Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 augustus 2023, 09:59   #1
Julian_Robin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2023
Berichten: 15
Geslacht:
Esteworld ervaring (3000 grafts + ACELL)

Beste lezers,

Zoals velen van jullie ben ik kalend en heb daarom een haartransplantatie ondergaan.
Al op mijn 21 kreeg ik last van steeds groter wordende inhammen. Naarmate de jaren verder gingen begon het haar voorop mijn hoofd ook steeds dunner te worden. Daarom besloot ik om op mijn 25e via Esteworld richting Turkije te gaan.

Bij Esteworld had ik al bij het gratis consult met Rutger een fijn gevoel. Geen gepush, geen vervelende verkooppraatjes en een realistische kijk op wat ze mij konden bieden. Doordat ik wel nog jong ben raadde Rutger mij aan om naast mijn 3000 grafts ook nog de ACELL behandeling erbij te nemen, om het haar dat ik nog had bovenop mijn hoofd (wat ook al wat dunner werd) aan te sterken. Daar bovenop raadde hij aan om Essengen-6+ te gebruiken voor mijn nog bestaande haren.
Hij vertelde dat het verstandig was het Essengen-6+ de aankomende jaren te blijven gebruiken, omdat je tot aan je 35e het kalendwordende stofje het meest aanmaakt. Dit zou dus betekenen dat ik dit midden 10 jaar zou 'moeten' gebruiken.
Doordat er best vervelende bijwerkingen vast zitten aan het gebruik van Essengen6+, en ik dit voor de lange termijn zou moeten gebruiken, ben ik hier nog een beetje voorzichtig in. Ook omdat ik een grote kinderwens heb.

De behandeling verder is erg goed gegaan. Van de transfers tot aan het hotel én de behandeling was alles helemaal top geregeld. De hele dag liep er een hele aardige vrouw met mij mee die alles vertolkte en uitlegde hoe de dag er uit kwam te zien. Erg fijn!

Van de behandeling heb ik, door het roesje en de verdoving die ik kreeg, niks gevoeld. Van de 6 uur dat ik in de stoel lag heb ik 4 uur heerlijk geslapen. Top!

Na afloop vertelde de Nederlandse begeleiding dat ze van de 3000 grafts er 2700 voorop mijn hoofd hebben geplaatst en 300 in mijn kruin, omdat het daar ookal wat dunnig werd en het voor de lange termijn handig zou zijn.
Ook werd er verteld dat ze mijn donorgebied hebben gespreidt. Er is wel uitgelegd waarom, maar ik was nog een beetje bij aan het komen van het roesje en de behandeling, dus ik ben het even vergeten. Het klonk op dat moment wel erg logisch, haha.

Het herstel gaat redelijk prima denk ik. Ik heb nauwelijks pijn. De jeuk maakt me wel soms een beetje gek, maar de spray die ik voor het herstel iedere 3 uur moet gebruiken helpt wel een beetje.


Ik de bijlage heb ik 3 foto's van na de behandeling en 1 foto van hoe mijn haar er voor de behandeling uitzag!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20230801_083024.jpg‎ (149,7 KB, 325x gelezen)
Bestandstype: jpg 20230801_083059.jpg‎ (152,0 KB, 217x gelezen)
Bestandstype: jpg 20230801_083129.jpg‎ (151,0 KB, 207x gelezen)
Bestandstype: jpg Screenshot_20230801_085830_Gallery.jpg‎ (163,3 KB, 307x gelezen)
Julian_Robin is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2023, 10:04   #2
Julian_Robin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2023
Berichten: 15
Geslacht:
Ik ben vergeten erbij te vermelden dat ze bij Esteworld ook Mesotherapie aanbieden; 3 sessies waarbij ze bepaalde vitamines in je hoofdhuid spuiten om de bestaande haren nog meer aan te sterken en de haargroei van de nieuwe haren te stimuleren. Geen idee of het werkt, maar ik heb, gezien mijn jonge leeftijd, wel besloten het te gaan proberen.
Julian_Robin is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2023, 23:38   #3
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 343
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Julian_Robin Bekijk bericht
Ik ben vergeten erbij te vermelden dat ze bij Esteworld ook Mesotherapie aanbieden; 3 sessies waarbij ze bepaalde vitamines in je hoofdhuid spuiten om de bestaande haren nog meer aan te sterken en de haargroei van de nieuwe haren te stimuleren. Geen idee of het werkt, maar ik heb, gezien mijn jonge leeftijd, wel besloten het te gaan proberen.
"bepaalde vitamines", "geen idee of het werkt". Goed verhaal. Weloverwogen keuze allemaal begrijp ik?
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2023, 23:44   #4
hvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2017
Berichten: 134
Geslacht:
Bedankt voor je verhaal! Houdt ons op de hoogte. Ik ga je volgen.

