Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 1 juni 2009, 00:11   #556
Prince77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2009
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekenbakker Bekijk bericht
Ook ik had zo'n 5 jaar last van SE. 16-20 jr.

Sinds een half jaar heb ik hier totaal geen last meer van. Mijn inziens zit het vooral in je hoofd en omdat je er dagelijks mee bezig bent. Je moet het gewoon vergeten en voor lief nemen en genieten van het leven. Dit heb ik ook gedaan en sindsdien heb ik er geen last meer van, ik kan alles eten kilo's suikers per dag etc.

Ben echt weer blij
& Dit door zonder een behandeling tegen SE of een stap in die richting (shampoo enz.)
Dan ben ik wel benieuwd hoe jij dingen vergeet en geniet van het leven?

Zeker interessant aangezien ik om de 1 week mijn haren mmeter om het beeld te geven aan mensen om mij heen inclusief mezelf dat ik geen SE heb, want na 2 weken heeft het SE mijn hoofdhuid aangetast...
Prince77 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2009, 14:42   #557
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekenbakker Bekijk bericht
Ook ik had zo'n 5 jaar last van SE. 16-20 jr.

Sinds een half jaar heb ik hier totaal geen last meer van. Mijn inziens zit het vooral in je hoofd en omdat je er dagelijks mee bezig bent. Je moet het gewoon vergeten en voor lief nemen en genieten van het leven. Dit heb ik ook gedaan en sindsdien heb ik er geen last meer van, ik kan alles eten kilo's suikers per dag etc.

Ben echt weer blij
hey!
Heb je dat draadje nog verwijderd achter je tanden? Wat was je laatste product wat je gebruikt hebt? Actigener?
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2009, 15:11   #558
Easy_G
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juni 2008
Berichten: 35
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekenbakker Bekijk bericht
Ook ik had zo'n 5 jaar last van SE. 16-20 jr.

Sinds een half jaar heb ik hier totaal geen last meer van. Mijn inziens zit het vooral in je hoofd en omdat je er dagelijks mee bezig bent. Je moet het gewoon vergeten en voor lief nemen en genieten van het leven. Dit heb ik ook gedaan en sindsdien heb ik er geen last meer van, ik kan alles eten kilo's suikers per dag etc.

Ben echt weer blij
Ben blij voor je, weet je zeker dat je seborrhoisch eczeem had?

Ik ben het zeker met je eens dat je moet blijven genieten, ik probeer dit ook echt te doen al is dat niet altijd makkelijk.
Ik heb t in behoorlijk ernstige mate, soms is me hele gezicht rood en dan vind ik t nog wel is moeilijk om echt te genieten omdat om 10 minuten iemand tegen je zegt: jezus wat heb jij een rooie kop.
Wat voor medicnale rommel heb jij allemaal gebruikt tegen seb eczeem.
1 ding weet ik zeker dat het door al die medicinale rommel bij mij alleen maar erger is geworden, ik heb t dan over ketoconazol creme/shampoo en een hormoonzalf graad 2 dacht iets van triamcilon mijns inziens allemaal troep.

Iedereen t beste ermee,

groeten
Easy_G is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2009, 01:29   #559
koekenbakker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2008
Berichten: 379
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Easy_G Bekijk bericht
Ben blij voor je, weet je zeker dat je seborrhoisch eczeem had?

Ik ben het zeker met je eens dat je moet blijven genieten, ik probeer dit ook echt te doen al is dat niet altijd makkelijk.
Ik heb t in behoorlijk ernstige mate, soms is me hele gezicht rood en dan vind ik t nog wel is moeilijk om echt te genieten omdat om 10 minuten iemand tegen je zegt: jezus wat heb jij een rooie kop.
Wat voor medicnale rommel heb jij allemaal gebruikt tegen seb eczeem.
1 ding weet ik zeker dat het door al die medicinale rommel bij mij alleen maar erger is geworden, ik heb t dan over ketoconazol creme/shampoo en een hormoonzalf graad 2 dacht iets van triamcilon mijns inziens allemaal troep.

