Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 10 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 16 januari 2007, 16:18   #91
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh
Ik heb zelf net 5x C1 besteld (5x250ml) voor maar 28 euro (inc verzendkosten uit Duitsland). Al hoewel Doppel Effekt misschien beter is. Dit spul is echt goedkoop.

http://www.hairpoint.de verkoopt C1 voor 4.61 euro.

In NL is Alpecin C1 (1x250ml) verkrijgbaar bij http://www.everywhair.net/index.php?cPath=59 voor 8,50 Euro (ex verzendkosten).

In Belgie is Alpecin verkrijgbaar bij DI winkels. http://www.di.be
En niet de Alpecin After Shampoo Liquid? Of moet je dit niet na een shampoo beurt op je hoofdhuid laten?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2007, 16:46   #92
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Schlecker.nl

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thermaltaker
Ik zag laatst dat je de Alpecin C1 shampoo ook gewoon kunt bestellen bij Schlecker. 14,49 per fles en vanaf 15 euro volgens mij geen verzendkosten... Voor de liefhebbers Schlecker
Ik zie dat C1 (250ml) bij Schlecker zelfs maar 4,49 Euro kost
En de verzendskosten zijn daar gratis!

Oftewel ik had het beter bij Schlecker kunnen bestellen dan in Duitsland via eBay.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2007, 16:55   #93
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Alpecin After Shampoo Liquid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin
En niet de Alpecin After Shampoo Liquid? Of moet je dit niet na een shampoo beurt op je hoofdhuid laten?
Volgens mij moet je die inderdaad zoals bij minoxidil op je hoofdhuid laten. Vandaar dat ik die niet genomen heb.

Over After Shampoo Liquid:
Citaat:
Alpecin should be used in a timely manner and massaged into the scalp regularly after hair washing.
Citaat:
When applied, it causes a fresh tingling on the scalp, its active ingredients travel along the hair sheath and form a depot sufficient for up to 24 hours.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2007, 19:45   #94
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Jena relatie met Alpecin & Testosteron

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
[...]Ze zijn allemaal uitgevoerd door de Jena University in Duitsland. Op de onderzoeksverslagen staat zoals je kunt zien het logo afgebeeld van Alpecin, de producent van een shampoo met cafeïne. De onderzoeken zijn dus zeker niet onafhankelijk te noemen.[...]
Uit andere info zie ik dat ze beiden er ook geen geheim van maken dat ze samenwerken. Maar had inderdaad beter geweest als het onderzoek onafhankelijk was.
Ook andere universiteiten hebben samengewerkt met Alpecin.

Citaat:
[...]Daarbij zijn alle onderzoeken slecht uitgevoerd en niet serieus te nemen. Het feit dat er de hele tijd wordt gesproken over dat testosteron de hoofdoorzaak is zegt eigenlijk al genoeg, want we weten allemaal dat het niet om testosteron gaat maar om DHT en de AR.
Misschien dat ze van testosteron uitgaan vanwege dit:
http://www.hairlosshelp.com/forums/m...23&STARTPAGE=2 (een thread over Alpecin)
Citaat:
J Invest Dermatol. 2001 Jan;116(1):57-61.

Biochemical roles of testosterone and epitestosterone to 5 alpha-reductase as indicators of male-pattern baldness.

Choi MH, Yoo YS, Chung BC.

Bioanalysis and Biotransformation Research Center, KIST, Seoul, Korea.

In establishing a theory to predict male-pattern baldness, we investigated the correlation of testosterone, epitestosterone, and dihydrotestosterone with 5alpha-reductase in hair using gas chromatography-mass spectrometry. One hundred milligram hair samples were obtained from a group of balding subjects and their sons, as well as from a corresponding aged-matched, nonbalding group. The ratio of testosterone to epitestosterone was significantly greater (mean 46.41, p < 0.001; mean 35.83, p < 0.001, respectively) in the hair of balding fathers (n = 19, age 28-50 y) and their sons (n = 16, age 8-16 y) than in the hair of the nonbalding control subjects (mean 9.17 and 10.47, respectively). These findings demonstrate that analysis of terminal hair may not only provide a basis for predicting baldness when the subject is still young, but also for preventing and treating male-pattern baldness by controlling the steroid hormone balance.