Ik snap overigens dat je huiverig bent voor Essengen6 gebruik. Hier moet je niet lichtzinnig over doen.
hvl is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2023, 09:57   #5
Julian_Robin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2023
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
"bepaalde vitamines", "geen idee of het werkt". Goed verhaal. Weloverwogen keuze allemaal begrijp ik?
Zulke dingen zijn altijd een gok, omdat er niet bewezen is dat het uiteindelijk echt werkt. Net zoals de ACELL die ik er bij heb laten doen.
De een zegt er op de lange termijn niks van te merken, de ander zegt dat hij erg blij is dat hij het erbij heeft laten doen omdat hij er wél iets van merkt.

Uiteindelijk ben ik bereid om veel te proberen om mijn eigen haar sterker te maken en op de lange termijn te behouden. Ook dingen die niet perse bewezen zijn of waar ik zelf niet zoveel verstand van heb. Uiteindelijk wordt het wel aangeboden door het bedrijf waar ik tot nu toe erg tevreden over ben.

Ik heb niet genoeg donorhaar meer over om op een later moment nog, met dezelfde dichtheid als voorop mijn hoofd, de rest van mijn hoofd op te vullen. Van de gemiddelde 6 á 6500 donorgrafts die een gemiddeld persoon heeft (volgens Esteworld) heb ik de helft al opgemaakt voor mijn voorzijde en een klein beetje voor mijn kruin.

Ook probeer ik het met het oog op dat ik zo min mogelijk aan de Essengen6+ wil komen, gezien mijn leeftijd, kinderwens en de tijdspawn waarin ik het middel zou moeten gebruiken voor optimaal resultaat.
Julian_Robin is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2023, 13:30   #6
Julian_Robin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2023
Berichten: 15
Geslacht:
Foto's van na de washing!

De afgelopen dagen geen last gehad van jeuk en pijn. Gelukkig maar.
Zoals je op de foto's ziet is de huid nog vrij rood. Hoop dat dat snel weg trekt. Het donorgebied lijkt nog wat zwak te zijn. Ik heb de foto's ook naar de nazorglijn gestuurd. Nu wachten op antwoord.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20230806_121411.jpg‎ (150,6 KB, 173x gelezen)
Bestandstype: jpg 20230806_121509.jpg‎ (152,9 KB, 112x gelezen)
Bestandstype: jpg 20230806_121424.jpg‎ (149,1 KB, 106x gelezen)
Bestandstype: jpg 20230806_121454.jpg‎ (151,6 KB, 80x gelezen)
Bestandstype: jpg 20230806_121441.jpg‎ (151,7 KB, 92x gelezen)
Julian_Robin is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2023, 15:13   #7
SanderWalraven
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2022
Berichten: 48
Geslacht:
Ziet er gewoon keurig uit hoor, dat rode is bij de één na 10 dagen verdwenen bij de ander na een maand. Sterkte komende tijd
SanderWalraven is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2023, 20:50   #8
Felipe911
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2023
Berichten: 9
Geslacht:
Welke arts heeft bij jou de incisies gemaakt?
Felipe911 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2023, 10:52   #9
Julian_Robin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2023
Berichten: 15
Geslacht:
Hier een kleine update over hoe het er een maand na de transplantatie uitziet!

