Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 18 september 2009, 16:14   #676
Pollewopje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2009
Berichten: 3
Ik ga het zeker proberen!!!!
Pollewopje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2009, 22:45   #677
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
ik weet niet of antibiotica seb of vette schilfers kan veroorzaken, maar op een zeldzame reden heb ik het nog steeds in mijn wenkbrauwen.
en dan die niet frisse kaas geur, god, waar komt dat vandaan.
ik bedoel, ik was alles grondig, maar toch komt het.
het doet me denken aan de tijden toen ik ketaconazol gebruikten, toen kwam die niet frisse geur ook.
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2009, 01:47   #678
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik meen me te herinneren dat jij met Xamiol je hoofdhuid hebt behandeld? Dan kun je dat toch ook voor je wenkbrauwen gebruiken, nadat je eerst alle schilfers met amandelolie hebt verwijderd?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2009, 13:02   #679
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
ik kwam dit nog tegen misch interessant om te weten:

a. Talg in het haarzakje
Het aanmaken van vet in de talgkliertjes wordt beïnvloed door zowel mannelijke als vrouwelijke hormonen. Het mannelijke hormoon testosteron stimuleert de aanmaak van het talg. Het vrouwelijke hormoon oestrogeen daarentegen remt deze vetproductie. De talgkliertjes op het voorhoofd, de
inhammen en de kruin kunnen meer talg produceren omdat deze plekken gevoeliger zijn voor het mannelijke hormoon. Dit geldt zowel voor mannen als voor vrouwen.
Bij sommige mensen zijn deze plekken zelfs extreem vet. We spreken dan over: Seborrhoea.


b. Talg op de hoofdhuid
Talg op de hoofdhuid wordt niet beïnvloed door hormonen, maar met name door temperatuur. Als de temperatuur stijgt, stijgt ook de talgproductie op de hoofdhuid. Door een temperatuurstijging van 1 graad
Celsius, stijgt de hoeveelheid vet met 10%! Transpiratie speelt hierbij overigens ook een rol.



dit laatste vind ik vreemd, want bv zon is toch juist goed tegen schimmel en SB... dat is toch ook warmte...
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2009, 13:46   #680
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik meen me te herinneren dat jij met Xamiol je hoofdhuid hebt behandeld? Dan kun je dat toch ook voor je wenkbrauwen gebruiken, nadat je eerst alle schilfers met amandelolie hebt verwijderd?
Ja, maar op de verpakking staat dat je het niet op je gezicht mag aanbrengen.
Alleen op je hoofdhuid
Zal ik het toch dun smeren op mijn wenkbrauw?
Hoewel mijn wenkbrauw ook hevig uitvalt, stimuleert amandelolie echt de dikheid en groei.
Ongelovelijk
En de bovenkant van mijn wimpers zjn gegroeid, niet normaal!
Dat komt doordat amandelolie van mijn wenkbrauw uitloopt door de dag naar mijn bovenste wimpers.
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2009, 13:47   #681
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
ik kwam dit nog tegen misch interessant om te weten:

a. Talg in het haarzakje
Het aanmaken van vet in de talgkliertjes wordt beïnvloed door zowel mannelijke als vrouwelijke hormonen. Het mannelijke hormoon testosteron stimuleert de aanmaak van het talg. Het vrouwelijke hormoon oestrogeen daarentegen remt deze vetproductie. De talgkliertjes op het voorhoofd, de
inhammen en de kruin kunnen meer talg produceren omdat deze plekken gevoeliger zijn voor het mannelijke hormoon. Dit geldt zowel voor mannen als voor vrouwen.
Bij sommige mensen zijn deze plekken zelfs extreem vet. We spreken dan over: Seborrhoea.


b. Talg op de hoofdhuid
Talg op de hoofdhuid wordt niet beïnvloed door hormonen, maar met name door temperatuur. Als de temperatuur stijgt, stijgt ook de talgproductie op de hoofdhuid. Door een temperatuurstijging van 1 graad
Celsius, stijgt de hoeveelheid vet met 10%! Transpiratie speelt hierbij overigens ook een rol.



