Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 mei 2009, 19:35   #1
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Aga door Diane heen?

Verschillende vrouwen hebben gehad dat de Aga door de Diane 35 heenbrak. Waren er meer symptomen dan haaruitval toen dat gebeurde? Ik bedoel dan tussentijdse bloedingen o.i.d?
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2009, 09:45   #2
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Ja, ook dat heb ik gehad. Ik slik nu geen pil meer maar terugkijkend denk ik dat de Diane het een jaar of 5 goed heeft gedaan en dat het effect daarna uitgewerkt was. Mijn haaruitval nam na het stoppen natuurlijk wel even heel hard toe maar na een paar maanden stabiliseerde zich die weer naar het oude niveau. Terwijl ik vroeger echt een mooie volle haarbos heb gehad door de Diane en nauwelijks haaruitval.
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2009, 20:53   #3
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Maar hoe merkte je dat ie uitgewerkt was. Alleen aan de haaruitval?
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2009, 23:48   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar weet wel dat veel vrouwen er Androcur bij zijn gaan slikken als de Diane35 onvoldoende resultaat gaf.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2009, 09:57   #5
granny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2005
Locatie: Friesland
Berichten: 108
Geslacht:
Ja, ik heb dezelfde ervaring. September1995 ben ik begonnen met de Diane-35, mijn haar viel weinig uit en werd opvallend voller. In 2002 begon het dunner te worden, zonder extreem uit te vallen. Begin 2004 ben ik gestopt met de Diane omdat me dat dringend werd aangeraden, i.v.m. verhoogd risico op borstkanker.
Toen is het bergafwaarts gegaan.
Alleen Minoxidil hielp daarna, maar veroorzaakte allergie. Finasteride doet bij mij niets, Spironolacton ook niet.
Ik gebruik Finasteride nog steeds (nu 5 mg), sinds maart met Androcur/Cyproteronacetaat 25 mg.
We gaan gewoon door, want accepteren is er bij niet bij!

Gr. Granny.
granny is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2009, 11:12   #6
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Door de haaruitval natuurlijk, maar ook door tussentijdse bloedingen. En ik heb er niet voor gekozen om Androcur te slikken. Ik snap ook eerlijk gezegd niet goed dat vrouwen zo gemakkelijk allerlei hormonen in hun lichaam blijven stoppen, terwijl het effect op de haaruitval hoogst twijfelachtig is. Bovendien is het maar de vraag wat deze op termijn allemaal met je lichaam gaan doen. Ik zelf ben er van overtuigd dat mijn Diane gebruik tot mijn (vervroegde) haaruitval heeft geleid (ik ben ooit vanwege de acne begonnen) en heb bovendien heel wat meer lichamelijke en geestelijke toestanden gehad door die pil. Uiteindelijk ben ik liever kaal dan straks doodziek.
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2009, 13:57   #7
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Hm, ik ben juist de Diane gaan gebruiken tegen de haaruitval en dat werkt zeer goed. Ik heb nu echter last van tussentijdse bloedingen en ben bang dat dat een teken is dat de Aga er doorheen breekt. Moeilijk te peilen dus aangezien Granny ermee gestopt is en jij en ik samen geen echte statistiek zijn. Afwachten dus.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2009, 16:07   #8
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
De pil heeft bij mij ook lange tijd voor beter haar gezorgd. Toen ik die voor de eerste keer slikte werd mijn haar voller. Maar toen ik voor de eerste keer stopte, kreeg ik er haaruitval van. Aangezien dit echt bij niemand in mijn familie voorkomt, kan ik het alleen maar aan de pil wijten. Toen ik daarna weer met de pil begon, heeft ie ook niet meer echt geholpen tegen de haaruitval, nou ja, marginaal.

Doorbraakbloedingen hoeven volgens mij helemaal niks met haaruitval te maken te hebben. Daar hebben heel veel vrouwen die de pil slikken last van. Ik zou me er maar niet druk om maken.
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2009, 10:56   #9
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Thanx!
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2009, 10:05   #10
Lice
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Groningen
Berichten: 84
Wat mij verteld is ....

Hi Agatha,

Mijn gynaecoloog vertelde mij een tijd geleden dat tussentijdse bloedingen bij de pil voor kunnen komen. Ook bij de Diane-pil. Ik had er ook last van. Indien je nooit een stopweek inlast, kun je dit het beste doen zodra de tussentijdse bloeding begint. Dan ga je na een stopweek gewoon weer verder. Een stopweek mag ook korter duren dan 7 dagen, maar korter dan 4 dagen raadde de gyn mij af. Plus je moet al een tijdje aan de pil zijn, want als je net bent begonnen mag je niet na twee weken al een stopweek inlassen i.v.m. kans op zwangerschap. Maar dat spreekt voor zich lijkt me.

In had zowel met pil als zonder last van tussentijdse bloedingen. Mijn haaruitval heeft m.i. niets te maken gehad met een goede of slechte werking van de pil. Ik dacht dat de pil hielp, omdat ik vaak in oktober begon met deze mediciatie. Na een aantal jaren blijkt dat ik zonder de pil ook weinig haaruitval heb in de wintermaanden.

Mooi dat de pil je zo goed helpt tegen de haaruitval! Lekker doorgaan als je geen andere klachten als tussentijdse bloedingen en / of bloedarmoede hebt zou ik zeggen.

Groetjes, Lice
__________________
  • hevige diffuse haaruitval sinds maart 2006
  • Yasmin-pil 30/07/07-16/10/07 (geen verbetering)
  • Diane-35 (de originele!) 16/10/07-05/08/08 (geen verbetering)
  • Minoxidil 5% zonder pg 1 ml per dag sinds 04-08-08, na half jaar gestopt.
  • De haaruitval is het ergst van mei tot december en is dus seizoensgebonden.
Lice is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2009, 13:18   #11
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ha die Lice, bedankt voor je openheid en ik kan er door alle reacties al iets meer mee. Had effe een paniekaanvalletje maar hij gaat weer. Gelukkig werkt de pil goed en vooral als ik hem doorslik en met de CO boost heb ik nu normale haaruitval. Maar ja als die ineens erger is en de eierstokken gaan rammelen krijg het toch weer even flink benauwd
agatha is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
pruik over je eigen haar heen met ontzichbaar lace front duuuuus Haarwerken 0 20 oktober 2007 16:37
nieuw en eerste stap over schaamte heen verguenza Hirsutisme - Algemeen 15 5 april 2007 18:45
Zeg, waar gaat dat heen ... ray Van alles en nog wat... 14 13 mei 2006 19:24
Saw Palmetto in USA (waar is mijn thread heen?) drumstick Medicijnen/haargroeimiddelen 1 3 september 2005 19:51
weer door een zure appel heen boes Haarproblemen bij vrouwen 2 25 maart 2003 21:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.