Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 april 2005, 19:38   #16
baby
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2004
Berichten: 32
Pardon???

oprotten, dit is geen puber forum
Ik geef mijn mening en dat ik beharing bij vrouwen niet mooi vindt, veel vrouwen doen er vanalles aan om ervanaf te komen
Jij loopt hier te verkondigen dat het mooi is
terwijl dat niet mooi is
Ik praat op een volwassen manier terwijl over mij heen walst als een puber zonder emoties
Ik kraak niemand af, geef echt alleen mijn mening.
Ik heb het heel zwaar gehad, en kijk niet raar naar vrouwen met hirsutisme ik toon er begrip voor
Verder kun je gewoon beharing voor vrouwen niet aanprijzen, ooit een vrouw met baard als minister gezien, politieagent???
Je moet redelijk zijn, de waarheid is gewoon dat vrouwen met heel veel haar in de maatschappij heel weinig geaccepteerd wordt.
Maar dat wil dus niet zeggen dat ik hier vrouwen afkraak, ik ben zelf slachtoffer geweest
Wat ik probeer te vertellen is dat je hier niet moet gaan verkondigen dat vrouwen met heel veel haar gewoon kan in de maatschappij van nu
dat het heel erg mooi is, het is al moeilijk genoeg te accepteren dat je het hebt je doet er vanalles aan om het te verwijderen
en dan lees je hier dat het mooi is????
Het spijt me maar in een circus werken als vrouw met een lange baard, dan kan ik mijn hand in het vuur steken dat je dan gewoon uitgelachen wordt door de hele zaal, ik vindt het gewoon luiheid en geen zin hebben om wat aan je uiterlijk te doen, je bent vrouw, en geen kermis of circusatractie
Iedereen heeft recht op een eigen mening, en je kunt mij niet gaan vertellen om op te rotten
Ik heb een mening hierover en dat schrijf ik hierbij

Laatst gewijzigd door baby; 13 april 2005 om 19:52
baby is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2005, 21:58   #17
409
xµøx
 
Geregistreerd: 10 februari 2005
Berichten: 19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baby
oprotten, dit is geen puber forum
Ik geef mijn mening en dat ik beharing bij vrouwen niet mooi vindt, veel vrouwen doen er vanalles aan om ervanaf te komen
Jij loopt hier te verkondigen dat het mooi is
terwijl dat niet mooi is
Ik heb deze topic geopend om te laten zien dat naturelle vrouwen ook mooi zijn en dat het normaal is om lichaamshaar te hebben.
Als jij dat maar niks vindt dan raad ik je aan om weg te blijven uit deze topic want ik heb de topic niet geopend om negatief gezeik over haargroei te krijgen.
Open je eigen topic en ga daarin lekker doorzeuren........

Citaat:
Ik praat op een volwassen manier terwijl over mij heen walst als een puber zonder emoties
Ik kraak niemand af, geef echt alleen mijn mening.
In deze posting stel je ongeschoren vrouwen gelijk aan kermisattracties met lange baarden.
In eerdere postings schreef je dat je misselijk wordt van ongeschoren vrouwen. Dat ze onvrouwelijk zijn en dat het onhygienisch is en vies.
En dan durf je nu te beweren dat je op een volwasen manier reageert zonder anderen af te kraken????????


Citaat:
Verder kun je gewoon beharing voor vrouwen niet aanprijzen, ooit een vrouw met baard als minister gezien, politieagent???
Niet iedere vrouw met haargroei heeft een baard als Sinterklaas......


Citaat:
Je moet redelijk zijn, de waarheid is gewoon dat vrouwen met heel veel haar in de maatschappij heel weinig geaccepteerd wordt.
En jij doet er hard aan mee om het stigma nog eens extra aan te dikken......


Citaat:
Wat ik probeer te vertellen is dat je hier niet moet gaan verkondigen dat vrouwen met heel veel haar gewoon kan in de maatschappij van nu
dat het heel erg mooi is, het is al moeilijk genoeg te accepteren dat je het hebt je doet er vanalles aan om het te verwijderen
en dan lees je hier dat het mooi is????
Ik heb nieuws voor je: Er zijn veel mannen die het wel mooi vinden dat een vrouw ongeschoren is.

