Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren

Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 juni 2020, 14:18   #1
Roger Andreas
HaarWeb lid

Geslacht:
Saw Palmetto

Saw Palmetto wordt toch veel gebruikt maar op dit forum zie ik er weinig topics van. Zijn er mensen die hier goede ervaring(en) mee hebben?

Very few studies exist to support the claims of its efficacy. In a small study of 10 males with AGA (23-64 years) on oral SR, improvement was seen in 60%.[1] In a study of 34 men and 28 women (18-48 years) topically applied SR extract in lotion and shampoo base for three months led to 35% increase in hair density and 67% increase in sebum reduction assessed by sebometry, pH metry, hydration studies and phototrichogram (study presented at the fourth intercontinental meeting of hair research societies, June 17-19, 2004).[2] Addition of extract of 0.5% SR to ketaconazole shampoo was shown to give better results compared to ketaconazole alone (presented at the 13th Annual meeting of the European Hair Research Society, Genoa, Italy).[3]

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2840915/

En er zijn nog meer bronnen
- Toppik shampoo + conditioner 1-2x per week (04-2020)
- Regenepure DR ketoconazol shampoo 1-2x per week (05-2020)
- Topical finasteride + minoxidil iedere avond (06-2020)
- Dermarolling 5x 0.3mm pw + 1x 1.0 mm pw (06-2020)
Roger Andreas is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2020, 22:55   #2
Drone
HaarWeb lid

Ik ben het nu aan het gebruiken, bij significante resultaten laat ik zeker van me horen.
Ik gebruik zo`n 400 mg per dag.
Drone is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2020, 10:11   #3
Laurens88
HaarWeb lid

Geslacht:
Hey roger,

Ik gebruik het ook een aantal maanden nu en heb mij er ook over ingelezen. Allereerst is de werkzame stof in Saw Palmetto Beta Sitosterol. Dit zit tevens in andere planten en zaden, alleen is de stof hoog geconcentreerd in (de bessen) van saw palmetto. Beta sitosterol schijnt goed te zijn voor je prostaat, mannen met klachten aan hun prostaat hebben echt baat bij dit supplement. Net als finasteride en dutasteride dus ook goed werken voor je prostaat. De laatste 2 medicijnen verlagen je DHT waarde in je bloed, dit is het werkzame element wat zorgt voor minder prostaat klachten en minder haar uitval. Je zou dus denken dat saw palmetto ook je DHT verlaagt. Er zijn echter nog niet zoveel onderzoeken die laten zien hoe sterk dit effect is en of het significant meer is dan placebo. Er wordt wel verlaging geconstateerd, zeker als de hoeveel beta sitosterol hoog genoeg is. Hoe veel heb je dan nodig? Dat is een beetje de vraag, maar een mini dosering saw palmetto bevat ook weer minder beta sitosterol dus t effect zal minimaal zijn. Ik denk dat er nog wat onderzoeken nodig zijn om te weten wat het effect is van beta sitosterol op dht en of een hogere dosering zorgt voor een verdere verlaging van dht en wat het plafond is.

Deel graag jullie gevonden onderzoeken als je dit gevonden hebt. Voor nu is saw een goed supplement als aanvulling, net als beta sitosterol, maar het is niet te vergelijken met finasteride of dutasteride, in een lage dosering in ieder geval. Wel zijn er weinig of geen bijwerkingen, maar dit kan ook weer te maken hebben met dat het je dht hormoon weinig aantast, zo kun je het ook zien.

Succes met je regime!
Groetjes Laurens
Laurens88 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2020, 15:35   #4
Drone
HaarWeb lid

Ik zit nu al weer op zo`n 2 maanden met saw palmetto in combinatie met andere natuurlijke dht blockers zoals sophora root flavescens.
En helaas doet het weinig tot niks. Ik zie wel wat hergroei bij mijn inhammen maar evengoed blijft het achter op mijn hoofd gewoon uitvallen en is de situatie over het geheel verslechtert.

Ik weet niet hoe hoog je mag doseren met saw palmetto, als het echt de werking van dht kan remmen moet je flink hoog gaan denk ik.
Drone is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2020, 20:55   #5
Hopsaflopsa
HaarWeb lid

Geslacht:
Je moet erop letten dat er minimaal 85% vetzuren en sterolen inzitten. En de aanbevolen dosis is 2xdaags 160mg... Misschien kun je er ook ontstekingsremmers(omega-3) en antioxidanten(b.v. vitamine C en E) bij nemen. Soms heb je van die haarpillen waar alles al inzit. Als er maar op staat dat het minimaal 85% vetzuren en sterolen bevat.

Minoxidil 5%
Alpecin Dubbel-Effect Cafeïne Shampoo/Alpecin Liquid
Ginseng tabletten/thee

Hopsaflopsa is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten