Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 juni 2009, 16:33   #1
Nymphje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2009
Berichten: 34
Hele droge hoofdhuid, dunne/kale plekken

Hallo,

Even voorstellen, Nymphje
Ik liep al een paar jaar met de meest uiteenlopende klachten en er kwamen er steeds meer.
Misselijk, afvallen, her en der rare plekken en eczeem, een berg aan allergieen.
En dan nu psoriasis er bij, die zich in korte tijd o.a. over mn hele hoofd verspreid heeft.
Haaruitval, dunne/kale plekken.
Gezicht en hoofdhuid zijn gort en gort droog vol met schilvers of knalrood.
Sinds kort weet ik de diagnose van alle klachten..... lekke darm syndroom.
Waardoor het lichaam niet meer genoeg ontgift en zich door het lichaam verspeidt.

Alle reguliere medicijnen heb ik gelaten voor wat ze zijn omdat niets hielp.
Ben nu overgestapt op alleen maar "natuurlijk".
Smeer elke avond haar/hoofdhuid in met olie om alles zacht te maken.
Ben overgestapt van tarwekiem-, walnoten- en dan nu op amandelolie waardoor het iets langer zacht blijft.
En alleen maar wassen met een shampoo op natuurlijke basis.
's Ochtends kan het schoon zijn en dan halverwege de dag voel ik het gewoon, dan wordt het helemaal trekkerig, rood en dan zie je de schilvers heel langzaam opkomen.

Kan ook niet meer zonder hoodbedekking, een haarstuk wil ik niet en zoek me een versuffing naar leuke hippe hoedjes etc.
Alle websites die ik tot nu heb gezien is allemaal even tr.ttig, van die ouwe w..ven dingen.
Voor kinderen hebben ze leuke vrolijke dingen maar die hebben ze dan weer niet in grote meisjes maten.

Groet, Nymphje
Nymphje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2009, 16:59   #2
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Maar is er niets te doen aan de oorzaak?
Het lekke darm syndroom....

Wat is dat eigenlijk?
Een soort darmperforatie?

Laatst gewijzigd door geelblauw; 6 juni 2009 om 17:05
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2009, 14:09   #3
Nymphje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2009
Berichten: 34
Hallo GB,

Het betekent dat de darmwand zo doorlaatbaar geworden is dat afvalstoffen niet meer goed afgevoerd maar in het boed terecht komen met alle gevolgen van dien.
Ben niet zo goed in het uitleggen dus misschien kun je beter gaan googelen op Leaky Gut Syndrome of Lekke Darm Syndroom.
De reguliere geneeskunde doet het af als PDS en krijg je weinig of geen hulp maar Orthomoleculaire en Natuurgeneeskunde zoeken veel verder.
Na bloed- en ontlasting onderzoek kwam ik hier allemaal achter en kreeg eindelijk hulp.

Heb een berg aan natuurlijke medicijnen en middelen om de darmwand te helpen opbouwen, supplementen en een heel zwaar dieet om het lichaam zoveel mogelijk te ontlasten en nog meer allergieen zoveel mogelijk te vermijden.
Alles om het lichaam zoveel mogelijk weer in balans te krijgen.

Inmiddels hebben de kale plekken de overhand en heb nu de tondeuse er op gezet maar zo'n drie milimeter laten zitten wat het ook makkelijker maakt met smeren.
Ben bijna zover dat ik zonder hoedje de straat op ga en schijt ga hebben aan de hele wereld ondanks de psoriasis plekken en de eczeem.
Als de plekken op en achter mn oren genezen zijn dan kan ik ook al mn oorbellen weer in want ik zorg wel dat ik er altijd vrolijk en kleurrijk uitzie.

Hoop hiermee je vragen voldoende beantwoord te hebben.
Hartelijke groet, Nymphje
Nymphje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Schilfers (poeder) en extreem droge hoofdhuid en nu ook haaruitval Babsje Haarproblemen bij vrouwen 48 16 juni 2011 10:50
droge hoofdhuid karina Haarproblemen bij vrouwen 3 27 oktober 2005 16:12
Wat te smeren op droge hoofdhuid? H20 Overige (haar)discussies - Algemeen 6 9 april 2005 13:34
droge hoofdhuid Indodani Overige (haar)discussies - Algemeen 6 21 maart 2005 19:18
Drooge hoofdhuid en rooscure Haarzoeker Medicijnen/haargroeimiddelen 25 14 februari 2005 09:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.