Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 juni 2019, 12:24   #1
MRrain
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2019
Berichten: 29
Geslacht:
Waarom is Turkije goedkoop?

Hallo allemaal, ik overweeg al een lange tijd om een haartransplantatie te doen. Beetje gegoogled over de opties maar ik kwam niet veel anders tegen dan advertenties van klinieken. Gelukkig heb ik gisteravond Haarweb gevonden, namelijk enorm veel informatie en tips.

Lang verhaal kort: ik wil een haartransplantatie zetten maar mijn budget is rond de 2000-3500 euro. Ik zie dat veel mensen Turkije kiezen en dat wil ik ook, maar wat zorgt ervoor dat Turkije goedkoper is?

Komt het alleen maar door de koers? Geldt “goedkoop is duurkoop” ook voor Turkije?
MRrain is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2019, 16:20   #2
bedroefd007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 227
Belangrijkste factor zijn logischerwijs de arbeidskosten. Die liggen in een land als Turkije veel lager dan in Nederland!
bedroefd007 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2019, 16:47   #3
michael1606
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2019
Berichten: 226
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedroefd007 Bekijk bericht
Belangrijkste factor zijn logischerwijs de arbeidskosten. Die liggen in een land als Turkije veel lager dan in Nederland!
Heeft met de wisselkoers te maken. 1 euro staat nu gelijk aan 6.50 turkse lira. Heb me daar laten vertellen dat de turken in getal zelfs meer verdienen gemiddeld per maand dan hier. 2500 lira is daar heel gewoon per maand, echter is dat voor ons maar ongeveer 385 euro.
Dus 1500 euro voor ht is daar gewoon 9750 tl.

En de concurrentie is erg groot. Alleen in Istanbul zijn er al circa 350 ht-aanbieders

Laatst gewijzigd door michael1606; 20 juni 2019 om 23:23
michael1606 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2019, 23:07   #4
Gosat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2018
Berichten: 33
Geslacht:
Grootste verschil wordt gemaakt door:

Nederland: artsen doen 60% van het werk
Turkije: artsen doen 5% van het werk
Gosat is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2019, 09:58   #5
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
hier heb ik uitgelegd wat de verschillen zijn: http://haarweb.nl/forum/showthread.php?t=37954
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2019, 13:34   #6
koenvdheuvel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2019
Locatie: Venlo
Berichten: 43
Geslacht:
Belangrijkste factors zijn arbeidskosten(overige kosten zijn ook veel lager) en de flinke daling van de Turkse Lira.

Is het duurkoop?

Een kennis heeft het beide in Turkije en Nederland geprobeerd. Vanuit zijn ervaring kan ik zeggen dat je zelfs minder dan de helft betaald dan in Nederland, en dat de Turkse artsen meer ervaring hebben omdat ze dan ook tientallen cliënten per dag behandelen.

Je kunt het kliniek vragen om ook door de dokter geopereerd te worden, en de kosten in dat geval. Meestal kom je alsnog veel goedkoper uit.

Kan je het nog niet vertrouwen? Zoek echte mensen met ervaring in Turkije. Er zijn de laatste tijd veel smear campaigns aanwezig :-)

