Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 januari 2013, 23:46   #1
juut80
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2012
Berichten: 1
Wat als haargroei erger is geworden na laseren?

Dag allemaal, ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met haargroei die verergerd/getriggerd is door laseren en die me kunnen adviseren wat ik nu het beste kan doen.

Ik heb in 2004-2005 in totaal 8 behandelingen gehad met laser in (o.a.) het gezicht. De haargroei was het sterkst qua 'bakkebaarden' en bovenlip. Omdat er ook ongewenste haargroei was op kin, kaak en hals zijn die gebieden ook meebehandeld.
Resultaat: de rollen zijn omgedraaid. Bakkebaarden en bovenlip zijn OK, maar kaak, kin en hals niet. Ik ben gewend om nog altijd met een pincet mijn gezicht na te lopen en zo langzamerhand ben ik daar 's ochtends 20 minuten en 's avonds 20 minuten aan kwijt. Dikke zwarte haren, ingegroeide haartjes, ontstekingen ondanks ladingen sterilon - tijd om weer in actie te komen.
Nu heb ik gelezen dat haargroei juist op plaatsen die minder intensief behaard zijn door laser juist getriggerd kunnen worden, en dat daar in 2005 nog niet voldoende over bekend was.
Trouwens, het lijkt niet aan hormonen te liggen; in 2004 getest via de huisarts dat viel binnen de normaalwaarden. Recent bleek uit een LBA (levend bloed analyse) ook geen afwijkingen in de hormoonspiegels.

Ik heb nu op 3 verschillende locaties een intake gehad. Nr.1 was net van school, die tel ik niet mee. Nr. 2 was zeer ervaren: zij raadde aan om alleen nog elektrisch te epileren, zal in de beginfase 3x per week zeker 60 minuten in beslag nemen. Maar zij zit te ver weg, dat is qua reistijd niet haalbaar. Nr. 3 had voldoende ervaring met IPL en nog meer met elektrisch epileren, zij dacht dat we het ergste waarschijnlijk eerst met IPL weg zouden kunnen krijgen en vervolgens verder met elektrisch epileren. Alleen al omdat 3x per week qua onze werktijden toch ook echt niet haalbaar is.

Wie heeft dit al eens bij de hand gehad? Kan IPL geen kwaad in mijn situatie?
Tips (regio Amsterdam)? Ik zoek iemand die beide technieken beheerst, aangesloten bij Anbos i.v.m. vergoeding zorgverzekeraar Ohra en graag met zo superveel ervaring dat ik diens inschatting weer durf te vertrouwen.
Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door juut80; 6 januari 2013 om 23:52 Reden: nog iets vergeten
juut80 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.