Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 12 juli 2009, 15:27   #571
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Meer kans op antwoord in een ander topic, zoals deze:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=9849
Nee, dat is een heel ander onderwerp. Ik praat over de cellen van de huid en in dat andere topic praten ze over cellen van haar(wortels). Bij seborroisch eczeem moet de hoofdhuid herstelt worden.
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2009, 20:29   #572
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw Bekijk bericht
Nee, dat is een heel ander onderwerp. Ik praat over de cellen van de huid en in dat andere topic praten ze over cellen van haar(wortels). Bij seborroisch eczeem moet de hoofdhuid herstelt worden.
Volgens mij in principe hetzelfde; stamcellen zijn stamcellen.
Maar bij seb. eczeem zal toch de weerstand tegen de gist/schimmel eerst drastisch moeten worden verhoogd, denk ik.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2009, 14:12   #573
Ciano
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2009
Berichten: 1
Hoi allemaal,

Ik heb een btje zitten lezen in de topic en vermoed dat ik met eenzelfde probleem te maken heb. Hoewel ik moet zeggen dat ik niet zulke sterke symptomen heb als de meeste bovenstaande, erger ik me wel dood.

Bij mij is het volgende,

Ik krijg last van witte schilfers op mijn snor als ik mijn snorharen laat groeien. Mijn huid raakt geirriteerd zodra mijn haren langer dan ong. 3-4 mm worden, maar dan ook echt mijn hele snor! Dan besluit ik ik me te scheren (alles geprobeerd, nat en droog etc), en blijft er een mooi zichtbare, rooie vleessnor, zoals mijn vrienden het noemen, over . De huid gaat zich dan herstellen en komen er binnen een dag witte schilfers voor terug.
Als ik deze verwijder of ze laten los zit daaronder weer dezelfde rode huid en begint het weer opnieuw. Ook regelmatig scheren bied voor mij niet de oplossing, de huid blijft schilferen.
Dit heb ik al 7 jaar en artsen geven mij alleen maar steeds sterkere zalfjes die voor geen ene meter helpen. Nu begint het zich ook stilletjes rond mijn wenkbrauwen en neusvleugels te vormen.
Nu is mijn vraag:

Zou dit ook SE zijn?

Is er nog iemand waarbij het ook begon bij de snor en het zich verder uitbreidde?

Heeft er iemand een goede resultaten geboekt met een middel voor de rode huid rondom de snor?


Alvast bedankt en veel sterkte allemaal!!
Ciano is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2009, 23:42   #574
Prince77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2009
Berichten: 13
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciano Bekijk bericht
Hoi allemaal,

Ik heb een btje zitten lezen in de topic en vermoed dat ik met eenzelfde probleem te maken heb. Hoewel ik moet zeggen dat ik niet zulke sterke symptomen heb als de meeste bovenstaande, erger ik me wel dood.

Bij mij is het volgende,

Ik krijg last van witte schilfers op mijn snor als ik mijn snorharen laat groeien. Mijn huid raakt geirriteerd zodra mijn haren langer dan ong. 3-4 mm worden, maar dan ook echt mijn hele snor! Dan besluit ik ik me te scheren (alles geprobeerd, nat en droog etc), en blijft er een mooi zichtbare, rooie vleessnor, zoals mijn vrienden het noemen, over . De huid gaat zich dan herstellen en komen er binnen een dag witte schilfers voor terug.
Als ik deze verwijder of ze laten los zit daaronder weer dezelfde rode huid en begint het weer opnieuw. Ook regelmatig scheren bied voor mij niet de oplossing, de huid blijft schilferen.
Dit heb ik al 7 jaar en artsen geven mij alleen maar steeds sterkere zalfjes die voor geen ene meter helpen. Nu begint het zich ook stilletjes rond mijn wenkbrauwen en neusvleugels te vormen.
Nu is mijn vraag:

Zou dit ook SE zijn?

Is er nog iemand waarbij het ook begon bij de snor en het zich verder uitbreidde?

Heeft er iemand een goede resultaten geboekt met een middel voor de rode huid rondom de snor?


Alvast bedankt en veel sterkte allemaal!!
Aa ik ken deze situatie, het zelfde was ook bij mij maar dan begon het niet bij mn snor, maar was het vooral bij de neus en in de wenkbrauwen en na een bepaalde tijd ook op mn hoofdhuid...

Als eerst dacht ik dat het zeker iets met na de puberteit te maken ofzo, maar daarna begon het steeds erger te worden. Ik heb Ketoconazol, Donorex Rx, Vichy, Guhl, en nog veel meer geprobeerd, geen één heeft geholpen, ja alleen keto maar na 2 maanden gebruik kreeg ik haaruitval egt erg..