Citaat:
Het spijt me maar in een circus werken als vrouw met een lange baard, dan kan ik mijn hand in het vuur steken dat je dan gewoon uitgelachen wordt door de hele zaal, ik vindt het gewoon luiheid en geen zin hebben om wat aan je uiterlijk te doen, je bent vrouw, en geen kermis of circusatractie
Welja, maak van hirsutisme een freakshow.........

Ik kan je vertellen dat mijn ex vriendin GEEN baard heeft, en dat ze niet lui is en dat ze wél aandacht besteed aan d'r uiterlijk.
Ze is vrouwelijk & sexy en ik ben niet de enige man die dat vindt.
Maar als ik jou had moeten geloven dan zijn vrouwen zoals zij een stelletje onhygienische freaks met ZZ Top baarden waarvan je misselijk wordt wanneer ze in je buurt komen......

Citaat:
Iedereen heeft recht op een eigen mening, en je kunt mij niet gaan vertellen om op te rotten
Ik heb een mening hierover en dat schrijf ik hierbij
Hou er dan rekening mee in welke topic je dat doet!
Je zit in de verkeerde topic............da-ag
409 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2005, 22:00   #18
409
xµøx
 
Geregistreerd: 10 februari 2005
Berichten: 19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amber79
Dank 409, voor deze klare taal..

Amber
Dank je.
409 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2005, 10:54   #19
baby
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2004
Berichten: 32
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 409
Ik heb deze topic geopend om te laten zien dat naturelle vrouwen ook mooi zijn en dat het normaal is om lichaamshaar te hebben.
Als jij dat maar niks vindt dan raad ik je aan om weg te blijven uit deze topic want ik heb de topic niet geopend om negatief gezeik over haargroei te krijgen.
Open je eigen topic en ga daarin lekker doorzeuren........



In deze posting stel je ongeschoren vrouwen gelijk aan kermisattracties met lange baarden.
In eerdere postings schreef je dat je misselijk wordt van ongeschoren vrouwen. Dat ze onvrouwelijk zijn en dat het onhygienisch is en vies.
En dan durf je nu te beweren dat je op een volwasen manier reageert zonder anderen af te kraken????????




Niet iedere vrouw met haargroei heeft een baard als Sinterklaas......




En jij doet er hard aan mee om het stigma nog eens extra aan te dikken......




Ik heb nieuws voor je: Er zijn veel mannen die het wel mooi vinden dat een vrouw ongeschoren is.



Welja, maak van hirsutisme een freakshow.........

Ik kan je vertellen dat mijn ex vriendin GEEN baard heeft, en dat ze niet lui is en dat ze wél aandacht besteed aan d'r uiterlijk.
Ze is vrouwelijk & sexy en ik ben niet de enige man die dat vindt.
Maar als ik jou had moeten geloven dan zijn vrouwen zoals zij een stelletje onhygienische freaks met ZZ Top baarden waarvan je misselijk wordt wanneer ze in je buurt komen......



Hou er dan rekening mee in welke topic je dat doet!
Je zit in de verkeerde topic............da-ag
Het spijt me hoor maar ik snap compleet je woede niet, IK HEB ZELF OOK HIRSUTISME
Ik ben ook getrouwd met een man die mijn respecteerde en mij meehielp van mij hield en daar ook overheen keek
Het is gewoon geen schoonheidsideaal, mensen op dit forum zoeken steun bijelkaar, jij walst echt over alles en iedereen hier,
Jij bent een man, een man weet niet hoe een vrouw zich voelt met haar op haar gezicht nogmaals jij bent een man, ik dacht dat jij eerst een vrouw was.
Je kunt wel meeleven, maar jij hebt geen puber jaren achter de rug gehad dat je nooit mee ging zwemmen nooit naar feesten durfde te gaan
Pubers denken niet oh WAT MOOI EEN MEID MET HAAR OP HAAR GEZICHT
Ik ben werkelijk waar zo ontzettend kwaad
Hoe kan in shemelsnaam een MAN zeggen dat je er mee kunt leven
Ga alsjeblieft ergens ander die onzin neezetten
Ik ga echt een klachtmail sturen aan de provider van deze site, je weet werkelijk waar niet hoe pschygisch en hoe diep veel vrouwen met dit probleem rondliepen en lopen waaronder ik

