Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 juni 2013, 12:00   #1
renszo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Berichten: 178
Mijn verhaal en bevindingen

Ik heb veel gelezen afgelopen jaar op haarweb en ik ben veel te weten gekomen. Ik vond dat het nu maar eens tijd werd om mijn verhaal en bevindingen te beschrijven.
Een jaar geleden ging mijn relatie uit en dat was voor mij de druppel en ik werd depressief. Na een aantal maanden merkte ik op dat ik veel haren aan me handen had als ik gel indeed en ook veel haren op me kussen.
Ijdel als ik ben raakte ik erg in paniek en ben alles gaan doen om de touwtjes weer in handen te krijgen. Ik bezocht een dermatoloog maar die vertelde mij dat ik AGA had en ermee moest leren leven. Dat was en is geen optie. Mijn haren zijn mijn trots en me aangezicht en maken me wie ik ben. Met me haren voel ik me goed en zonder me lelijk. Me moederskant heeft niet echt benoemenswaardige kaalheid. Me broer (33 jaar) heeft nergens last van en me vader heeft nu op zijn 67 een kalende kruin en inhammen maar tot zijn 40ste moest hij zijn haren uitdunnen zoveel haar had hij. Het zit dus niet bepaald in de familie. Ik zou ook meer kunnen leven met het idee dat ik op oudere leeftijd kaler zou worden. Niet op me 26ste en in een belangrijke en actieve fase van me leven. Ik besloot om meteen met 5% minoxidill te beginnen(1x per dag avond)en ik bestelde finasteride (AHC capsules via transhair). Ik ben vervolgens naar Intermedica gegaan voor een second opinion en voor foto's van me haar. Me haarstatus in september was toen inmiddels NW2/NW3. Ze raadde me om deze weg te vervolgen en een jaar later terug te komen om een nieuwe haarcheck te doen. Naast de fina en de minoxidill ben ik ook aminozuren gaan slikken. Inmiddels walgde ik van mezelf zocht ik op wat de mogelijkheden waren en kosten waren van pruiken, haartransplantaties etc. Durfde niet meer naar buiten en vond me lelijk en was bang nooit meer een vriendin te krijgen. Zelfmoordgedachten waren aanwezig maar tussen gedachtes en het uiteindelijk doen zat en zit nog een aanzienlijk gat hoor!! Ik denk dat de depresiviteit het zo complex maakte omdat je jezelf niet helemaal maar objectief kan bekijken. Na 4 maanden stopte de haaruitval en ik kreeg weer donshaar bij mijn inhammen. Ik vind het lastig te omschrijven wat deze middelen nu gedaan hebben voor mijn haarstatus want ik weet niet hoe het er anders uit had gezien. 2 maanden geleden is mijn haaruitval begonnnen en dat zou kunnen liggen aan nieuwe stressmomenten maanden daarvoor, het stoppen van de aminozuren euramin® VITAL HAIR zou dat uberhaubt kunnen? of het feit dat ik een maandje gestopt geweestc was met minoxidill vanwege jeuk en rode uitslag. Nu gebruik ik sinds 3 maanden schuim zonder propyleenglycol en ik heb nergens meer last van. Ik ben inmiddels aan het afbouwen met mijn antidepressiva en het gaat steeds beter met me. Ik werk hard aan me herstel door veel te praten met professionails etc. Ik heb echter wel gemerkt dat me haarstatus me maakt of breekt en dus zeker wel een extra depressief gevoel kan uitlokken. Ik voel me namelijk wel goed maar soms door me haar klote. Mijn huidige haaruitval bezorgt me in tegenstelling tot vorig jaar geen cosmetisch verschil. Als ik me haar niet heb gedaan dan zie je het goed, maar doe ik me haar met gel dan icm met fullmore (geweldig voor inhammen/haarlijn) dan zie je er helemaal niks van en heb ik eerder last van NW 1. Ik denk dat het nu een NW2 is. Ik heb wel het idee dat me gehele haarlijn aan het opschuiven is, maar komt dat omdat omdat je dat krijgt op ouder leeftijd (bijna 27) of zet dat zich verder door? geen idee en dat is wel een angstig idee. Naar mijn idee heb ik nog geen last van een kalende kruin of iets dergelijks al zou het wel wat dunner kunnen zijn maar nog geen kalende plekken. Vanwege de goede verhalen ben ik een maand geleden met regenepure begonnen, maar naar een week ook gestopt want me haar werd er zo slap van dat ik zelfs met mijn gel het niet meer overiend kon houden en dat had ik er niet voor over zo ijdel als ik ben. Iedere 3 maanden word me lever en nieren gecheckt vanwege medicijn gebruik en in september heb ik me jaarlijkse controle en zijn we wat fina en min het met me haardichtheid heeft gedaan. Wat ik ervaar en dat is iets wat natuurlijk niet kan is dat ik de ene dag oprecht ervaar alsof ik achteruit ga met me haarstatus en kalender voel en de volgende dag heb ik een yes moment want me haar ziet er goed uit, herkend iemand zich daarin? Verder vroeg ik me af of mensen met dun haar zoals ik sneller kaal worden omdat de haren van zichzelf dunner zijn en dus minder stevig?
Ik wil zo graag dat me haaruitval weer wat minder wordt en me haar wat aansterkt want het is nu wat slapper dus als iemand tips heeft hoor ik het graag. Toch weer aminozuren of biotine of iets dergelijks gaan gebruiken omdat ik een slechte eter ben? Ik zal binnenkort foto''s erop zetten zodat jullie kunnen zien hoe mijn haarstatus is en was. Kortom het is en was een grillig jaar en depressieve gedachten maakt het zo moeilijk en dan zijn haarproblemen killing. Ik probeer te relativeren en mezelf altijd voor te houden dat er iets aan gedaan kan worden. Ik doe alles wat binnen mijn macht ligt en anders maar haartransplantatie of haarstukken/pruik. Ennnnn wachtend dat dat ene middel of techniek binnen nu en 10 jaar, want ik geloof daar heilig in!!
Heb je vragen of tips? Ik hoor en beantwoord ze graag.

