Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 februari 2019, 11:46   #1
hellow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2019
Berichten: 64
Geslacht:
Post Nieuw hier

Hallo!

Beste mensen ik ben nieuw hier en hoop op verbetering van mijn regime en tips te kunnen krijgen van jullie...

Ben nu 26 jaar en heb sinds 3 jaar last van lichte haaruitval. Alopecia androgenetica. Het zet zich steeds steviger door, het haar wordt dunner en bij de inhammen begint het verder uit te vallen.. Min huidige regime van 3 maanden lijkt helaas niet te werken.

-Ben begonnen met 3x een Meso (dutasteride) en laser behandeling in oktober. Dit heeft het vast wat vertraagd want laatste weken zie ik weer meer haaruitval.

Vanaf oktober gebruik ik.
- Neofollics haarshampoo en conditioner om de dag 3-4x per week.
- Foligain suppelementen met saw palmetto. 1,5x per dag.
- MSM.
- extra L-arginine (ik doe aan krachttraining 5x per week)
- 1x in de week Dermarollen 0,5mm
- hoofdhuid masseren 1 minuut elke dag

- Dr Plinck haargroei serum iedere dag. (Wie heeft hier ervaring mee)? Mijn haar lijkt zeker wat gezonder geworden te zijn, maar het lijkt zich niet te stabiliseren helaas.

Wie heeft er tips voor mijn regime? Ik overweeg finasteride, minoxidil of een laser helm erbij te nemen...

Ik hoor graag van jullie.

Laatst gewijzigd door hellow; 1 februari 2019 om 12:44
hellow is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2019, 12:11   #2
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Ik zou minoxidil erbij starten en nog 6 maanden afwachten.. je ervaart nu shedding en dat kan een goed teken zijn. Je zwakke haarwortels herstellen en "resetten", waardoor extra haar wordt afgestoten. Met additioneel minoxidil kun je de huidige behandeling nog optimaliseren. Nizoral shampoo (2x per week) zou je ook nog kunnen overwegen. Zelf heb ik met Fina/Minox/Nizoral een zeer effectief regime.

Groet,

Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2019, 12:25   #3
hellow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2019
Berichten: 64
Geslacht:
Hoi Nicolaas,

Het lijkt mij ook logisch inderdaad dat de ongezonde haren (vooral vooraan bij de inhammen en vooraan) het meest dunner geworden dit is ook pas sinds 3 maanden erger aan de gang.. en dan later gezond terug zal keren waardoor het daar sneller dunner lijkt door de shedding.

Ik gebruik ook dr plinck haarserum elke dag. Maar ik denk toch dat het beter is om Minoxidil te gebruiken ipv dat.

Laatst gewijzigd door hellow; 1 februari 2019 om 12:29
hellow is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2019, 14:20   #4
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Lijkt mij ook beter. Vertrouw vooral op harde wetenschappelijke data en niet op mooie verhalen. Als middelen echt blijken te werken dan zou dat allang zijn aangetoond in klinische studies, want dan is er per slot van rekening veel geld mee te verdienen. Als nieuwe middelen / interventies niet worden opgepikt door de farmaceutische industrie dan zegt dat vaak ook genoeg over de effectiviteit (bv PRP, haar olie's, etc).

Groet,

Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2019, 19:59   #5
hellow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2019
Berichten: 64
Geslacht:
Zijn er nog mensen met tips please of mijn huidige regime succesvol kan worden? Want ik zie geen verbetering maar achteruitgang... het blijft langzaam uitdunnen en hergroei heb ik nog niet gezien.

@nicolaas. Een shedding krijg je toch alleen in het begin?
hellow is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2019, 20:21   #6
arnob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 december 2018
Berichten: 69
Geslacht:
Zelf ben ik ook nog vrij nieuw met alle haartoestanden maar wat me wel opvalt is dat je al veel gebruikt maar nog niet de wetenschappelijk bewezen middelen.

Ik zelf gebruik geen minoxidil meer omdat ik het niet verdraag maar ik zou dat in jouw geval zeker eerst proberen. Daarbovenop kan je dan nog dingen gebruiken om het te versterken.
arnob is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2019, 20:49   #7
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Als je een gevoelige huid hebt kun je de foam proberen. Die geeft bij de meeste geen klachten omdat er geen PGP in zit in tegenstelling tot de vloeistof.

En forse shedding is vaak eenmalig tussen 1-4 maanden na start effectieve therapie.

Groet,
Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2019, 21:14   #8
arnob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 december 2018
Berichten: 69
Geslacht:
Hangt er van af waar je lichaam niet tegen kan. Ik heb pas de foam geprobeerd en had na de eerste keer onmiddelijk opnieuw negatieve reactie. Dus neem aan dat ik niet tegen de alcohol of de minoxidil zelf kan. Je kan het maar geprobeerd hebben..
arnob is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2019, 01:52   #9
hellow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2019
Berichten: 64
Geslacht:
Bedankt voor je tips mbt minoxidel. Ik ga minoxidil zeker toepassen als zekerheid voor een succesvol regime. Ik ga sommige middelen afbouwen en stoppen zoals de haarserums van Plinck.

Wat ik jou als tip wil meegeven is om Saw palmetto te gebruiken met goede vitamines. Het werkt minder heftig als finasteride dus minder kans op bijwerkingen.

Ik verwacht dan een heftige shedding te hebben omdat mijn haaruitval ook even heel heftig werd in een hele stressvolle periode.
hellow is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2019, 12:44   #10
arnob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 december 2018
Berichten: 69
Geslacht:
Ja ik ben sinds iets meer dan 2 weken met Saw Palmetto begonnen (toevallig dat je dit voorstelt :p). Ik ga dit een tijdje doen en als het niet veel helpt toch maar eens finasteride proberen. Voor de rest neem ik wel niet echt extra vitamines. Ik vind het moeilijk om te weten welke vitamines je extra nodig hebt en welke niet, dan moet je ook opletten dat je niet TE veel neemt, weten wat je al haalt uit je voeding enz... Dus snap niet hoe je echt kan weten welke vitamines je best neemt.
arnob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.