PMID: 11168798 [PubMed - indexed for MEDLINE]

------------------------------------------------------------------------------------------------------------


the key sentence here being:

"The ratio of testosterone to epitestosterone was significantly greater (mean 46.41, p < 0.001; mean 35.83, p < 0.001, respectively) in the hair of balding fathers"

it appears that T in hair follicles may indeed play some role ?
Hier ook een grote thread over: "DHT and Testosterone kills hair DIRECTLY........study"
http://www.hairlosstalk.com/discussi...hlight=alpecin
__________________
Regimen: niets meer

Laatst gewijzigd door ugh; 16 januari 2007 om 20:11
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2007, 19:47   #95
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Studie full text

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vraagje
[...]Wel goed blijven lezen. En nog beter: de studie zelf lezen en niet alleen de samenvatting (maar daar maak ik mezelf ook schuldig aan... ).
Zie de attachment

Het heeft ze ongeveer 2 jaar gekost om dit te schrijven/publiceren, want de resultaten waren 2 jaar geleden al af.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf j.1365-4632.2007.03119.pdf‎ (376,6 KB, 86x gelezen)

Laatst gewijzigd door ugh; 16 januari 2007 om 20:15
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2007, 20:26   #96
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Testosteron zorgt ook voor haaruitval, omdat het dezelfde vernietigsacties in werking zet als DHT, alleen heeft Testosteron veel minder affiniteit voor de receptoren. Hierdoor zal Testosteron veel minder schade doen, maar toch doet het schade.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2007, 00:38   #97
haaribo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Berichten: 167
ik vroeg me af hoe de c1 shampoo bevalt? Ik zat er over te denken om de rozemarijn shampoo waar ik nu mijn haar mee was voordat ik was met ketonozal te vervangen met c1 shampoo. Is het hier een geschikte shampoo voor of zal de keto de c1 weer wegspoelen? Ik zit zowiezo nog wel een beetje te twijfelen aangezien ik rozemarijnshampoo ook een hele fijne shampoo vind.
__________________
Status: NW 3A heel langzaam herstellend; op naar NW2!
Dermapen 1,8mm 1xp2w 1,2mm 1xp2w (2-2019);
Minoxidil 5% 2x pd (2-2019)
Finasteride topisch 0,167mg 2x pd (9-2020);
Ketoconazol shampoo 20mg 2x pw (2-2019);
Biotin 1000mg 1pd (8-2019);
Elvive haarverdikker shampoo 1xpd (5-2020)

Historie: Finasteride 1,25mg 1xpd (2005-2007); Minoxodil 5% 1 a 2x pd (2005-2009) sporadisch (2010-2018); Topical Duta 4 ml per flesje minox(2007); Zaagbladpalm 450mg 1x pd diverse perioden (2007-2019); Spironolacton 5% 1ml 1xp3d (2007-2009); Ketoconazol shampoo 20mg 2xpw (2005-2011); Revita (2011-2013); Alpacin shampoo (2017-2020)
haaribo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2007, 03:38   #98
vega24
HaarWeb lid
 
vega24's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2006
Berichten: 334
Als testosteron slecht is voor het haar... Veel studie's zeggen dat duta het testosteron gehalte omhoog gooit........
__________________


Regime:

18-7-2008 1e HT FUE 1050 AC te Hasselt.

1.25Mg Finasteride - (10-11-2006)

5% Minox/Duta Topical - (28-1-2008)

1x 320MG Saw Palmetto.

Rooscure 2x per week - (26-11-2006)
Folligen Therapy Spray - (27-8-2007) 1x per week.
Emu Oil for Hair - (27-8-2007) Gestopt!
Vitamines ( IJzer,Zink etc,)

Status NW_2

Pitiful Scum.

You Die...
vega24 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2007, 11:02   #99
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ugh, ten eerste complimenten voor je goeie speurwerk!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh
Misschien dat ze van testosteron uitgaan vanwege dit:
http://www.hairlosshelp.com/forums/m...23&STARTPAGE=2 (een thread over Alpecin)

Hier ook een grote thread over: "DHT and Testosterone kills hair DIRECTLY........study"
http://www.hairlosstalk.com/discussi...hlight=alpecin
Ok, dus je hebt het dan over deze twee studies die zouden aantonen dat niet (alleen) DHT maar (ook) T direct schadelijk is voor het haar:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=11168798
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=16931898

Ik vind dat beide niet echt goede voorbeelden. Ze laten wel zien dat testosteron correleert met haaruitval, maar er staat niet dat dat komt doordat het dat zelf veroorzaakt. Waarschijnlijker is het dat dit wordt veroorzaakt omdat het eerst wordt omgezet in DHT door 5a-reductase.

Ik heb zelf even gesnuffeld in de pubmed-archieven en vond deze (oude) studie die wel precies bevestigt dat T óók aan de receptor kan hechten, net als DHT, maar dat er veel hogere concentraties voor nodig zijn om hetzelfde te bereiken: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...t_uids=2298157

Hoe dan ook is DHT het belangrijkste hormoon bij AGA, zoals blijkt uit de beroemde voorbeelden van mannen die geboren worden zonder 5a-reductase type 2. Onder deze mannen komt geen AGA voor, terwijl ze juist verhoogde testosteronwaarden hebben [bron].

