Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 juni 2005, 10:57   #31
gfm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Berichten: 3
Hoi,


Heb eindelijk een doorverwijzing voor de allergoloog gekregen. Moet 11 juli naar de VU voor een uitgebreide test op mijn rug. Ben heel benieuwd wat daar allemaal uitkomt. Durf nu nog geen verf zonder ppd te gebruiken omdat ik ben bang dat daar toch weer iets anders in zit waar ik wel op ga reageren. Baal er enorm van, want het grijs wordt nu toch wel zichtbaar. (is gelukkig nog niet zo veel, maar het zit net aan de voorkant).
Die salon in amsterdam ga ik misschien toch maar even bellen....
Hoe gaat het nu met jullie?

groetjes gfm
gfm is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2005, 10:56   #32
yvonnedahler
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2005
Berichten: 2
Colourshine van Sebastian de oplossing

Hallo Allemaal

Voor degene met een PPD haarallergie leeft is er wellicht een oplossing. Via het forum ppd allergie op www.allergieplein.nl is er iemand geweest die het product Colourshine van Sebastian heeft gebruikt.

En dat zonder een vorm van allergie. Het is nog maar 1 dag gelezen dat ze het heeft gebruikt maar dit klinkt toch hoopvol.

Ik vond dat jullie dit moesten weten.
Succes allemaal.
groeten
yvonne
yvonnedahler is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2005, 13:43   #33
Moonstar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2005
Berichten: 14
Parfums enzo

Hai hai!

Na weer een uitgebreid allergieonderzoek bleek dat o.a. parfums, geparfumeerde cremes etc. de klachten van de allergie verergeren (bij mij) (rond mijn ogen). Ik heb van mijn dermataloog een goede dagcreme gekregen: "physiogel-creme". Dus even een tip, smeer geen geparfumeerde cremes of zalfjes op open wonden, dit werkt nadelig.

Ik ben erg onder de indruk van de zwarte bessenolie van de homeopaat, echt een aanrader dames! Een stuk gezonder ook dan de troep die dokters voorschrijven!

Dia, ben benieuwd, hoe het nu met je gaat!

Strekte allemaal en tot later!

Groetjes
Moonstar is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2005, 21:31   #34
dia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2005
Berichten: 42
hoi moonstar...

het doet me goed dat je naar mij vraagt....het gaat echt heel heel erg slecht..heb een allergie-test gehad en was nergens allergisch voor behalve voor de pleisters.. die zijn er morgen een week geleden afgehaald en heb nu nog wondjes..Had een hele aardige dermatoloog en ik begon meteen over mijn haar.
Hij bekeek het beaamde dat het inderdaad erg erg dun was en begon over mannelijke kaalheid.. Werd meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een uitgebreide bloedtest. Maar niemand in mijn familie is kaal, mijn vader is 75 en moet nu nog elke maand zijn haar uitdunnen. Ook mijn opa en oma hadden prachtige koppen met haar, net zoals ik had.Ik weet niet wat me gebeurd.. in een week tijd zijn al mijn dikke haren uitgevallen en wat ik nu nog over heb is heel erg dun haar. Je kijkt vo overal op mijn hoofd. Ik verlies het niet eens met wassen maar gedurende de dag.. overal valt haar.5 juli belt de dermatoloog mij op voor de uitslag, en ik ben bijna depri... Nou heb ik ook een schimmelinfectie onder mijn nagel en op een site las ik dat er een verband kon zijn tussen een schimmelinfectie en haaruitval.. Dus ga ik morgen ook maar even naar mijn huisarts, ik wil gewoon geen tijd verliezen.... Ben blij dat er voor jou iets uit de bus gekomen is.. Heb nog een tip...Sinds enige tijd gebruik ik penzim gel. Daar zit nix in geen parfum, geen conserveer geen kleurstof....
Heb dit ontdekt via internet, je kunt het bestellen bij Ehealthproducts of via je apotheek... en raad eens wat... toen mijn gezicht zo aangevreten was dacht ik, dit komt nooit meer goed en afgelopen week zei iemand tegen mij... goh, je huid lijkt wel van de reclame, zo zag ik er nog niet uit toen ik 18 was.
nou ja... je kunt overdrijven maar het was mezlef ook al opgevallen dat mijn huid veel dikker is geworden... Ik heb er nu ook de lotion van besteld en die smeer ik maar op m'n schedel... je kunt nooit weten he... Nou, het lucht op dat ik m'n verghaal ff kwijt kan....

groetjes
Dia
dia is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2005, 13:13   #35
Moonstar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2005
Berichten: 14
Hey Dia,

(Ik was er een tijdje uit omdat mijn computer kuren had.......)
Vind het echt heel vervelend voor je! Tis echt heel naar. Kan me jou gevoel goed voorstellen. Maar toch, geef niet op, mocht je nou weten wat je hebt laat het zeker even weten. Ik ben nl helemaal fan van mijn homeopaat-winkel, ze hebben daar zo goed spul en ze hebben vast ook iets voor jou. Met mijn huid gaat het nl ook stukken beter! Ik zal eens informeren voor schimmelinfectie.
Ik slik zwarte bessenolie, ik dacht dat dat ook goed moest zijn daarvoor. Maar ik houd je op de hoogte.

(Ik was er een tijdje uit omdat mijn computer kuren had.......)

Sterkte en blijf geloven!

Moonstar
Moonstar is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2005, 15:15   #36
dia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2005
Berichten: 42
hoi moonstar,


Dat zou leuk zijn als je homeopaat iets wist... gisteren naar de huisarts geweest.
hartstikke lieve meelevende man, overigens... Nou, van die nagel kon ie echt geen chocola maken..het lijkt in nix op een schimmelnagel.En dan had ik vanaf zondag nog een dikke teen waar de pus uitliep. Dat was gewoon een infectie omdat mijn weerstand minder is (volgens hem)Hij heeft een recept meegegeven om een evt. schimmelinfectie te bestrijden, maar ik moet er wel mee uitkijken. Het kan n.l. je lever zwaar belasten. Het komt er weer op neer dat ik a-typische klachten heb.. die mannelijke kaalheid, betreft alleen de voorkant bij vrouwen maar bij mij is het achter ook uitgevallen.. en wat betreft mijn huid, die zou pas dikker gaan worden als ik andicur slik (waar het volgens hem wel op neer zal gaan komen ) maar dat is ie nu al. Hoop dat het vlug 5 juli is en ik de uitslag krijg.........nou, tot zover weer.

groetjes
Dia
dia is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 13:55   #37
Moonstar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2005
Berichten: 14
Hai Dia,

Hier even een bericht van mij. Ik heb echt met je te doen.
Het is jammer dat we niet live contact hebben. Maar als je 5 juli wat meer weet, laat het ff weten.
Schimmels, allergieen, eczeem, infecties etc. hebben allemaal te maken met lage weerstand. Ik slik tegenwoordig van de homeopaat weerstand verhogende middelen. Wat ik al eerder schreef, als ik precies weet wat het is, kan ik het eens bij mijn homeopaat vragen. Zou je graag willen helpen, omdat ik weet hoe ellendig je er onder kunt zijn, vooral omdat veel mensen er niet veel van begrijpen.

Nou sterkte en houd moed, houd me op de hoogte!

Moonstar
Moonstar is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2005, 14:39   #38
dia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2005
Berichten: 42
lief van je... ik laat zeker de uitslag weten.. maar het duurt nog zo lang (voor mijn gevoel)Je voelt je zo machteloos dat je nog nix kunt doen.Ik moet eigenlijk pasfoto's maken voor een nieuw paspoort, anders kan ik nog niet eens op vakantie....ik zal je vertellen dat ik bijna niet durf..Ga zometeen de emu-oil maar eens uit m'n beetje haar wassen.. is het daarna weer schrikken.

dank je voor je reactie's
groetjes
dia
dia is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2005, 14:04   #39
Moonstar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2005
Berichten: 14
Hey Dia,

Maak je niet te druk over de pasfoto's.
Doe ze gewoon zwart-wit, dan valt het altijd mee (doe ik ook altijd)! (Ik moest ook pasfoto's laten maken voor mijn rijbewijs, tijdens die allergie, tussen de uitbarstingen door!) Ik heb gewoon een big smile opgezet, echt heel big en zwart-wit, je ziet er niks van op de foto. Behalve dat ik er veel ouder uit zie, maar ja, die foto moet ook 10 jaar mee!
En je moet maar zo denken, zelf vind je iets veel erger eruit zien dan een ander!
Soort van troost-gedachte!

Tot later, groetjes Moonstar
Moonstar is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2005, 20:27   #40
laurake
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2005
Berichten: 21
Trudy,

Als je allergisch bent voor PPD moet je ook oppassen voor sommige (donkere) hennasoorten, waaraan chemische bestanddelen zijn toegevoegd. Zo heb ik ooit een 'zwarte' henna (pure henna kleurt steeds rood) geprobeerd, en de kleuring was echt perfect, maar er zat ppd in, waar ik dus ook heel veel negatieve berichten over heb gelezen. PPD kan zelfs levensgevaarlijk zijn (vooral als ze je een zwarte 'henna'-tattoo aansmeren!).

Toch bestaan er ook hennasoorten die volledig natuurlijk zijn, en waarin naast henna (lawsonia inermis) ook indigo vervat zit (indigoferia tinctoria). Als je deze samen op je haar aanbrengt, kleurt het zwart, zonder risico.

