Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 maart 2009, 19:55   #1
Blue27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2009
Berichten: 4
Hoe kom ik van die baard af???

Ik ben 27 jaar en heb baardgroei en een snor. Ik heb een hele lasersessie gevolgd om de baardharen weg te krijgen. Helaas zonder resultaat. Ik scheer me elke dag, maar daar wordt mijn huid ook niet mooier van. Is scheer me 'sochtends en 's avonds schuren mij stoppels al weer langs mijn sjaal. Ik heb van allerlei manieren gehoord oa elektrisch epileren, maar ook daar zitten risico's aan. Wie o wie kan mij advies geven. Na al die jaren scheren wil ik er van af. Ik schaam me ervoor. Ik probeer te vermijden dat mensen me hier aan raken omdat ik als de dood ben dat ze mijn stoppels voelen. Ik kan niet eens normaal uit logeren, omdat ik altijd me scheerspullen mee moet nemen en ik niet wil dat mensen me zien scheren. Wat kan ik doen om van die baard af te komen??!
Blue27 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2009, 00:14   #2
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
haar haarwortel

Wat voor kleur haar heb je en wat voor haarwortel, pigment? Heeft de kliniek je uitgelegd waarom het niet werkt?
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2009, 20:41   #3
Blue27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2009
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
Wat voor kleur haar heb je en wat voor haarwortel, pigment? Heeft de kliniek je uitgelegd waarom het niet werkt?
Volgens de medewerkster kon ze er niets meer aan doen. De donkere haren zijn idd verdwenen, maar het grootste gedeelte zijn lichte stugge haartjes. Zij zei dat ik de rest kon laten groeien. Maar door al dat scheren, krijg ik hele harde stoppels. Die ik dus echt niet laat groeien, want dit blijf je zien en voelen. Als een echte mannenbaard. Nu ben ik op zoek naar een methode om de hele baard te laten verdwijnen..
Blue27 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2009, 15:27   #4
Anoalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 175
Ik heb ook wel redelijke baardgroei maar scheer me gewoon 2 tot 3 x per week. Paar dagen onmgeschoren erger ik me niet eens meer aan
Anoalm is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2009, 20:05   #5
Blue27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2009
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoalm Bekijk bericht
Ik heb ook wel redelijke baardgroei maar scheer me gewoon 2 tot 3 x per week. Paar dagen onmgeschoren erger ik me niet eens meer aan
Ik vind het echt verschrikkelijk. Zodra ik eind van de dag de stoppels weer voel.. pff.. Ben als de dood dat mensen het zien, omdat ik me er echt voor schaam.. Dus petje af voor jou dat je je "baard" kan laten staan..
Blue27 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2009, 20:21   #6
Anoalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 175
Tjah maja ik schaam me dan weer voor me rug haar

Zo is elk mens toch weer anders he.
Ik kan me niet eens elke dag scheren... dan is me huid zoooo kapot en rood. Moet echt wel 1 a 2 dagen tussenzitten
Anoalm is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2009, 20:17   #7
Blue27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2009
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoalm Bekijk bericht
Tjah maja ik schaam me dan weer voor me rug haar

Zo is elk mens toch weer anders he.
Ik kan me niet eens elke dag scheren... dan is me huid zoooo kapot en rood. Moet echt wel 1 a 2 dagen tussenzitten

Ja idd.. ieder z'n eigen he..!

Mijn huid ziet er ook vreselijk uit. Rood en open.. Alleen dat liever dan de baard... Vandaar dat ik op zoek ben naar een oplossing.
Blue27 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2009, 21:21   #8
baby
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2004
Berichten: 32
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue27 Bekijk bericht
Ja idd.. ieder z'n eigen he..!

Mijn huid ziet er ook vreselijk uit. Rood en open.. Alleen dat liever dan de baard... Vandaar dat ik op zoek ben naar een oplossing.
Beste Blue27,
Misschien raar van mij om te zeggen maar zit er wel waarheid in je verhaal?
je kunt niet donker en licht haar hebben
En dan nog, de ipl flitstechniek van tegenwoordig helpt al een boel, dus wordt aub niet kwaad als ik je verhaal wat ongeloofwaardig vindt klinken.
het zijn juist die stugge haren die juist met behulp van laser het beste effect hebben, die dunne haartjes lukt juist niet
baby is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2009, 20:22   #9
zilverspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 130
@baby;

Waarom kun je geen donker en licht haar hebben? Dat heb ik ook namelijk en bijna iedereen heeft dat (gelukkig maar anders zou iedereen er als een aap uitzien).
Ik herken haar probleem wel, alleen ga ik wel over op electrisch epileren als mijn donkere allemaal weg zijn.

