99
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ReneB Bekijk bericht
Ben benieuwd dan Jeroen of Hair Plus jou wel een grote transplantatie kan bieden.
We lezen hier wel wat je keuze wordt.
Ook bij mij kon Hairplus niet aan mijn verwachtingen voldoen (zal zometeen mijn ervaringen wbt mijn consults delen in het topis "Haartransplantatie in NL'')

Maar Hairplus kwam met 1000-1250 grafts op de proppen zetten, al wist ik dat dit voor een high density nooit genoeg zou zijn.
Bij Aesthetic Clinic veldhoven wouden ze (afhankelijk van mijn wensen: maximale density voorhoofd) 1750 grafts of 2000 grafts plaatsen, verdeeld over 2 dagen. Hierbij zou mijn dekking met 35-40 grafts per cm2 toenemen. Helemaal super dus. Dit kan Hairplus dus nooit halen met 1000-1250 grafts. Mijn keus staat vast in ieder geval.
vdJeroen is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2013, 11:50   #14
ReneB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 24
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolly Bekijk bericht
Bedankt voor het compliment!
Ik had ook het geluk dat de haren gewoon door groeide. Het was echt een meevaller als ik af en toe die verhalen lees.

In de tijd toen ik er erg mee zat heb ik wel honderden HT's gezien
Ik ben wat dat betreft ook wel kritisch. Ik zou zelf bv nooit naar een ver land gaan. Ben erg benieuwd naar je resultaat!
Als je honderen ht's hebt gezien, dan klinkt het mij als muziek in de oren dat je mijn resultaat top vindt :-)
Je bent dan toch een soort deskundige die zeer snel kan zien hoe de kwaliteit is.
Geeft mij goede hoop, mijn herstel gaat iig voorspoedig.
Enige lastige puntje is het weer op dit moment. Het is jarenlang niet zo lang achter elkaar zo heet geweest en net nu ik mijn ht heb gehad is dat wel zo...

Inderdaad een enorme luxe voor jou dat de haren gewoon doorgroeide.
__________________
2001: 1250 grafts FUT voorkant bij Maidenhead (Hairplus MC)
2002: 1000 grafts FUT kruin bij Maidenhead (Hairplus MC)
juli 2013: 2700 grafts FUE behandeling bij Medikliniek Amsterdam
ReneB is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2013, 12:01   #15
ReneB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 24
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vdJeroen Bekijk bericht
Ook bij mij kon Hairplus niet aan mijn verwachtingen voldoen (zal zometeen mijn ervaringen wbt mijn consults delen in het topis "Haartransplantatie in NL'')

Maar Hairplus kwam met 1000-1250 grafts op de proppen zetten, al wist ik dat dit voor een high density nooit genoeg zou zijn.
Bij Aesthetic Clinic veldhoven wouden ze (afhankelijk van mijn wensen: maximale density voorhoofd) 1750 grafts of 2000 grafts plaatsen, verdeeld over 2 dagen. Hierbij zou mijn dekking met 35-40 grafts per cm2 toenemen. Helemaal super dus. Dit kan Hairplus dus nooit halen met 1000-1250 grafts. Mijn keus staat vast in ieder geval.
Heb je beoordeling ook in het andere topic gelezen.
Heel vreemd dat Hairplus blijkbaar niet boven de 1250 grafts wil gaan zitten. Je gaat dan denken dat ze hiervoor gewoon de kwaliteit niet in huis hebben..

Over de locatie (industrieterrein) en de nogal rommelige uitstraling ben ik in mijn vorige bericht nog maar niet begonnen. Dit omdat het in principe bijna niks hoeft te zeggen over de rest.

Medikliniek waar ik mijn ht heb laten doen komt in eerste instantie ook wat rommelig over. Ze zijn echter druk bezig met bewijzen dat ze hoge kwaliteit kunnen leveren en als je verder praat met dr. Kara blijkt dat ze deze sfeer ergens bewust creeeren om de klant een soort 'cosy' gevoel te geven.

Maar als, zoals bij Hairplus, de uitstraling van de kliniek hand in hand gaat met de kwaliteit van de intake, tja dan zal je weinig klanten aantrekken.
Ik werd er bij binnenkomst ook aan het bureau gezet van degene met wie ik het gesprek had, en deze persoon stelde zich niet eens voor toe die binnen kwam...
__________________
2001: 1250 grafts FUT voorkant bij Maidenhead (Hairplus MC)
2002: 1000 grafts FUT kruin bij Maidenhead (Hairplus MC)
juli 2013: 2700 grafts FUE behandeling bij Medikliniek Amsterdam
ReneB is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.