Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 januari 2008, 23:37   #31
Lice
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Groningen
Berichten: 84
De Diane-pil

Nog even iets ....

Ik lees op dit forum de laatste tijd veel negatief commentaar t.a.v. de Diane-pil. Tuurlijk, een pil heeft mogelijke bijwerkingen bij sommige gebruiksters. Ik merk ook dat ik verga van de honger sinds ik de Diane-pil slik. Om gewichtstoename te voorkomen slik ik daarom dagelijks chroom-tabletten. Chroom gaat het hongergevoel tegen en is nog gezond ook. Resultaat: ik snoep niets extra meer en ben nog steeds op hetzelfde gewicht als medio oktober 2007, toen ik met de Diane-pil begon.

Verder, misschien heb ik ook wel last van stemmingswisselingen, maar ik ben zo vreselijk opgelucht dat mijn haaruitval gestabiliseerd is en dat ik van mijn andere lichamelijke klachten af ben, dat ik alleen nog maar vrolijk kan zijn. Ik denk dat als deze pil mij niet had geholpen, ik inderdaad depressief zou zijn geraakt, omdat in de Diane-pil stoffen zitten die de neurotransmitter serotonine in je lichaam af kunnen breken. En ik was inmiddels behoorlijk depri door al mijn gezondheidsellende.

Ik ben 33 en slik enkel de Diane-pil. Dus de opmerking van een dermatoloog die aan een forum-lid meldde dat de Diane-pil zonder extra androcur niet werkzaam is bij vrouwen boven de 30, moet ik denk ik tegen spreken.

Ik ben niet bijgelovig, maar ik hoop toch niet dat ik morgen weer last krijg van extreme haaruitval, nu ik me vanavond zo positief over mezelf heb uitgelaten . Ik houd jullie op de hoogte.

Liefs, Lice
Lice is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2008, 14:41   #32
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lice Bekijk bericht
Beste Agatha,

Enfin, ik durf nog niet te juichen, want voor hetzelfde geld begin ik morgen weer last te krijgen van extreme haaruitval. Het heeft veel impact op mij gehad en ik zal het denk ik nooit meer normaal vinden dat mijn haar niet extreem uitvalt. Daarvoor heb ik er te lang last van gehad en vond ik de geestelijke impact erg groot.

Ik weet niet of ik last heb gehad van een chronische TE of AGA, maar ik weet wel zeker dat mijn haaruitval hormonaal is geweest. En gezien de lange termijn moet het dan wel een vorm van AGA zijn.

Ben je al met Minoxidyl begonnen? Ik heb dit middeltje ook al een tijdje in huis, maar ik wacht nog even met het gebruik hiervan. Dit kan altijd nog als de haaruitval weer terugkomt.

Ik hoop dat je haaruitval gauw afneemt. Weet dat ik met je meeleef.

Liefs, Lice
Lice wat fantastisch voor je! Eng he om te zeggen dat het beter gaat. Je hebt het idee dat je het lot meteen tart. Noem het maar bijgeloof maar ik lijd er ook aan. Heb nog steeds de orginele Diane niet, wordt volgende maand. Ik heb Minoxidyl ook al een tijdje in huis maar durf er ook nog niet aan. Ben ik eerst bijna de kale vrouw en daarna de vrouw met de baard.
Het is toch weer een toevoeging in mijn lichaam die niet natuurlijk is en ik probeer dat soort dingen toch altijd te vermijden, ben al niet echt blij met de ac-pil want als ik zie hoe dat mijn lijf over hoop gooit....... Wacht het nog 1 maand af en als ik dan nog steeds geen verbetering zie in die scheiding die tot mijn nek loopt ga ik er toch mee beginnen. Haaruitval valt weer mee. Moet leren om mijn ongenoegen te uiten en me niet altijd zo'n zorgen te maken, misschien dat mijn moeheid dan ook beter wordt. Helaas zoek je stress factoren niet altijd zelf uit maar staan ze soms onaangekondigd op de stoep.

Is met jou alles beter aan het worden? je zat toch ook flink in de misere met al die klachten. Heerlijk dat je even reageerde op mijn stukkie.

Liefs Agatha
agatha is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 12:57
Nog steeds haaruitval 2,5 na zwangerschap lindaw Haarproblemen bij vrouwen 18 8 augustus 2009 18:37
19 jaar en merk steeds meer haaruitval.. wat zijn de opties? orli AGA - Algemeen 5 21 februari 2007 00:00
acné, overbeharing en haaruitval = diane?? schrik Hirsutisme - Algemeen 5 5 januari 2007 20:39
Silicea kuur tegen haaruitval Astarte Haarproblemen bij vrouwen 21 5 oktober 2006 20:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.