Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 februari 2013, 13:01   #106
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jordinho10 Bekijk bericht
Was onlangs deze foto nog tegengekomen.

http://speedy.sh/cT4eJ/zzz.JPG

Aangezien ik door mijn haarlengte niks omhoog kan trekken, had ik het op 12mm omhoog gekamd en deze foto genomen.
Dit is dus de "ergst mogelijke situatie" en voor mij dan ook een choquerend beeld.
Ondertussen toch ook de angstremmers links laten liggen aangezien deze alleen op korte termijn actief zijn.
Ik nader ook de grens van 1 jaar fina-gebruik en ik kan niet echt zeggen of het me dusdanig veel geholpen heeft. Heb stevig in mijn haarlengte gesnoeid en was er een jaar geleden minder obsessief mee bezig.
Ergst mogelijke situatie? No way, je bent gewoon ergens een excuus voor aan het zoeken. Je hebt helemaal geen AGA patroon, en je haren zien er op die foto prima uit.

Ga eens leven, zonde om in deze jaren jezelf zo druk te maken om niets.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2013, 13:34   #107
hisdudeness
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 60
had ik maar bdd dan had ik mijn haren tenminste nog
hisdudeness is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2013, 16:55   #108
Hergroei
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2012
Berichten: 3
BDD en het afvragen of je haarverlies hebt gaat gewoon niet samen naar mijn mening. Meeste mensen die zich afvragen of ze kaal worden, zijn in feite in de beginfase van AA. Maar dat wilt niet zeggen dat ze totaal NW 8 worden in de verre toekomst, sommige krijgen gewoon een volwassen haarlijn (Nw2-3).
Hergroei is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2013, 15:04   #109
jordinho10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2012
Berichten: 38
Ik smijt hier nog snel even een update binnen.
Zo'n 3 weken geleden ontdekte ik dat een compagnon een foto van men in de tattooshop had genomen. Aangezien ook daar de nodige belichting aanwezig was viel ik bijna omver toen ik de foto zag. De dunnere gebieden leken bijna transparant en natuurlijk leidde dit alweer tot de nodige dosis paniek.
De omgeving wijdde dit wederom aan het soort licht maar stilaan maak ik me toch meer en meer zorgen om deze dunnere gebieden.
Als ik een uitgevallen haartje ontdek is het zelden of nooit een terminaal haar, maar quasi altijd een kort, dun, blond haartje. Aangezien ik bijna uitsluitend zulke haartjes tegenkom neem ik aan dat dit geminiaturizeerde haren zijn.
Ik overweeg daarom ook Minoxidil te proberen in de hoop deze opnieuw tot volwaardige haren te brengen.
Spijtig genoeg heb ik me datzelfde weekend overigens lazarus gedronken toen ik bij een woede-uitbarsting met de fles ontsnapt ben thuis. M'n pa en zus vonden me op een bankje verderop en na een bezoekje aan Spoed (zo heet dat althans in België) bleek ik 1.9 promille te hebben.
Sindsdien niet meer in de spiegel gekeken en ook de angst en paniek zijn nog steeds aanwezig. Overmorgen krijg ik een volledig klinisch onderzoek gericht op haaruitval, dus dan hoop ik goed in kaart te krijgen waar de problemen zich bevinden.
jordinho10 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2013, 09:48   #110
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Het gaat niet erg goed als ik het zo lees Jordinho. Op de foto's die wij zagen (die je als worst case scenario beschreef) lijkt het steeds of je haar gewoon prima is. Hopelijk komt er wat uit het onderzoek. Al nieuws?
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2013, 14:04   #111
jordinho10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2012
Berichten: 38
Blijkbaar heb ik een schildklierprobleem omdat mijn algemene lichaamstemperatuur te laag is, nog enkele andere symptomen vertoon en omdat de schilklier zelf opgezwollen is.
Volgens het eerste onderzoek zou de haaruitval te wijten zijn aan een combinatie van erfelijkheid en schildklierproblemen.
Komende maand staan bloedonderzoek en schildklierecho op het programma en dan hebben we hopelijk uitsluitsel.
Gezien de haartoestand van de familie langs vaders kant (alle mannelijke familieleden zijn kaal/kalend van nonkels tot neven) is de erfelijke factor bijna een certitude.
Indien het schildklierprobleem vrij prominent is, is het via de juiste medicatie zelfs mogelijk om hergroei te bekomen, maar voor mezelf ga ik mijn eieren nog niet in die mand leggen.
Ik word ook getest op enkele auto-immuunziektes die als neveneffect het aanvallen van de eigen haarfollikels hebben.
Bijgevolg 4 dagen geen fina slikken om een 'zuiver' resultaat te krijgen, maar dat neem ik er dan wel bij.
Binnen een dikke maand zou ik meer weten.
jordinho10 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2013, 19:13   #112
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jordinho10 Bekijk bericht
Blijkbaar heb ik een schildklierprobleem omdat mijn algemene lichaamstemperatuur te laag is, nog enkele andere symptomen vertoon en omdat de schilklier zelf opgezwollen is.
Volgens het eerste onderzoek zou de haaruitval te wijten zijn aan een combinatie van erfelijkheid en schildklierproblemen.
Komende maand staan bloedonderzoek en schildklierecho op het programma en dan hebben we hopelijk uitsluitsel.
Gezien de haartoestand van de familie langs vaders kant (alle mannelijke familieleden zijn kaal/kalend van nonkels tot neven) is de erfelijke factor bijna een certitude.
Indien het schildklierprobleem vrij prominent is, is het via de juiste medicatie zelfs mogelijk om hergroei te bekomen, maar voor mezelf ga ik mijn eieren nog niet in die mand leggen.
Ik word ook getest op enkele auto-immuunziektes die als neveneffect het aanvallen van de eigen haarfollikels hebben.
Bijgevolg 4 dagen geen fina slikken om een 'zuiver' resultaat te krijgen, maar dat neem ik er dan wel bij.
Binnen een dikke maand zou ik meer weten.
Je weet dat je beter naar de vader van je moeder kan kijken? Je opa dus.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2013, 08:58   #113
jordinho10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2012
Berichten: 38
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Je weet dat je beter naar de vader van je moeder kan kijken? Je opa dus.
Jup, maar die had tot z'n 60e NW1 (nu kaal door chemo) en zijn zoon begint op z'n 57e nu pas te kalen (NW2-3) mede door een gejaagd leven.
Vandaar dat ik dus ook even die extra onderzoeken heb aangevraagd om zekerheid te krijgen.
Verdere symptomen van een schilklieraandoening zijn trouwens: bevende handen, aanhoudende verkoudheid, angst, gejaagd gevoel, etc.
jordinho10 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2013, 09:26   #114
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jordinho10 Bekijk bericht
Jup, maar die had tot z'n 60e NW1 (nu kaal door chemo) en zijn zoon begint op z'n 57e nu pas te kalen (NW2-3) mede door een gejaagd leven.
Vandaar dat ik dus ook even die extra onderzoeken heb aangevraagd om zekerheid te krijgen.
Verdere symptomen van een schilklieraandoening zijn trouwens: bevende handen, aanhoudende verkoudheid, angst, gejaagd gevoel, etc.
..is de erfelijke factor bijna een certitude.