Je zegt je vrouw is vrouwelijk en sexy is en dat ze aandacht aan haar uiterlijk besteedt, is dat niet omdat ze netjes haar haartjes verwijdert?!?!!?hoe vindt je haar dan met een baard en stoppeltjes?????
Je gaat mij echt niet vertellen dat je daar warm van wordt?!?!?!
Je loopt hier maar te schreeuwen en om je heen te slaan dat het mooi is en dat je er niet voor hoeft te schamen
IK SCHAAM ME ER NOG STEEDS VOOR!!!!!!!!
iK BEN POTVERDOMME EEN VROUW EN GEEN VENT!!!!! Ik ben 28 en heb sinds mijn 13e veel geld vergooid aan pillen, cremes, waxen...en ga zo maar door,...terwijl ook compleet andere dingen had kunnen doen
en dat kun jij neveR nooit goedmaken door te zeggen dat haar op je lichaam en gezicht mooi kan zijn!!!

Mensen zoals jou kunnen mij zo ontzettend kwaad maken!!!!

Laatst gewijzigd door baby; 29 april 2005 om 13:10
baby is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2005, 18:49   #20
shyra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2004
Berichten: 85
Ik reageer eigenlijk altijd op het forum haarproblemen bij vrouwen ivm met
haarissue's. Maar toen ik dit las werd ik een beetje boos.
Maar dit snap ik niet hoor baby.....hoe wil je in godsnaam geaccepteerd worden,
als je jezelf al zo walgelijk vind. Jij ben net zoals al die andere bekrompen mensen
die hirsutisme abnormaal vinden terwijl die vrouwen er niets aan kunnen doen.
Je wilt graag geaccepteerd worden in de maatschappij, dat werkt niet als je zelf blijft verkondigen dat het vies en lelijk is.
IK heb zelf geen last van overbeharing of hirsutisme. Maar vind zulke vrouwen
absoluut niet vies of lelijk, het zijn ook maar vrouwen!
Dit forum is bedoeld om elkaar steun te geven ....en niet om duidelijk te maken dat als je hirsutisme hebt je een parialijer bent.
Accepteer het toch dat somminge mensen zoals 409 het wel mooi vinden.
Het lijkt wel als je dit gewoon niet wilt horen....ofzo.
Ik denk dat jij therapie nodig hebt.....
Het is niet mijn bedoeling om met dit berichtje je te kwetsen...maar ik kon het even niet laten.

Groetjes,
Shyra
shyra is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2005, 09:31   #21
baby
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2004
Berichten: 32
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shyra
Ik reageer eigenlijk altijd op het forum haarproblemen bij vrouwen ivm met
haarissue's. Maar toen ik dit las werd ik een beetje boos.
Maar dit snap ik niet hoor baby.....hoe wil je in godsnaam geaccepteerd worden,
als je jezelf al zo walgelijk vind. Jij ben net zoals al die andere bekrompen mensen
die hirsutisme abnormaal vinden terwijl die vrouwen er niets aan kunnen doen.
Je wilt graag geaccepteerd worden in de maatschappij, dat werkt niet als je zelf blijft verkondigen dat het vies en lelijk is.
IK heb zelf geen last van overbeharing of hirsutisme. Maar vind zulke vrouwen
absoluut niet vies of lelijk, het zijn ook maar vrouwen!
Dit forum is bedoeld om elkaar steun te geven ....en niet om duidelijk te maken dat als je hirsutisme hebt je een parialijer bent.
Accepteer het toch dat somminge mensen zoals 409 het wel mooi vinden.
Het lijkt wel als je dit gewoon niet wilt horen....ofzo.
Ik denk dat jij therapie nodig hebt.....
Het is niet mijn bedoeling om met dit berichtje je te kwetsen...maar ik kon het even niet laten.