dit laatste vind ik vreemd, want bv zon is toch juist goed tegen schimmel en SB... dat is toch ook warmte...
Ja de zon is goed tegen schimmel.
Net voelde mijn hoofdhuid beetje strak aan.
Ik zit nu met mijn laptop in de zon en mijn hoofdhuid voelt soepel aan.
Dat is waarschijnlijk de talg die is vrijgekomen
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2009, 15:12   #682
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X-Zeem Bekijk bericht
Hoewel mijn wenkbrauw ook hevig uitvalt, stimuleert amandelolie echt de dikheid en groei.
Dat komt op mij erg tegenstrijdig over.

Maar als je de schilfers in je wenkbrauwen met amandelolie losgeweekt hebt, zijn ze toch makkelijk te verwijderen?
Hier staat trouwens dat Xamiol wordt voorgeschreven bij psoriasis.
Je zou de arts kunnen bellen om te vragen of je ook een beetje Xamiol op de wenkbrauwen mag smeren. Ik denk dat 't gevaarlijk kan zijn als 't in je ogen komt.

Wat de zon betreft, denk ik dat de UV-stralen goed zijn bij psoriasis, maar je moet natuurlijk blijven opletten dat je geen huidkanker krijgt.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2009, 15:50   #683
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dat komt op mij erg tegenstrijdig over.

Maar als je de schilfers in je wenkbrauwen met amandelolie losgeweekt hebt, zijn ze toch makkelijk te verwijderen?
Hier staat trouwens dat Xamiol wordt voorgeschreven bij psoriasis.
Je zou de arts kunnen bellen om te vragen of je ook een beetje Xamiol op de wenkbrauwen mag smeren. Ik denk dat 't gevaarlijk kan zijn als 't in je ogen komt.

Wat de zon betreft, denk ik dat de UV-stralen goed zijn bij psoriasis, maar je moet natuurlijk blijven opletten dat je geen huidkanker krijgt.
Ja, maar dat houd niet het uitvallen van mijn wenkbrauwen tegen.
Het proces is aan de gang, dat zorgt niet alleen voor schilfering, maar er gebeurd ook iets op de bodem.
Schilfering kan je zien als waarschuwing dat je diagnose moet gaan doen op dat gebied.

Dat is ook bijvoorbeeld als je dik/dikker wordt.
Dat is een waarschuwing van het lichaam dat jou een sein geeft om iets er tegen te doen, want dingen verlopen niet even goed als ervoor.

Ik had trouwens ergens gelezen degene die psoriasis heeft kan ook seb krijgen en andersom.
Het kan ook een gemengde vorm er van zijn.

Ik heb deze zaterdag Xamiol niet kunnen aanbrengen (ik had het te druk).
Hopende dat het voor aankomende zaterdag niet erger wordt.
Tot nu toe is de schilfering niet bepaald toegenomen, op sommige plaatsen zijn er dunne schilfers die loskomen.

Ik merk ook dat wanneer ik mijn haren kort heb de zonlicht en lucht lekker op mijn hoofdhuid komt en daardoor ook schilfers wegblijven.
Dus dit jaar (tot juni) ga ik mijn haren kort laten, dus vrijdag weer met de tondeuse eroverheen

Ik heb huid type 4.
Maar je hebt gelijk, ik moet voorzichtig zijn met zon.
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2009, 23:09   #684
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
b. Talg op de hoofdhuid
Talg op de hoofdhuid wordt niet beïnvloed door hormonen, maar met name door temperatuur. Als de temperatuur stijgt, stijgt ook de talgproductie op de hoofdhuid. Door een temperatuurstijging van 1 graad
Celsius, stijgt de hoeveelheid vet met 10%! Transpiratie speelt hierbij overigens ook een rol.
Bedoelen ze met temperatuurstijging de temperatuur van het lichaam?
Zo ja, dan zou de temperatuur toch nooit veel kunnen stijgen/dalen? Als je 2 graden Celsius warmer wordt (37+2=39) dan ben je al erg ziek!