Euhm wat? Dit wil juist zeggen dat de kans dat jij kaal wordt juist helemaal niet zeker is! En dat jouw oom op zijn 57e begint te kalen maakt voor jou niets uit, omdat hij weer naar zijn opa moet kijken...
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2013, 09:35   #115
jordinho10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2012
Berichten: 38
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
..is de erfelijke factor bijna een certitude.


Euhm wat? Dit wil juist zeggen dat de kans dat jij kaal wordt juist helemaal niet zeker is! En dat jouw oom op zijn 57e begint te kalen maakt voor jou niets uit, omdat hij weer naar zijn opa moet kijken...
Ik ga er nog steeds van uit dat er wel een zekere invloed van vaderskant tussen zit. De wetenschap zet dan wel het gros van de kaalheidsgenen langs moederskant komt, uit ervaring (naaste omgeving) zie ik spijtig genoeg dat mannen, wiens opa langs moeders kant nog OK is, het patroon van de vader volgen.
Nu goed, ik denk dat ik via het bloedonderzoek op zowat alle hormonale instellingen wordt getest dus dan komt er hopelijk meer uitsluitsel over mogelijke oorzaken.
Je zou bijna gaan hopen dat je haarprobleem uit de schilklier is ontsproten.
jordinho10 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2013, 09:45   #116
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jordinho10 Bekijk bericht
Ik ga er nog steeds van uit dat er wel een zekere invloed van vaderskant tussen zit. De wetenschap zet dan wel het gros van de kaalheidsgenen langs moederskant komt, uit ervaring (naaste omgeving) zie ik spijtig genoeg dat mannen, wiens opa langs moeders kant nog OK is, het patroon van de vader volgen.
Nu goed, ik denk dat ik via het bloedonderzoek op zowat alle hormonale instellingen wordt getest dus dan komt er hopelijk meer uitsluitsel over mogelijke oorzaken.
Je zou bijna gaan hopen dat je haarprobleem uit de schilklier is ontsproten.
Post dan eens een keer een high res. foto om te laten zien dat je ook echt last van haaruitval hebt. Want je geeft iedereen hier de indruk dat jij een normale dichte haarlijn hebt.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2013, 12:02   #117
jordinho10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2012
Berichten: 38
Ondertussen na een dikke maand toch de resultaten van een volledig bloed- en hormonenonderzoek gekregen.
In een begeleidend gesprek zijn de volgende issues opgedoken:

