Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met dutasteride? [LUKT STEMMEN BIJ JOU NIET? STUUR PM NAAR TIURI]
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 33 30,84%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 37 34,58%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 37 34,58%
Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 14 stemmen, 4,71 gemiddeld. Weergave
Oud 1 augustus 2004, 00:26   #196
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop
ik laat het minstens 15 tot 20 minuten intrekken
zo dan douche jij lang zeg!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 00:28   #197
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
zo dan douche jij lang zeg!

Tja ik scheer mij ook onder de douche ,, scheelt ook weer water en is lekkerder.
maar inderdaad ik sta iedere dag 15 a 20 min onder de douche (hoge gas rekening dat wel).
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 00:31   #198
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Ja, zwaar K. zo'n brief Ik begrijp je reactie hierop volkomen. Aan de andere kant had je ook niets anders kunnen verwachten... Het bestaat gewoon niet dat ze je in zo'n officiele reactie zouden vertellen dat duta prima spul is tegen AGA... Off the record hadden ze op z'n hoogst toegegeven dat het wel eens voor AGA gebruikt wordt.... Maarja, t blijft een domper..
precies. ik vind het raar dat ze het expliciet AFRADEN. Ik had verwacht dat ze zouden zeggen dat het wel goed werkt blablabla maar dat er nog niet voldoende onderzoek naar gedaan is. Doordat ze het op deze manier formuleren word ik echt onzeker ovr duta, omdat je zou verwachten dat Glaxo er alle belang bij heeft (financieel) om hun medicijnen te verkopen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 00:36   #199
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Het feit dat duta wordt afgeraden door GSK is omdat het nooit officieel daarvoor volledig is getest en dus nemen ze de verantwoordelijkheid daarover niet, en terecht denk ik. Dat het zoveel voor AGA wordt gebruikt komt door de wanhopigheid/experimenteerlust van de AGA-ers en de goede mond-op-mond-reclame over duta. Ik ga het gebruiken, ik hoop dat Hagelslag alias Frans K zijn thread over duta snel leest.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 00:42   #200
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Het feit dat duta wordt afgeraden door GSK is omdat het nooit officieel daarvoor volledig is getest en dus nemen ze de verantwoordelijkheid daarover niet, en terecht denk ik. Dat het zoveel voor AGA wordt gebruikt komt door de wanhopigheid/experimenteerlust van de AGA-ers en de goede mond-op-mond-reclame over duta. Ik ga het gebruiken, ik hoop dat Hagelslag alias Frans K zijn thread over duta snel leest.

ik snap het wel , zij weten ook dat de resultaten van Duta voor AGA zeer miniem zijn ,dat is nu wel gebleken , en daarom raden ze het ook af voor AGA lijkt mij.
het hele probleem is dat Duta niet echt goed kan afrekenen met de DHT die in de haarfoliekel zelf geproduceerd wordt , m.a.w Duta is niet effectief tegen AGA.
ik wavht nog een half jaar en dan stop ik er ook mee, teveel bijwerking ..
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 00:50   #201
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
nee, het heeft puur te maken met het feit dat ze voorlopig geen geld in een duur 3e fase onderzoek willen steken, pas als al die onderzoeken zijn afgerond wordt een geneesmiddel 'aangemeld' voor gebruik. Dan kunnen ze de verantwoordelijkheid voor het gebruik van duta, voor AGA, op zich nemen. Tot die tijd moet je eigenlijk zelf de keus maken, gaat er iets mis, dan is GSK niet aansprakelijk omdat je het middel voor oneigenlijke doelen hebt gebruikt.

Duta wordt al redelijk veel gebruikt, bijna iedereen die aan de fina is gaat vroeg of laat aan de duta, simpelweg omdat ze erg in elkaars verlengde liggen.
Veel mensen halen goede resultaten met duta, beter dan met fina, maar de kans op bijwerkingen blijft natuurlijk.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 00:55   #202
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Het feit dat duta wordt afgeraden door GSK is omdat het nooit officieel daarvoor volledig is getest en dus nemen ze de verantwoordelijkheid daarover niet, en terecht denk ik. Dat het zoveel voor AGA wordt gebruikt komt door de wanhopigheid/experimenteerlust van de AGA-ers en de goede mond-op-mond-reclame over duta. Ik ga het gebruiken, ik hoop dat Hagelslag alias Frans K zijn thread over duta snel leest.
maar is het dan wel verstandig om aan een middel te beginnen dat mensen alleen maar nemen uit wanhopigheid en experimenteerlust?

finasteride is misschien nog helemaal niet zo slecht, het killt tenminste de DHT waar het vooral om draait, namelijk de DHT veroorzaakt door het enzym 5-alpha-reductase type 2. Ik vraag me af in hoeverre dutasteride echt effectiever naar voren zou komen als er omvangrijke studies gedaan zouden worden.

