Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 december 2007, 10:39   #16
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Neeeeeeeeeeeeee

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas Bekijk bericht
De eerste periode dat ik de diane ging slikken, zo rond mijn 30e, was ik ook binnen de kortste keren, van mijn totale haaruitval probleem af. en dat heeft bij mij toch een behoorlijk aantal jaren heel goed gewerkt, zeker wel een jaar of 7 / 8 . Heerlijk, geen vet haar en jeuk meer en met kammen geen losse haren en met wassen echt een paar losse haren maar.
Uiteindelijk is aga, dus na een hele poos, wel door de 'diane heen gebroken ' en kreeg ik er via Munte dus androcur bij.
Ik hoop dat het voor jou net zo goed zal gaan werken als het voor mij altijd heeft gedaan.
Groetjes
Kitty
Lieve Kitty,

Dat was het laatste wat ik wilde horen dat het door de pil heen kan breken. En toch ben ik blij dat ik het weet want je gaf me meteen de oplossing erbij. Het was gewoon effe slikken. Ik kan ook niet mijn hele leven de pil slikken. Mijn arts deed nu al moeilijk.

Groetjes van Agatha
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2007, 16:32   #17
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Lieve Kitty,

Dat was het laatste wat ik wilde horen dat het door de pil heen kan breken. En toch ben ik blij dat ik het weet want je gaf me meteen de oplossing erbij. Het was gewoon effe slikken. Ik kan ook niet mijn hele leven de pil slikken. Mijn arts deed nu al moeilijk.

Groetjes van Agatha
Hoezo deed je arts moeilijk? Ben je in de overgang dan?
Tot aan die tijd (kijk naar wanneer je moeder in de overgang belandde, de mijne pas met 55 dat schijnt een goed referentiekader te zijn).
Zowel de ha alsook derma geven beiden aan dat tot aan overgang het wel kan/mag.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2007, 02:40   #18
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bij vrouwen die roken doen artsen moeilijk.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2007, 10:23   #19
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
En terecht!
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2007, 13:07   #20
vatu
vatu
 
Geregistreerd: 29 april 2005
Berichten: 7
Hoi,

Fijn dat het minder uitvalt!! Dat zal even een verademing zijn! Ik slikte al 10 jaar Diane 35, ben er mee begonnen tegen acne. Toen kreeg ik 10 jaar later last van haaruitval, toen ben ik androcur gaan gebruiken. Tot 3 weken geleden.... ik was bij de huisarts en ivm trombose proberen ze veel vrouwen over te zetten op een andere pil. Ik uitgelegd hoe en wat en voor mij had dat geen zin, want in androcur blijkt diezelfde stof te zitten, maar dan nog eens 5x zo hoge dosis. Je weegt dan de risico's af in feite, maar ja ik ben 30 en als we op een gegeven moment graag kinderen willen, dan wordt het natuurlijk zowieso een lastig verhaal als je de pil slikt:-). Dus ben nu gestopt met alles! So far so good...... De angst is er, maar ja maar eens zien wat er gebeurd, ik hoop op het beste.

Groetjes Vatu
vatu is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2007, 14:31   #21
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
ook gestopt