* Ik heb een probleem aan de schildklier (hypothyreodie)
* Ik ben gluten-intolerant
* Mijn testo en DHT niveaus zijn te laag (tov de 'standaard')

Hoewel de eerste 2 problemen toch ook enige impact hebben, lijkt het me meer gepast om op dat laatste in te gaan.
Voor het onderzoek moest ik 4 dagen stoppen met fina, dus ik weet niet welke invloed dat nog op de hormonenlevels heeft na 4 dagen. Aangezien mijn algemeen testo-level ook laag is, neem ik aan dat mijn DHT zelfs zonder fina, niet al te hoog zal zijn.
Nu om zeker te zijn dat er toch wel 'iets aan de hand is', had ik een iets duidelijkere kinderfoto meegenomen waarop ik ongeveer dezelfde haarlengte moet gehad hebben dan nu (tussen 1-2 cm).

http://speedy.sh/TsE9R/zzzzz.JPG

Omdat andere mensen die foto hebben gezien en zeggen: er is letterlijk geen haar veranderd, had ik deze dus meegenomen naar het evaluatiegesprek.

Omwille van de lage testo-waarden en DHT werd al snel de (logische?) conclusie getrokken dat mijn haren vooraan extra gevoelig zijn aan DHT, omdat er toch sprake is van verdunning. Letterlijke woorden: 'inhammen heb je altijd gehad, maar ze zijn nu toch meer geaccentueerd'.
Omdat ze vooral meer oog had voor de gluten-intolerantie, ging het dus niet bijster veel over het haarprobleem. De remedie die ze me voorschreef was een testo-gel die ik op mijn voorhoofd moet smeren en ook op de inhammen.
Volgens haar zou dat voor een zekere hergroei kunnen zorgen.
Nu ken ik er wel wat van (toch ook geen expert) maar dat lijkt me eerder te gaan zorgen voor een averechts effect als je testo op je kop smeert.

Ik zal trouwens een poging wagen om een detailfoto van m'n huidige haardos te laten trekken om de vergelijking te maken. Zelf heb ik het 3 maand niet bekeken en eerlijk gezegd voel ik me daar toch lichtjes beter bij.
jordinho10 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2013, 02:33   #118
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Goed om weer eens van je te horen. Schildklier e.d. is vervelend mede omdat dit ook je gemoedstoestand flink kan verzieken.

Je inhammen kunnen wel iets groter zijn, maar bij volwassen mensen is een lichte verhoging van kinder haarlijn naar volwassen haarlijn gewoon. Misschien is jouw huidige status gewoon jouw NW2. In plaats van vergelijken met een kinder haarlijn is het beter het te vergelijken met anderen van je leeftijd en dan is het prima!

Mijn moeder had haar haar laatst strak naar achteren, een yolanthe haarlijn.... Dacht altijd dat de mijne op de hare leek; no way in hell! Kinder/vrouwenhaarlijn is geen reëel vergelijkingsmateriaal.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2013, 11:30   #119
jordinho10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2012
Berichten: 38
Smile

Blijkbaar al een hele tijd geleden dat hier nog gepost is geweest.
Ondertussen voer ikzelf nog altijd strijd met mijn BDD problemen.
Ik had een half jaar geleden voor mezelf de keuze gemaakt niet meer zonder
pet in de spiegel te kijken en heb dat toch aardig lang volgehouden.
Ondertussen heb ik de laatste keer mijn haar op 15mm gezet in mei en sindsdien heb ik het laten groeien met een korte knipbeurt tussendoor.

