Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 augustus 2015, 20:12   #1
Hair91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2015
Berichten: 32
Geslacht:
2015-08-10 HT FUE Esteworld Istanbul Etiler 2215 grafts

10/8/15 een HT gehad bij Esteworld Istanbul Etiler waarbij 2215 grafts werden getransplanteerd. Ik ben 30j en vanaf mijn 18de begon ik kaal te worden. Op mijn 23 en 28 op consult geweest, maar te vroeg voor een HT. Nu werd het toch tijd om ervoor te gaan. Hier volgt mijn verhaal.

9/8 afgereisd met Turkish Airlines richting Istanbul. Heel comfortabele vlucht gehad, genoeg beenruimte en een tablet/scherm met de laatste nieuwe films, tv-series en documentaires. Kortom de drie uur "vlogen" voorbij. In de luchthaven Ataturk ging alles heel erg vlot. Bij aankomst door een chauffeur opgehaald en naar hotel Listana gebracht. Dit hotel is zeer degelijk, alles wat je nodig had is er. Goed ontbijt, airco, comfortabel bed. Maar een 5 sterren luxe-resort terechtkomen zoals vermeld op de website Esteworld is flink overdreven. Maar goed, dat is gerommel in de marge.

10/8 's ochtends naar de kliniek gebracht. Ik had gehoopt dat ik me daar compleet op m'n gemak zou voelen maar helaas. Veel chaos, veel drukte, veel discussie in het Turks, veel heen-en-weer gehol, veel wachten en weinig communicatie. Kortom geen omgeving om in alle rust naar de ingreep toe te leven. Blijkbaar is dit eigen aan de Turkse cultuur, maar voor een Belg komt dit tamelijk onprofessioneel over. Bovendien had ik een probleem met mijn VISA (creditkaart) dat snel werd opgelost door een telefoontje met de bank. Maar wat een nervositeit, onmiddellijk bellen, kwamen er twee assistenten bijstaan die druk begonnen discussiëren in het Turks. Wat ik vreemd vond was dat ik moest betalen nog voor de bloedproef. Stel dat de bloedproef niet goed was en de HT niet zou kunnen doorgaan, dan moet dat geld weer overgeschreven worden enz. Maar goed, alles voor de goeie zaak.

Na betaling en bloed trekken had ik een gesprek met een chirurg van een kleine 10 min. In samenspraak werd de haarlijn bepaald. Op mijn verzoek werden tevens de zgn. "temple points "bijgewerkt, daar ik vind dat daar bij mij ook wel wat haarverlies was. Op de kruin werd wat bijgezet, maar er werd voornamelijk gewerkt op de dichtheid van de inhammen, die het hardst getroffen zijn door haaruitval.

Vervolgens moest ik een ziekenhuisshort aan en werd een voorfoto genomen. Nadien werd mijn haar afgeschoren en werd de haarlijn getekend door diezelfde chirurg. Dan meteen op het operatie-bankje met gezicht naar beneden en tamelijk snel en onverwacht een stuk of 7 spuitjes in m'n hoofd voor de verdoving. Die waren wel vrij pijnlijk, maar draaglijk. Nadien met een boor de haartjes eruitgenomen. Dit alles door twee assistentes. Jammer van het gebrek aan informatie tijdens de ingreep. Ik moest telkens zelf vragen wat ze gingen doen. Maar door de taalbarrière kreeg ik niet steeds een bevredigend antwoord. Maar goed, dan maar laten doen, ze zullen heus wel weten waarmee ze bezig zijn. Nadien een half uur pauze waarbij ze me een niet-te-vreten maaltijd aanboden. Soit, door de zenuwen had ik toch geen honger.

Het vervolg werd ingezet door een tweede chirurg (die helaas weinig Engels sprak) die de incisies zette. Drie assistentes maakten het werk af door de grafts in te planten. 2215 grafts om precies te zijn. Nadien foto van het resultaat. Na wat te drinken aangeboden te krijgen nadien weer naar het hotel gebracht met de gekende ramboband om het hoofd en wat verband op het achterhoofd.

11/8 dagje "rust". Ik heb de hele dag op het hotel doorgebracht. Buiten was het veel te warm, had schrik om in de zon te lopen en heb me strikt aan de instructies gehouden door om het uur 10 min. een coldpack op m'n voorhoofd te leggen.

12/8 verband eraf, lotion laten intrekken en hoofd wassen met shampoo. Nadien kwam de chirug nog snel een check up doen en vervolgens een grondige uitleg gekregen van een slanke brunette die er absoluut niet onaardig uitzag . De meeste vragen die ik wilde stellen gesteld met een duidelijk antwoord in perfect Engels. Dit was echt een verademing gezien mijn ervaring enkele dagen eerder.
Nadien werden we meteen naar de luchthaven gebracht want kort na de middag vertrok de vlucht terug naar België.