Tips:
- Scheer je hoofd kaal/ mmeteren mag ook..
- Smeer om de 2 dagen een bepaald hoeveelheid olijfolie op je hoofdhuid..
- Gebruik om per week 2 maal ketoral, hiernaast gebruik ik ook Lòreal schampoo voor extra vocht bestendigheid..(het werkt prima)

Heb dat mmeteren 6 x gedaan om de 2 weken
Momenteel ben ik er zo goed als bijna vanaf..
Prince77 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2009, 23:07   #575
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw Bekijk bericht
Dit is toch niet serieus?



Mijn vorige vraag is ook niet heel serieus, maar toch vraag ik het me nog steeds af........
Hierbij http://www.acnepractice.com/
product http://www.acnepractice.com/store/pr...products_id=53

3d annimatie Seborrheic dermatitis aanklikken 3e van onder http://www.exploreyourskin.com/clinical_conditions.aspx

nieuw product http://promiseb.com/
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2009, 23:17   #576
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
producten van de laatste periode met weinig succes

de zinc pithyrione van Z-care
de zeep van lush
de olijfolie / zout behandeling
zinkzalf
vitamine b complex
cholorella
waterstofperoxyde 3 procent
Glycerona
Derm essentials
Emu oil
Manuka honing

Iemand ervaring met champori?
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2009, 00:13   #577
theritz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2009
Berichten: 1
Hoera! Ik schijn ook SE te hebben. Bij mij geen jeuk maar wel bij tijd en wijle (zoals momenteel) hele heftige schilfering op de hoofdhuid. Verder weinig last hoor. Wat ik merk dat goed helpt voor mij is: weinig shampoo gebruiken en feitelijk de korstvorming wegpoetsen met wat water. En goed afdrogen (föhnen zal nog beter zijn).
Gel gebruik ik al dik een jaar niet meer en kort haar is ook een must. Verder lijkt het dat het met vochtig weer erger is dan met droog warm of koud weer. Seizoensgebonden is het dus niet maar momenteel met dat warme vrij vochtige weer is het heel erg, meestal ook in de herfst. 's Winters en op goeie warme zomerdagen heb ik aanzienlijk minder last.

Ik heb ook de indruk dat mijn haar dunner wordt, mag hopen van niet.

Baal wel van dit fijne akkefietje genaamd SE! Hoop dat we er met z'n allen eens achter komen wat de oorzaak is en daarna de oplossing.
theritz is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2009, 09:13   #578
steenbokje
mooi hè? àlles!
 
steenbokje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2007
Locatie: rotterdam
Berichten: 240
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theritz Bekijk bericht
Hoera! Ik schijn ook SE te hebben. Bij mij geen jeuk maar wel bij tijd en wijle (zoals momenteel) hele heftige schilfering op de hoofdhuid. Verder weinig last hoor. Wat ik merk dat goed helpt voor mij is: weinig shampoo gebruiken en feitelijk de korstvorming wegpoetsen met wat water. En goed afdrogen (föhnen zal nog beter zijn).
Gel gebruik ik al dik een jaar niet meer en kort haar is ook een must. Verder lijkt het dat het met vochtig weer erger is dan met droog warm of koud weer. Seizoensgebonden is het dus niet maar momenteel met dat warme vrij vochtige weer is het heel erg, meestal ook in de herfst. 's Winters en op goeie warme zomerdagen heb ik aanzienlijk minder last.

Ik heb ook de indruk dat mijn haar dunner wordt, mag hopen van niet.

Baal wel van dit fijne akkefietje genaamd SE! Hoop dat we er met z'n allen eens achter komen wat de oorzaak is en daarna de oplossing.
lekker dan,ik heb gisteren ook bij de dermatoloog bevestigd gekregen dat ik het heb, in een milde vorm, maar wel gekomen door enorme stress en paniek die ik heb ervaren de laatse 4 maanden, de stress is aangepakt,maar heb wel exzeem,nog steeds en gaat niet zomaar weg heb ik gemerkt.
door zweten lijkt het erger te worden......met de warmte.
groetjes patries
steenbokje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2009, 11:36   #579
Tarco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 46
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciano Bekijk bericht
Hoi allemaal,

Ik heb een btje zitten lezen in de topic en vermoed dat ik met eenzelfde probleem te maken heb. Hoewel ik moet zeggen dat ik niet zulke sterke symptomen heb als de meeste bovenstaande, erger ik me wel dood.