Groetjes,
Shyra
Shyra, je begrijpt met niet goed denk ik, wat ik erg smerig vindt is super veel beenhaar bij vrouwen en klotsende oksels onder een zwempak, een volle bos tussen de benen, daar hoef je niet eens hirsutisme te hebben
Begrijp me goed, als ik een vrouw met haar op haar gezicht zie denk ik ook die moet zich net als ik voelen.
Het gaat mij meer zoals die dames op die fototjes hierboven
Mensen weten niet hoe het is om hirsutisme te hebben, deze term bestaat ook niet zo lang, daarom raad ik iedereen aan de plasmalite behandeling te nemen.
Ik neem aan dat jij ook niet met volle behaarde benen naar het zwembad gaat of volle behaarde oksels, je scheert ze gewoon , doornormaal verschijnsel
Maar om te gaan zeggen dat gezichtshaar bij een vrouw heel aantrekkelijk kan zijn, en dan met voorbeelden komen over het circus ben je bij mij bij het verkeerde adres.
Ik heb een boel beroepen niet uit kunnen oefenen omdat ik dus een probleem had met mijn gezichtshaar, maar ik ben door blijven zoeken naar oplossingen
vroeger verbord ik mijn gezicht altijd met mijn haar los te dragen, lange coltruitjes aan , nu gelukkig niet meer
Maar mensen die dat probleem niet hebben weten totaal niet hoe het is om met hirsutisme te leven het verandert je leven compleet, ziekenhuis in en uit
Eindelijk anno 2005 wordt het dit ziektebeeld beetje bij beetje erkend en durft men te zeggen ik heb hirsutisme
Nogmaals misselijk wordt ik pas als ik in de sauna zit te relaxen en ik zie een vrouw die gewoon met lange haren op haar benen en een volle bos onder haar oksels zit, vindt ik geen fris gezicht.
En als er mensen zijn die dat wel heel erg mooi vinden, zitten ze verkeerd op dit forum, hier zitten juist mensen die er vanaf willen komen en er juist niet mee willen pronken.
En gezichtshaar wil geen 1 vrouw op deze wereldbol, vraag alle doktoren en dermatologen maar en veel mensen op dit forum
Stoppeltjes op je gezicht, roodheid door allerlei soorten cremes
Ik heb doorgezet, en hoop dat veel vrouwen met mijn probleem ook de kracht hebben om door te zetten om van deze vervelende haargroei af te komen, en hun leven wat rustiger en leefbaar wordt.
Ik steun iedereen die daar last van heeft
baby is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2005, 20:36   #22
JanetteM
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2005
Berichten: 2
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amber79
Weet je wel hoe kwetsend je opmerking kan zijn voor een groot aantal mensen hier?? Wij komen hier om steun bij elkaar te vinden en niet om van een gefrustreerd iemand te horen hoe afschuwelijk we er inderdaad uitzien..!
Ga alsjeblieft ergens anders je verhalen verkondigen.
En zijn mannen dan ook onhygienisch?
Van dit soort opmerkingen word IK nou misselijk!
Amber
Hallo Amber (en anderen)

Het verbaast me eigenlijk dat er zo geschokt wordt gereageerd nadat iemand met hirsutisme zegt dat ze een vrouw met plaatselijk dikke beharing niet echt mooi vindt om te zien.
Je zegt dat hier mensen mee gekwetst worden.
Maar al die mensen met hirsutisme (waar ik er ook een van ben) en die dit als een probleem ervaren, vinden het toch zelf ook niet mooi!? Anders had je er toch geen problemen mee??? En deed je toch niet zoveel moeite om van alles te proberen om het weg te halen??

Het lijkt me duidelijk dat alle vrouwen hier het zelfde probleem hebben:
We hebben te veel haar en we vinden het niet mooi en zeker niet prettig!!

Dus waarom elkaar aanvallen als dit gezegd wordt?

Ik heb zelf al sinds mijn 11e last van hirsutisme (ben nu 44) en ik doe er zoveel mogelijk aan. Dit kost erg veel tijd, maar ik voel me wel heel prettig als ik de zaak onder controle heb. (Heb overigens ook al van alles geprobeerd, electrisch epileren, laser, hormoonpreparaten, noem het maar op). Echt kwijt raken doe je het niet. Over het algemeen kan ik er mee leven en zo nu en dan ben ik het weer even zat en reageer me af op mijn omgeving.