Oh ja, er zijn ook dokters in Istanbul die uit Nederland, België of Duitsland komen. Ik vind dat persoonlijk heel belangrijk!
koenvdheuvel is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2019, 17:11   #7
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koenvdheuvel Bekijk bericht
Een kennis heeft het beide in Turkije en Nederland geprobeerd. Vanuit zijn ervaring kan ik zeggen dat je zelfs minder dan de helft betaald dan in Nederland, en dat de Turkse artsen meer ervaring hebben omdat ze dan ook tientallen cliënten per dag behandelen.
Turkse artsen = techniekers bedoel je?
Artsen komen er in Turkije bijna niet aan te pas, behalve voor de haarlijn te tekenen...
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2019, 12:44   #8
koenvdheuvel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2019
Locatie: Venlo
Berichten: 43
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddy_wally Bekijk bericht
Turkse artsen = techniekers bedoel je?
Artsen komen er in Turkije bijna niet aan te pas, behalve voor de haarlijn te tekenen...
2 assistenten en een dokter, zo worden de meeste operaties uitgevoerd.
we moeten niet elke kliniek over een kam scheren natuurlijk. ik wil geen namen geven hier maar de beste artsen voor haartransplantatie zijn de gewoon de turken. of we het wel of niet leuk vinden. ik heb gehoord dat zelfs de koreanen naar turkije gaan. dat belooft wat. ze staan op nr.1 voor ht en op 5 voor medisch toerisme. ze krijgen met alle huid-haartypes(aziatisch, afrikaans noem maar op) te maken, misschien hebben zelfs sommige turkse assistenten meer ervaring dan onze artsen
koenvdheuvel is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2019, 16:15   #9
KaleKiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 195
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koenvdheuvel Bekijk bericht
2 assistenten en een dokter, zo worden de meeste operaties uitgevoerd.
we moeten niet elke kliniek over een kam scheren natuurlijk. ik wil geen namen geven hier maar de beste artsen voor haartransplantatie zijn de gewoon de turken. of we het wel of niet leuk vinden. ik heb gehoord dat zelfs de koreanen naar turkije gaan. dat belooft wat. ze staan op nr.1 voor ht en op 5 voor medisch toerisme. ze krijgen met alle huid-haartypes(aziatisch, afrikaans noem maar op) te maken, misschien hebben zelfs sommige turkse assistenten meer ervaring dan onze artsen
Ik weet het niet hoor. Ik ga me niet mengen in een Turkije-versus-BE/NL discussie, omdat dat af en toe nogal hoog oploopt hier. Het enige wat vaststaat is dat de prijzen in Turkije beduidend lager liggen. Maar als "de beste artsen voor haartransplantatie gewoon de Turken zijn", dan vraag ik me af waarom ze niet allemaal in Nederland gaan werken, waar ze drie keer meer kunnen verdienen. Daar begonnen veel Turken 60 jaar geleden al mee. En werk op dit gebied is er zat in Nederland, in Veldhoven zat het tot de Kerst alweer bijna vol.
KaleKiet is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2019, 16:53   #10
Skyman2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2017
Berichten: 94
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaleKiet Bekijk bericht
Ik weet het niet hoor. Ik ga me niet mengen in een Turkije-versus-BE/NL discussie, omdat dat af en toe nogal hoog oploopt hier. Het enige wat vaststaat is dat de prijzen in Turkije beduidend lager liggen. Maar als "de beste artsen voor haartransplantatie gewoon de Turken zijn", dan vraag ik me af waarom ze niet allemaal in Nederland gaan werken, waar ze drie keer meer kunnen verdienen. Daar begonnen veel Turken 60 jaar geleden al mee. En werk op dit gebied is er zat in Nederland, in Veldhoven zat het tot de Kerst alweer bijna vol.
Ik denk dat het leven in Turkije veel goedkoper is dan in NL. Ik hoorde dat 3000 euro echt een veel geld is! Als arts zou ik dan ook denken waarom naar
Een ver en onbekend land? Vergis je niet, turkije is niet zoals 60 jaar geleden!

Ik ben hier voor het eerst en had echt zoiets als Afrika verwacht...

Ik zou ook bijv niet in China willen werken voor een dubbele salaris...
Skyman2 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2019, 16:57   #11
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koenvdheuvel Bekijk bericht
2 assistenten en een dokter, zo worden de meeste operaties uitgevoerd.
we moeten niet elke kliniek over een kam scheren natuurlijk. ik wil geen namen geven hier maar de beste artsen voor haartransplantatie zijn de gewoon de turken. of we het wel of niet leuk vinden. ik heb gehoord dat zelfs de koreanen naar turkije gaan. dat belooft wat. ze staan op nr.1 voor ht en op 5 voor medisch toerisme. ze krijgen met alle huid-haartypes(aziatisch, afrikaans noem maar op) te maken, misschien hebben zelfs sommige turkse assistenten meer ervaring dan onze artsen

Dat is echt vaak niet zo. Ze komen allen van zover omdat het goedkoper is. Korea is een arm land over het algemeen. De bekendste artsen voor haren komen zeker niet vooral uit Turkije maar Amerika, Belgie etc.
De meeste Turkse artsen gaan naar congressen van de ISHRS onder andere.