Iedereen t beste ermee,

groeten
K gebruik op dit moment soms niveau for men dagcreme, als ik er aan denk! Voor de rest doe ik niks bijzonders. Ik had altijd het idee als ik er heel de tijd aan dacht/in de spiegel keek het erger werd. Nu zie je niks meer en heb ik gewoon een gave huid. Blijf vooral niet binnen zitten hierdoor, ga naar buiten.. lekker gezond, ga sporten, veel eten en veel ...! Succes

@joellie, nee dat draadje zit er nog . Actigener heb ik wel gebruikt, maar is inmiddels kwijtgeraakt op mijn tripje van 3 maanden, gebruik nu gewoon cheapass AH shampoo, werkt ook wel! Ik blijf erbij dat het vooral een mentale kwestie is en dat je ervan verlost kan worden als je dit "uit je hoofd zet".
koekenbakker is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2009, 13:29   #560
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Easy_G Bekijk bericht
Ey Joellie,

Ik ga die link zeker nog eens een keer aandachtig doorlezen, ziet er wel informatief uit.
Verder ben ik het met je eens dat ik ook denk dat het weleens van binnenuit het lichaam kan komen.
Waarom? omdat ik de aandoening in behoorlijke heftige vorm heb gekregen nadat ik een tijd lang onverandwoord heb gegeten.
Ik fitness regelmatig en ben altijd wel serieus met sport bezig, ik wilde destijds een paar kilo aankomen wat ook gelukt was alleen de manier waarop zet ik bij nader inzien mijn vraagtekens bij.
Wat deed ik, elke avond voor het slapen gaan nam ik een grote shake met havermout, yoghurt, een veel zoetigheid (snelle koolhydraten).
Deze shake lag zeer zwaar op de maag, ik denk dat me lichaam bijna de hele nacht bezig was om deze shake nog te verwerken.
Ik weet niet wat ik allemaal kapot heb gemaakt in me lichaam met deze (bij nader inzien) stomme actie.
De ander reden is en daar kwam ik gisteren pas achter, ik hou een soort van logboek bij van dagen dat me huid beter is. Dit zijn er bijzonder weinig geweest vanaf het moment dat ik weet dat ik seb eczeem heb.
Om precies te zijn enkele dagen achtereenvolgend, dit was toen mijn (supplement) inname

-Visolie ongeveer 1,5 week
-Spirulina ongeveer 1 week (af en toe)
-Elke dag een stuk komkommer
-Alpro soja (bifidus bacterie) (3 dagen)
-Vifit yoghurt (LGG) (2 dagen)
-Teunisbloem olie oraal (3 dagen)
-curcuma of zoiets (4 dagen)
-Thee (ongeveer een maand)

Dus ik ga toch weer een keer aan de probiotica, wie weet.
Het blijft toch raar dat ze niet weten wat de oorzaak is, we zitten in 2009! ik vraag me af of er wel onderzoek naar seborrhoisch eczeem gedaan word.
We houden elkaar op de hoogte, en blijf je bevindingen melden he, wie weet komen we zelf ooit achter de oorzaak/oplossing.
hey Easy G,

Ik dacht dat je dit bericht wellicht interessant zou vinden,

Very interesting topic. Ive had this condition for years with the red flakey build up on the sides of my nose/cheeks, and middle of my brow. I thought it was just because of the very oily skin and poor hygene, as its quite mild, when I shower daily but if I miss a shower then the next day my skins really red and flakey. Its not skin flakes thought its like a oily residue thats hardened. And after showers my skin is smooth but very red around those areas.

Anyway I think its definately diet related as I didnt have this problem until age 26 when I started taking weight gain shakes daily. They consist of 500ml of milk, 3 scoops peanut butter and weight gain powder, so Im sure that one of those things is responsible. The actual cause of the condition is 'yeast imbalance' and it has a long list of symtoms including depression and mood swings, nasal problems ect and it sounds like my issue.

I disticntly remember I didnt have the issue until around the time I started with these shakes so Im going to cut them out now and hope it fixes the problem.

At the moment im using daktarin oral gel on my face and its stopped the flakeyness and dryness but the areas are still red but its only been 1 day. I think many of you are over looking the fundamental cause and just treating the symtoms.
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2009, 11:03   #561
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Ik heb een vraag over stamceltherapie.
Laatst las ik een bericht dat artsen bij mensen met een dikke buik stamcellen in de borsten kunnen plaatsen, zodat het vet voortaan naar de borsten gaat en daardoor minder in de buik.

Dit is een voorbeeld:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/73376

Op de volgende website van het kenniscentrum staan nog vele voorbeelden van zaken die met stamceltherapie bereikt zijn:
http://www.stamcelbanknederland.nl/kenniscentrum

Zou het mogelijk zijn om seborroisch eczeem te bestrijden door stamcellen uit gezonde hoofdhuid te halen en te injecteren op plaatsen waar seborroisch eczeem actief is?