Inge
zilverspar is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2009, 20:23   #10
zilverspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 130
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue27 Bekijk bericht
Ik ben 27 jaar en heb baardgroei en een snor. Ik heb een hele lasersessie gevolgd om de baardharen weg te krijgen. Helaas zonder resultaat. Ik scheer me elke dag, maar daar wordt mijn huid ook niet mooier van. Is scheer me 'sochtends en 's avonds schuren mij stoppels al weer langs mijn sjaal. Ik heb van allerlei manieren gehoord oa elektrisch epileren, maar ook daar zitten risico's aan. Wie o wie kan mij advies geven. Na al die jaren scheren wil ik er van af. Ik schaam me ervoor. Ik probeer te vermijden dat mensen me hier aan raken omdat ik als de dood ben dat ze mijn stoppels voelen. Ik kan niet eens normaal uit logeren, omdat ik altijd me scheerspullen mee moet nemen en ik niet wil dat mensen me zien scheren. Wat kan ik doen om van die baard af te komen??!
Ik ga straks wel over op electrisch epileren, want ik herken je probleem!
Wat voor risico's heb je het over?

Groet
Inge
zilverspar is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2009, 14:54   #11
blop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2008
Berichten: 40
het probleem met laseren en ipl is dat die apparaten te licht worden ingesteld zodat niet het gehele haarzakje wordt verbrand .
na z'n slechte laser/ipl sessie komen er dan dunnere / blonde haartjes uit de haarvaatjes.
Van belang is dat het goed ingesteld staat, op totale vernietiging van het haarzakje, want z'n mislukte sessie komen er dus haartjes terug die uit een licht beschadigde of herstellende haarzakje komen en zijn dan vaak lichter van kleur en die kan je dan vervolgens niet meer weg krijgen met ipl of laser.
een volledige vernietiging / verbranding van haarzakje doet de haar dan niet meer terugkomen
blop is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 21:23   #12
Bleekgezicht
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 10
Voor de donkere haren zou ik proberen iets met laser oid te doen, gezien hoeveel je er hebt.
Voor de lichte haartjes: hopen op een lichttherapie voor blond haar (met bijbehorend geduld voor de ontwikkeling ervan), of toch electrisch epileren proberen. Wat betreft de risicos daarbij: Het is wel belangrijk dat je een goede therapeut vind ja, want anders loop je weer kans op littekens enzo. En hoewel misschien minder erg dan haren, is het toch ook niet erg fraai.
Voor de donsjes zou ik zeggen: leren accepteren.

Of als je geen problemen hebt met gewoon epileren, cremes en dat spul in je gezicht, kun je dat doen.
Voor wat betreft scheerspullen en logeren: ALs je dat scheren prive kan doen, kun je misschien zeggen dat je je benen graag superglad houdt...

In elk geval veel sterkte ermee!!!
Bleekgezicht is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2009, 15:24   #13
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bleekgezicht Bekijk bericht
Voor de donkere haren zou ik proberen iets met laser oid te doen, gezien hoeveel je er hebt.
Voor de lichte haartjes: hopen op een lichttherapie voor blond haar (met bijbehorend geduld voor de ontwikkeling ervan), of toch electrisch epileren proberen. Wat betreft de risicos daarbij: Het is wel belangrijk dat je een goede therapeut vind ja, want anders loop je weer kans op littekens enzo. En hoewel misschien minder erg dan haren, is het toch ook niet erg fraai.
Voor de donsjes zou ik zeggen: leren accepteren.

Of als je geen problemen hebt met gewoon epileren, cremes en dat spul in je gezicht, kun je dat doen.
Voor wat betreft scheerspullen en logeren: ALs je dat scheren prive kan doen, kun je misschien zeggen dat je je benen graag superglad houdt...

In elk geval veel sterkte ermee!!!
beste baby; een combi van donker en licht haar is perfect mogelijk, zeker na behandelingen met laser, omdat idd dan bij haartjes waar het minder pakt de kans bestaat dat er lichtere haren(enkel verzwakking van haarvaatjes, geen definitieve uitschakeling ervan) vr terug komen.

bleu, bekijk de mogelijkheden anders eens ivm IPL of zijn ze daar te licht voor? En vooral, ga naar een zeer goed centruim met veel ervaring, aangezien ervaring van behandelaars vaak toch en belangrijke factor zijn in het aanslaan van behandelingen. verkeerde instelling of niet aangepast aan haar en huidtype knn er voor zorgen dat behandelignen neit aanslaan of het verkeerde effect hebben. heel veel succes en sterkte, ik begrijp je schaamte en onzekerheid, maar probeer het voor jezelf toch zo aangenaam en leefbaar mogelijk te mken, hoe moeilijk dat dat soms ook is!!!!

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Baard laseren bij mannen Alex20 Hirsutisme - Behandelingen 5 9 december 2008 00:58
Lang leve de baard! JimmyJames Van alles en nog wat... 15 31 oktober 2008 15:42
Niet meer met de baard rammelen mayham AA - Algemeen 0 15 juli 2008 14:05
AA in mijn baard, schrikken! zaphod AA - Algemeen 8 29 augustus 2007 08:56
Ingroeiende baard michaelp Overige (haar)discussies - Algemeen 0 29 januari 2006 15:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.