Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 januari 2019, 16:55   #46
FKCZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2018
Berichten: 234
Geslacht:
Ik geef je groot gelijk Joris. Het is allemaal een kosten/baten analyse. Ik zelf ben zeer anti medicijn en mijn haaruitval is mild vergeleken met veel leden hier.


Ik krijg alleen inhammen als ik kijk naar de rest van mijn familie en de kruin gaat er pas heel laat aan. Mijn inhammen zullen in de loop van de jaren erger worden en er is vast ooit een 2de transplantatie nodig. Ik kan het misschien een paar jaar uitstellen met medicatie? Voor mij het risico van de bijwerkingen niet waard. Daarom heb ik besloten geen medicatie te slikken. Ik kan me voorstellen dat als ik erg kaal was ik er psychisch veel erger aan toe was en daarom wil over zou gaan op medicatie. Het is maar net hoe erg je er mee zit en wat je er voor over hebt. Iedereen is het er in elk geval over eens dat minder medicatie beter is voor de algehele gezondheid
FKCZ is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2019, 21:28   #47
Shazam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 162
Geslacht:
FKCZ,

Let je ook op de familie van je moeders kant?
Shazam is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2019, 02:57   #48
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Molrat Bekijk bericht
Dan bedoel ik dus 20, 30 of 40 jaar gebruik. Daar zijn logischerwijs nog geen onderzoeken van.
Miljoenen mensen zitten 20 jaar voor jou in gebruik. Als om onduidelijke redenen lange termijn gebruik echt slecht blijkt te zijn, ben jij in ieder geval niet het proefkonijn.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2019, 15:32   #49
Yoyoyo91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2018
Berichten: 64
Geslacht:
Medicatie is ook geen garantie voor succes. Vrienden slikten het ook en gingen nog steeds flink achteruit. Daarbij moet je het de rest van je leven slikken. Dat staat me bijzonder tegen.
Yoyoyo91 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2019, 16:08   #50
Molrat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2014
Berichten: 40
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Miljoenen mensen zitten 20 jaar voor jou in gebruik. Als om onduidelijke redenen lange termijn gebruik echt slecht blijkt te zijn, ben jij in ieder geval niet het proefkonijn.
Dat hangt er maar net vanaf. Als je na 5 of 10 jaar gebruik je lichaam zo beschadigd dat er later na 20, 30 of 40 jaar negatieve effecten optreden of het risico hierop significant is vergroot dan heb je er weinig boodschap aan dat er in ieder geval een grote groep mensen is die de daadwerkelijk gevolgen eerder zal ondervinden omdat ze eerder zijn gaan gebruiken.
Molrat is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2019, 18:15   #51
FKCZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2018
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shazam Bekijk bericht
FKCZ,

Let je ook op de familie van je moeders kant?
Zeker. daar komt het bij mij ook vandaan. beide 3 broers/zussen dus kan het goed vergelijken. Van mijn vaders kant allemaal nog steeds haar rond hun 60ste ( wel wat dunner natuurlijk ) en bij mijn moeders kant inhammen op jonge leeftijd en kaler op de kruin rond 60ste. ook heb ik een oudere broer die er niks aan laat doen en inhammen worden in zeer langzaam tempo erger. Voor mij geen medicatie. liever over 5-8 Jaar nog een HT

Laatst gewijzigd door FKCZ; 12 januari 2019 om 18:18
FKCZ is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2019, 09:44   #52
Shazam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 162
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FKCZ Bekijk bericht
Zeker. daar komt het bij mij ook vandaan. beide 3 broers/zussen dus kan het goed vergelijken. Van mijn vaders kant allemaal nog steeds haar rond hun 60ste ( wel wat dunner natuurlijk ) en bij mijn moeders kant inhammen op jonge leeftijd en kaler op de kruin rond 60ste. ook heb ik een oudere broer die er niks aan laat doen en inhammen worden in zeer langzaam tempo erger. Voor mij geen medicatie. liever over 5-8 Jaar nog een HT
Tja. Mijn vader is 70 heeft nog een dikke bos. Mn broer is 8 jaar ouder en heeft ook minder last. Lastig te zeggen.
Shazam is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2019, 11:26   #53
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Molrat Bekijk bericht
Dat hangt er maar net vanaf. Als je na 5 of 10 jaar gebruik je lichaam zo beschadigd dat er later na 20, 30 of 40 jaar negatieve effecten optreden of het risico hierop significant is vergroot dan heb je er weinig boodschap aan dat er in ieder geval een grote groep mensen is die de daadwerkelijk gevolgen eerder zal ondervinden omdat ze eerder zijn gaan gebruiken.
dat is waar. ook uitkijken met paracetamol dan, je weet immers maar nooit. daarmee zeg ik niet dat fina onschuldig is, maar als dit soort zeer onwaarschijnlijke theorieen voor jou voldoende zijn om er niet aan te beginnen, zou ik het zeker ook niet doen.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2019, 12:11   #54
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
dat is waar. ook uitkijken met paracetamol dan, je weet immers maar nooit. daarmee zeg ik niet dat fina onschuldig is, maar als dit soort zeer onwaarschijnlijke theorieen voor jou voldoende zijn om er niet aan te beginnen, zou ik het zeker ook niet doen.
Klopt, mensen die niet open minded aan medicijnen beginnen zien misschien in elk dingetje een bijwerking. Zo kun je niet met een lekker gevoel de dag doorkomen. Voor de rest heb je ook helemaal niks aan mooie verhalen én slechte ervaringen over resultaten die medicijngebruik oplevert. Misschien doet het heel veel voor je zonder een enkele bijwerking of misschien doet het helemaal niks met of zonder bijwerkingen. Alles kan, maar als je het niet probeert zul je er nooit achterkomen. Ik ben halverwege de 40 en gebruik al bijna 25 jaar medicijnen. Ik heb geen borstjes, heb nog meerdere keren op een dag zin in sex (krijg het alleen niet) en heb een gezond kind. Verder kan ik nog helder denken en sport zonder moeite een paar keer per week. Maar ik wil mezelf ook niet als voorbeel stellen over hoe het wel goed kan gaan met medicijngebruik. Want hey, ieder lichaam is anders en kan anders reageren.
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.