Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 21 stemmen, 4,86 gemiddeld. Weergave
Oud 29 december 2011, 00:00   #3601
Grasshopper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 mei 2011
Locatie: n.v.t.
Berichten: 41
Hallo,

Ik gebruik nu al ongeveer acht maand minoxidil 5%. Dit is ong. 24 maand na de eerste ernstige vorm van haaruitval bij mezelf vastgesteld te hebben. Sinds enkele weken bemerk ik hier en daar kleine groepjes van een 10-tal haren op plaatsen waar al enkele maanden geen haar meer gestaan heeft. Natuurlijk ben ik hier erg blij om, maar ik vraag me ook af of ik meer mag verwachten of het hierbij zal blijven?
M.a.w. hoeveel maand na het begin van een minoxidil behandeling mag je hergroei blijven verwachten?
Grasshopper is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2011, 09:57   #3602
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Proficiat, na 8 maanden zichtbare hergroei is een mooi resultaat!
Tot 12 maanden zal je waarschijnlijk nog meer hergroei krijgen. Daarna neemt het meestal wat af en stabiliseert het meestal..

Het is best wel persoonlijk en ligt oa aan de aggresiviteit van je AGA.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2011, 20:05   #3603
Grasshopper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 mei 2011
Locatie: n.v.t.
Berichten: 41
Klopt het eigenlijk dat minoxidil enkel effect heeft op de achterkant/kruin van het hoofd, en (nagenoeg) geen effect heeft op de voorkant van het hoofd?
Grasshopper is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2011, 20:26   #3604
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grasshopper Bekijk bericht
Klopt het eigenlijk dat minoxidil enkel effect heeft op de achterkant/kruin van het hoofd, en (nagenoeg) geen effect heeft op de voorkant van het hoofd?
Hierover lopen de meningen nogal uiteen, op de bijsluiters staat dat het effect op de kruin en achterkant beter is dan de inhammen en frontaal. Maar er wordt ook geschreven door gebruikers dat fabrikanten niet kunnen beweren dat het frontaal en bij de inhammen niet zou werken, daar het op deze plekken nooit wetenschappelijk is uitgetest.

Maar al zou het frontaal en bij de inhammen minder werken, dan nog geloof iik dat het wel een verbetering geeft bij de inhammen al is het stabilisatie of lichte hergroei.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2011, 12:07   #3605
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ja ik denk ook dat het op de kruin beter werkt, maar op de inhammen ook mee kan helpen..Ik breng het in ieder geval verspreid over meerdere plekken aan.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2012, 11:12   #3606
steventje
HaarWeb lid
 
steventje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2006
Berichten: 62
Zou het kunnen dat je gevoeliger bent voor een bepaalde minox dan een andere?
Vroeger gebruikte ik alopexy 2% en had ik geen bvijwerkingen.
Daar dit produkt niet meer beschikbaar was in de apotheek gebruik ik sinds augustus 2011 een ander merk (Bailleul-Biorga 2%) Hier kreeg ik echt hartkloppingen van (hartoverslagen) vermoed ik. Ben dan gestopt na één week en uit schrik niet meer aangeweest tot december. In december terug begonnen met de minox Bailleul 2% en ja terug hartoverslagen ! Dit kan toch geen toeval zijn?
Vroeger met alopexy 2% nooit iets van opgemerkt. Zit daar dan echt verschil in die produkten? Het is toch raar van zodra ik met die nieuwe minox start hartoverslagen krijg (tientallen per dag) En ik gebruikte zelfs maar een halve dosis (2x per dag) omdat ik kort haar heb.
steventje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2012, 16:02   #3607
martindeman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2005
Berichten: 175
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door steventje Bekijk bericht
Zou het kunnen dat je gevoeliger bent voor een bepaalde minox dan een andere?
Vroeger gebruikte ik alopexy 2% en had ik geen bvijwerkingen.
Daar dit produkt niet meer beschikbaar was in de apotheek gebruik ik sinds augustus 2011 een ander merk (Bailleul-Biorga 2%) Hier kreeg ik echt hartkloppingen van (hartoverslagen) vermoed ik. Ben dan gestopt na één week en uit schrik niet meer aangeweest tot december. In december terug begonnen met de minox Bailleul 2% en ja terug hartoverslagen ! Dit kan toch geen toeval zijn?
Vroeger met alopexy 2% nooit iets van opgemerkt. Zit daar dan echt verschil in die produkten? Het is toch raar van zodra ik met die nieuwe minox start hartoverslagen krijg (tientallen per dag) En ik gebruikte zelfs maar een halve dosis (2x per dag) omdat ik kort haar heb.
Heeft te maken met het transportmiddel, de vehicel. Sommige zijn wat effectiever en werken dieper e/of gemakkelijker de hoofdhuid in (en dus soms ook de bloedbaan). Propyleen Glycool (oid) in combinatie met een hoog alcohol gehalte is de meest voorkomende. Maar je hebt bijvoorbeeld ook nanosomes of die speciale foam. Ook de dosering minoxidil maakt veel uit en de verhouding alcohol dus.

