Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 26 november 2002, 16:44   #1
passant
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2002
Berichten: 3
procyanidine B2

Links van Tiuri over apple polyhttp://home.arcor.de/tiurihw/opc.htm
http://www.supplementwatch.com/supli...asp?DocId=1303


ok..poging twee.

http://www.psycholoog.net/2002/10/22
of
http://www.psycholoog.net/stories/storyReader$760

Gaat dus over druivenpittenextract, de werkzame stof is procyanidine B2. Echter, dat extract kan ik nergens vinden. Wel de capsules met OPC, en dat zou het zelfde kunnen zijn.
Wie weet hier meer van?

Laatst gewijzigd door Tiuri; 29 mei 2007 om 20:00
passant is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2002, 17:36   #2
rudiratlos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 september 2002
Berichten: 28
gewoon rode wijn drinken zit vol met OPC`s ...
elke dag een glas.. !! ...
rudiratlos is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2002, 17:43   #3
rudiratlos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 september 2002
Berichten: 28
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...&dopt=Abstract

hier een van de grote hoeveel heid artikelen over rode wijn en de werkzame stoffen zoals
resveratol en polyfenolen anti oxidanten (zoals OPC)

stuk goed koper //gezonder en lekkerder...

rode wijn dus..ipv grape seed extract
rudiratlos is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2002, 18:37   #4
passant
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2002
Berichten: 3
ja das waar, vooral rode wijn bevat deze anti-oxidanten. Das ook mijn excuus om regelmatig een flesje open te trekken. Maar volgens mij gaat het hier vooral om de plaatselijke toediening ervan. Deze procyanidine b2 moet de juiste plaatsen bereiken en moet dus op t koppie worden toegediend.
Nu ben ik eigenlijk meer geinteresseerd in de werking van deze stof en of het uberhaupt mogelijk is dat dit het effect kan zijn.

Het heeft volgens mij overigens niets met de vitamine B2 te maken.
passant is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2004, 08:18   #5
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Druivenpittenextract (GSE: Grape Seed Extract)

Goedemorgen kalend (en hopelijk binnenkort niet meer) Nederland en België . Ik weet dat Grape Seed Extract (GSE) geen nieuws meer is, maar ik vraag mij in hoeverre men dit gebruikt. Na gelezen te hebben wat voor een succes ze hiermee hebben behaald ben ik toch wel ontzettend benieuwd. In een ander forum wordt een stukje over een onderzoek naar GSE voor de haargroei geciteerd. GSE zou zelfs in staat zijn om de haarwortels in permanente slaapfase weer te activeren als ik het goed begrepen heb.

Wie van jullie gebruikt GSE als onderdeel van het regime en kan ook daadwerkelijk zeggen er goede resultaten mee te hebben geboekt?

Waar kun je GSE (of druivenpittenextract) kopen?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2004, 08:42   #6
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Meer informatie

Het verbaast me dat er niet veel meer gebruik wordt gemaakt van GSE of in ieder geval het belangrijke bestanddeel procyanidin B-2 (zit ook in appelsap). Tenminste, het wordt niet veel geprobeerd. Volgens de bron, die verwijst naar een serieuze medische studie, kunnen er ontzettend goede resultaten mee geboekt worden.

Zoals het artikel aan zegt: dat wordt insmeren met appelsap .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2004, 11:22   #7
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Waar kan je GSE vinden?
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2004, 11:29   #8
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
http://www.zooscape.com/cgi-bin/mait...n/questp406583

Vind 'k best 'n voordelige prijs, had ergens anders gelezen dat dat heel duur was, maar 'k vind dus eigenlijk van niet...