Wat betreft mijn haarsituatie. Ik zat al over NW3. Heel erg grote inhammen die naar binnen trekken en ver naar achteren en uitdunnende kruin. Er werd qua dichtheid vooral op m'n inhammen gewerkt, op mijn verzoek temple points aangepakt en de kruin wat opgevuld. In totaal hebben ze 2215 grafts getransplanteerd. Ik ben uitermate tevreden over de haarlijn. Ik heb achteraf geen pijn gehad en ik heb een mooie uitleg gehad achteraf. Hidde heeft mij vandaag gecontacteerd voor de follow-up. Ik heb reeds de foto's vlak voor en na de HT doorgestuurd gekregen van Esteworld Istanbul. Ik ben met een goed gevoel vertrokken en de ongemakken die ik heb ervaren zijn al bijna vergeten.

Conclusie: een overwegend positief gevoel. Ik vind de haarlijn zeer geslaagd en realistisch. Over het aantal grafts ben ik ook tevreden. Nu hopen op resultaat, want dat is en blijft het belangrijkste uiteraard.

Foto's zeggen meer dan woorden dus ik ga deze zodadelijk toevoegen op mijn profiel. Ik ga ook proberen mijn profiel up to date te houden de komende maanden.

EDIT: foto's zijn toegevoegd aan profiel. Zowel voor als na de HT.

Laatst gewijzigd door Hair91; 13 augustus 2015 om 20:52
Hair91 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2015, 02:25   #2
Zuid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Je verhaal klinkt me bekend in de oren. Het is een kwestie van ondergaan tijdens de behandeling. Ik was volledig kaal behoudens zij en achterkanten en nu al 5 maanden later kan ik zeggen dat het team bij Etiler een verbluffend resultaat bij me heeft bewerk stelligd. Puur vakwerk waar ik van overtuigd ben dat ik dat nergens beter had kunnen doen. Als dat straks bij jou ook zo is ben jij die andere punten die je opnoemt net als ik heel snel vergeten.
Zuid is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2015, 08:13   #3
HAUSa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2015
Berichten: 21
Geslacht:
Hi Hair91, we hebben inderdaad dezelfde soort ervaring gehad! Ik merk vooral dat jij jezelf van tevoren al goed had geïnformeerd over haarlijnen en mogelijkheden. Werd er naar jouw gevoel goed geluisterd naar je wensen op dat gebied?

Heb je het gebrek aan informatie ook doorgegeven aan Hidde? Aangezien we dezelfde ervaring hadden lijkt me dit belangrijke feedback. Terwijl het zo makkelijk op te lossen is! Als ze alleen al een geplastificeerd A4'tje in het Engels erbij leggen met alle stappen erop, en steeds even aanwijzen wat ze gaan doen vlak voordat het gebeurt...

Ik ga je progressie ook volgen, ben benieuwd!
Succes.
HAUSa is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2015, 10:39   #4
Hair91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2015
Berichten: 32
Geslacht:
@Zuid
Leuk te lezen dat jouw ingreep in dezelfde kliniek/vestiging een positief resultaat heeft. Ik wist op voorhand dat een behandeling in het buitenland niet meteen de plezierigste momenten zou opleveren, maar dat ik me zo ongemakkelijk zou voelen had ik niet gedacht. Maar uiteindelijk is het resultaat het belangrijkste. Ik heb er een goede hoop op, want heb al heel wat positieve verhalen over Esteworld gelezen.

@HAUSa
Ik had een kort en bondig gesprek met de chirurg op voorhand. Ik heb duidelijk gezegd wat ik wou. Over de haarlijn waren we het snel eens, een volwassen realistische haarlijn die niet te laag kwam. De temple points heb ik expliciet gevraagd, de chirurg heeft dan getekend hoe hij dat zag en ik kon er me in vinden. Ik heb wel de indruk dat de temple points een gebied is waar niet altijd rekening mee gehouden wordt als ik foto's van andere HT's bekijk. Vandaar dat ik er naar vroeg.
We zijn ongeveer op dezelfde moment behandeld bij dezelfde kliniek, interessant om ook jouw situatie te volgen. Jij ook veel succes!
Hair91 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2015, 10:45   #5
Hair91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAUSa Bekijk bericht
Heb je het gebrek aan informatie ook doorgegeven aan Hidde? Aangezien we dezelfde ervaring hadden lijkt me dit belangrijke feedback. Terwijl het zo makkelijk op te lossen is! Als ze alleen al een geplastificeerd A4'tje in het Engels erbij leggen met alle stappen erop, en steeds even aanwijzen wat ze gaan doen vlak voordat het gebeurt...
Ik heb dit inderdaad doorgegeven, en hij vond dit ook niet kunnen. Hij heeft dit verhaal al meerdere keren gehoord. Heb net contact gehad met Hidde en hij heeft reeds gemeld dat dit werd doorgegeven, er komen hostesses bij en jouw tip over een stappenplan gaat ook worden toegepast blijkbaar. Heel fijn dat ze openstaan voor verbeteringen qua dienstverlening. Dit zal alleen maar ten goede komen voor toekomstige patiënten, en uiteraard dus ook voor Esteworld zelf.
Hair91 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2015, 18:35   #6
Hair91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Ik zit nu op dag 6 na HT. Bij het wassen, durven jullie al goed doorwrijven? Ik ben nog steeds zeer voorzichtig maar zowel donor als ontvangstgebied zitten nog onder de korsten.
Hair91 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2015, 19:28   #7
Fue(w)Hair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Locatie: België
Berichten: 45
Geslacht:
Calendula zalf .. Korsten zullen snel weg zijn
Fue(w)Hair is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2015, 19:52   #8
Hair91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Ook op het ontvangstgebied? Ik smeer het momenteel enkel op het donorgebied.
Hair91 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2015, 20:05   #9
Fue(w)Hair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Locatie: België
Berichten: 45
Geslacht:
Heb ik gedaan en werkte goed
Fue(w)Hair is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2015, 21:23   #10
Hair91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fue(w)Hair Bekijk bericht
Heb ik gedaan en werkte goed
Heb jouw verslag even doorgelezen. Herkenbaar, maar mijn "beleving" was net iets minder😉 maar het is het resultaat dat telt uiteraard
Na hoeveel dagen waren de korstjes er bij jou af? En wanneer zag de donor er normaal uit?
Hoe frequent heb je calendula gebruikt?
Hair91 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2015, 22:27   #11
Fue(w)Hair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Locatie: België
Berichten: 45
Geslacht:
Ik ben dat rond dag 5 beginnen smeren en ik denk gewoon nadat ik die behandeling had gedaan van wat je moet moet die lotion. En in de avond nog een beetje dacht ik..