Hoi,

Ik ben een paar maanden geleden ook gestopt met de Diane 35 en de haaruitval begint nu in te zetten. Natuurlijk ben ik daar wel verdrietig over en zie ik de toekomst (van mijn relatie) wel eens wat somber in, maar aan de andere kant voelt het ook als een bevrijding. Dat klinkt gek en velen zullen het niet herkennen maar ik heb het gevoel dat ik er na 10 jaar vechten maar eens doorheen moet. Ook met de Diane 35 had ik perioden van haaruitval en dan raakte ik altijd in paniek. Nu niet. Ik weet dat de haaruitval gaat komen en hoop dat het wel mee zal vallen, maar uit ervaring (ben 2 keer eerder gestopt) weet ik dat het niet zo zal zijn. Mijn haar is nu al erg dun, al dekt het nog wel redelijk. Over een jaar is dat waarschijnlijk niet meer zo. Maar goed, dan heb ik misschien een kindje! Ik ben ook niet van plan om daarna nog aan de pil te gaan. Het is en blijft rotzooi en ik heb er altijd veel last van gehad (wisselende stemmingen, altijd honger, dikker worden dus, veel hoofdpijn en migraine). Ik kies dit keer voor gezondheid en leven en niet voor uiterlijk en het bestrijden van de dood (klinkt wel wat melodramatisch, maar toch voelt het zo). Uiteindelijk win ik het toch niet van die AGA dus ga ik proberen om er zonder haar maar het beste van te maken en niet langer uit balans te raken door een aantal haren in mijn kam. Ik heb echter wel het gevoel dat ik een uitzondering hier ben. Het lijkt wel of iedereen bereid is zijn ziel en zaligheid aan de duivel te verkopen, om die miezerige haren maar te kunnen behouden. Dat geeft mij wel een wat moedeloos gevoel bij mijn gevecht om het verlies van mijn haar te kunnen accepteren. Zijn er misschien nog meer mensen zoals ik? Of houd ik alleen maar mezelf voor de gek en houdt mijn leven daadwerkelijk op zodra de haren verdwenen zijn?

Zucht....

Groet, Sammy
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2007, 14:54   #22
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Goed bericht van je Sammy! Ik zit nu in een dip waarbij mijn haaruitval weer toeneemt en bedacht me net dat ik er echt heel erg verdrietig en er paniekerig ook van ben. Hoe lang houd ik dit nog vol?
Je hebt gelijk dat we allemaal bereid zijn om ik weet niet wat te doen om het haaruitval tegen te gaan. Ik ben vandaag op een punt dat ik echt even niet meer weet hoe ik er mee moet omgaan. Daarom viel je bericht me ook even heel goed; het relativeerde me!
Soms lijkt het wel alsof we in een collectieve gekte zitten met zijn allen inderdaad. Ik weet alleen soms niet wat ik moet doen om aan deze gekte te ontsnappen. Sammy; hoe ben je zover gekomen dat je er nu rustiger onder bent en andere beslissingen kan nemen?
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2007, 17:09   #23
Poezewoef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2007
Berichten: 57
Je hebt gelijk Sammy: ik ben niet( bereid om androcur en andere hormonale rommel te nmen, om m'n haar te redden. De diana35 vind ik al erg genoeg, en ik wil er eigenlijk mee stoppen: ik verdik en mijn gemoed schommelt als gek.

Ik ben momenteel een internetspeurtocht naar een mooie goedkope lacepruik aan het houden: liever gezond en met (mooi) vals haar dan volgepompt met hormonen en haar dat ik toch maar zozo vind.
Poezewoef is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2007, 20:48   #24
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy Bekijk bericht
Hoi,

Ik ben een paar maanden geleden ook gestopt met de Diane 35 en de haaruitval begint nu in te zetten. Natuurlijk ben ik daar wel verdrietig over en zie ik de toekomst (van mijn relatie) wel eens wat somber in, maar aan de andere kant voelt het ook als een bevrijding. Dat klinkt gek en velen zullen het niet herkennen maar ik heb het gevoel dat ik er na 10 jaar vechten maar eens doorheen moet. Ook met de Diane 35 had ik perioden van haaruitval en dan raakte ik altijd in paniek. Nu niet. Ik weet dat de haaruitval gaat komen en hoop dat het wel mee zal vallen, maar uit ervaring (ben 2 keer eerder gestopt) weet ik dat het niet zo zal zijn. Mijn haar is nu al erg dun, al dekt het nog wel redelijk. Over een jaar is dat waarschijnlijk niet meer zo. Maar goed, dan heb ik misschien een kindje! Ik ben ook niet van plan om daarna nog aan de pil te gaan. Het is en blijft rotzooi en ik heb er altijd veel last van gehad (wisselende stemmingen, altijd honger, dikker worden dus, veel hoofdpijn en migraine). Ik kies dit keer voor gezondheid en leven en niet voor uiterlijk en het bestrijden van de dood (klinkt wel wat melodramatisch, maar toch voelt het zo). Uiteindelijk win ik het toch niet van die AGA dus ga ik proberen om er zonder haar maar het beste van te maken en niet langer uit balans te raken door een aantal haren in mijn kam. Ik heb echter wel het gevoel dat ik een uitzondering hier ben. Het lijkt wel of iedereen bereid is zijn ziel en zaligheid aan de duivel te verkopen, om die miezerige haren maar te kunnen behouden. Dat geeft mij wel een wat moedeloos gevoel bij mijn gevecht om het verlies van mijn haar te kunnen accepteren. Zijn er misschien nog meer mensen zoals ik? Of houd ik alleen maar mezelf voor de gek en houdt mijn leven daadwerkelijk op zodra de haren verdwenen zijn?

