Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 maart 2011, 18:48   #1
harry12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2011
Berichten: 17
Shedding

Hallo allemaal,

Ik heb op deze site al veel gezocht naar het fenomeen shedding. Ik kom hierbij alleen maar paniekverhalen tegen en niet echt bruikbare informatie.

Ik ben zelf nu 1 maand bezig met finasteride (proscar 1,25mg per dag) en Minox (rogaine foam 5% 2x daags). Ik ben tegelijk met deze 2 middelen begonnen en mijn haarsituatie is zichtbaar verslechterd in een maand tijd.

Dat ik zo een erge shedding heb verbaast mij niet, omdat ik met deze 2 middelen tegelijk ben begonnen en gelijk de volle dosis gebruik.

Ik vraag me alleen af hoelang zo een shedding gemiddeld doorgaat? Moet ik er rekening meehouden dat het de komende maanden nog erger wordt of kan ik de komende maanden de ''hopelijke'' hergroei al gaan zien?

Ik hoop dat jullie mij wat meer informatie kunnen geven.
harry12 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2011, 19:12   #2
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Vanaf de 4e maand... Gewoon volhouden, dat haar komt heus terug. Minox en of finasteride zorgen er niet voor dat haar definitief verloren gaat, maar kunnen de levensfase van de haar verstoren.

Heb geduld en ge wordt beloond !
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2011, 11:30   #3
harry12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2011
Berichten: 17
Haha oke, nog even geduld hebben dan!

Nog andere mensen die hun ervaring willen delen? Ik vind het wel interessant om te horen hoe het proces bij andere is verlopen.

Groeten
harry12 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.