Maar het rare is dat die knakkers van de cafeïnestudie dit zelf ook wel doorhebben. Ze zeggen namelijk juist dat het niet testosteron is, maar DHT wat verantwoordelijk is voor AGA. Ik quote uit de fulltext die ugh hierboven plaatste:
Citaat:
The development of AGA is predominantly androgendependent and modulated via the testosterone metabolite dihydrotestosterone (DHT) and the expression of hair folliclerelated androgen receptor (AR). DHT, a metabolite of circulating testosterone, is produced systemically and by intrafollicular conversion of testosterone to DHT by 5alphareductase within the hair follicle of genetically predisposed men. The DHT is the effector hormone causing a continuous shortening of hair growth (anagen) cycles in favor of longer telogen phases, followed by miniaturization of the hair follicle and finally visible cessation of hair growth in genetically predetermined areas in the frontal-temporal and vertex regions.
Vervolgens voeren ze hun studie dan toch uit met testosteron en niet DHT, wat natuurlijk een beetje raar is. Ze zeggen hier dan op het einde over:
Citaat:
It may be criticized that testosterone is not the inducer of AGA. Testosterone, however, is the “prerequisite” of AGA and absence of testosterone leads to absence of male-pattern baldness as shown in castrated men. The DHT is the effector substance in AGA, and local DHT levels in the scalp/hair follicle result from systemic and local conversion of testosterone to DHT. In extracted hair follicles from patients with AGA, local testosterone metabolism with production of DHT was significantly higher than in hair follicles isolated from occipital (nonbalding) scalp regions owing to increased 5alpha-reductase activity. In the present in vitro study, the situation with “systemic” testosterone delivered to the hair follicle within the media fluid is imitated and in both systems (in vivo and in vitro) testosterone is then converted to DHT by the follicle itself via the intrafollicular enzyme 5alpha-reductase.
Ze hadden het dan beter met DHT kunnen doen. Ze blijven om de een of andere duistere reden dus maar over testosteron praten terwijl dit helemaal niet belangrijk is in AGA, en dat komt nogal onprofessioneel over.

Maar eigenlijk is deze discussie over DHT of T hier helemaal niet relevant. De studie zegt namelijk helemaal niet dat testosteron wordt verlaagd ofzo. Ze melden op het einde dat ze geen idee hebben wat het precies is waardoor cafeïne de haargroei zou stimuleren, maar zo te zien heeft het in ieder geval niets met hormonen te maken:
Citaat:
To date, it is not known which mechanism is relevant for the stimulatory effects of caffeine on hair follicle growth. Different mechanisms of caffeine observed in other models might be responsible: In alveolar macrophages caffeine exerted an antiapoptotic effect at low concentrations while showing proapoptotic effects at high concentrations. The antiapoptotic effect was accompanied by reduced production of super-oxide dismutase. Other mechanisms are the arrest of cell growth (G0/1-arrest), increase of prostaglandin levels or suppression of Cdc2 kinase and MAP kinases. The stimulatory effect of caffeine in lower concentrations (0.001% and 0.005%) may be explained by the classic phosphodiesterase inhibition and by a direct effect against apoptosis, which is induced in AGA.
Ik vind de studie dus niet zo helder, het is geschreven in matig Engels en de resultaten zeggen bovendien weinig omdat het niet in vivo is gedaan. Ik blijf de hele sfeer rond dit middel aardig scammy vinden, ondanks dat ze nu een studie echt hebben gepubliceerd. Alle onderzoeken zijn gedaan door die Jena universiteit in Duitsland en het tijdschrift waarin dit uiteindelijk gepubliceerd is, is niet erg vooraanstaand (lage impact factor, zie hier). Maar toch, het is in ieder geval wel een publicatie in een internationaal vaktijdschrift en dat is al heel wat, alleen hoop ik dan dus dat dit niet gepaard is gegaan met een leuke afkoopsom van Alpecin. Ik zou graag eens een nieuwe cafeïnestudie zien die ten eerste echt haargroei meet bij echte proefpersonen, en die ten tweede liever niet door Jena wordt uitgevoerd.

Verder was ik nogal verbaasd over dit stukje uit de fulltext:
Citaat:
For caffeine, dose-response experiments showed that a concentration of 0.15% was stimulatory in the MSOCM, but suppressive in the hair follicle model. Also concentrations of 0.05% and 0.01% showed suppression. These high concentrations were regarded as nonphysiologic or toxic, an effect which can be observed in many substances. High concentrations may cause an over-stimulation of hair follicle metabolism resulting in extensive consumption of energy reserves, exhaustion of the proliferation capability and finally lack of hair shaft elongation.
En in de Alpecin-shampoo zit dus 0,2%! Alpecin verdedigt dit door te zeggen dat de cafeïne in de Jena-studie direct op de cellen werd losgelaten, en dat er dus meer nodig is als je voldoende door de huid wil laten opnemen. Maar er is bij mijn weten geen studie gedaan die het effect van verschillende doseringen cafeïneshampoo onderzoekt, dus dit lijkt me een beetje riskant.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 19 januari 2007 om 09:51
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2007, 12:08   #100
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vega24
Als testosteron slecht is voor het haar... Veel studie's zeggen dat duta het testosteron gehalte omhoog gooit........
Testosteron is velen malen MINDER slecht voor het haar als DHT. Hoe meer DHT je weghaalt, des te groter is je kans op succes.

(Goede post trouwens Tiuri)
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.



Laatst gewijzigd door kevin; 17 januari 2007 om 12:10
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2007, 12:22   #101
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
In die topical die ik gebruik zit ook cafeine, zal dus vast wel een interessant stofje zijn, want het zal vast nog in wel meer producten zitten...
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2007, 15:28   #102
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin
Testosteron is velen malen MINDER slecht voor het haar als DHT. Hoe meer DHT je weghaalt, des te groter is je kans op succes.
Precies. Sterker nog: testosteron is in normale hoeveelheden in het geheel niet schadelijk voor het haarzakje. Dus daarom zegt het niets dat ze in die studie testosteron bij de haarcellen gooien en dan beweren dat cafeïne de schadelijke gevolgen van T weer herstelt. De schadelijke gevolgen van T zijn minimaal, dus de herstellende werking van cafëine is dan kennelijk ook minimaal.

In vitro-onderzoeken zeggen normaal al heel weinig, maar deze al helemaal omdat testosteron ipv DHT is gebruikt.

Ik vind dat er geen enkel overtuigend bewijs is dat cafeïne een significante bijdrage kan leveren in het tegengaan van AGA.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2007, 15:47   #103
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Nee dat denk ik ook niet, maar het gaat meer om "alle beetjes helpen". En als Dutasteride zijn werk niet goed doet kun je deze beetjes nog wel eens nodig hebben.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2007, 20:15   #104
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
[...]
Erg interessante punten Tiuri!

Over T vs DHT, als ik het zo vlug lees gaan ze uit van:
Als er geen testosteron is, dan is er ook geen DHT. Als testosteron bij de follicle vermindert, dan vermindert daar ook de lokale omzetting naar DHT, waardoor minder DHT de follicle bereikt.

Maar zoals je al zei, weten ze niet eens of T wel verlaagd wordt. Er blijven vraagtekens over de studie.

Dat van die 0.2% is ook wel apart. Ik zou ze eens moeten mailen.

Ook opvallend vond ik dat Jena Alpecin bedankt in de studie. "This study was kindly supported by Dr Kurt Wolff GmbH, Bielefeld, Germany."
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2007, 10:50   #105
hairobservator
QuickGrafting = FUTURE
 
hairobservator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2005
Locatie: 's-HEERENBERG(NL)
Berichten: 1.111
Wink koffieshampoo

Kijk nu heb ik alle shampoogebruikers toch weer even wakkergeschud!
Alpecin koop ik al jaren om de hoek bij de Duitse drogist DM(geloof 4,98 Euro?) waar tegenwoordig ook Seborin ernaast staat, het valt mij op dat er in Duitsland veel meer aandacht wordt besteed aan haargroeishampoo´s en lotions(supermarkten, drogisten, apotheken, kappers) in Nederland zie ik dit eigenlijk helemaal niet: Waarom ligt Alpecin & Seborin nog niet in de NL apotheek, drogist of bij de kapper?

Over de werking kan ik alléén zeggen dat het doppeleffekt van Alpecin wat ik nu enkele maanden gebruik een zeer goede shampoo is, de liquid geeft wel een heel lekker gevoel op de hoofdhuid die doe ik er soms op voor het slapen gaan(inmasseren en doorkammen!) net als Seborin B-complex die ik combineer met de inname van Ratiopharm B-complex capsules.. in de morgen was ik het haar wel weer met shampoo want na zo´n behandeling ziet het haar er na een nachtje slapen vaak niet meer uit!

Groetjes Hairobservator
"quick inplant technique"

Laatst gewijzigd door hairobservator; 21 januari 2007 om 11:21
hairobservator is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Te Koop: Nizoral 2% en Alpecin ASL joshua Medicijnen/haargroeimiddelen 0 26 april 2006 19:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.