Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met dutasteride? [LUKT STEMMEN BIJ JOU NIET? STUUR PM NAAR TIURI]
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 33 30,84%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 37 34,58%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 37 34,58%
Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 14 stemmen, 4,71 gemiddeld. Weergave
Oud 9 september 2003, 09:59   #76
vincent
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2002
Berichten: 66
minox

ik denk dat ik dan ook maar aan de minox ga. ik gebruik al folligen om de 2 dagen. denken jullie dat dit te combineren valt met minoxidil?

ik dacht zelf om minox om de 2 dagen te gaan gebruiken, of moet het iedere dag voor enig resultaat?

wie heeft hier ervaring mee?

groeten

vincent
vincent is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2003, 10:32   #77
alex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 66
Re: minox

Citaat:
Originally posted by vincent
ik denk dat ik dan ook maar aan de minox ga. ik gebruik al folligen om de 2 dagen. denken jullie dat dit te combineren valt met minoxidil?

ik dacht zelf om minox om de 2 dagen te gaan gebruiken, of moet het iedere dag voor enig resultaat?

wie heeft hier ervaring mee?

groeten

vincent
hey vincent

folligen is ideaal om te gebruiken samen met minox...minox kan bij
sommige mensen irritatie tot gevolg hebben,folligen houdt de hoofdhuid gezond.

om resultaat te hebben met minox moet je het minimaal 1x per dag gebruiken (liefst 2 keer)

succes
alex is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2003, 21:32   #78
Melvin25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Berichten: 155
Smile

Hey goedgelovige mensen,

Zelf gebruik is dus fina, zit al in mijn 6de maand en ik merk dat mijn haar dikker begint te worden. Maar ik ga er zelf niet vanuit dat het zo zal blijven. Wat ik vaag vindt is dat...: Je erectie problemen kunt krijgen als bijwerking, maar wat na verloop van tijd weer verdwijnt.., je in het begin een beetje opgezwollen tepels krijgt, maar wat na een tijdje weer verdwijnt...Zal haargroei dan ook niet een bijwerking zijn, wat vanzelf weer verdwijnt?
Verder hoor ik de 1 fina helemaal afkraken en dusta helemaal de wereld inprijzen of andersom: Iedereen reageert anders..Maarja ik heb uiteindelijk nog nooit iemand gezien waarbij het haar echt super goed van terug is gekomen behalve een paar donhaartjes dan. Sja en dit valt ons erg op omdat we allemaal zo gefixeerd zijn op onze haartjes
Ik denk dat die bedrijven ons gewoon uitbuiten..Met dat geld wat je nu uitgeeft heb je over 3 jaar waarschijnlijk een hele volle haardos voor terug ipv 8 tot 10 schemielige haartjes anno 2003.
Tuurlijk is mijn haardos ietsie dikker geworden, het valt mij zeker op..alleen de rest in de buurt hoor ik er nooit over...Zou het dan toch komen dat ik er zo gefixeerd op ben?
Anyway..Ik nu 6 maanden aan de fina...denk dat het iets dikker wordt maar zou het niet eens zeker weten. Tis ook moeilijk in te schatten want ik heb mijn haren sinds het dunner is altijd maar zo een 0,5 cm lang maximaal
Laten ze maar snel met echt iets komen want ik wil mijn james dean look terug!!
Groeten
Melvin
__________________
Minox 5%
alopesan
Melvin25 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2003, 11:09   #79
Frans K
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2003
Berichten: 179
na even kijken 11 maanden aan de dutasteride ben ik wel tevreden, haaruitval (niet echt last meer van), haar is iets dikker geworden. Alleen vind ik dat het voor toch nog wat voller kan / mag

ik zit er over te denken om mino. of 6 bap te gaan gebruiken


hoe is het met jullie situatie
Frans K is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2003, 12:34   #80
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
ruim 5 maanden bezig met AVO , en inderdaad moet ik zeggen dat haaruitval gestopt is , maar daarmee is ook alles gestopt , n.l. ook m'n haargroei is gestopt , haar groeit haast niet meer en er komen ook geen nieuwe haren bij , dit is wel behoorlijk teleurstellend.
laten we hopen dat die 6-bap wat doet anders weet ik het niet meer hoe ik mijn oude haardos weer terug kan krijgen.
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2003, 12:37   #81
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Twee maandjes Duta

Na twee maandjes duta te hebben gebruikt, een duidelijk verschil in haardichtheid, en een duidelijk vollere bos. Inhammen ook verminderd. Bijwerkingen durf ik niet zo goed te beoordelen omdat ik ook gestopt ben met fanatiek sporten en zwaarder ben gaan roken waardoor ik hierdoor misschien sommige veranderingen met elkaar ga verwisselen. Wil dit eerst nog even afkijken.
Wel denk ik dat een groot deel van de positieve ervaringen door de minoxidil komt, en misschien niet door de duta. Heb namelijk al eerder minoxidil gebruikt en merkte toen ook een duidelijk verschil in haardichtheid. Minoxidil is voor mij persoonlijk op dit moment het aller-aller beste middel wat er is, en waar ik ook echt positieve ervaringen mee heb, tevens is het goedje niet al te duur. Het enigste nadeel wat ik heb gemerkt is dat als je ermee stopt, ook meteen gelijk je hele bos haar zowat lijkt uit te vallen. Beetje eng, daarom hoop ik dat of de duta stiekem aan het werken is, ofdat er over een tijdje iets wordt uitgevonden wat ook de minoxidil haren kan behouden. Mijn conclusie over duta is daarom nog niet helemaal duidelijk, kijk het eerst nog even af.
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2003, 12:58   #82
haarwortel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 8
Melvin(25)....

