Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 mei 2007, 17:02   #1
adviesnodig
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2007
Berichten: 15
Haarproblemen, haaruitval, proscar

Beste mensen,



Sinds maart 2006 heb ik enorm veel stress gehad. Ik heb geen inhammen ofzo, ben 22 jaar en heb een enorme boshaar. In onze familie zit het wel goed wat dat betreft. Ik heb toen in augustus een natuurlijke shampoo gekocht en sinds die tijd is het volgens mij begonnen allemaal maar ik weet niet zeker of het door de shampoo komt. Ik kreeg jeuk en enorm veel haaruitval. Dat was ongeveer 3 maanden zo en toen mijn leven wat rustiger werd stopte mijn haaruitval maar ik heb nog veel jeuk op mijn hoofd, roos (schilfers) en enorme vette hoofdhuid en stinkt echt al na een dag niet wassen. Als ik dan met mijn handen door mijn haar ga dan zit er allemaal vet op mijn handen en stinkt het enorm, dit heb ik nog nooit gehad. Ik ben toen ook aan de ketoconazol gegaan, als ik ermee was dan heb ik een paar uur rust en begint het weer. Met selsun wat meer effect maar mijn hele haren waren na het gebruik van deze shampoo's naar de maan. Mijn haren waren opeens heel kroesachtig, dikker en onbehandelbaar. Van selsun kreeg ik zelfs een branderig gevoel achteraf, die shampoo is ook zo agressief! Alsof ik mijn hoofdhuid helemaal verneukt heb met die shampoo. Maar fijn, mijn haaruitval stopte, ik had eerst zeker uitval van tussen de 50-100 haren. Ik lees nu dat dat allemaal normaal is dus wellicht heb ik voor niets lopen flippen. Uiteindelijk heb ik nu veel jeuk achter mijn hoofd en boven mijn oren en aan de zijkant. Ik heb nauwelijks jeuk op mijn voorhoofd, bovenop of op de kruin. Precies boven mijn linker oor is het ergste en helemaal onderaan achter op mijn hoofd.


Ik ben dan ook sinds 2 weken bezig met proscar en merk opeens dat ik weer haaruitval heb. Ben enorm slap geworden, heel erg moe en af en toe pijn bij de borsten. Nu is de pijn bij de borsten weg. Ik vraag me af of ik wel goed bezig ben aangezien ik nog een enorme boshaar heb en ik heb op het internet gelezen dat je beste snel kan beginnen met proscar als je je haren wilt behouden, dus ik doe het meer als voorzorgsmaatregel naar de toekomst toe.


Ik ben meerdere malen bij de dokter gekomen maar die ziet geen reden om mij door te studeren naar de dermatoloog. Ze wil mij wel doorstuderen als ik dat wil maar zegt dat er niets uit zal komen en dat de jeuk door de stress komt en dat de stress nu weg is en dat ik nog jeuk heb omdat ik eraan denk steeds en in een vicieuze cirkel zit. Ik kreeg dan ook een soort lotion tegen de jeuk en ga dat proberen anders weet ze het ook niet meer en stuurt ze me door naar de dermatoloog.


Heel verhaal en rommelig maar kan iemand mij vertellen of het normaal is dat ik opeens weer haar verlies na gebruikt van proscar (1/4 tablet).


De jeuk op mijn hoofdhuid en dat mijn hoofdhuid enorm vet is, wat dat kan zijn?

Kan 9 maanden lang enorme stress dergelijke problemen veroorzaken, met enorme stress bedoel ik stress die voortkomt uit het verliezen van een zeer dierbare?


Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door adviesnodig; 28 mei 2007 om 17:07
adviesnodig is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2007, 17:37   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Seborrhoïsch eczeem?

Ik denk dat je beter eerst even kunt stoppen met Proscar en eerst de hoofdhuid genezen; misschien kun je zelfs beter helemaal kappen met de Proscar als je zulke vervelende bijwerkingen hebt.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2007, 18:27   #3
adviesnodig
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2007
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Seborrhoïsch eczeem?

Ik denk dat je beter eerst even kunt stoppen met Proscar en eerst de hoofdhuid genezen; misschien kun je zelfs beter helemaal kappen met de Proscar als je zulke vervelende bijwerkingen hebt.

Met die bijwerkingen kan ik wel leven want ik lees ook op het internet dat die bijwerkingen zullen vergaan na langdurig gebruik (+/- 6 maanden).


Ben dan ook opzoek naar antwoorden op de 3 geformulleerde vragen
adviesnodig is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2007, 20:18   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als antwoord op vraag 2, denk ik aan seborrhoïsch eczeem.
Als antwoord op vraag 3: JA, nou en of!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2007, 21:33   #5
adviesnodig
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2007
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Als antwoord op vraag 2, denk ik aan seborrhoïsch eczeem.
Als antwoord op vraag 3: JA, nou en of!


Bedankt voor je reactie Hanna!
adviesnodig is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2007, 00:08   #6
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
De jeuk op mijn hoofdhuid en dat mijn hoofdhuid enorm vet is, wat dat kan zijn?

Kan 9 maanden lang enorme stress dergelijke problemen veroorzaken, met enorme stress bedoel ik stress die voortkomt uit het verliezen van een zeer dierbare?


Alvast bedankt![/quote]

Hallo ,
Ik ben ook een zeer dierbaar iemand verloren maar heb niet gemerkt dat ik daardoor meer haren ben verloren , dus het zal per persoon wel verschillen , wel merkte ik toen ik 28 jaar was dat ineens heel de badkuip vol haren lag mijn haar was zo vet en wat ik ook deed ik kreeg het maar niet goed , binnen een dag was het weer vet en lag plat op mijn kop dus ik had AGA , ben anders gaan eten , meer gaan sporten geen alcohol meer genomen en ik mag zeggen dat ik 23 later nog zeer veel haar heb ..

Terug naar jou probleem :waarschijnlijk heb jij ook AGA heb ik het idee dus probeer eens "shampoo vrij te gaan ", ik heb hier gisteren een tread van geopend en misschien helpt dit bij ook goed bij jou , het is in iedergeval een zeer milde manier van je haren wassen en je zal merken dat na de eerste paar keer wassen je haar veel eerder vet is maar dat zal langzaam verdwijnen , je haren zullen je dankbaar zijn dat door die nieuwe manier van wassen ze zich veel gelukkiger gaan voelen dordat je niet al het goede wat haren nodig hebben verdwijnt ..

Kan mijn eigen niet indenken dat door het gebruik van Proscar je meer haar verlies krijgt , dat spul heeft zich bewezen zeer goed te werken ..

Succes en hou ons op de hoogte svp !
blizzard is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Ethiek, haaruitval en zorgwet 1baardaap AGA - Algemeen 55 27 januari 2007 01:57
versneld haaruitval simbah Medicijnen/haargroeimiddelen 25 12 maart 2005 16:56
proscar, een verantwoorde vervanging voor het dure prohair? rickie rick Medicijnen/haargroeimiddelen 16 16 december 2004 12:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.