het voordeel ervan is in ieder geval dat het waarschijnlijk niet zo snel zijn werking zal verliezen als fina. Fina heeft na 5 jaar zijn beste tijd gehad. duta is dus een mooi middel om achter de hand te hebben.

ik heb glaxo nog een mailtje gestuurd met wat vraagjes, o.a. wil ik graag de volledige resultaten/rapporten van de enige studie die zij hebben uitgevoerd naar duta tegen AGA. ik ben benieuwd, hou jullie op de hoogte.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 00:57   #203
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
nee, het heeft puur te maken met het feit dat ze voorlopig geen geld in een duur 3e fase onderzoek willen steken, pas als al die onderzoeken zijn afgerond wordt een geneesmiddel 'aangemeld' voor gebruik. Dan kunnen ze de verantwoordelijkheid voor het gebruik van duta, voor AGA, op zich nemen. Tot die tijd moet je eigenlijk zelf de keus maken, gaat er iets mis, dan is GSK niet aansprakelijk omdat je het middel voor oneigenlijke doelen hebt gebruikt.

Duta wordt al redelijk veel gebruikt, bijna iedereen die aan de fina is gaat vroeg of laat aan de duta, simpelweg omdat ze erg in elkaars verlengde liggen.
Veel mensen halen goede resultaten met duta, beter dan met fina, maar de kans op bijwerkingen blijft natuurlijk.

pas op Duta is zeker niet het wondermiddel , het stopt redelijk verdere uitval maar massale hergroei komt nauwelijks ofwel helemaal niet voor.
bijwerkingen bij mij zijn iets verminderede libido en meer teneergeslagen gevoel , en slechter geheugen.
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 01:22   #204
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Ik verwacht geen wonderen van duta, maar als het de boel een aantal jaar kan stabiliseren en waarschijnlijk lichte hergroei kan brengen ga ik ermee akkoord . Bij vervelende bijwerkingen stop ik subiet, ik sport veel, als ik lichamelijke klachten zou krijgen is me dat de moeite niet waard.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 01:48   #205
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Ik verwacht geen wonderen van duta, maar als het de boel een aantal jaar kan stabiliseren en waarschijnlijk lichte hergroei kan brengen ga ik ermee akkoord . Bij vervelende bijwerkingen stop ik subiet, ik sport veel, als ik lichamelijke klachten zou krijgen is me dat de moeite niet waard.

tja mijn grootste bezwaar tegen duta is het geestelijke aspect, het doet iets melancholisch met je geest , en dat vindt ik geen positieve bijwerking.. bijna reden om te stoppen.
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 10:47   #206
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
maar dat is nooit aangegeven als een bijwerking, nou zit iedereen anders in elkaar, dus zou het bij jou wel zo kunnen uitpakken. In principe heeft Duta niks te maken met neurotransmitter gebeuren in de hersenen. Ik houd het wel strak in de gaten, ik studeer psychologie dus zal een medestudent het wel opmerken dan.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 13:39   #207
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
maar dat is nooit aangegeven als een bijwerking, nou zit iedereen anders in elkaar, dus zou het bij jou wel zo kunnen uitpakken. In principe heeft Duta niks te maken met neurotransmitter gebeuren in de hersenen. Ik houd het wel strak in de gaten, ik studeer psychologie dus zal een medestudent het wel opmerken dan.
Rommelen met de hormoonhuishouding kan natuurlijk wel zijn weerslag hebben op je geestelijke gesteldheid.
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 14:08   #208
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
is ook wel zo, waarschijnlijk heb ik het dinsdag in huis en dan gaat de 1e pil erin, ik houd jullie uitgebreid op de hoogte.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 19:04   #209
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
is ook wel zo, waarschijnlijk heb ik het dinsdag in huis en dan gaat de 1e pil erin, ik houd jullie uitgebreid op de hoogte.
1 ding nog, ga je vooral niet concentreren op wat je misschien allemaal "voelt", mensen maken zichzelf vaak gek als het om bijwerkingen gaat. Nou neem ik aan dat je dat als psychologie-student wel weet, maar toch
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 19:28   #210
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
is ook wel zo, waarschijnlijk heb ik het dinsdag in huis en dan gaat de 1e pil erin, ik houd jullie uitgebreid op de hoogte.
Tip! Bekijk eerst je algehele gesteldheid eens. Kijk of je bulten, vlekjes o.i.d. ergens hebt zitten. Zo ben je daarvan al op de hoogte voordat je duta gaat gebruiken en weet je naderhand dat het i.i.g. nooit van de duta kan komen.
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe kom ik eraan? Jeremy Medicijnen/haargroeimiddelen 256 24 januari 2015 18:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.