Bij mij is het volgende,

Ik krijg last van witte schilfers op mijn snor als ik mijn snorharen laat groeien. Mijn huid raakt geirriteerd zodra mijn haren langer dan ong. 3-4 mm worden, maar dan ook echt mijn hele snor! Dan besluit ik ik me te scheren (alles geprobeerd, nat en droog etc), en blijft er een mooi zichtbare, rooie vleessnor, zoals mijn vrienden het noemen, over . De huid gaat zich dan herstellen en komen er binnen een dag witte schilfers voor terug.
Als ik deze verwijder of ze laten los zit daaronder weer dezelfde rode huid en begint het weer opnieuw. Ook regelmatig scheren bied voor mij niet de oplossing, de huid blijft schilferen.
Dit heb ik al 7 jaar en artsen geven mij alleen maar steeds sterkere zalfjes die voor geen ene meter helpen. Nu begint het zich ook stilletjes rond mijn wenkbrauwen en neusvleugels te vormen.
Nu is mijn vraag:

Zou dit ook SE zijn?

Is er nog iemand waarbij het ook begon bij de snor en het zich verder uitbreidde?

Heeft er iemand een goede resultaten geboekt met een middel voor de rode huid rondom de snor?


Alvast bedankt en veel sterkte allemaal!!
Heb je Protopic of Elidel al geprobeerd? Vooral Protopic werkt bij mij supergoed. Moet het wel regelmatig blijven gebruiken, anders keert het terug...
Tarco is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2009, 19:21   #580
jarcenger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2009
Berichten: 2
Ik kamt inmiddels al bijna twee jaar met het probleem: Seberroïsch Eczeem. Bij mij komt het alleen op mijn hoofdhuid voor.
Verschrikkelijk is het! Het ene moment is het erger dan het andere. Ook heb ik hierbij erge haaruitval gehad, dacht werkelijk dat ik kaal zou worden. En dat wil je echt niet als 32 jarige vrouw! Ik heb van de dermatoloog een vette zalf en een emulsie om mijn hoofdhuid mee in te smeren. Dit moet dan wel 5 x per week gebeuren... Hier neem ik niet altijd de tijd voor en da's best stom, want ik weet dat het wel werkt. Maar het is zo'n gedoe.Zou een stuk makkelijker met medicijnen die het van binnenuit kunnen bestrijden. (Inmiddels is mijn haar gelukkig weer terug en ook nog met krullen!)
Op het moment is het weer zo erg dat ik toch maar weer met de zalf en emulsie ga beginnen. Misschien ga ik binnenkort ook wel een andere dermatoloog raadplegen, die ik nu heb doet er erg makkelijk en luchtig over, de laatste keer heeft ze mijn hoofdhuid niet eens bekeken! Ik ging daar ook met een raar gevoel weg. Tja, je hebt seberroïsch eczeem en dat gaat niet meer over, succes ermee. En bedankt!
jarcenger is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2009, 20:02   #581
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Er komt een dag wanneer er een oplossing zal zijn voor SEB & Psoriasis.
Tot die tijd moet ik het ook overleven met tijdelijke behandelingen zoals zalfjes, etc.

Wat is eigenlijk het verschil tussen SEB & Psoriasis, het lijkt opzicht hetzelfde?
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2009, 20:19   #582
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hier staan beschrijvingen van de verschillende soorten psoriasis:

http://www.huidinfo.nl/psoriasis.htm
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2009, 14:23   #583
jarcenger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2009
Berichten: 2
Mijn vader heeft last van Psoriasis, daarom dacht ik eerst dat ik dat ook had. Het lijkt er zoveel op. Het grootste en volgens mij enige verschil is dat SE alleen op de hoofdhuid en soms dan bij wenkbrauwen en in plooien voorkomt. En Psoriasis voornamelijk op de ellebogen en knieën, haargrens, handen, benen en meerdere plekken op het lichaam.
jarcenger is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2009, 14:17   #584
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
@ Hanna

Thanks voor de link Hanna :-)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jarcenger Bekijk bericht
Mijn vader heeft last van Psoriasis, daarom dacht ik eerst dat ik dat ook had. Het lijkt er zoveel op. Het grootste en volgens mij enige verschil is dat SE alleen op de hoofdhuid en soms dan bij wenkbrauwen en in plooien voorkomt. En Psoriasis voornamelijk op de ellebogen en knieën, haargrens, handen, benen en meerdere plekken op het lichaam.
Nou ik heb het ook alleen op mijn hoofdhuid, maar de dermatoloog zei dat het richting de Psoriasis zat.
En bij mij is het ook alleen schilfering met lichte roodheid.
Wat eigenlijk niet lijkt op de Psoriasis waar het bekend op staat, rode plekken op arme of benen, etc.
Dus ik begrijp eigenlijk niet wanneer je het kan vaststellen als SEB.

Laatst gewijzigd door X-Zeem; 3 augustus 2009 om 23:00
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2009, 21:14   #585
Frenkske
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 12
Woensdag toch maar weer naar een (nieuwe) dermatoloog. Ik hoop dat hij in elk geval de klachten serieus neemt, want "ze" hebben nogal eens makkelijk praten over dit eczeem. Ik word er echt gek van de laatste tijd! Heeft iemand goeie tips tegen jeuk? Sterkte allemaal...

Frank
Frenkske is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.