Wat denken jullie, bestellen?
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2004, 11:44   #9
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Ik wil 't eigenlijk wel ergens in België vinden... Maar waar
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2004, 12:28   #10
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ja goede vraag . Waar kan dit gekocht worden. Weet iemand dat? De link van Andastra vermeld dat er een hoge concentratie proanthocyanidins (95%) in zit en dat is nu juist net die effectieve stof. Japanse onderzoekers hebben geconstateerd dat die stof zelfs inactieve haarzakjes weer actief kan maken. Maar dat was een topical test met, jawel, appelsap over een aantal maanden. De stof proanthocyanidins zit namelijk ook in appel. Het schijnt dat ook de haargroei bevorderd wordt met het eten van minimaal één appel per dag. Het liefst een groene appel.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2004, 18:41   #11
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Haarmannetje, waar heb jij 't jouwe besteld? Aangezien je 't "binnenkort" zal gebruiken neem ik aan dat je 't hebt besteld

Kan je 't eigenlijk in België/Nederland krijgen?

Ik eis GSE, maar vind 't dus nergens en van ouders mag 'k het niet zomaar via 'n site bestellen
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2004, 21:56   #12
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Appel

Beste mensen,

Ik heb weer een tip uit grootmoeders tijd: appelazijn. Toevallig kwam ik in een doos met allemaal oude boeken op zolder een boek tegen over praktische huis-tuin-en-keuken oplossingen voor de gezondheid uit grootmoeders tijd. Uiteraard bladerde ik direct door naar de haarafdeling. Daar las ik bij haaruitval dat appelazijn uitkomst kan bieden. Toen heb ik hier wat informatie over gezocht op internet en het blijkt dat op buitenlandse fora vrij veel mensen appelazijn (apple cider vinegar) gebruiken. Hier op dit forum heb ik ook een topic gevonden, waarin iemand dat heeft gebruikt.

Appelazijn staat bekend om zijn reinigende werking en op de hoofdhuid zou het in staat zijn om de talgproductie te reguleren en daarbij de hoofdhuid te stabiliseren. Welnu, ik heb het nu drie keer gebruikt en het werkt heerlijk, dus ik ben benieuwd.

Hoe ik het gebruik? Ik meng appelazijn met water met de verhouding 1 staat tot 4. Appelazijn is vrij heftig, dus is een watermengsel wel aan te raden. Bovendien ben je daarmee ook in staat meer hoofdhuid te bereiken met minder appelazijn. Naar mijn idee is het beter om kokend water te gebruiken... wel eerst even laten afkoelen natuurlijk .

Hoe gebruik ik het? Het is in ieder geval niet aan te raden om het te gebruiken als laatste spoelwater zoals ik de eerste keer heb geprobeerd. De geur van de azijn is zo sterk dat het echt dan de hele tijd erin blijft zitten en dat is niet wat je wilt denk ik. Je kunt het daarom beter op een andere manier gebruiken. In de eerste plaats is het mogelijk om bijvoorbeeld het te gebruiken een half uur tot een uur voor het wassen. Daardoor kan de azijn de hoofdhuid goed reinigen, zodat je op een schoon hoofd de shampoo aanbrengt. Wat je ook kunt doen is vlak voordat je gaat slapen het mengsel aanbrengen (een half uur, uur van te voren zodat het kan drogen).

Iets anders wat misschien ook theoretisch waar kan zijn: Japanse onderzoekers hebben aangetoond dat een bepaalde stof (kan de naam zo niet opnoemen) in bijvoorbeeld appel en druivenpitten hergroei mogelijk kan maken. Zij hebben dat onderzocht door proefpersonen een half jaar lang iedere dag een appelsap (jawel) extract in te laten masseren. De stof kan dus zelfs reeds in "slaap" zijnde haarwortels weer activeren. Aangezien appelazijn ook een appelproduct is, zou in theorie dit ook moeten werken.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2004, 00:24   #13
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hahahahaha
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2004, 00:38   #14
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Hahahahaha
Jij denkt dat ik een geintje maak ?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2004, 10:57   #15
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Jij denkt dat ik een geintje maak ?
Nee hoor, ik vind het gewoon een grappig plan.

En ik vind het leuk dat we zo'n natuurman hebben op dit forum!
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
A human placental extract: in vivo and in vitro assessments of its melanocyte growth pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 0 28 mei 2004 16:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.