En hoe kun je je lichaamstemperatuur dan afkoelen?
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2009, 13:39   #685
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw Bekijk bericht
Bedoelen ze met temperatuurstijging de temperatuur van het lichaam?
Zo ja, dan zou de temperatuur toch nooit veel kunnen stijgen/dalen? Als je 2 graden Celsius warmer wordt (37+2=39) dan ben je al erg ziek!

En hoe kun je je lichaamstemperatuur dan afkoelen?
als je ziek bent produceer je ook veel meer talg ... maar het gaat hier om de omgevingstemperatuur
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2009, 12:17   #686
RAAFIE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 290
Geslacht:
Selsun is ook tegen overmatig talg mensen.
Droge plekjes krijg je door selsun omdat het de talg verwijdert.
Om de hele dag met een schrale kaak rond te lopen is ook niet alles.
Dus dat smeer ik in met die creme...

Bij mij werkt het dus
RAAFIE is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2009, 22:50   #687
jehan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2009
Berichten: 29
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
ik kwam dit nog tegen misch interessant om te weten:

a. Talg in het haarzakje
Het aanmaken van vet in de talgkliertjes wordt beïnvloed door zowel mannelijke als vrouwelijke hormonen. Het mannelijke hormoon testosteron stimuleert de aanmaak van het talg. Het vrouwelijke hormoon oestrogeen daarentegen remt deze vetproductie. De talgkliertjes op het voorhoofd, de
inhammen en de kruin kunnen meer talg produceren omdat deze plekken gevoeliger zijn voor het mannelijke hormoon. Dit geldt zowel voor mannen als voor vrouwen.
Bij sommige mensen zijn deze plekken zelfs extreem vet. We spreken dan over: Seborrhoea.


b. Talg op de hoofdhuid
Talg op de hoofdhuid wordt niet beïnvloed door hormonen, maar met name door temperatuur. Als de temperatuur stijgt, stijgt ook de talgproductie op de hoofdhuid. Door een temperatuurstijging van 1 graad
Celsius, stijgt de hoeveelheid vet met 10%! Transpiratie speelt hierbij overigens ook een rol.
Zeer interessant.
Kunnen we niet eens een keer zaken op een rijtje zetten, met ervaringen erbij?

Zoiets als:

m.b.t. bijv. omstandigheden:
Vocht: slecht, want bevordert schimmelgroei
Zon: aan de ene kant slecht want verhoogt talgproductie, maar goed want vermindert schimmels
Stress: slecht want bevordert talg en ook jeuk/krabben wat infectie versterkt

en m.b.t. bijv. producten:
corticosteroiden: goed want vermindert talg productie (, slecht want heeft bijwerkingen op lange termijn en blijkt slechts kort effectief
selsun: goed want verwijdert talg, slecht want huid wordt schraal, jeuk, etc

Misschien kunnen we op die manier komen tot een lijst van voor de meesten aanvaardbare aanbevelingen?
jehan is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2009, 00:04   #688
Pollewopje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2009
Berichten: 3
Het helpt!!!

Amandelolie (bij de Tuinen in de aanbieding) een paar keer per week inwrijven en na een paar uur! uitwasssen met neutral shamppo.
Verder een betere tonic van de huisarts gehad. Heerlijk. Het sneeuwt niet meer en ik zit niet meer zo op mijn hoofd te krabben
Pollewopje is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2009, 23:24   #689
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Ik heb een vraagje

Is er iemand die gebruik maakt van salicylzuur om de schilfers op te lossen?
Kan je dat los kopen bij de apotheek of moet dat op doktersrecept?
En is het vloeibaar of een zalf? Hoe snel is de oplostijd?

Alvast bedankt.
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2009, 00:55   #690
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X-Zeem Bekijk bericht
Is er iemand die gebruik maakt van salicylzuur om de schilfers op te lossen?
Kan je dat los kopen bij de apotheek of moet dat op doktersrecept?
En is het vloeibaar of een zalf? Hoe snel is de oplostijd?.
Salicylzuur? Dat is volgens mij veel te gevaarlijk, want dat wordt gebruikt om wratten mee weg te "branden".

Helpt amandelolie niet bij jou?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.