Groeten Renzo

Laatst gewijzigd door renszo; 19 juni 2013 om 12:07
renszo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2013, 15:28   #2
hisdudeness
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 60
accepteer dat je er niks aan kan doen. dat zal je helpen met je depressieve klachten. het enige wat 'werkt' is een haartransplantatie. vast houden aan allerlei middeltjes die niet werken heeft geen zin
hisdudeness is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2013, 17:55   #3
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
De bewezen middelen helpen wel degelijk, alleen verschilt het per persoon qua resultaat/bijwerkingen. Is gewoon met REGELMAAT gebruiken en gewoon volhouden. Je moet het wel een kans geven. Daarnaast kun je kijken wat vitamine D voor je doet, vooral in stressvolle periodes. Natuurlijk wel op je voeding letten! Ook kun je MSM slikken, ook een goede bouwstof voor het haar en nog veel meer in het lichaam. Verder zou ik checken of je anti-depressiva haaruitval kan veroorzaken want dat kan ook! Verder zou ik gewoon focussen op 'back in the game' te komen! Vrouwen zat?! Zorg dat je je zaakjes op orde hebt, dat je weer een beetje kan genieten van alles. Ik weet dat het makkelijk klinkt (geloof me, ik kom ook uit de diepste put gekropen) maar geef de moed niet op. En ik denk idd ook dat er steeds betere medicijnen komen en hoop ook op een definitieve oplossing. Succes!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2013, 11:02   #4
Kekkie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2013
Berichten: 12
Kan me voorstellen dat je er af en toe moedeloos van wordt, heb ik zelf ook regelmatig last van. Er zijn genoeg mensen zijn die inmiddels al meer haar verloren zijn maar het blijft voor mij toch een probleem

Zelf gebruik ik de shampoo en conditioner van Revita, misschien dat je die eens kunt proberen? vervolgens stylen met een wax of clay en verstevigen met een droge haarlak...

Aloë Vera shampoo van de natuurwinkel zorgt er trouwens ook voor dat je haar er vol en stevig uitziet

Ben best benieuwd naar de foto's!