Ik ga nu geen merken opnoemen, want dan lijkt het of ik spam, aangezien dit nog maar mijn eerste post is. Je moet eens rondkijken in Indische of Arabische winkeltjes, maar koop nooit iets waarop geen ingrediëntenlijst staat! Ik zal er later wel eens op terugkomen.

Die gebruik ik dus nu. Hoewel het redelijk snel vervaagt, en ik niet zeker ben of het al je grijze haren dekt, is het toch de moeite. Indigo is heel gezond voor je haar, en maakt het werkelijk glanzend! Ik doe dus elke maand een indigo-behandeling, en ben er zeer tevreden over (heb wel nog geen grijze haren).

Ik hoop dat je hier wat mee bent.
laurake is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2005, 17:31   #41
dia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2005
Berichten: 42
ja je hebt gelijk Moonstar..die foto viel erg mee...en net belde de dermatoloog..

ik ben heeeel gezond en hij noemde mijn aandoening telogeen diffuus..het ligt niet aan hormonen, heb genoeg ijzer, vitamines, mijn schildklier werkt ook goed,
kortom de goeie man weet het niet.De enige aanwijsbare oorzaak is dan toch die allergische reactie geweest van de zon??? Hij stuurt mij een recept voor minoxidil
en wil me over 2 maanden nog eens terug zien.Hij zei "we moeten die haren weer aan het groeien zien te krijgen" Maar dat doen ze al.. heb sinds die allergie niet meer geverfd en heb een enorme uitgroei. Toen ik dat zei vond hij dat een heel goed teken. Heb inmiddels ook prachtige gladde benen en m'n oksels hoef ik ook niet meer iedere dag te doen.Die laatste 2 dingen vind ik natuurlijk niet erg, maar ja, dat m'n haar dus zo dunnetjes is (helemaal) is minder.Hoop dat je homeopatische winkel een tip heeft, ga het meteen gebruiken.Hoe gaat het inmiddels met jouw allergie??? Bied de zalf van de allergoloog enige verlichting??Anders moet je toch eens kijken bij die Penzim.
Als je het intikt bij google vind je allerlei sites. Mijn vriendin is bestraald voor bortkanker en die gaat het nu proberen op de verbrande plekken.
Hoop vlug iets van je te horen.
groetjes
Dia
dia is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2005, 20:45   #42
Moonstar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2005
Berichten: 14
Hey Dia,

Beetje druk geweest de afgelopen dagen met werken en weer een virus op mijn computer. Ik ga van de week bij mijn homeopaat langs, dan ga ik het even voor je vragen, als ik iets weet, laat ik het je zo snel mogelijk weten!

Succes, groetjes....
Moonstar is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2005, 09:51   #43
trudy2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Berichten: 10
PPD-allergie

Beste allemaal,

ben hier al een eeuwigheid niet geweest. Zit nu wel eens te lezen op allergieplein.nl. Ook daar veel lotgenoten. Ik heb al eens naar Libelle geschreven, ik vind dit wel een topic voor een vrouwenblad.
Over PPD niet veel nieuws. De keuringsdienst van waren (nu de voedsel en warenauthoriteit) doet er wel onderzoek naar, maar ze zijn nog niet veel verder. PPD wordt gebruikt als fixator voor donkere kleuren, dus ook in textiel. Ik zelf kan alleen nog maar pastel of wit dragen, rood en oranje gaan ook goed, maar beslist geen donkere kleuren. PPD mag niet in cosmetica gebruikt worden, dus mascara is er vrij van. Maar oogcréme verdraag ik niet. Gaan direkt mijn ogen tranen enmijn neus lopen.
Goed, ik kleur mijn haar nog elke drie weken met Re-nature van Schwartzkopf. Gewoon verkrijgbaar bij de drogist. Ik verdraag alleen de 'medium' , die voor donker haar niet, gaat het kriebelen. Ik ben al iets van 50% grijs (dat zie ik aan de uitgroei) maar Re-nature maakt er donkerbruin haar van. Ik moet het wel twee keer achter elkaar gebruiken (weekje ertussen).

Ik zal hier eens wat vaker komen, toch wel weer interessant.
Ach, ik weet het al zoveel jaren, de ergste schrik is er bij mij wel vanaf.

sterkte allemaal,

Trudy2
trudy2 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2005, 09:53   #44
trudy2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Berichten: 10
Waarom er bij mijn post november 2004 staat is me een raadsel.


Het is vandaag maandag 19 september 2005!!!

groet,

Trudy
trudy2 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2005, 10:04   #45
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
trudy

nov 2004 is de maand waarin je je hebt aangemeld bij haarweb forum, 1 balk hoger staat today + de tijd erbij.


Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.