Overigens ben ik er heel open over tegen mensen die ik goed ken. En dat leeft ook erg prettig. Mijn collegae, mijn gezin en familie weten er allemaal van. Dit maak dat je gewoon jezelf kunt zijn en er ook gewoon de tijd voor kunt nemen om te epileren e.d.

Nou, dit was even mijn mening en en stukje van mijn ervaring.

gr. JanetteM
JanetteM is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2005, 17:56   #23
409
xµøx
 
Geregistreerd: 10 februari 2005
Berichten: 19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanetteM
Hallo Amber (en anderen)

Het verbaast me eigenlijk dat er zo geschokt wordt gereageerd nadat iemand met hirsutisme zegt dat ze een vrouw met plaatselijk dikke beharing niet echt mooi vindt om te zien.
Je zegt dat hier mensen mee gekwetst worden.
Maar al die mensen met hirsutisme (waar ik er ook een van ben) en die dit als een probleem ervaren, vinden het toch zelf ook niet mooi!? Anders had je er toch geen problemen mee??? En deed je toch niet zoveel moeite om van alles te proberen om het weg te halen??
Beste Janette,
Het gaat op de manier waarop dit gebeurt.
Tuurlijk moet het mogelijk zijn om je mening te kunnen ventileren zonder daarbij aangevallen te worden maar we zitten hier op een forum en er zijn spelregels op een forum.
Deze topic is niet bedoelt om vrouwen met hirsutisme te bekritiseren.
Als Baby of andere daar wel zin in hebben dan doen ze dat maar in andere topics.
Maar het belangrijkste is toch de wijze waarop er gereageerd wordt.
Vrouwen met veel lichaamshaar worden hier afgeschilderd als üntermenschen waar je ver van uit de buurt moet blijven.
Al met al zijn het grove beledigingen die wel degelijk kwetsend zijn.

Gr.
409 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2005, 21:44   #24
JanetteM
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2005
Berichten: 2
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 409
Beste Janette,
Het gaat op de manier waarop dit gebeurt.
Tuurlijk moet het mogelijk zijn om je mening te kunnen ventileren zonder daarbij aangevallen te worden maar we zitten hier op een forum en er zijn spelregels op een forum.
Deze topic is niet bedoelt om vrouwen met hirsutisme te bekritiseren.
Als Baby of andere daar wel zin in hebben dan doen ze dat maar in andere topics.
Maar het belangrijkste is toch de wijze waarop er gereageerd wordt.
Vrouwen met veel lichaamshaar worden hier afgeschilderd als üntermenschen waar je ver van uit de buurt moet blijven.
Al met al zijn het grove beledigingen die wel degelijk kwetsend zijn.

Gr.
Beste 409,

Is misschien wel zo, maar ik denk niet dat het zo kwetsend bedoeld is. Ik denk eerder dat de schrijfster bedoelde dat het verbazingwekkend is dat iemand hier last van heeft en er niets aan doet en zich op een haast chokkerende manier laat fotograferen. Persoonlijk ben ik ook die mening toegedaan.
Niemand kan er iets aan doen hoe zijn lichaam is. En dat het pijnlijk en verdrietig is is een vaststaand feit. Maar ik denk dat we daarom alle mogelijke moeite doen om naar buiten toe zo "normaal" mogelijk te lijken.
Ik zou me persoonlijk nooit zo willen laten fotograferen (ik zou het niet eens voor mekaar krijgen om alles zo te laten groeien zonder dat mijn handen jeuken om het haar weg te halen.

Ik denk dat de meesten onder ons dat hebben.

gr. JanetteM
JanetteM is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2005, 22:50   #25
shyra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2004
Berichten: 85
Beste baby,


