Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 februari 2016, 10:38   #16
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ziet er netjes uit vind ik.

Als ik dit ooit laat doen speel ik ook gewoon open kaart naar collega's en mensen in mijn directe omgeving die ik veel zie.

Je hebt in 1x toch gemillimeterd haar, dat valt ten eerste al op.

En inderdaad, als je open kaart speelt en het gewoon vertelt zijn de reacties vaak positief. Vroeger was het taboe. Tegenwoordig veel minder.

Ik hoor vaker dat mensen juist positief zijn en het interessant vinden hoe zo iets werkt, een HT. en wat het resultaat is etc. Vaak vinden mensen het niet heel gek. eerder knap van je dat je de keuze maakt om tevreden te zijn met jezelf en je jezelf aan kunt kijken in de spiegel. Het is JOU lijf. Meningen van anderen doen er eigenlijk niet toe. Maar ze zijn vaak positief.... Kaalheid is iets wat veel mensen treft en niemand vind het leuk. En als je mensen met een goede bos vraagt; stel je wordt kaal wat dan? Dan zeggen ze vaak ja dan laat ik er iets aan doen...
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015


Laatst gewijzigd door themen; 1 februari 2016 om 10:40
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2016, 19:00   #17
Rico1986
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2010
Berichten: 162
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Ziet er netjes uit vind ik.

Als ik dit ooit laat doen speel ik ook gewoon open kaart naar collega's en mensen in mijn directe omgeving die ik veel zie.

Je hebt in 1x toch gemillimeterd haar, dat valt ten eerste al op.

En inderdaad, als je open kaart speelt en het gewoon vertelt zijn de reacties vaak positief. Vroeger was het taboe. Tegenwoordig veel minder.

Ik hoor vaker dat mensen juist positief zijn en het interessant vinden hoe zo iets werkt, een HT. en wat het resultaat is etc. Vaak vinden mensen het niet heel gek. eerder knap van je dat je de keuze maakt om tevreden te zijn met jezelf en je jezelf aan kunt kijken in de spiegel. Het is JOU lijf. Meningen van anderen doen er eigenlijk niet toe. Maar ze zijn vaak positief.... Kaalheid is iets wat veel mensen treft en niemand vind het leuk. En als je mensen met een goede bos vraagt; stel je wordt kaal wat dan? Dan zeggen ze vaak ja dan laat ik er iets aan doen...
Dit kan ik uit eigen ervaring alleen maar beamen. Heb alleen maar positieve reacties gehad en iedereen vindt het bijster interessant allemaal!
Rico1986 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2016, 13:46   #18
ImHam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 22
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rico1986 Bekijk bericht
Dit kan ik uit eigen ervaring alleen maar beamen. Heb alleen maar positieve reacties gehad en iedereen vindt het bijster interessant allemaal!
Ook gisteren weer een gesprekje gehad met iemand die er naar vroeg. Dus ook aan hem verteld hoe het was gelopen en waarom ik ervoor had gekozen. Opnieuw een positieve reactie ("zou ik zelf zeker ook doen als mijn haar zou uitvallen!"). Wat ook opvalt is dat er best veel mensen wat van weten. Zelfs de naam van de techniek is bijvoorbeeld bekend. Dus de taboe valt erg mee. Kale kop heb ik trouwes prima kunnen uitleggen. Ik heb steeds gezegd dat ik wilde kijken of een kaal hoofd me staat, zodat ik dat alvast zou weten wanneer mijn haar (verder) uit zou vallen. Daar had eigenlijk iedereen begrip voor.

Het begint nu overigens langzaam weer te groeien, dus het contrast tussen het geïmplanteerde deel en mijn 'eigen' haar wordt wat groter. Dat zorgt er ook voor dat het momenteel meer opvalt. Dat is dan maar zo, ik ben niet meer bang voor vragen inmiddels. Mijn hoofd, mijn regels :-D
ImHam is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2016, 14:49   #19
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ImHam Bekijk bericht
Ook gisteren weer een gesprekje gehad met iemand die er naar vroeg. Dus ook aan hem verteld hoe het was gelopen en waarom ik ervoor had gekozen. Opnieuw een positieve reactie ("zou ik zelf zeker ook doen als mijn haar zou uitvallen!"). Wat ook opvalt is dat er best veel mensen wat van weten. Zelfs de naam van de techniek is bijvoorbeeld bekend. Dus de taboe valt erg mee. Kale kop heb ik trouwes prima kunnen uitleggen. Ik heb steeds gezegd dat ik wilde kijken of een kaal hoofd me staat, zodat ik dat alvast zou weten wanneer mijn haar (verder) uit zou vallen. Daar had eigenlijk iedereen begrip voor.

