Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 juni 2017, 18:46   #31
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
De combo Minoxidil + Finasteride werkt synergistisch is gebleken uit clinical trials. Dus dat is zeker de moeite waard. Als jij je haar nat maakt of de Minox aanbrengt na het douchen dan maakt de lengte van je haar niets uit. Ik bracht in de ochtend altijd aan na het douchen en na mijn werk maakte ik mijn haar goed nat onder de kraan voordat ik het aanbracht met foam. Ik had al snel goede resultaten met de BIG 3
Voor zover ik weet hoor je minoxidil op een droge huid aan te brengen, dus niet net na het douchen.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2017, 21:01   #32
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Voor zover ik weet hoor je minoxidil op een droge huid aan te brengen, dus niet net na het douchen.
Dat komt omdat de patiënten in de fase 3 studies Minoxidil aan moesten brengen op droog haar. Studies zijn altijd heel erg geprotocolleerd. Je wilt zo weinig mogelijk variatie tussen de studie groepen dus vandaar dat je elementen zoals het aanbrengen of innemen van medicijnen zo uniform mogelijk wilt inrichten. Omdat het niet op nat haar is getest is het advies dus dat je het moet aanbrengen op droog haar. Onzin dus. Aanbrengen op nat haar is geen probleem. Het is waarschijnlijk zelfs zo dat aanbrengen op nat haar zorgt voor een betere penetrantie van Minoxidil.. zeker na een warme douche.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2017, 22:35   #33
drs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2017
Berichten: 35
Geslacht:
Bedankt voor de tips. Ik zal het eerst proberen zoals voorgeschreven en later ook met nat haar, kijken wat het beste werkt voor mij.

Bijna de knoop doorgehakt over welke varianten van minoxidil te gebruiken. Dit is wat ik van plan ben:

- Minoxidil Foam van het merk "Kirkland". Ik breng dit 1x per dag 's ochtends aan, aangezien dat schijnbaar fijner/minder tijdrovend is en het stijlen van het haar makkelijker maakt.

- Minoxidil Solution/Liquid van het merk "Kirkland". Ik breng dit 1x per dag na het douchen ('s avonds, meestal na het sporten) aan. Gelezen dat de liquid vorm iets beter werkt aangezien je het direct op de hoofdhuid kan aanbrengen. Maar ik ga hier 's ochtends helaas geen tijd voor hebben.

---

Vraag 1:
Wat vinden jullie van dit plan? Is Kirkland net zo goed als Regaine/Rogaine? En is het OK om beide versies tegelijk te gebruiken?

Vraag 2:
Ik heb begrepen dat de liquid vorm het haar vettig kan maken. Is het makkelijk het residu met enkel water uit te wassen?

(Ik gebruik namelijk Ketoconazol shampoo, en volgens de arts mag ik gedurende het gebruik geen andere shampoos gebruiken. Verder heb ik begrepen dat het te vaak wassen van je haar schadelijk kan zijn).

Subvraag 2.1:
Gebruiken jullie naast Ketoconazol shampoo nog andere shampoos? Zo ja, hoe vaak per week en van welk merk?

--

Het spijt me als ik jullie lastig val met al mijn vragen. Ik wil zo goed mogelijk geinformeerd zijn voor ik hieraan begin. Ik wil het meteen goed doen .
drs is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2017, 23:16   #34
drs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2017
Berichten: 35
Geslacht:
Knoop doorgehakt en een jaar voorraad Kirkland minoxidil (6x foam, 6x liquid) besteld. A.s. maandag begin ik met 1mg finasteride per dag, en ik gebruik reeds Ketoconazol shampoo (2%) volgens voorschrift (2x per week). Ik maak a.s. maandag een paar HD foto's van de voorkant & kruin zodat ik de vooruitgang kan bijhouden.

Een vraag: hoe lang duurt het voordat finasteride verder haaruitval afremt? Ik weet dat je resultaat (eventuele hergroei/sterker haar) pas na 3-6 maanden kunt verwachten, maar hoe lang duurt het voordat je start met het behouden van je huidige haar? Gaat dat effect meteen in?

Laatst gewijzigd door drs; 23 juni 2017 om 23:19
drs is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2017, 11:51   #35
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Ik zou je toch echt sterk willen aanraden om het niet op nat haar aan te brengen! Dit zorgt inderdaad voor versterkte opname, en daardoor een vergrote kans op bijwerkingen (hartkloppingen, versnelde hartslag).
Ik kan het weten want heb het ook eens geprobeerd, maar nooit weer.
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2017, 12:58   #36
drs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2017
Berichten: 35
Geslacht:
Bedankt voor het advies. Ik heb nu gemixte ervaringen/tips gelezen, maar ik zal het gewoon aanbrengen zoals het officieel geadviseerd wordt.

Een vraag: kan ik het wel aanbrengen op handdoek droog haar?
drs is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2017, 14:25   #37
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
ik smeer het soms op handdoekdroog haar , zonder enige klachten
het word beter opgenomen door de vochtige huid...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2017, 09:59   #38
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drs Bekijk bericht
Ik overweeg haartransplantatie; het kruin-gebied is dunner aan het worden. Verder nog een bos haar, maar met (denk ik) kleine beginnende inhammen (zichtbaar als ik mijn haar volledig achterover kam).

Ik ben al op consult geweest en overweeg binnen 3 weken een haartransplantatie te ondergaan.

Maar is dat in deze fase verstandig? Is dit te behandelen met medicatie? Heb het e.a. over finasteride en minoxidil gelezen; ben niet zo'n fan van de bijwerkingen van finasteride. Mijn arts wilt het ook niet voorschrijven.

Kunnen jullie mij advies geven? Hierbij een paar foto's van mijn 2 kruinen:

Kruin bij droog haar (shampoo dat haar wat volume geeft gebruikt):

Wat is jullie mening?

Haartransplantatie + de voorgeschreven medicatie gebruiken om het dunne gebied + stukjes inhammen te herstellen en rest van het haar behouden? Of is het mogelijk het weer vol te krijgen met vrij verkrijgbare medicatie met minimale negatieve bijwerkingen?
Het hangt allemaal een beetje af van jouw persoonlijke situatie. Hoe oud ben je, hoe is je financiele status / donor / kaalheid en is het haarverlies stabiel.

Ben zelf een grote voorstander van het gewoon laten doen van een HT in zulke gevallen omdat het de meest directe aanpak van het probleem is. Eventueel in combinatie met minox/fina maar ik zou niet alleen vertrouwen op de zalfjes en de pilletjes. Gewoon de grafts in laten planten, weekje downtime en verder met het leven.

Maar nogmaals, dan moet de situatie wel daar naar zijn. Als je 19 bent en je zit in deze situatie, kun je nog zoveel haarverlies verwachten dat het waarschijnlijk niet zo slim is nu een HT te doen. Of als je de rekeningen nu al niet kan betalen etc.etc.
Tato is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.