Ik denk dat het per vrouw verschilt of ze er problemen mee hebben.
Ik loop rustig in de zomer rond met ongeschoren okselhaar en beenhaar.
Zal mij een worst wezen. Ik bepaal zelf wel hoe ik erbij wil lopen.
Mijn vriend heeft er geen problemen mee dus....en ik ook niet.
Maar goed.....wat je al zegt...ik weet niet of ik dit zou doen als ik een
baard zou hebben.
Wat ik met mijn mail bedoel is, dat ik wel degelijk snap hoe ellendig
en rottig het voor andere vrouwen kan zijn....ik ken zelf iemand die het ook heeft. Ze heeft zelfs een volle baard ....misschien daarom mijn ietwat kwade reactie. IK heb jou mail een beetje opgevat als vrouwen met hirsutisme zijn
abnormaal en MOETEN er wat aan doen anders zijn het gedrochten en dat vind ik dus niet.
shyra is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2005, 19:27   #26
baby
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2004
Berichten: 32
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 409
Beste Janette,
Het gaat op de manier waarop dit gebeurt.
Tuurlijk moet het mogelijk zijn om je mening te kunnen ventileren zonder daarbij aangevallen te worden maar we zitten hier op een forum en er zijn spelregels op een forum.
Deze topic is niet bedoelt om vrouwen met hirsutisme te bekritiseren.
Als Baby of andere daar wel zin in hebben dan doen ze dat maar in andere topics.
Maar het belangrijkste is toch de wijze waarop er gereageerd wordt.
Vrouwen met veel lichaamshaar worden hier afgeschilderd als üntermenschen waar je ver van uit de buurt moet blijven.
Al met al zijn het grove beledigingen die wel degelijk kwetsend zijn.

Gr.
Beste 409,
Hoe kun jij als man weten hoe het is om als vrouw te leven met hirsutisme???
Ik heb niemand beledigd, immers ik heb zelf jarenlang hirsutisme, nog steeds,
Jij bent een man die het beeld verheerlijkt, vrouwen met hirsutisme vinden het niet mooi, anders kwamen ze hier niet om elkaar tips en vertrouwen te geven, ik heb lang niet met iemand hierover kunnen praten tot ik dit forum tegenkwam en mijn huisarts mij naar de juiste adressen doorverwees.
Weet je wel hoeveel jaren ik verspild heb aan het zoeken naar oplossingen.
Nogmaals je kunt niet weten hoe het voelt als vrouw met hirsutisme te leren leven. Dat duurt jaren voordat je het pschygologisch aan kunt.
Ik ben blij dat de medische technologie zo ver is dat ze vrouwen zoals ik en velen anderen op dit forum kunnen helpen.
En als er inderdaad vrouwen zijn die het geen bal uitmaakt dat ze met behaarde benen of oksels rondlopen, dan weet ik gewoon zeker dat deze vrouwen geen hirsutisme hebben.
Hier steunen vrouwen elkaar die dit probleem hebben en helpen elkaar met tips om er vanaf te komen.
Als jij heel veel haar op een vrouwengezicht, lichaam prachtig vindt. Zit je echt helemaal verkeerd op dit forum. Hier zitten vrouwen die er vanaf willen komen en zien het helemaal niet als een schoonheidsideaal.

Laatst gewijzigd door baby; 29 april 2005 om 13:07
baby is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2005, 19:32   #27
baby
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2004
Berichten: 32
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shyra
Beste baby,


Ik denk dat het per vrouw verschilt of ze er problemen mee hebben.
Ik loop rustig in de zomer rond met ongeschoren okselhaar en beenhaar.
Zal mij een worst wezen. Ik bepaal zelf wel hoe ik erbij wil lopen.
Mijn vriend heeft er geen problemen mee dus....en ik ook niet.
Maar goed.....wat je al zegt...ik weet niet of ik dit zou doen als ik een
baard zou hebben.
Wat ik met mijn mail bedoel is, dat ik wel degelijk snap hoe ellendig
en rottig het voor andere vrouwen kan zijn....ik ken zelf iemand die het ook heeft. Ze heeft zelfs een volle baard ....misschien daarom mijn ietwat kwade reactie. IK heb jou mail een beetje opgevat als vrouwen met hirsutisme zijn
abnormaal en MOETEN er wat aan doen anders zijn het gedrochten en dat vind ik dus niet.