Zucht....

Groet, Sammy
Hoi Sammy,
Ook Ik twijfel steeds meer of ik de diane+androcur (25mgx10dgn nu) nog moet blijven gebruiken maar ik zou bijna zeggen 'helaas' helpt het wel om mijn haaruitval te doen afremmen. Als ik idd ook periodes zou hebben (missch. komen die nog, maar de laatste 2 jr. ongeveer is het relatief stabiel) met alsnog verergderde haaruitval dan kan ik me idd voorstellen dat ik er de brui aan zou geven.
Wel ben ik steeds vaker bang voor borstkanker (word in febr 43) en helemaal nu ik 2 wk geleden van 1 van mijn beste vriendinnen te horen heb gekregen dat zij nog maar ongeveer 3 maanden te leven heeft (uitzaaiingen id lever van kanker) BIj haar is 2,5 jr geleden e.e.a. ook begonnen met borstkanker, amputatie, chemo, bestraling en volkomen genezen verklaard en toch teruggekomen nu. Vreemd genoeg is zij iem. die nooit ac pillen heeft gebruikt, nooit rookte en/of dronk en megasportief is. Kortom... ik houd mezelf dan maar voor dat het toch primair een kwestie van je genen is, maar in feite heb je gewoon hartstikke gelijk, enkel ik durf nog niet te stoppen want dan heb ik gewoon de garantie dat de haaruitval 3x zo hard gaat en ik wederom die gekmakende jeuk terugkrijg.
Ik zou willen dat ik al zo ver was, het is idd allemaal rommel.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2008, 11:15   #25
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
het allermoeilijkste

Dank voor jullie reacties.

Het stoppen met de Diane 35 is één van de allermoeilijkste beslissingen geweest die ik ooit heb moeten maken en als ik niet een heel goede reden hiervoor had gehad dan had ik het misschien ook niet gedaan. Maar aan de andere kant wil ik echt gezonder leven en me lekkerder voelen en dat lukt beter zonder allerlei troep in mijn lijf. Natuurlijk kun je gezond en wel ook kanker krijgen en natuurlijk ga je vroeg of laat ook dood, maar dan hoef je je tenminste niet schuldig te voelen en spijt te hebben (verschrikkelijke emoties). Verder vind ik het omgaan met AGA een slopend proces. Je leeft continu tussen hoop en vrees, waarbij de hoop uiteindelijk toch iedere keer de bodem weer wordt ingeslagen. Ik kan daar niet meer tegen. Dan maar echt goed de pijn voelen en daarna hopelijk weer door kunnen gaan met mijn leven. Zo schijnt het psychologisch gezien ook echt te werken. Onderzoek heeft al vaak uitgewezen dat mensen zich aan de grootst mogelijke ellende kunnen aanpassen en uiteindelijk veel minder aan geluk inboeten dan je eigenlijk zou verwachten. Uiteraard binnen grenzen. Sommige gebeurtenissen verwoesten echt je leven, maar het verlies van je haar lijkt me toch stukken minder erg dan een behoorlijk stevige lichamelijke handicap, een ernstige chronische ziekte of de dood van je partner. Bovendien heb ik inmiddels ervaren dat pijnlijke ervaringen je bewuster kunnen maken van wat je wél hebt en wél kunt, waardoor je daar dan weer meer van kan genieten. Je gaat anders tegen de dingen aan kijken. Uiteindelijk geloof ik ook dat er voor iedere deur die gesloten wordt, ergens anders wel weer een raam open gaat. Maar dit soort dingen moet ik mezelf telkens maar weer voor blijven houden. Het gaat allemaal niet vanzelf.

