Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 juni 2014, 01:09   #1
jeremy407
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 8
Geslacht:
Maak me heel heel erg zorgen om het begin van AGA

Hallo,

Ik ben een jongen van 20 van aziatische afkomst ik heb altijd heel dik haar gehad en een kaarsrechte haarlijn, verder is het altijd moeilijker geweest om mijn haar te stylen van rechts naar links. Dus heb ik een scheiding naar links.

De laatste tijd verlies ik haar, niet zo veel als de meeste mensen op dit forum, maar ik verlies meer dan eerst.

Op mijn kruin verlies ik haren in een verhouding van ongeveer 1(dunne haren):4 (dikke haren).

Midden op mijn hoofd verlies ik alleen maar dikke haren

Bij mijn linkerslaap verlies ik ook voornamelijk dikke haren

en bij mijn rechterslaap en verder naar achter)de gehele rechter zijkant). Verlies ik erg veel dunne haren in een verhouding van ongeveer 1:3

Op de foto's is te zien dat mijn linkerkant een heel klein beetje naar achteren trekt met zeer dikke haren daarachter. Mijn rechterkant daarentegen is ook aardig recht, maar is de dichtheid lager dan links en wordt ook een groot gedeelte steeds dunner.

Mijn kruin wordt ook steeds dunner al valt het nog mee.

Mijn vader was op zijn 24e volledig kaal. Het begon precies zoals de punten die ik aangeef en binnen notime was die alles kwijt. Hij is nu 47 en zelfs het haar aan de zijkanten wordt dunner bij hem. Zijn broers zijn ook volledig kaal, maar bij hen is het later begonnen.

De broers van mijn moeder hebben op relatief jonge leeftijd(20-22). Kleine inhammen gekregen en dit is steeds verder naar achter geschoven en zijn nu ook bijna volledig kaal op leeftijden van 45-60

Kaalheid zit dus in de familie aan beide kanten. Verder is het zo dat neven met een vader die haar heeft, ook hun haar hebben en neven waarvan de vader kaal is, ook kaal zijn geworden.

Ik maak me heel erg zorgen, want ik weet dat het komt en al aan de gang is, aangezien ik dunne haren verlies. Ik kan me zelfs niet concentreren en mijn tentamens lijden eronder.

Ik doe al twee maanden onderzoek naar oplossingen en ik weet daar al veel van.
Het blijkt dat finasteride de enige manier is om de komende 10 jaar met deze haarbos rond te lopen. Het enige wat mij weerhoudt van finasteride is dat ik ooit vader zal worden en dan met dit medicijn beter kan stoppen en al mijn haar zal verliezen.

Ik kan geen afspraak maken bij de huisarts, omdat ik weet dat die mij niet serieus zal nemen. Dus zat ik eraan te denken om te beginnen met 0.5 mg finasteride per dag, WANT IK WIL LATER NIET SPIJT HEBBEN DAT IK EERDER HAD MOETEN BEGINNEN.

Ik heb drie foto's geplaatst. Graag hoor ik van jullie hoe ik dit moet aanpakken en weer een rustig gevoel kan krijgen. Het liefst wil iets gebruiken wat dht remt en dit op de huid brengen, zodat ik eventueel later naar finasteride over kan stappen, mocht dit niet werken en eventueel gewonnen haren niet verliezen omdat het dezelfde werking heeft als finasteride, dit is dus bij minoxidill niet het geval




Laatst gewijzigd door jeremy407; 25 juni 2014 om 12:58
jeremy407 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2014, 01:27   #2
Viruz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 september 2013
Berichten: 57
ik snap jouw situatie. echter zijn op de foto's nog niets te zien. Maar als jij weet dat haaruitval is begonnen, kan je beter zsm beginnen met medicijnen/middelen dat de haaruitval vertraagd.
__________________
Regimen:
- 2013-09: Minoxidil 5% 2x 1,5ml per dag
- 2013-10: Perfect Saw Palmetto HE 2x 1 capsule per dag
- 2013-10: Regenpure DR dagelijks
- 2013-10: Haarvitaal pillen (bevat o.a. MSM, Biotine, Zink) 3x capsule per dag

Overige:
-2013-09: HST 1605 grafts in zone 4
Viruz is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2014, 02:53   #3
jeremy407
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 8
Geslacht:
elke dag 0.25mg finasteride. lijkt dat verstandig?
jeremy407 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2014, 11:47   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
verstandig voor wat?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2014, 22:46   #5
jeremy407
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 8
Geslacht:
om de huidige situatie te behouden voor 10/15 jaar
jeremy407 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2014, 23:54   #6
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Het lijkt me goed om eerst zeker te weten of je last heb van haaruitval..De foto's zijn in ieder geval niet sluitend. Wellicht kan je huisarts je meer vertellen?