Het begint nu overigens langzaam weer te groeien, dus het contrast tussen het geïmplanteerde deel en mijn 'eigen' haar wordt wat groter. Dat zorgt er ook voor dat het momenteel meer opvalt. Dat is dan maar zo, ik ben niet meer bang voor vragen inmiddels. Mijn hoofd, mijn regels :-D
Idd. Veel mensen googlen hoor. Dat zeggen ze niet. Maar 70-80% vd mannen heeft er vroeg of laat mee te maken. Twee collegas. 55-60 jaar ook last van. Hebben vroeger ook gezocht naar iets. Veel mensen houden zich ermee bezig.

Mensen die HT doen durven de stap te nemen. Wordt vaak gewaardeerd. Dus echt taboe. Nee...iedereen wil haar toch
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2016, 00:03   #20
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Imham: moet zeggen dat ik het er erg netjes uit vind zien!

Wil jou veel succes wensen, en voor over ongeveer 3 a 4 maandjes alvast veel hergroei gewenst!

Kleine tip: Probeer niet TE veel bezig te zijn met je HT, dan lijkt het of de tijd ZO langzaam gaat, ik spreek uit ervaring.


Hallo123: Het valt mij op dat hier op Haarweb vaak mensen zeggen (natuurlijk goed bedoeld!), dat het helemaal niet (zo) erg is om je hoofd kaal te scheren, en dat jijzelf het meeste op je haar let enz enz..

Maar het feit is dat als jij je ongemakkelijk voelt om zonder haar rond te lopen, jij dit ook uitstraalt, dit werkt zo bij jou, bij mij, en ieder ander die daar zo over denkt..

En dan nog het "belangrijkste" wat betreft het afscheren van het haar in het algemeen, "staat" het bij deze persoon juist goed zonder haar of minder goed!

Voor alleen je inhammen hoef je echt niet helemaal kaal hoor, ik heb tot 2x toe een HT ondergaan en ik heb nooit mijn haar verder dan 1 a1,5 cm laten weg scheren (ik heb hier op Haarweb ook een topic).

Je zou wel eens heel blij met je resultaat kunnen worden, alvast veel succes gewenst!

Groet Markr32
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2016, 11:19   #21
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
ja bij mij metname ook enkel de inhammen. dan hoeft het misschien neit helemaal kaal.

En frontaal / boven op kunnen ze misschien kleine aantallen tussen de haren plaatsen.

Als dat niet kan is het doorbijten. dat zal KUT worden. Maar het groeit weer aan dus dat is even door het stof enkele weken/maanden.

maar daarna ben je misschien wel intens gelukkig
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2016, 21:59   #22
ImHam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 22
Geslacht:
Als je niet geschoren wil worden zijn er inderdaad mogelijkheden. Ook bij mij was het eerst de bedoeling om alleen de inhammen mee te pakken, maar ik wilde het beste resultaat. Het is mij namelijk niet de bedoeling over een paar jaar opnieuw (voor dezelfde plek) een HT te moeten ondergaan. Dus dat gaf voor mij de doorslag, op advies van de deskundige.

Een vraag aan de ervaringsdeskundigen: nog tips om de roodheid in het transplantatiegebied wat sneller te verminderen? Goede smeersels? En hoe vaak? Dat is namelijk nu het enige dat nog opvalt af en toe. Ben nu maar aan het camoufleren...voelt een beetje gek
ImHam is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2016, 23:21   #23
Robert M
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 49
Aloë vera gel helpt heel goed tegen roodheid en irritatie. Let er wel op dat het een gel is die voor 99 % uit aloë vera bestaat. Er bestaan ook gels die slechts 80 % of 25 % aloë vera bevatten, maar die zullen normaal gezien niet zo goed werken.