Aan de andere kant: op mijn echt goede dagen verheug ik mij zelfs op een goede bos nephaar...
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2008, 20:52   #26
Sandra Dupont
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2007
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas Bekijk bericht
De eerste periode dat ik de diane ging slikken, zo rond mijn 30e, was ik ook binnen de kortste keren, van mijn totale haaruitval probleem af. en dat heeft bij mij toch een behoorlijk aantal jaren heel goed gewerkt, zeker wel een jaar of 7 / 8 . Heerlijk, geen vet haar en jeuk meer en met kammen geen losse haren en met wassen echt een paar losse haren maar.
Uiteindelijk is aga, dus na een hele poos, wel door de 'diane heen gebroken ' en kreeg ik er via Munte dus androcur bij.
Ik hoop dat het voor jou net zo goed zal gaan werken als het voor mij altijd heeft gedaan.
Groetjes
Kitty
Hallo,

Ik ben nieuw hier. Ook ik heb AGA. Deze week ben ik naar de dermatoloog gegaan en deze heeft mij gezegd dat de diane 35 pil alleen geen effect heeft op vrouwen ouder dan 30 met dit haarprobleem. Daarom moet ik ook androcur 50mg samen met de diane 35 pil innemen.
Maar nu is mijn vraag. Welke gevolgen heeft androcur? Krijg je er meer haar door? Deze hormonen die in je lichaam komen, zijn die goed?
Welke neveneffecten heeft androcur?
Ik hoop dat je mij iets wijzer kunt maken aangezien jij ook androcur inneemt.
Groetjes.
Sandra
Sandra Dupont is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2008, 19:14   #27
Natasja26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2007
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sandra Dupont Bekijk bericht
Hallo,

Ik ben nieuw hier. Ook ik heb AGA. Deze week ben ik naar de dermatoloog gegaan en deze heeft mij gezegd dat de diane 35 pil alleen geen effect heeft op vrouwen ouder dan 30 met dit haarprobleem. Daarom moet ik ook androcur 50mg samen met de diane 35 pil innemen.
Maar nu is mijn vraag. Welke gevolgen heeft androcur? Krijg je er meer haar door? Deze hormonen die in je lichaam komen, zijn die goed?
Welke neveneffecten heeft androcur?
Ik hoop dat je mij iets wijzer kunt maken aangezien jij ook androcur inneemt.
Groetjes.
Sandra
Hoi Sandra,

Ik slik nu bijna drie jaar Androcur. Ben begonnen met 10 dagen 10 mg. Dat ging goed. Toch had ik nog wel haaruitval. Ik ben toen met 50mg begonnen. Dat ging niet zo heel goed, veel haaruitval, depressief en kreeg last van een hele droge huid. Nu gebruik ik gewoon weer 10mg en dit gaat prima. Voor mijn gevoel minder haaruitval dan zonder. Het is volgens mij niet echt goed voor je, het zijn toch hormonen die je slikt... maar daar sta ik maar gewoon niet bij stil...
Natasja26 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2008, 19:20   #28
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sandra Dupont Bekijk bericht
Hallo,

Ik ben nieuw hier. Ook ik heb AGA. Deze week ben ik naar de dermatoloog gegaan en deze heeft mij gezegd dat de diane 35 pil alleen geen effect heeft op vrouwen ouder dan 30 met dit haarprobleem. Daarom moet ik ook androcur 50mg samen met de diane 35 pil innemen.
Maar nu is mijn vraag. Welke gevolgen heeft androcur? Krijg je er meer haar door? Deze hormonen die in je lichaam komen, zijn die goed?
Welke neveneffecten heeft androcur?
Ik hoop dat je mij iets wijzer kunt maken aangezien jij ook androcur inneemt.
Groetjes.
Sandra
Sandra,
Ik ben het met die stelling niet eens ik heb jarenlang (met onderbreking van zw.schappen) heel veel baat gehad bij enkel de diane (wist niet eens dat het eigenlijk aga was) zo pas rond m'n 40/41 begon was enkel de diane niet genoeg meer. Waarom probeer je het niet een paar maanden met enkel diane, als bijv. na een maand of 4 a 5 het niveau niet is veranderd, dan kun je nog altijd besluiten androcur erbij te gebruiken.
Kitty
Ik gebruik ook androcur en 50mg was echt te hoog voor mij, nu 25mg houdt e.e.a. redelijk goed onder 'controle'.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2008, 17:51   #29
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Zit in een complete dip