Ik ben heel benieuwd wie hier iets over kan zeggen.
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2009, 17:16   #562
Frenkske
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 12
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, maar dit eczeem is helaas allesbehalve nieuw voor mij. Ik kreeg voor het eerst last toen ik 18 was en loop er nou al zo'n 12 jaar mee te sukkelen. Vooral de laatste tijd heb ik weer veel last ervan. De jeuk is vaak zo erg, knettergek word je ervan. Ik word echt ongelukkig van dit eczeem. Heeft het ook zoveel invloed op jullie levens? Ik ben nu sinds een tijdje in behandeling bij een Chinese arts die onder meer met kruiden werkt. Als dit zou gaan helpen, laat ik dat zeker nog weten. Voor nu heel veel sterkte iedereen met deze nare (en zeer onderschatte) aandoening...

Groetjes,
Frank
Frenkske is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2009, 20:15   #563
boekhouder
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2009
Berichten: 10
het is ondertussen al tijdje geleden dat iemand nog een reactie schreef op dit forum. dit kan 2 dingen betekenen: ofwel is iedereen van dit vervelende eczeem verlost & ben ik de enige sterveling die er nog elke dag door gekloot wordt; ofwel is nog lang niet iedereen verlost maar volgt niemand dit forum meer, of heeft niemand iets zinnigs meer te zeggen over zijn ervaring met dit eczeem (m.a.w. er is absoluut nog geen remedie gevonden).

ik wordt er persoonlijk gek en manisch depressief van. zeker als ik op internet lees dat dit type eczeem vaak erfelijk is (in mijn geval zeker) en dat je dit voor de rest van je leven moet verder meedragen. ik kan het soms wel redelijk onderdrukken met een crème (Efalith) en Selsun-shampoo voor mijn hoofdhuid. maar toch is het altijd zichtbaar; alleen is het de ene keer minder opvallend dan de andere. ik droom van een normale huid op mijn gezicht; zonder die steeds terugkerende vieze vlekken eczeem. man man ik zou er alles voor over hebben en ik heb al duizenden dingen geprobeerd (stress vermijden; gezond eten en maanden aan een stuk suiker proberen te mijden in mijn voeding). het zijn die over-actieve gistcellen op onze huid die de smeerlapperij zijn
boekhouder is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2009, 22:03   #564
Mercury
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2009
Locatie: Belgium
Berichten: 2
Denk niet dat er al een remedie is, anders hadden we dit wel al van iemand gehoord :-)

Ik sukkel ook al vele jaren met dit eczeem en het begint me met de dag meer te ergeren. Zeker als je weet dat het voor de rest van je leven is.

Heb denk ik zo goed als alles geprobeerd. Cortisone zalf helemaal in het begin, rode vlekken waren onmiddellijk verdwenen maar na een tijd had de zalf geen effect meer. Maar ook rekening houden dat teveel aan cortisone slecht is voor de huid !
Ondertussen nam ik ook sporanox. Dat hielp ook, maar alles is tijdelijk.
Op aanraden van een dermatoloog dan maar met nizoral creme begonnen.
Resultaat is ok, maar ik moet dit zeker 1, of zelfs 2 maal per dag gebruiken om het eczeem zo goed mogelijk onder controle te houden.
Nadeel aan nizoral creme is dat het een lange tijd nodig heeft om de rode vlekken weg te krijgen. Soms tot 2 weken, 2 x per dag smeren voordat je resultaat ziet.

Wat ik ook heb gemerkt is dat mijn huid zeer vettig is geworden. Misschien door al die jaren zalf te smeren..
Indien ik een paar dagen niet smeer komen de rode vlekken opnieuw tevoorschijn. Ik had er echt de buik van vol om elke dag te smeren en smeer nu sinds 10 tal dagen niks meer en uiteraard is het nu en verzameling van rode vlekken op het gezicht.
Dit eczeem zorgt bij mij voor een onzeker gevoel. Onder de mensen komen als je gezicht vol rode vlekken staat. Ver van ideaal.
Ik kan ook alleen maar dromen van een normale huid.

Laten we hopen dat er ooit eens een middel komt dat er ons voorgoed van af helpt..
Mercury is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2009, 23:24   #565
Frenkske
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 12
"Ik word er persoonlijk manisch depressief van" (Boekhouder)

Van de ene kant fijn om te weten dat ik niet de enige ben die zo intens lijdt aan dit eczeem. Maar vind het voor jou wel erg rot. Krijg jij ook zo vaak te horen dat je je er maar gewoon niet te druk om moet maken? Het zijn altijd mensen die het zelf niet hebben die dat zeggen, bah...

"Laten we hopen dat er ooit eens een middel komt dat er ons voorgoed van af helpt" (Mercury)

En hopelijk heel gauw, want ook ik erger me kapot aan deze ziekte. Me douchen is iedere dag weer een kwelling. Vind het eigenlijk ook heel raar dat er anno 2009 nog steeds niks hieraan kan worden gedaan, in elk geval niet iets wat het probleem echt verhelpt. Ik ben ook al bij dermatologen en alles geweest, maar ik had net zo goed naar één of andere sjamaan kunnen gaan...