Je mag blij zijn als er echt een Turkse arts aan je hoofd zit want 80-90% van alle klinieken in Turkije zijn nogal illegaal van opzet. Arts doet bijna niets!
Zijn er geen enkele Turkse artsen, nee hoor die zijn er ook maar die zijn over het algemeen duurder.



Iedereen moet het zelf weten wat hij het belangrijkste vind. De een prijs de andere legt de focus meer op kwaliteit of resultaat.
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017


Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2019, 17:05   #12
KaleKiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 195
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skyman2 Bekijk bericht
Ik zou ook bijv niet in China willen werken voor een dubbele salaris...
Tja, dat is wel even wat anders. Maar een paar jaar naar Turkije, voor een driedubbel salaris voor het werk wat je nu doet? Ik denk dat veel mensen daar direct voor zouden tekenen.
KaleKiet is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2019, 17:14   #13
KaleKiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 195
Geslacht:
OK, ik ga me nu toch maar even in de discussie mengen. Ik hoop dat ik niet een weleens-nietes thread ga ontketenen, maar aangezien we hier zijn om elkaar te helpen en van informatie te voorzien plaats ik onderstaande link, die een antwoord geeft op de vraag van de TS.

https://www.transhair.nl/haartranspl...op-is-duurkoop

Uiteraard is dit een bericht dat wordt geplaatst door een kliniek die rechtstreeks met de Turkse klinieken concurreren moet, voor een hogere prijs, dus logisch dat ze kritisch zijn.

In elk geval hoop ik dat iedereen op dit forum fantastische resultaten behaalt, ongeacht waar ze de transplantatie hebben laten uitvoeren, en dat de mensen die nog geen HT hebben gehad de juiste keuze maken.
KaleKiet is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2019, 17:35   #14
michael1606
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2019
Berichten: 226
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaleKiet Bekijk bericht
OK, ik ga me nu toch maar even in de discussie mengen. Ik hoop dat ik niet een weleens-nietes thread ga ontketenen, maar aangezien we hier zijn om elkaar te helpen en van informatie te voorzien plaats ik onderstaande link, die een antwoord geeft op de vraag van de TS.

https://www.transhair.nl/haartranspl...op-is-duurkoop

Uiteraard is dit een bericht dat wordt geplaatst door een kliniek die rechtstreeks met de Turkse klinieken concurreren moet, voor een hogere prijs, dus logisch dat ze kritisch zijn.

In elk geval hoop ik dat iedereen op dit forum fantastische resultaten behaalt, ongeacht waar ze de transplantatie hebben laten uitvoeren, en dat de mensen die nog geen HT hebben gehad de juiste keuze maken.
Dit is hetzelfde als wanneer ik bij een BMW dealer ga vragen waarom ik geen Mercedes moet kopen. Niet echt een onafhankelijk advies toch
michael1606 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2019, 17:47   #15
KaleKiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 195
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael1606 Bekijk bericht
Dit is hetzelfde als wanneer ik bij een BMW dealer ga vragen waarom ik geen Mercedes moet kopen. Niet echt een onafhankelijk advies toch.
Dat schreef ik al. Toch valt het me op dat bijna alle Turkse klinieken adverteren in termen van 'de goedkoopste' en dat ze inderdaad veel meer grafts doen in 1 dag. Als je daar even over nadenkt, is dat natuurlijk een riskant pad.

Ik heb er in Veldhoven uitvoerig over gepraat tijdens de tweedaagse behandeling. Niemand liet zich daar negatief uit over Turkse klinieken, maar ze legden wel precies uit waarom zij nooit meer dan 1600 grafts op een dag doen.
KaleKiet is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.