Een nep Diane 35 werkte bij mij omdat het dus nu 100 % zeker is dat ik TE heb. Ik maakte me gisteren om e.o.a. vreselijk kwaad en verdrietig. Niet geslapen want liep me op te vreten. En het valt weer uit als nooit te voren. Janken natuurlijk. Het ergste is dat ik iets in mezelf moet veranderen want tegen al mijn gevoel ingaat, wat ik dus wel tijdelijk kan maar daarna toch weer in oude gewoonte verval. Zit hier nu te typen en zie vervolgens weer haren naar beneden vallen, mijn hoofdhuid begint weer te jeuken en de trein komt weer op gang. Ik word hier zo ziek van. Ik voelde me zo goed en ontspannen de laatste tijd. En ik weet nu dus hoe het moet maar een gevoel van binnenuit laat zich moeilijk opleggen. Wat een gezeur.......... Enfin ik moest het even kwijt. Kan weer opnieuw beginnen en hopen dat ik die slag weer kan maken. Als het lukt horen jullie het. Zo niet..... dan ook.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2008, 22:18   #30
Lice
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Groningen
Berichten: 84
Beste Agatha,

Ben je nu wel aan de originele Diane-pil? En hoe is het nu gesteld met je menstruatiecyclus? Ik had het idee dat wij een beetje dezelfde soort klachten hadden.

Welnu, ik ben alweer een tijdje aan de echte Diane-pil, en heb, behalve frequente migraine-aanvallen, erg veel baat bij deze pil. Zo heb ik geen last meer van tussentijds bloedverlies of bruine afscheiding voorafgaand aan de menstruatie, heb ik geen gewichtsverlies meer, geen verhoogde lichaamstemperatuur en ..... het allerbelangrijkste ...... mijn haaruitval is gestabiliseerd!

Ik verlies nog wel haar, maar slechts een paar per dag (zichtbaar). Wat me wel een beetje zorgen baart, is dat deze uitvallende haren vaak korte haren zijn met een spits uiteinde, waaruit blijkt dat het haren zijn die nog nooit geknipt zijn en dus een zeer korte levensduur hebben gehad. Maar dan nog, de situatie is verschrikkelijk verbeterd!!!!

Enfin, ik durf nog niet te juichen, want voor hetzelfde geld begin ik morgen weer last te krijgen van extreme haaruitval. Het heeft veel impact op mij gehad en ik zal het denk ik nooit meer normaal vinden dat mijn haar niet extreem uitvalt. Daarvoor heb ik er te lang last van gehad en vond ik de geestelijke impact erg groot.

Ik weet niet of ik last heb gehad van een chronische TE of AGA, maar ik weet wel zeker dat mijn haaruitval hormonaal is geweest. En gezien de lange termijn moet het dan wel een vorm van AGA zijn.

Ben je al met Minoxidyl begonnen? Ik heb dit middeltje ook al een tijdje in huis, maar ik wacht nog even met het gebruik hiervan. Dit kan altijd nog als de haaruitval weer terugkomt.

Ik hoop dat je haaruitval gauw afneemt. Weet dat ik met je meeleef.

Liefs, Lice
Lice is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Nog steeds haaruitval 2,5 na zwangerschap lindaw Haarproblemen bij vrouwen 18 8 augustus 2009 17:37
19 jaar en merk steeds meer haaruitval.. wat zijn de opties? orli AGA - Algemeen 5 20 februari 2007 23:00
acné, overbeharing en haaruitval = diane?? schrik Hirsutisme - Algemeen 5 5 januari 2007 19:39
Silicea kuur tegen haaruitval Astarte Haarproblemen bij vrouwen 21 5 oktober 2006 19:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.