Laatst gewijzigd door Kekkie; 21 juni 2013 om 11:09
Kekkie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2013, 10:54   #5
dud38
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2013
Berichten: 4
Ik heb de Neem Shampoo en vitaliser gebruikt, is een ayurvedische shampoo werkt bij mij perfect.
dud38 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2013, 12:25   #6
renszo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Berichten: 178
Hierbij een update;
Me haaruitval zet zich door al heb ik het idee dat het wel wat minder wordt.
Het valt me op dat ook veel kleine nieuwe haartjes uitvallen.
Ik trek daardoor de conclusie dat dit door stress komt van de afgelopen maanden. Verder voelt me haar dun en slap aan, ik dacht eerst dat het doordat al me haar uitvalt maar dat komt gewoon omdat ik me dan op zit te winden. Het lijkt me logischer dat het vet haar betreft waardoor me haar inzakt en dan en slap aanvoelt. Dit ben ik aan het behandelen met de juiste shampoos en minder vette gel in me haren te doen. Me haarlijn dunt zich wel wat uit maar verder valt me cosmetisch nog niet echt iets op. Samen met Fullmore spray kan ik de haarlijn goed opvullen en zie je niks. Wel ben ik bezig met het idee voor een HT zonder scheren, zodat ik mijn inhammen en haarlijn laat opvullen. Hoeveel grafts ik daarvoor nodig heb, heb ik geen idee van. Ik heb ondertussen wat foto's kunnen vinden van de afgelopen 9 maanden.

Ik relativeer voor mezelf en doe wat ik kan om me haarstatus top te houden en is dat niet genoeg dan vul ik het aan met een HT. (hopelijk verergert het zich verder niet)
Mijn vraag is wel: Ik heb dun haar wordt je dan sneller kaal indien je AGA hebt? Lijkt me wel want de haardikte en dus de sterkte is minder ten opzichte van dikker haar. En verder, ik ben 27 jaar en heb inhammen en terug trekkende haarlijn, is dit een voorbode van snel kaal worden of kan dit allemaal wel meevallen?


GR Renzo
__________________
-Finasteride 1 mg dosering om de dag
-Minoxidil Foam kirkland 5%

Shampoo:
Revita en beaver Keratin thickening shampoo

HT Aesthetic Beauty Clinics 1530 grafts 09-12-2014.
HT Aesthetic Beauty Clinics 600 grafts 18-12-2015 verdichting haarlijn.

Laatst gewijzigd door renszo; 12 juli 2013 om 12:35
renszo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2013, 17:33   #7
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Jammer dat je de bewezen middelen geen kans hebt gegeven, ook als je een HT wilt ondergaan zal het kalingsproces bij de niet getransplanteerde haren gewoon doorgaan.

Meestal probeer je voordat je aan een HT begint de boel te stabilisere (wordt ook bij een intake consult geadviseerd) en zelfs na een HT zul je blijvend aan de medicatie moeten om je (donor) haar te behouden.

Helaas tegen haarverlies en kaalheid zul je je levenlang tegen moeten vechten. Of je accepteerd het gewoon, maar mijn ervaring is dat acceptatie op dit forum nauwelijks tot niet werkt. Anders zaten we hier niet.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2013, 11:16   #8
renszo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Berichten: 178
@ Hakuna,

Ik gebruik nog steeds fina hoor en 1x per dag minoxidil en wanneer kan gebruik ik het 2x. Nee ik geef het niet op tenzij ik ernstige bijwerkingen krijg. Ik heb bij het zien van de foto's wel profijt van nieuw (dons)haar groei bij de inhammen dus ik stop er niet mee. In September worden er opnieuw foto's gemaakt van haardikte en aantal haren de vierkante cm dus dan heb ik goed vergelijk wat de middelen voor mij betekenen.

gr Renzo
__________________
-Finasteride 1 mg dosering om de dag
-Minoxidil Foam kirkland 5%

Shampoo:
Revita en beaver Keratin thickening shampoo

HT Aesthetic Beauty Clinics 1530 grafts 09-12-2014.
HT Aesthetic Beauty Clinics 600 grafts 18-12-2015 verdichting haarlijn.
renszo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2013, 22:42   #9
renszo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Berichten: 178
Hallo allemaal,

even een update;