De gezette haren zijn helaas vrijwel allemaal uitgevallen. Balen, maar hoort erbij.
Als ik zo naar deze fotos kijk ben ik blij dat ze bij Esteworld ook hebben besloten een klein deel van de 3000 gezette grafts bij mijn kruin te plaatsen. Zo'n 300 grafts.
Ik ben sinds vandaag ook weer begonnen met Essengen06+. 2x per dag, 1 ml verspreid over de achterzijde/kruin.

Ik ben van plan morgen naar de kapper te gaan om in ieder geval mijn zijkanten weer kort te maken en te kijken of ze de bovenkant met een schaartje (wegens de trillingen van een tondeuse) ook wat korter kunnen krijgen, zodat de verhouding wat beter is.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20230828_093515.jpg‎ (140,1 KB, 219x gelezen)
Bestandstype: jpg 20230828_093621.jpg‎ (140,2 KB, 148x gelezen)
Bestandstype: jpg 20230828_093540.jpg‎ (143,7 KB, 124x gelezen)
Bestandstype: jpg 20230828_093532.jpg‎ (142,4 KB, 101x gelezen)
Bestandstype: jpg 20230828_093524.jpg‎ (145,5 KB, 112x gelezen)
Julian_Robin is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2024, 12:49   #10
Julian_Robin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2023
Berichten: 15
Geslacht:
Alweer een tijdje terug dat ik naar Esteworld ben gegaan om 3000 grafts te laten plaatsen (2700 voor, 300 kruin).
Ik zit nu op 6+ maanden en de haren beginnen al meer en meer te groeien. Het is wel nog erg dun. Ik hoop dat dat met de tijd steeds beter wordt.
Ik gebruik nu ook alweer zo'n 5 maanden dagelijks Essengen6+. Volgende week maandag mijn 3e en laatste HairXL sessie.
Ben benieuwd hoe het er over een paar maanden uit ziet!

Ik zit er over na te denken om de komende tijd toppik te gebruiken om het wat voller te laten ogen. De laatste maanden hou ik mijn haar erg kort, omdat het naar verhouding anders niet lekker groeit.
Iemand ervaring met toppik?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20240105_100016.jpg‎ (150,3 KB, 152x gelezen)
Julian_Robin is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2024, 13:55   #11
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
de komende maanden kan er nog veel gebeuren. ik heb tot mijn 2e HT voor een lange periode topic gebruikt voor mijn kruin en soms vooraan voor een mooie dikke look. ik gebruikte die van nanogen. is makkelijk aan te brengen. vooral belangrijk dat je er niet teveel van gebruikt anders valt het erg op.
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2024, 18:32   #12
Lowlandlion
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2021
Berichten: 67
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Julian_Robin Bekijk bericht
Alweer een tijdje terug dat ik naar Esteworld ben gegaan om 3000 grafts te laten plaatsen (2700 voor, 300 kruin).
Ik zit nu op 6+ maanden en de haren beginnen al meer en meer te groeien. Het is wel nog erg dun. Ik hoop dat dat met de tijd steeds beter wordt.
Ik gebruik nu ook alweer zo'n 5 maanden dagelijks Essengen6+. Volgende week maandag mijn 3e en laatste HairXL sessie.
Ben benieuwd hoe het er over een paar maanden uit ziet!

Ik zit er over na te denken om de komende tijd toppik te gebruiken om het wat voller te laten ogen. De laatste maanden hou ik mijn haar erg kort, omdat het naar verhouding anders niet lekker groeit.
Iemand ervaring met toppik?
Ik heb na mijn eerste HT ook lange tijd toppik gebruikt, fijn middel. Inderdaad niet teveel aanbrengen én zorgen dat je een spray (of haarlak) gebruikt om ervoor te zorgen dat het blijft zitten. Intussen een tweede HT gehad en zal in de tussenliggende periode weer wat toppik gebruiken tot ik het straks (hopelijk) helemaal niet meer nodig heb :-). Geduld.
Lowlandlion is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2024, 21:58   #13
Esm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 98
Geslacht:
Hoe is het nu? Merk je al meer vooruitgang ?
Esm is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
3000 grafts, acell, esteworld, turkije

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.