Ook die lotion veel langer later intrekken dan ze zeggen, ik heb dat vaak 30min gedaan.

Na 8-9 dagen zag het er allemaal normaal uit. De roodheid duurt echt lang voordat het weggaat natuurlijk zelfs nu nog roder als normaal maar niet meer opvallend omdat er al wat vaar staat van enkele centimeters .

Gewoon niet teveel van aantrekken en don't worry be happy dat er terug haar zal komen. Ik ben zelf al een stuk gelukkig nu omdat ik weet dat het binnen w aantal maanden wel zal komen, heb nog geen moment gedacht van amai pff nog zo lang of weet ik veel wat. Hoe positiever dat je in het leven staat hoe beter
Fue(w)Hair is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2015, 14:46   #12
HAUSa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2015
Berichten: 21
Geslacht:
Hey Hair91, zelf had ik afgelopen vrijdagavond (dag 3,5 na de HT) de eerste korstjes die al losjes erop lagen. Vooral elke keer nadat de lotion erop heeft gelegen. Maar ik heb toen mezelf beheerst en niet al teveel druk gezet.

Vandaag (dag 6 na de HT) is er geen ontkomen meer aan. Iedere keer als er een zuchtje wind door mijn "haar" gaat, regent het losse korstjes. Zojuist heb ik weer de lotion gebruikt en gedoucht, volgens mij is mijn hoofd nu kostjesvrij. Alle haartjes zitten er nog, heel klein en dun, maar duidelijk te zien als ik voor de spiegel een stevige lamp op mijn voorhoofd zet. Zie voor foto's mijn eigen topic.

De getransplanteerde haartjes voelen nu bijna even zacht als het bestaande haar dat ook weer langzaam aan het groeien is.

Ik was ook een beetje panisch of ik al wat steviger kon wassen, maar zo te zien zitten alle haartjes stevig vast.

Laatst gewijzigd door HAUSa; 17 augustus 2015 om 14:50
HAUSa is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2015, 19:15   #13
Hair91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Profielupdate: foto's toegevoegd op dag 9 na HT

Nagenoeg alle korstjes zijn weg. Het transplantatiegebied ziet er nog licht roze uit, maar de huid is goed genezen. Alleen - zoals vele anderen - is de huid op sommige plaatsen wat gevoelloos. De haartjes hebben duidelijk een andere structuur dan de haartjes die er nog stonden in het midden van m'n voorhoofd, veel dikker en harder. Er zijn momenteel nog geen haartjes uitgevallen, maar dit zal helaas volgende week wel gebeuren. Als het er na een jaar uitziet zoals nu zal ik zeer tevreden zijn. Ik ga de komende maanden mijn haar millimeteren, ik sta er nog wel mee en dan kunnen de haartjes de komende maanden mooi meegroeien met de rest. Het donorgebied ziet er goed uit, uiteraard nog wat roze, maar hier maak ik me geen zorgen over.
Hair91 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2015, 13:42   #14
Hair91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2015
Berichten: 32
Geslacht:
We zijn nu dag 11 na HT. De haartjes zijn nog niet uitgevallen. Wanneer zullen de getransplanteerde haartjes uitvallen?
Hair91 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2015, 19:57   #15
Semih
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2010
Locatie: Antwerpen (België)
Berichten: 72
Geslacht:
De ht-haartjes vallen meestal tussen de derde en de vierde week uit.
Dus geniet er nog even van
__________________
Status 06/2010: NW 2.5-3
  • HT 1 (fue): 3500 grafts (volgens de kliniek, maar voor veel kenners twijfelachtig) op 28 juli 2010 door Dorahospital, Istanbul
Status 08/2011: NW 1.5-2 (het ht gedeelte is wel amper 25-35 grafts/cm²)
  • HT 2 (fue): 2400 grafts op 9 april 2015 door Estecenter, Istanbul
Semih is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.