Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 december 2013, 21:58   #1
ninz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2013
Berichten: 5
Forehead reduction surgery/fue/fut?

Ik lees al een heel tijdje mee op dit forum, en heb ondertussen al aardig wat informatie opgedaan en erg veel gelezen.
Ik ben een vrouw en loop al jaren tegen mijn hoge voorhoofd aan. Ik zou het op zo ongeveer 9 a 10 cm inschatten (niet exact nagemeten, maar zoiets zal het ongeveer wel zijn). ik zou erg graag mijn haargrens met zo'n 2 à 2,5 cm verlagen, aangezien ik nu al jaren mezelf moet verbergen achter een rechte/schuine pony en ik eindelijk gewoon mezelf eens zou willen laten kunnen zien. Nou klinkt dit wel erg dramatisch, maar het is wel iets waar ik echt dagelijks mee bezig bent.
Hij is nu al enige jaren stabiel, en een hoge haargrens zit (helaas) ook in de familie.
Ik heb echter zeer dun haar, vandaar dat ik vrees dat ik met fue geen haar meer over houd en er altijd een deel niet opkomt.
Nu heb ik ook gelezen over forehead reduction surgery bij dr. Kabaker.
Ik vroeg me af of er eventueel mensen zijn die ervaringen hebben met een dergelijke procedure. Aangezien er toch aardig wat (flinke) risico's aan verbonden zijn bijv. gevoelloosheid, necrose, groot litteken enz.
Een fut zou echter betekenen dat ik ook nog achter op mn hoofd een groot litteken zal hebben...
al is het eventueel wel nog altijd mogelijk om bijv. een eventueel litteken op mijn voorhoofd op te vullen met fue, en aangezien mijn haargrens nu ook al nooit zichtbaar is.. durf ik het risico qua litteken misschien nog wel te lopen

ik vrees echter dat ik voor bijv. fue te weinig haar heb, aangezien ik dan echt een gigantisch aantal grafts nodig zal hebben aangezien mijn haargrens dus 2.2,5 cm omlaag zou moeten, en ik al zo'n fijn/dun haar heb. en ik dan dus ook op de overige gedeeltes van mij haar dat stuk wat dan op mijn haarlijn komt te zitten zal moeten missen voor minstens 3 jaar voordat het weer enigszins op een lengte zit/mijn overige haar weer toonbaar is..
Wat zouden jullie mij aanraden om mijn haargrens te verlagen?
Ik weet dat het misschien een beetje onduidelijk verhaal is, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
ninz is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2013, 23:17   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Hoi Ninz,

Persoonlijk raad ik het af om dmv fue of fut je haargrens te verlagen. Omdat je nooit de dichtheid kunt benaderen van een normale haarlijn. En de voorhoofd verlagen? Snijden in het gelaat lijkt mij niet verstandig... Je zult maar lidteken verbreding krijgen of andere ellende! Moet je toch voor de rest van je leven mee leren leven. Stoort je hoge voorhoofd je zo erg dat je serieus 'risico's' wilt nemen?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2013, 00:00   #3
ninz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2013
Berichten: 5
Ja best wel eigenlijk. omdat het qua kapsels en dergelijke erg moeilijk is om het te verbergen. De reden dat ik het risico eventueel wel wilde nemen is dat mocht ik een litteken krijgen, mijn haargrens nu ook al niet zichtbaar is, maar het wel al makkelijker maakt om bijvoorbeeld een pony o.i.d. te hebben omdat er gewoon minder te bedekken valt.. Dat was een beetje mijn reden erachter.
Ik weet echter niet of dit te makkelijk gedacht is, vandaar dat ik ook hier voor advies vraag.
ninz is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2013, 22:53   #4
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Weet natuurlijk niet hoe dun jou haar is op de plek(ken) waar de grafts uitgehaald moeten worden voor de eventuele haartransplantatie..

Maar het is normaal niet zo dat je het kunt zien als er grafts vh achterhoofd zijn uitgenomen, zelfs niet als het kort gedragen wordt (lijkt me niet in jou geval).

Op Amerikaanse sites heb ik eerder geslaagde HTs gezien wat betreft verlaging vd haarlijn, je kunt daar ook kiezen voor een combinatie van "chirurgies verlagen" en grafts plaatsen.

Als je je echt heel erg stoort aan de hoogte van je voorhoofd, en je denkt dat je "beter in je vel zit" als dit niet meer zo is, dan kun je altijd een vrijblijvend advies consult aanvragen bij een (kundige!) kliniek!

Veel wijsheid en succes bij je keuze!
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2013, 14:05   #5
ninz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2013
Berichten: 5
Hetgene waar ik een beetje bang voor ben met haartransplantatie is eigenlijk een beetje dit effect:
http://www.foundhair.com/photogaller...ent/patient-21

Ik weet niet of dit standaard en een realistisch geval is, of dat deze transplantatie gewoon erg slecht uitgevoerd is?
Dat vind ik erg moeilijk in te schatten namelijk, wat nu een realistisch beeld/verwachtingen zijn.

Ik vind het echter best moeilijk om een eerlijk/kundig advies te krijgen, aangezien het chirurgisch verlagen naar mijn weten enkel in amerika wordt gedaan. Ten minste ik heb hier in Nederland nog geen kliniek kunnen vinden die deze techniek ook uitvoert. Het maken van de incisie komt namelijk erg nauw, want als deze verkeerd gedaan wordt heb je als gevolg dat er geen haren meer in de buurt groeien, wat mijn probleem dus alleen maar erger zou maken.
ninz is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2013, 14:07   #6
ninz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2013
Berichten: 5
http://www.foundhair.com/photogaller...ment/patient-1 zoiets vind ik bijvoorbeeld veel natuurlijker ogen...
ninz is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2013, 16:16   #7
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
vind het grotere voorhoofd bij deze twee dames niet eens storen. Echter blonde dame heeft een veel beter resultaat dan de ginger. Ginger had het beter zo kunnen laten.
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2013, 23:11   #8
ninz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2013
Berichten: 5
klopt zeker, ik vind het al met al best moeilijk eigenlijk. Wat zouden jullie me kunnen adviseren?
ninz is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2013, 00:12   #9
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Denk dat de (meeste) mensen op dit forum je hier niet zo goed advies in kunnen geven..

Dit omdat deze (dan eventuele) haartransplantatie wel met een andere reden zou worden uitgevoerd, als dat de meeste Haarweb members het voor doen!

Nogmaals als ik jou was zou ik eens een consult aanvragen bij een kliniek met goede refferenties.

Heb hier laatste tijd veel positieve ervaringen gelezen over bijvoorbeeld:
Prohair of Aesthetic beauty clinic (prijs kwaliteit wat ik van anderen heb vernomen)..

Ik heb zelf voor Prohair gekozen na verschillende consulten bij HT klinieken, maar mijn behandeling is pas begin Maart 2014..

Ik ga trouwens voor exact dezelfde reden als die jij aangeeft voor een HT, 2,5 cm verlagen komt bij mij op 2400 graft.. Maar misschien is dit voor jou een minder aantal omdat jij wsslijk een kleiner gezichtje heb als (als vrouw)!

Als je wilt hou ik je op de hoogte van mijn ervaring!
markr32 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.