Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 augustus 2010, 12:35   #1
Jansy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2004
Berichten: 24
PRUIKENWINKEL / HAARWERKEN deel 2

Hallo belangstellenden,

Het is er dan toch van gekomen, ik heb een pruikenwinkel opgestart!
Sinds november 2006 met het idee in mijn hoofd gelopen, tussendoor zelf nog een keer mijn haar bijna helemaal terug gekregen, maar net toen ik dacht dat het zover was dat de pruik helemaal af kon begon het uit te vallen en 3 weken later weer opnieuw helemaal kaal. Dus weer opnieuw op zoek naar pruiken en daar kwam mijn idee/wens voor een eigen pruikenwinkel wel weer heel sterk opzetten en toen ik de nieuwe prijzen van 2010 hoorde was dat de doorslag om het te gaan proberen.
De “hoofdzaak” in mijn winkeltje is nieuwe synthetische haarwerken met monofilament van 1e klas bekende merken voor een leuke prijs en de nieuwste modellen en bestsellers zijn aanwezig om te passen. Ook heb ik natuurlijk kleurenringen om de juiste kleur uit te zoeken.
Zelf heb ik een pruik in m’n eigen winkeltje gekocht en de factuur opgestuurd naar m’n zorgverzekeraar, die dus ook de vergoeding terug betaald. (De basis vergoeding voor 2010 is 383,-- euro.) Het enige verschil met een kapper of haarinstituut is dat zij het rechtstreeks van de verzekering terug vragen en dat men dat bij mij zelf moet insturen naar eigen verzekering.
Verder heb ik ook wenkbrauwen (nep) tattoo’s plakplaatjes en Revlon wenkbrauw potloden in verschillende kleuren.
Te vinden op marktplaats. Wie weet, tot ziens?

Groeten van Jansy

Laatst gewijzigd door Jansy; 28 augustus 2010 om 12:45
Jansy is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2011, 18:15   #2
granny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2005
Locatie: Friesland
Berichten: 108
Geslacht:
Goedkope pruiken

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik echt iets te vertellen! Ik ben er geweest, bij "Boelies choice" het goedkope pruikenwinkeltje in midden-Nederland.
Nadat mijn vaste haarwerksalon voor een synth. pruik € 695,00 vroeg, ben ik me gaan afvragen of ik niet beter op internet iets kon kopen. Dat vind ik echter nogal risicovol, je kan het meestal niet terugsturen wanneer het niet staat of tegenvalt. Bij Janny van Boelies choice kon ik diverse modellen passen, het model wat ik graag wou stond me niet. Ik vond één die veel leuker stond, alleen de kleur was niet goed. Janny heeft gelijk een exemplaar in de gewenste kleur besteld, en na anderhalve week werd deze vanmorgen door de post bezorgd. Het is de moeite waard om er eens langs te gaan, wanneer je onder de € 300,00 een synthetisch pruikje wilt aanschaffen en wanneer je het niet aandurft om op internet te kopen. Mijn zorgverzekeraar vergoed 80%, dus als ik niet goedkoop uit ben?!

Groetjes van Granny
granny is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2011, 03:17   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door granny Bekijk bericht
Het is de moeite waard om er eens langs te gaan, wanneer je onder de € 300,00 een synthetisch pruikje wilt aanschaffen en wanneer je het niet aandurft om op internet te kopen. Mijn zorgverzekeraar vergoed 80%, dus als ik niet goedkoop uit ben?!
Leuk Granny!

In 2011 heb je recht op vergoeding van € 386,50 uit de basisverzekering, minus eigen risico van €165 = €221,50 netto vergoeding, maar de meeste mensen hebben ook nog een aanvullende verzekering die recht geeft op een gedeeltelijke vergoeding. Een pruikje van minder dan €300 zal dus vaak 100% worden vergoed.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2011, 10:06   #4
granny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2005
Locatie: Friesland
Berichten: 108
Geslacht:
Thumbs up website

Hierbij nog even de site: www.pruikenwinkel.com

gr. Granny
granny is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2011, 10:58   #5
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
geweldig zeg,waren er maar meer van dit soort zaakjes in nederland! wat goed!!ik hoop dat deze dame in de toekomst ook haarwerken van echt haar gaat verkopen,daar zou namelijk toch mijn voorkeur naar uit gaan!
maar verder is dit wel geweldig voor mensen die een duur maat haarwerk niet kunnen betalen,en toch een mooi haarwerk willen!
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2011, 09:33   #6
sem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Locatie: Limburg, Belgium
Berichten: 145
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Leuk Granny!

In 2011 heb je recht op vergoeding van € 386,50 uit de basisverzekering, minus eigen risico van €165 = €221,50 netto vergoeding, maar de meeste mensen hebben ook nog een aanvullende verzekering die recht geeft op een gedeeltelijke vergoeding. Een pruikje van minder dan €300 zal dus vaak 100% worden vergoed.
Hey Hanna,

Ik neem aan dat je spreekt over de verzekering in Nederland? hier in België worden pruiken alleen maar vergoed als je kanker hebt, aléé bij mijn verzekering toch en dat is één van de beste..
sem is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2011, 12:49   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, ik spreek over Nederland en ook hier zijn ze niet makkelijk met vergoedingen. De patiënt moet een doktersverklaring kunnen overleggen waarin de gegronde reden vermeld staat.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2011, 21:06   #8
tedduu
HaarWeb lid
 
tedduu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2009
Locatie: België(franstalig gedeelte)
Berichten: 76
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sem Bekijk bericht
Hey Hanna,

Ik neem aan dat je spreekt over de verzekering in Nederland? hier in België worden pruiken alleen maar vergoed als je kanker hebt, aléé bij mijn verzekering toch en dat is één van de beste..

In België wordt de pruik ook vergoed bij alopecia door de ziekenkas ;180 euros om de twee jaar,dat is natuurlijk niet veel.Dus niet alleen bij kanker.
tedduu is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2011, 20:48   #9
Mozaiek
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2011
Berichten: 4
Dag,
ook ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben een haarwerkwinkeltje gestart. De reden dat ik dit heb gedaan is omdat ik zelf kamp met AGA. Ik verkoop haarwerken van zowel echt haar als synthetisch haar. Momenteel lever ik de merken Belle Madame en Gisela Mayer. Binnenkort komt hier Ellen Wille nog bij.
Kijk gerust eens op de website pruikperpost voor een impressie. Ook voor mannen heb ik leuke pruiken die niet heel veel kosten. Stuur een privébericht voor meer info.
Mozaiek is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Levensduur haarwerken (posting van Tophaar) Salvamia Haarwerken 34 26 maart 2010 00:48
Pruikenwinkel / haarwerken Jansy Haarwerken 56 12 februari 2008 16:19
Haarwerken FAQ Webmaster Haarwerken 0 15 augustus 2005 12:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.