Ik zou die vraag zeker ook eens stellen aan de arts die je behandeld heeft. Misschien kent die nog andere producten.
Robert M is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2016, 17:43   #24
ImHam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 22
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert M Bekijk bericht
Aloë vera gel helpt heel goed tegen roodheid en irritatie. Let er wel op dat het een gel is die voor 99 % uit aloë vera bestaat. Er bestaan ook gels die slechts 80 % of 25 % aloë vera bevatten, maar die zullen normaal gezien niet zo goed werken.

Ik zou die vraag zeker ook eens stellen aan de arts die je behandeld heeft. Misschien kent die nog andere producten.
Dank je! Ga ik inderdaad even doen.
ImHam is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2016, 14:53   #25
ImHam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 22
Geslacht:
Update: HT is precies 4 weken gelden nu. Mijn eigen haren beginnen eindelijk weer wat lengte te krijgen, dus straks kan ik het weer in model gaan brengen. Dit is zo'n beetje de 'dons' tussenfase
Sinds gisteren gestart met aloe vera (99%), dat verkoelt in ieder geval. Volgens de arts zou de roodheid de komende 2 weken ook gaan verminderen. Verder weinig nieuws.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_6719.jpg‎ (138,8 KB, 362x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_6720.jpg‎ (142,6 KB, 458x gelezen)
ImHam is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2016, 19:46   #26
vslop
Banned user
 
Geregistreerd: 15 december 2012
Berichten: 87
Geslacht:
Hey ImHam.

Valt op zich toch mee die roodheid enkel nog zichtbaar voor-midden stuk.
Aloe vera zal dat laatste beetje ook wel minderen komende tijd.

Kan het zijn dat er nog een aanzienlijk deel van je implantaten aanwezig is?
vslop is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2016, 00:08   #27
ImHam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 22
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vslop Bekijk bericht
Hey ImHam.

Valt op zich toch mee die roodheid enkel nog zichtbaar voor-midden stuk.
Aloe vera zal dat laatste beetje ook wel minderen komende tijd.

Kan het zijn dat er nog een aanzienlijk deel van je implantaten aanwezig is?
Roodheid is ook beter 'live' zichtbaar dan op de foto zie ik. Maar wordt inderdaad dagelijks minder.

Er vallen nog wel dagelijks haartjes uit, maar niet meer zoveel als vorige week. Dus ik denk dat ik het meeste wel gehad heb. Als je ook kijkt naar mijn foto's van voor de ingreep (pagina 1) en dan met name de tweede foto zie je dat ik ook vooraf nog een pluk middenop had en een aantal verdwaalde haren bij de inhammen. Dus ik denk dat dit zo'n beetje 90% van de uitgangssituatie is. Maar blijft lastig, aangezien ik het toen nog niet kort had. Wellicht dat de startfoto (gemaakt direct voorafgaand aan de ingreep) van Eberson uitkomst biedt, die zal ik eens bij hem opvragen.
ImHam is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2016, 15:49   #28
haarzorg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2015
Berichten: 83
Geslacht:
Hoi Inham,

Ik ben me bewust van het feit dat je in een fase zit waarin het wachten is, toch ben ik benieuwd of de roodheid inmiddels helemaal is weggetrokken en hoe het proces verloopt.
haarzorg is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2016, 09:40   #29
ImHam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 22
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarzorg Bekijk bericht
Hoi Inham,

Ik ben me bewust van het feit dat je in een fase zit waarin het wachten is, toch ben ik benieuwd of de roodheid inmiddels helemaal is weggetrokken en hoe het proces verloopt.

Hallo,

Excuses voor de wat late reactie. Ik zit inderdaad volop in de afwacht fase en er is daarom weinig te melden. De roodheid neemt inderdaad af, maar wel heel langzaam. Er is dus nog steeds een duidelijk kleurverschil tussen mijn voorhoofd en het HT gebied. Ik camoufleer dat af en toe een heel klein beetje, maar meestal doe ik er niets aan. Mijn haar groeit ook door, dus daardoor valt het al wat minder op. Blijven afwachten dus...
ImHam is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2016, 20:51   #30
haarzorg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2015
Berichten: 83
Geslacht:
Succes and keep us posted!!! 😉
haarzorg is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
eberson

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.