Positief gevolg was dat ik minder met mijn haar bezig was maar negatief was dan weer dat ik meer op andere uiterlijke zaken ging letten die me niet zinden. Ik begon me te storen aan mijn gebit, oren, etc. allemaal door de drang naar uiterlijke perfectie.

Eind juni heb ik net voor mijn verlof de laatste sessie met de psychologe gehad omdat ik voelde dat zij gedaan had wat ze kon.
Ik heb voor mezelf een manier ontwikkeld om met mijn probleem om te gaan, en dat is mijn haarlijn 'afdekken' met mijn vingers. Om een of andere reden ben ik dan nog relatief tevreden en kan ik het probleem verder van me afzetten.

Ik betrap mezelf er nog wel op dat ik onder allerlei lichtinval mijn haar wil checken, maar in tegenstelling tot een paar maand terug, kan ik het sneller van me afzetten.

Ik heb me ondertussen een ander kapsel aangemeten waar ik veel complimenten over krijg. 't Is een soort SS kapsel in wording maar ik heb de foto's in bijlage gezet. Mijn haarlijn zit trouwens onder mijn vinger op die foto's.

Voor de BDD'ers onder ons: ik denk wel dat ik een van de ergste gevallen op dit forum ben, dus als ik de impact kan verminderen, dan zullen jullie dat ook wel kunnen.

PS: Kleine aanpassing gedaan in mijn regime: Buiten Proscar gebruik ik nu een Argan-olie conditioner ipv Regenepure omdat dit zorgde voor hoofdjeuk terwijl ik dat anders zelden heb.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto2.JPG‎ (13,0 KB, 40x gelezen)
Bestandstype: jpg foto.JPG‎ (12,1 KB, 43x gelezen)
jordinho10 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2013, 01:15   #120
Fightclub72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2013
Berichten: 23
Mooi dat dit topic er is. Ik heb zelf ook BDD, of althans niet heel extreem, een klein beetje. Ik heb dit vooral met m'n haar en m'n huid. Heb een paar jaar lang aan behoorlijk erge acne geleden. Vanaf m'n 16e tot m'n 19e heb ik er alles aan gedaan om ervanaf te komen. Niks leek te helpen. Ik heb een tijd lang alle spiegels vermeden omdat ik mezelf niet meer wilde zien. En nog veel meer extreme dingen, zowat hartkloppingen krijgen als ik mezelf in de spiegel zag etc etc, terwijl ik er in feite (afgezien van die acne dan) doodnormaal uitzag. Inmiddels ben ik weer een paar jaar verder en is het gelukkig wel verminderd. Haast geen puistjes meer, alleen nog een beetje een onzuivere huid, maar daar kan ik mee leven.

Wel heb ik last van een ander probleem; m'n haar moet altijd perfect zitten, als het niet zit zoals ik het wil ben ik echt ontiegelijk saggerijnig en heb ik niet eens zin om die dag iets te ondernemen of de deur uit te gaan bij wijze van spreken. Klinkt best erg voor een man, maargoed. Ik heb ook last van uiterlijke perfectie, alles móet perfect zitten en er perfect uitzien, en dat is echt heel irritant. Krijg ik ook altijd commentaar van m'n ouders bv waarom ik zo lang voor de spiegel sta, maarja als ik dingen voor mijn gevoel niet kloppen, dan word ik saggerijnig. Ik denk dat dit hele probleem ook bij mij is ontstaan door vervelende gebeurtenissen in het verleden. Heb dit probleem nu al 2 jaar, en ik kan je zeggen het is echt heel vermoeiend.

@Jordinho10 Ik heb precies hetzelfde; ik check mezelf (met name ook m'n haar) onder allerlei verschillende soorten lichtinval. Bij mij thuis in de badkamer hebben we goed wat donkerder licht hangen, als ik daar dan in de spiegel kijk denk ik; hm, kzie d'r goed uit. Sta ik even later in de tram, kijk ik naar buiten in de spiegel, heb ik vaak het gevoel, man wat zie je d'ruit man! (haar zit voor geen meter blablabla) Kom ik thuis check ik mezelf weer in de badkamer, zie je wel niks aan de hand. Bepaalde soorten licht kunnen een heel vreemd en vertekend beeld van jezelf geven. Daarom sta ik liever ook niet onder een hele felle lamp voor een spiegel een een hele lichte ruimte. (ook best extreem, ik weet het)

Laatst gewijzigd door Fightclub72; 6 augustus 2013 om 01:31
Fightclub72 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.