Ben het compleet met je eens....we worden alleen maar kaler en kaler en middelen om die mooie haarbos terug te toveren zijn er gewoonweg niet. Fina en Duta helpen alleen maar remmen en Minox een beetje te groeien. Maar feit is dat als je op foto's kijkt in de loop van tijd je altijd maar kaler wordt. Ondertussen wordt er een kapitaal door iedereen uitgegeven aan allerlei middeltjes maar echte werken?????

Ik heb de moed tot echte hergroei opgegeven en tracht hetgeen ik nog heb enigszins te behouden. Ik heb via internet de zo goedkoop mogelijke adressen gezocht en haal hier mijn middeltjes van....

My regimen:

Duta 0,5 mg (om de dag)
SP 2 x 160 mg (om de dag)
Monix 5%
Rooscure
Groene thee
haarwortel is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2003, 13:25   #83
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Je moet nooit opgeven. Tuurlijk remmen die middelen het proces alleen maar. Wat heb je liever, binnen 2 jaar kaal zijn, of pas over 10 jaar.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2003, 13:40   #84
Frans K
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2003
Berichten: 179
deze middelen zijn natuurlijk nooit voor je hele leven,

maar reken maar dat binnen nu en een aantal jaren weer nieuwe ontwikkelde producten op de markt komen die nog beter werken

dus je kan het proces het beste tijdelijk stoppen en hergroei proberen te realiseren, dan kan je in de toekomst daarvan profiteren

en niet je hoofd laten hangen, het komt allemaal wel goed hoor
Frans K is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2003, 11:33   #85
haarwortel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 8
Uiteraard laat ik de moed niet zakken. Ik gebruik diverse middelen om mijn haaruitval te remmen. Je moet alleen wel reëel blijven. Soms krijg ik de indruk op dit forum dat er peopletjes zijn die daadwerkelijk de hoop koesteren weer een complete haarbos te krijgen. Dit wordt mede aangewakkerd door figuren als Plinck en Boersma , met hun uitlatingen van "Jij wordt niet meer kaal". Deze hoop is alleen maar een drijfveer om zoveel mogelijk geld bij ons weg te trekken voor allerlei toepassingen en medicijnen. Ik ben ervan overrtuigd dat middelen als Duta, fina, minox (wellicht SawP???) groene thee e.d. helpen maar de verwachtingen liggen bij sommigen gewoon te hoog. ....
haarwortel is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2003, 18:42   #86
JVD21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 november 2003
Berichten: 7
Dag allemaal!

Ik ben van plan duta te gaan gebruiken. Heb een paar maanden propecia gebruikt, maar het had bij mij het resultaat dat mijn acne terug keerde. Inmiddels mee gestopt en mijn huid is tot rust gekeerd.

Nou komt dit allemaal waarschijnlijk doordat type 1 5-AR harder gaat werken bij gebruik van finasteride, heb ik bij buitenlandse fora gelezen, en dat dit type juist een belangrijke rol speelt bij mensen met acne (mannen met DHT-deficiëntie hebben nooit problemen met acne noch met haaruitval). Nou wilde ik het zeker weten en daarvoor wilde ik jullie raadplegen. Heeft iemand hier die dutasteride gebruikt als bijwerking een vette huid of puistjes etc. zelfs al is het maar een hele kleine bijwerking?

Verder heb ik hier ergens gelezen dat duta al verkrijgbaar was in Nederland en zelfs via de dermatologie, klopt dit?

Ik hoop snel van jullie te horen.

Alvast bedankt!
JVD21 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2003, 18:48   #87
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Zover ík weet kan dit nog niet, daar het nog steeds niet officieel is geregistreerd als produkt tegen haaruitval. En hierom word het ook nog niet verstrekt op deze grond. De info die ik hierover heb verkregen is zowat een maand oud. Het zou kunnen dat het in die tijd veranderd is, maar daar heb ik nog niks van gehoord.

Roland
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2003, 18:58   #88
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Is Duta een Type 1 of een Type 2, 5-ar blocker?

Zou het niet beter zijn om een Type 1 + type 2 blocker te combineren?
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2003, 21:23   #89
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.282
Geslacht:
Citaat:
Originally posted by JVD21
Dag allemaal!

Heeft iemand hier die dutasteride gebruikt als bijwerking een vette huid of puistjes etc. zelfs al is het maar een hele kleine bijwerking?

Ikzelf heb wel last van puistjes. Niet in het gekke maar zo af en toe verschijnt er toch een flinke. Niet alleen in het gezicht maar ook op mijn benen. Op hairsite (buitenlands forum) heb ik wel van meer duta-gebruikers gelezen dat ze last kregen van acne.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2003, 18:58   #90
JVD21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 november 2003
Berichten: 7
Hey!

Bedankt allemaal voor het reageren.

Henk! Ik heb een aantal vragen naar aanleiding van je ervaring met duta.

Ik lees in die hairsite juist dat duta soms ook gebruikt wordt als middel tegen een vette (hoofd)huid of zelfs acne, maar soms werkt dat niet zodat sommigen op Roaccutane overstappen. Nou heeft Roaccutane als bijwerking dat in het begin de acne verergert. Misschien is dit ook het geval met duta!? Hoelang ben je al met duta bezig? hoevaak heb je last van puistjes en was dat vroeger significant minder? Had je al last van een vette huid voordat je duta gebruikte of kreeg je dat juist door duta?Daanaast...hoe oud ben je (misschien als je jong bent dat duta vaker deze bijwerking heeft!?).

Alvast bedank!
JVD21 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe kom ik eraan? Jeremy Medicijnen/haargroeimiddelen 256 24 januari 2015 18:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.