Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 december 2018, 23:08   #46
Dino33
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 266
Een waardeloze kliniek die nog steeds probeert, een FUT aan de man te brengen. Walgelijk!

Laatst gewijzigd door Dino33; 23 december 2018 om 23:10
Dino33 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2018, 23:10   #47
majesteit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2018
Berichten: 37
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FKCZ Bekijk bericht
Hoi leden. Precies een maand na HT. Heb een klein rood plekje nu heeft iemand hier ervaring mee? Kliniek heb ik al gebeld en ze komen snel met een antwoord. Erg fijn dat er altijd iemand bereikbaar is als ik vragen heb.


Verder verloopt alles voorspoedig. Ik mis alleen mijn dikke stoppels die toch wat van de kale huid wegnamen voor mijn gevoel. Het is nu geduldig afwachten
Ja dat is normaal. Zover ik weet gewoon niet grabben. Gaat weer weg.
majesteit is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2018, 13:39   #48
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Dat is een ontstoken haarfollikel, folliculitis. Gewoon accepteren dit hoort erbij.

Groet,
Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2018, 23:20   #49
FKCZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2018
Berichten: 234
Geslacht:
Dino bedankt inhoudelijke zeer sterke reactie.

Majesteit oprecht bedankt voor de info

Nicolaas jij ook. Ik moet zeggen na enige tijd dit forum gelezen te hebben dat jou kennis op het gebied van haartransplantaties verbluffend is.
FKCZ is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2019, 02:07   #50
FKCZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2018
Berichten: 234
Geslacht:
Enigzins enthousiast stuur ik jullie bij deze een update. Precies 3 maanden en een halve week geleden op dit moment dat ik de behandeling heb gehad.

Al jullie reacties zijn welkom. Ik ben geen ervaringsdeskundige dus ben benieuwd of dit oke is na 3 maanden. Ik hoor graag van jullie
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg haarweb 3 mnd.jpg‎ (42,7 KB, 289x gelezen)
Bestandstype: jpg haarweb 3 mnd 2.jpg‎ (32,4 KB, 271x gelezen)
Bestandstype: jpg haarweb 3 mnd 3.jpg‎ (35,3 KB, 277x gelezen)
FKCZ is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2019, 02:28   #51
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Nu gaat het langzaam beginnen, spannende tijden. Ziet er normaal uit voor 3 maanden, voorzichtig de eerste haartjes op zien komen en dan steeds meer zal je wel een kick geven. Eindresultaat duurt nog wel effe maar intussen kun je ook MSM innemen. Het doet echt wat met haar. Haren op handen en wimpers worden wat langer en haren op het hoofd worden wat dikker. Kost ook geen drol.

Laatst gewijzigd door Reet; 19 januari 2019 om 02:31
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2019, 02:37   #52
FKCZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2018
Berichten: 234
Geslacht:
Yo reet,

dankjewel voor de reactie,

MSM is minoxidil? Heb je een link waar ik dat kan kopen? eventuele bijwerkingen bekend? ik ga niks normaal innemen maar eventueel iets op mijn huid smeren kan ik nog wel overwegen als het echt werkt. Orale medicatie zal ik uit eigen principes nooit slikken.

Het is inderdaad wat spannend nu.De ene inham gaat ook sneller dan de andere. Ik wacht het allemaal rustig af
FKCZ is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2019, 03:16   #53
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FKCZ Bekijk bericht
Yo reet,

dankjewel voor de reactie,

MSM is minoxidil? Heb je een link waar ik dat kan kopen? eventuele bijwerkingen bekend? ik ga niks normaal innemen maar eventueel iets op mijn huid smeren kan ik nog wel overwegen als het echt werkt. Orale medicatie zal ik uit eigen principes nooit slikken.

Het is inderdaad wat spannend nu.De ene inham gaat ook sneller dan de andere. Ik wacht het allemaal rustig af
Nee MSM is een zwavelverbinding die voorkomt in alle levende wezens, lichaamseigen dus. Is gewoon een supplement die voor vele dingen gunstig kan werken. Google het maar even. Minoxidil is trouwens ook een aanrader!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2019, 10:46   #54
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Nu zal het snel beginnen gaan, vanaf vier maanden begon ik pas echt het verschil te zien.
Minoxidil helpt voornamelijk voor de kruin, voor je inhammen zal het weinig doen. MSM is een natuurlijk supplement maar verwacht er ook geen wonderen van. Ik heb dit ook nog gebruikt en het deed eigenlijk niks bij mij.
Ik gebruik sinds mijn HT Revita shampoo wat ervoor zorgt dat mijn haar gezonder en dikker aanvoelt en uitziet. Je krijgt er geen nieuwe haargroei van maar wel een betere structuur van de fijne haren.
Curegen gebruik ik ook nog omdat ik niet tegen minixidil kan. Dit is een ander formule die geen reacties veroorzaakt.
Succes verder.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2019, 11:38   #55
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M. Hayden Bekijk bericht
Nu zal het snel beginnen gaan, vanaf vier maanden begon ik pas echt het verschil te zien.
Minoxidil helpt voornamelijk voor de kruin, voor je inhammen zal het weinig doen. MSM is een natuurlijk supplement maar verwacht er ook geen wonderen van. Ik heb dit ook nog gebruikt en het deed eigenlijk niks bij mij.
Ik gebruik sinds mijn HT Revita shampoo wat ervoor zorgt dat mijn haar gezonder en dikker aanvoelt en uitziet. Je krijgt er geen nieuwe haargroei van maar wel een betere structuur van de fijne haren.
Curegen gebruik ik ook nog omdat ik niet tegen minixidil kan. Dit is een ander formule die geen reacties veroorzaakt.
Succes verder.
Hi Hayden, hoe kom je erbij dat Minox alleen helpt op de kruin?