Verder valt het maar weer op hoe effectief minox was voor mij. Sinds ik nu een jaar gestopt ben (o.a. met minox), blijft alles maar uitvallen! Ben van een nw 2,5 naar een arjan robben coupe aan het gaan. Niet normaal man (of eigenlijk wel dus)!
martindeman is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2012, 17:44   #3608
appelsenperen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 35
Komt het ook voor dat minoxidil juist tegenovergesteld werkt en je er juist sneller kaal van wordt?

Ik breng het nu een week of 3/ 1 maand aan op mijn inhammen en het lijkt wel alsof de haren daar makkelijker loskomen en op die plek sneller uitvallen. Ik zit er soms een beetje aan en dan komen er altijd heel makkelijker haren mee.

Ik zit iets verder dan nw 2 dus het is nog geen ramp, en stel dit werkt dus averechts bij mij (als dat mogelijk is), Met welk middel zal ik het dan kunnen stabeliseren? ik ben 23 jaar.

Laatst gewijzigd door appelsenperen; 4 januari 2012 om 17:56
appelsenperen is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2012, 06:32   #3609
appelsenperen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 35
Iemand? Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik het s avonds enkele keren ben vergeten toen ik dronken en innde ochtend als ik haast heb. Maar daardoor zou het toch niet negatief kunnen uitpakken?
appelsenperen is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2012, 11:25   #3610
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Het zou juist kunnen aangeven dat het werkt..
Minox gooit eerst de zwakke haren eruit om daarna sterkere haren terug te groeien (shedding). Wellicht is dit bij jou het geval.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2012, 15:11   #3611
appelsenperen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 35
Fijn om te horen. Ik ga er mee door.
appelsenperen is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2012, 21:18   #3612
Telesur
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2012
Berichten: 4
Ik overweeg om HLCC 5% minox met saw palmetto te kopen. HLCC claimt hogere kwaliteit minoxidil te gebruiken en lagere PGG en Alcohol wat tot minder irritaties en droge haren moet leiden. Daarnaast passen ze een speciale carrior solution toe. Maar wat dat is staat niet beschreven.

Ik zie op deze forum geen gebruikers van HLCC, wellicht vanwege de prijs? Maar het lijkt wel een goed en betrouwbaar product.

Een goedkope alternatief lijkt me genhair.

Wat is jullie mening over HLCC?
Telesur is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2012, 21:32   #3613
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Aardig prijzig Telesur! 95 dollar (= +/- 75 euro, hoeveel ml ?) voor een flesje HLCC (5% Minoxidil met 5% Saw Palmetto). Daarnaast is het - volgens - mij niet bewezen dat Saw Palmetto werkt...

Ik zit zelf hier aan te denken: Morr-F Solution (Minoxidil/Finasteride) - 5%/0.1% (60mL). Kost bij UnitedPharmacies (http://www.unitedpharmacies.com/cust...productid=1202) 18 dollar (= +/- 15 euro voor 60 ml) bij een afname van minimaal 6 stuks. Een stuk goedkoper dus.

De resultaten van de 'clinical study' naar het gebruik van Minoxidil/Finasteride waren m.i. indrukwekkend (zie: http://www.regrowth.com/hairloss-rem...omox-study.cfm)


__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar

Laatst gewijzigd door Promise; 17 januari 2012 om 21:35
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2012, 22:04   #3614
Telesur
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2012
Berichten: 4
Het is wel duur ja. 1 fles van $95,- bevat 90ml. Omdat deze minoxidil beter intrekt en dieper in de haarwortels terecht komt is de voorschrift 1 keer per dag 1 ml aanbrengen integendeel tot de meeste andere producten waar je 2 keer 1 ml moet aanbrengen.

Ik lees dat veel mensen gewoon kirkland of iets dergelijks gebruiken. Maar de vehicle die gebruikt wordt lijkt mij niet onbelangrijk. Als je minox niet goed intrekt heb je er niet veel aan.

Op dit moment gebruik ik 10% van minoxidilmax.com. Maar die maakt mij haar erg droog. Ik denk dat dit komt door veel alcohol (teveel alcohol zorgt ook voor slecht intrekken).

De leveranciers die ik tot nu toe zie met betere vehicles zijn HLCC, Spectral DNC (nanosomes) en Revivogen (liposomes).

De combinatie met Finasteride lijkt me zeker effectief, maar wil ik nog niet gebruiken ivm de bijwerkingen. Ik wil eerst proberen met goede kwaliteit minox. Als dat niet werkt wellicht wel in combinatie met Finasteride. Genhair verkoop ook die combinatie ook niet al te duur.
Telesur is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2012, 22:10   #3615
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Morr-F gebruikt lipides als 'vehicle'.

Weet jij toevallig waar Genhair zit? Amerika denk ik hè?... Dan zal het snel over zijn met dit bedrijf (zie: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=29794)

Edit: uit de 'conditions of Use' van Genhair maak ik op dat ze in Groot-Brittannië zitten, dat is gunstig!
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar

Laatst gewijzigd door Promise; 17 januari 2012 om 22:13
Promise is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Algemeen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1278 4 maart 2023 22:53
[minoxidil] Hoe kom ik eraan? Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 708 17 januari 2020 16:41
[minoxidil] Ugh's ervaring ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 172 21 februari 2007 15:02
[Minoxidil] Inkoop actie ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 7 3 november 2003 23:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.