Sterkte allebei (iedereen hier trouwens)...

Groetjes,
Frank
Frenkske is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2009, 00:14   #566
Prince77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2009
Berichten: 13
Thumbs up

Wondermiddel gevonden in Turkije!, mijn verhaal als volgt:

Na een poosje ketoconazol shampoo te hebben gebruik kreeg ik na ongeveer 2 maanden haaruitval, vooral bij de wat zwakkere haren, namelijk bij mijn inhammen.

Hierna kreeg ik op advies van de huisarts Donorex RX shampoo, na een paar weken te hebben gebruikt, kwam ik tot de oplossing dat ik met dit shampoo ook niet het gewenste resultaat zou halen, en mensen gebruik deze aub niet, het maakt je huid egt heel erg droog, er was geen haaruitval maar wel waren de haren bij mijn inhammen egt degelijk dunner geworden dankzij Donorex Rx.

Reden waarom ik niet meer aanwezig ben momenteel op dit forum::::::

Me broer leed ook onder SE (me vader had dit ook en is ECHT kaal), maar 3 weken terug kreeg ik een telefoontje van mijn broer die in Turkije stage liep, hij zou de volgende morgen weer naar Nederland komen. Hij kwam namelijk met de volgende mededeling;
Me broer is naar een dokter in Istanbul geweest en heeft naar advies gevraagd over SE, dokter gaf hem een shampoo die heet Ketoral (rood wit verpakking). Hij heeft deze in Turkije voor ongeveer 1 week gebruikt, is momenteel terug en zeker zijn hoofdhuid en de mate van SE is verbetert en zie geen enkel kenmerk van SE meer bij mijn broer.

Toen ik aan de telefoon zijn verhaal hoorde, gaf ik meteen aan dat ik dit spul ook wilde hebben (na 2 dagen was miijn broer toch weer terug uit Turkije, dus waarom niet). Toen heb ik em voor ongeveer 1 week gebruikt en ik moet zeggen, het lijkt wel een wondermiddel en ik overweeg om er mee te stoppen na 1 weekje al, het heeft al na 2 dagen gebruik geholpen, alles is verdwenen!!

Eigenlijk wil ik met het gebruik hiervan verder gaan, ookal vindt ik dat dit niet nodig is, want ik wil het plotseling niet na een poosje terug zien op mn hoofdhuid, maar aan de andere kant denk ik ook aan het haaruitval dat ketoconazol heeft veroorzaakt na langdurig gebruik hiervan (ketoral bevat namelijk ook ketoconazol).

Nu zou ik graag jullie meningen willen horen, ervaringen met Ketoral en/of ik doormoet gaan met het gebruik hiervan? wat zouden jullie doen in dit geval?

Alvast bedankt.
Prince77 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2009, 00:55   #567
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ketoconazolshampoo tweemaal per week gebruiken gedurende 2-4 weken.

Profylaxe:
Eenmaal per week of om de twee weken gebruiken om een recidief van de symptomen te voorkomen.

Bron: http://www.newpharma.be/apotheek/doc...poo-120ml.html

Bij jou is dus het gebruik van 1 keer per 2 weken misschien wel genoeg.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2009, 15:06   #568
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
http://www.youtube.com/watch?v=5m_Thag0uFA
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2009, 12:50   #569
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joellie Bekijk bericht
Dit is toch niet serieus?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw Bekijk bericht
Ik heb een vraag over stamceltherapie.
Laatst las ik een bericht dat artsen bij mensen met een dikke buik stamcellen in de borsten kunnen plaatsen, zodat het vet voortaan naar de borsten gaat en daardoor minder in de buik.

Dit is een voorbeeld:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/73376

Op de volgende website van het kenniscentrum staan nog vele voorbeelden van zaken die met stamceltherapie bereikt zijn:
http://www.stamcelbanknederland.nl/kenniscentrum

Zou het mogelijk zijn om seborroisch eczeem te bestrijden door stamcellen uit gezonde hoofdhuid te halen en te injecteren op plaatsen waar seborroisch eczeem actief is?

Ik ben heel benieuwd wie hier iets over kan zeggen.
Mijn vorige vraag is ook niet heel serieus, maar toch vraag ik het me nog steeds af........

Laatst gewijzigd door geelblauw; 9 juli 2009 om 12:52
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2009, 17:41   #570
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw Bekijk bericht
Zou het mogelijk zijn om seborroisch eczeem te bestrijden door stamcellen uit gezonde hoofdhuid te halen en te injecteren op plaatsen waar seborroisch eczeem actief is?.
Meer kans op antwoord in een ander topic, zoals deze:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=9849
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.