Mijn inziens zal minox net zo goed helpen op de inhammen als op de kruin, zeker als er nog wat dunnig haar zit. In de fase 3 trial met Minoxidil is Minoxidil alleen getest op de kruin en niet op de inhammen. Hoe kleiner het meetgebied hoe betrouwbaar ze konden kijken of Minoxidil daadwerkelijk effect had. Minoxidil is een aspecifiek haargroeimiddel dat ongeacht de plaats zal helpen de haargroei te stimuleren. Of dit nu op je hoofd, baard of arm is, je haar zal sneller/dikker groeien met een zekere mate van heterogeniteit in het effect ervan. Mocht je wetenschappelijke papers hebben waarin Minoxidil voor kruin vs inham wordt getest dan hoor ik het graag

Groet,
Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2019, 11:52   #56
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
op mijn flesje minox en in de handleiding staat ook dat het voornamelijk werkt op de kruin :-) Heeft dat niets iets te maken met dat daar minder bloedvaatjes lopen en je dus daar sneller baat hebt?

Nu gebruik ik het overal, je weet maar nooit, maar het staat er wel.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2019, 11:53   #57
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Zoals bij veel middelen ligt het aan de hoeveelheid, regelmaat en kwaliteit. Ik heb in het verleden MSM gebruikt 3x daags 1000 mg en zag toen echt verbetering. Vanwege het stoppen in het assortiment bij de Hema ben ik er ook mee gestopt. Sinds 3 maanden weer begonnen en ik zie weer duidelijk een verschil in lengte en dikte van het haar. Minoxidil kan wel degelijk over de gehele hoofdhuid werken hoor! Toen ik begon met medicatie was Minoxidil het eerste en enige middel wat ik gebruikte. Na een behoorlijke tijd van gebruik was ik er mee gestopt en mn haar viel met bakken uit. Temple points/inhammen begonnen iets dunner te worden. Direct weer gestart en alles herstelde zich weer. Voor mij het bewijs dat beide middelen zeker wel wat kunnen doen. Vooral Minoxidil levert een grote bijdrage. Weer na jaren gebruik ben ik ook overgegaan van 2x per dag naar 1x per dag Minox en langzaamaan zag ik weer achteruitgang. Dus ben ik weer terug bij 2x per dag trouw smeren. Halfwaardetijd van Minox is mij niet bekend (lees verschillende dingen bij topisch gebruik) maar 2x aanbrengen laten wel betere resultaten zien, dus logisch. Maar we zijn allemaal verschillend en zolang je het niet probeert met de juiste doseringen en regelmaat zul je er nooit achter komen of een middel je gaat helpen!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2019, 12:07   #58
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Hi Hayden, hoe kom je erbij dat Minox alleen helpt op de kruin?

Mijn inziens zal minox net zo goed helpen op de inhammen als op de kruin, zeker als er nog wat dunnig haar zit. In de fase 3 trial met Minoxidil is Minoxidil alleen getest op de kruin en niet op de inhammen. Hoe kleiner het meetgebied hoe betrouwbaar ze konden kijken of Minoxidil daadwerkelijk effect had. Minoxidil is een aspecifiek haargroeimiddel dat ongeacht de plaats zal helpen de haargroei te stimuleren. Of dit nu op je hoofd, baard of arm is, je haar zal sneller/dikker groeien met een zekere mate van heterogeniteit in het effect ervan. Mocht je wetenschappelijke papers hebben waarin Minoxidil voor kruin vs inham wordt getest dan hoor ik het graag

Groet,
Nicolaas
Dag Nicolaas,

Ik zeg voornamelijk, niet dat het niets doet.
Tenzij topicstarter zijn kruin het nodig heeft vind ik het een beetje zonde van het geld om dit product te gebruiken voor de inhammen.
Het heeft inderdaad met doorbloeding te maken.
MSM kost relatief weinig dus kan hij het proberen, heb ik ook gedaan.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2019, 18:11   #59
FKCZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2018
Berichten: 234
Geslacht:
Ik volg met veel interesse jullie discussie. dat haar bij mijn inhammen is al jaren weg en het gaat echt heel langzaam over een periode van jaren. Geloof niet dat dat nog terug kan groeien maar als ik het haar dat ik nog heb er wat dikker mee kan maken wil ik best een poging wagen.


Wat zouden jullie mij aanraden voor minoxidil (of elk ander niet oraal middel zonder bijwerking),en in welke mate van consistensie dien ik het te gebruiken. Het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk en weinig tijdrovend.

Ik hoor het graag


PS : Kruin is nog prima in orde
FKCZ is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2019, 03:25   #60
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Probeer maar de goedkoopste Minoxidil, van het merk Kirkland. Deze wordt door velen wel als vettig ervaren maar kun je heel voordelig kopen en als je er tegen kunt ben je spekkoper. Is dit toch niks voor je dan zijn er andere varianten die minder vettig zijn. Ook kun je de foam Minoxidil proberen. Zelfs die van Kirkland schijnt goed te zijn. Waarom bekijk je niet de koopjeshoek hier op haarweb. Daar worden regelmatig voordelig verschillende soorten Minox aangeboden. Mooiste is als je slechts 1 flesje op de kop kunt tikken om een maandje te proberen. Bevalt het dan kun je ineens een half jaar voorraad bestellen voor weinig. Haar terugwinnen is inderdaad zeer moeilijk, haast onmogelijk. Om het haar te behouden wat je nu hebt gaat al makkelijker, al blijft dit voor sommigen ook een moeilijke klus. Het beste middel hiervoor is op dit moment toch Dutasteride, maar je gaf al aan niks te willen slikken. Minoxidil is dan wel aan te raden.
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.