Ik heb van de week me jaarlijkse controle gehad en me haarstatus is in een jaar toch wel goed vooruit gegaan. Op de foto's lijken de inhammen ook goed vooruit gegaan maar dat is iets of wat vertekend omdat ik nu net me haren geknipt had.
Mocht ik iets aan me inhammen willen doen dat word het toch echt een HT.
Ik zal daarvoor binnenkort een afspraak maken voor hair aesthetic en eventueel prohair voor een consult. Graag wil ik me alvast gaan verdiepen in hoeveel grafts etc ik nodig heb en wat de kosten zijn ennn natuurlijk waar ik dit wil gaan laten doen. Ik wil namelijk graag een HT zonder scheren, maar dat kan enkel en alleen tot 1000 grafts. Ik heb zelf de hoop dat me inhammen/haarlijn gedaan kan worden met 1000 grafts of minder. Ik wil een hoger density van me haarlijn/inhammen, dus geen verlaging van me haarlijn.

Situatie vorig jaar en die dat van nu.

Hebben jullie enige inschatting hoeveel grafts ik nodig heb voor opvullen van de haarlijn?

Gr Renzo
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Haarstatus 2012.jpg‎ (83,1 KB, 71x gelezen)
Bestandstype: jpg haarstatus 2013.jpg‎ (85,1 KB, 69x gelezen)
__________________
-Finasteride 1 mg dosering om de dag
-Minoxidil Foam kirkland 5%

Shampoo:
Revita en beaver Keratin thickening shampoo

HT Aesthetic Beauty Clinics 1530 grafts 09-12-2014.
HT Aesthetic Beauty Clinics 600 grafts 18-12-2015 verdichting haarlijn.
renszo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2013, 02:26   #10
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Het is er op de foto's flink erop vooruit gegaan, maar voor je inhammen zul je ongeveer tussen de 800 toto 1000 grats nodig hebben. Maar ik neem aan dat een haarkliniek dat beter kan beoordelen, desnoods ga je bij verschillende klinieken langs voor een intake consult en dan de keuze maken welke kliniek het gaat worden.

Bij mij werd 800-900 grafts aangeraden door Hair Science Maastricht.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2013, 02:30   #11
Mascherano
HaarWeb lid
 
Mascherano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2013
Berichten: 20
Geslacht:
Moet even zeggen dat ik dit een goede verbetering vind. Het ziet er nu stukken beter dan op de eerste foto's uit. Moet je voor de gein eens nagaan hoe je haar er nu uit zou hebben gezien, wanneer je helemaal niks zou hebben gedaan! De kaalheid zou alleen maar hebben doorgezet.

Zou imo zelf nou nog geen ht doen. Vind dit best wel een natuurlijke haarlijn voor iemand van 27. Geen idee overigens hoeveel grafts er nodig zijn om je inhammen dicht te maken, ben daar nog te onervaren in, laat ik graag aan de meer ervaren leden over. Kwam hier alleen maar om even een veer in je reet te stoppen
Mascherano is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2013, 11:04   #12
tomb10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2013
Berichten: 90
Renszo,

Mooie vooruitgang! Na hoeveel maanden begon jij verschil te merken?
tomb10 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2013, 12:51   #13
renszo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Berichten: 178
@ tomb Dat is lastig te zeggen, want een deel ga je uit van nieuwe donshaartjes maar zeer zeker ook van het stoppen van haaruitval. Ik schat zo ongeveer na 3/4 maanden.

Ik heb wel weer een periode in mei/Juni 2013 gehad van veel haaruitval maar dat kan stressgerelateerd zijn of zoals ik anthonieh wel eens heb horen zeggen seizoensgebonden, maar dan denk ik eerder stress, slechte voeding enzo.

Volgens de dermatoloog zullen de haarzakjes van de donshaartjes op de inhammen nog zo ongeveer 2x een haar kunnen bieden en dan is het echt op. Helaas heeft fina en minoxidil daar nauwelijks invloed op. dus wie weet in de toekomst toch een HT voor me haarlijn.

Gr renzo
__________________
-Finasteride 1 mg dosering om de dag
-Minoxidil Foam kirkland 5%

Shampoo:
Revita en beaver Keratin thickening shampoo

HT Aesthetic Beauty Clinics 1530 grafts 09-12-2014.
HT Aesthetic Beauty Clinics 600 grafts 18-12-2015 verdichting haarlijn.
renszo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.