Meestal zijn de stappen
1. Shampoo tegen haaruitval, zoals Revita
2. Minoxidil (als jij wilt eventueel met DHT remmer)
3. Finasteride

Maar goed, ieder heeft zijn plan en voor ieder werkt wat anders.

Finasteride 0.25 mg is vrij licht, maar als je maar heel lichte haaruitval hebt kan dit genoeg zijn. Maar jij moet eerst weten of je haaruitval hebt..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2014, 10:37   #7
Haartransplant
HaarWeb lid
 
Haartransplant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 109
Geslacht:
Goede adviezen van dZinee.

Aanhakend hierop, fina werkt voor 4/5 mannen. Dat betekent dat 1/5 geen baat heeft bij dit middel. Of het voor jou werkt (je vraag) is dus niet met zekerheid te zeggen...
Haartransplant is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2014, 11:37   #8
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
@jeremy407 je situatie is heel erg herkenbaar voor de meesten hier. Maar realiseer je dat die paniek of angst die je nu voelt niet de beste raadgever is om een beslissing te nemen. In mijn geval was dat in ieder geval niet zo. Ik ben gelijk met Fina en een soort shampoo (keta.... zoiets) gestart. Beide hadden voor mij negatieve bij-effecten (dat komt overigens maar weinig voor) en ben met beide gestopt. Heel veel later accepteerde ik pas dat de situatie nou eenmaal zo was. Ik denk dat er geen medicijn is dat je dat gevoel kan geven. Juist doormedicijnen en middelen te gebruiken blijft je haar een thema in heel je leven.

Je gaat er ook vanuit dat als je je haar 10 jaar behoud, dat je het na 10 jaar opeens niet meer erg vind als je je haar verliest. Dat zal niet zo zijn, want je hebt kaalheid misschien uitgesteld, maar ook het besluit om jezelf te accepteren zoals je bent.

Vergeet ook niet dat dit forum met name bevolkt wordt door mensen die net als jij in paniek raken. De adviezen die je hier krijgt zijn er dus ook op gericht om het niet te accepteren, maar om er tegen te (blijven) vechten. Ik vind het bijvoorbeeld opmerkelijk dat mensen liever medicijnen in een gezond lichaam gooien, dan dat ze denken aan acceptatie. Orienteer je dus ook bij mensen die kaalheid op een natuurlijke manier hebben aangepakt.

Lang verhaal, maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dit: probeer het eerst te accepteren en ga dan kijken wat je er aan wilt doen, niet andersom. Het is nu zomer, waarom millimeter je het niet dan weet je hoe het staat. Heb je het al wel eens met vrienden besproken? Ga ook eens met de huisarts praten. Probeer vooral pas een besluit te nemen als je er wat rustiger onder bent. En die tijd komt vanzelf.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2014, 14:35   #9
haarlack
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2012
Berichten: 85
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave523 Bekijk bericht
Je gaat er ook vanuit dat als je je haar 10 jaar behoud, dat je het na 10 jaar opeens niet meer erg vind als je je haar verliest. Dat zal niet zo zijn, want je hebt kaalheid misschien uitgesteld, maar ook het besluit om jezelf te accepteren zoals je bent.
Volgens mij heeft hij nergens gezegd dat hij het binnen 10 jaar "NIET" meer erg zou vinden, wel "MINDER" erg, en dat is voor de meeste mensen toch wel waar hoor.
9 jaar geleden had ik voor het eerst last van haarverlies op mijn 23. Ben met finasteride begonnen omdat ik toen echt nog niet kaal wilde worden. Na mijn 30 zou ik dat wellicht minder erg vinden. En kijk, ik ben ondertussen 32 jaar, mijn haarlijn is sindsdien gestabiliseerd maar toch iets dunner geworden, en toch zou ik het nu een pak minder erg vinden dan toen, alleen al maar omdat je zoveel generatiegenoten kent die kalend zijn.
Kaal worden op je 20 of op je 30, het is in beide gevallen niet leuk, maar er is zeker een verschil in gradatie van "niet leuk zijn".
haarlack is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.