Ik heb zelf hirsutisme, zelfs op mijn trouwdag had ik gewoon stoppels op mijn gezicht, het is verschrikkelijk als vrouw om te leven met hirsutisme, het ging er ook om wat IK ervan vindt, maar die foto's van hierboven zijn echt geen vrouwen met hirsutisme!
Nogmaals hier komen vrouwen bijeen die het juist NIET mooi vinden om heel veel lichaamsbeharing hebben, en die een diagnose hirsutisme van de doktoren hebben gekregen.
baby is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2005, 22:25   #28
409
xµøx
 
Geregistreerd: 10 februari 2005
Berichten: 19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanetteM
Beste 409,

Is misschien wel zo, maar ik denk niet dat het zo kwetsend bedoeld is. Ik denk eerder dat de schrijfster bedoelde dat het verbazingwekkend is dat iemand hier last van heeft en er niets aan doet en zich op een haast chokkerende manier laat fotograferen. Persoonlijk ben ik ook die mening toegedaan.
Als naturelle vrouwen zich laten fotograferen en zich niet schamen voor hun natuurlijke lichaamshaar dan is dat alles behalve shockerend! Integendeel.
Het is shockerend dat er (heel veel) vrouwen zijn die zoiets niet durven omdat ze onzeker zijn over hun lichaamshaar en doodsbang zijn voor negatieve reakties uit hun omgeving. Dát is shockerend.

Citaat:
Maar ik denk dat we daarom alle mogelijke moeite doen om naar buiten toe zo "normaal" mogelijk te lijken.
Weer zo'n opmerking waarbij je achterstevoren redeneert.
Het is dus juist wel normaal om je niet te scheren. En het is niet normaal dat je jaar in jaar uit met veel pijn en geweld je natuurlijke haargroei kapot maakt. Ik vind dat abnormaal.
-- Ik heb het dan over haargroei op benen, armen, schaamstreek en oksels. --
(Ik kan me voorstellen dat je haargroei op het gezicht wel te lijf gaat vanwege sociale acceptatie.)
409 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2005, 22:32   #29
409
xµøx
 
Geregistreerd: 10 februari 2005
Berichten: 19
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shyra
Beste baby,


Ik denk dat het per vrouw verschilt of ze er problemen mee hebben.
Ik loop rustig in de zomer rond met ongeschoren okselhaar en beenhaar.
Zal mij een worst wezen. Ik bepaal zelf wel hoe ik erbij wil lopen.
Mijn vriend heeft er geen problemen mee dus....en ik ook niet.
Maar goed.....wat je al zegt...ik weet niet of ik dit zou doen als ik een
baard zou hebben.
Wat ik met mijn mail bedoel is, dat ik wel degelijk snap hoe ellendig
en rottig het voor andere vrouwen kan zijn....ik ken zelf iemand die het ook heeft. Ze heeft zelfs een volle baard ....misschien daarom mijn ietwat kwade reactie. IK heb jou mail een beetje opgevat als vrouwen met hirsutisme zijn
abnormaal en MOETEN er wat aan doen anders zijn het gedrochten en dat vind ik dus niet.
Respect.
Wat een verademing om hier ook eens zo'n reaktie te lezen!
409 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2005, 13:11   #30
sharon58
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2005
Berichten: 3
Mijn mening.

Allereerst kan ik me heel goed voorstellen dat vrouwen met hirsutisme zich alles behalve prettig voelen.
Het mode beeld is vrouwen moeten zich scherwen? Wie heeft dit verzonnen?
En een vrouw met overbeharing voldoet niet aan dit beeld.
In de Europese landen is het ideaal beeld een super slanke vrouw in sommige Afrikaanse landen is het net andersom, dikke en vette vrouwen.
Mijn vrouw heeft ook overbeharing en ik vind het prachtig en opwindend.
Jezelf afwijzen heeft geen zin en je bereikt er ook niets mee.
sharon58 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
oorzaak hirsutisme Diana Hirsutisme - Algemeen 8 13 oktober 2005 22:12
is er een verband tussen hirsutisme en niet zwanger geraken? kimmy Hirsutisme - Algemeen 2 29 januari 2005 12:17
TV: 16-05-2002 SBS6 'Ton' over hirsutisme Webmaster Hirsutisme - Algemeen 2 18 mei 2002 13:14
patientenvereniging hirsutisme Diana Suggesties en feedback 6 10 januari 2002 13:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.