Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 mei 2011, 20:52   #1
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
meer slachtoffers dan we denken

Ik zit hier al wat jaartjes maar in mijn omgeving was ik de enige vrouw die met haaruitval kampte maar nu heb ik 2 vriendinnen die er ooklast van hebben. En alle twee met als trigger enorme stress. Heb het er vandaag nog met mijn vriendin over gehad(we zijn veertigers) dat wij de eerste generatie zijn die altijd de pil hebben geslikt of spiraal en/of laat kinderen maar die in ieder geval op meerdere vlakken tegen de natuur in gaan. Bijzonder is dat zij het in haar omgeving ook van steeds meer hoort van vrouwen die kampen met haaruitval.

Tuurlijk is het erg maar één voordeel, als het minder bijzonder wordt voor vrouwen is er meer steun onderling en minder eenzaam gevoel. Ik vond het in ieder geval prettig om het met mijn beste vriendin er over te hebben en ervaringen uit te wisselen.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2011, 21:22   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Maar 't ligt niet aan de pil, want er melden zich hier ook extreem veel jonge mannen.

Een heel erg stressvolle periode is een oorlog met honger, veel geweld, bombardementen, martelingen, en doden, dus niet de dagelijkse rompslomp in het Nederland van na de oorlog.
De oorzaak van de AGA-explosie zullen we toch ergens anders moeten zien te vinden.
Misschien omdat we de ellende van de hele wereld dagelijks voor de kiezen krijgen?
Misschien omdat we ingeënt zijn tegen allerlei ziektes en daardoor minder weerstand hebben weten op te bouwen?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2011, 23:02   #3
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Hoe erg het ook voor je is, jij bepaald niet wat voor mensen een stressgrens is en om het nog vervelender te maken knoeien wij vrouwen meer dan mannen met onze hormonen en hoewel mannen ook melk drinken krijgen zij minder vaak borstkanker(ook al komt het wel voor bij mannen).
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2011, 09:43   #4
moksel
HaarWeb lid
 
moksel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 255
Citaat:
Een heel erg stressvolle periode is een oorlog met honger, veel geweld, bombardementen, martelingen, en doden, dus niet de dagelijkse rompslomp in het Nederland van na de oorlog.
Het klinkt wat vreemd wellicht maar ik ben zelf van mening dat de toenemende stroom van informatie en het gehaast van de hedendaagse maatschappij voor een lichamelijk en psychische stress die vele malen groter is dan de mens ooit heeft gehad.

Wellicht dat een marteling of een bombardement veel meer stress oplevert maar dat zijn korte periodes van grote spanning. Dat is precies waar stress voor bedoeld is, maar die langdurige spanning (de grote kwaal van onze generatie) daar zijn we niet op gebouwd.

Ik zeg overigens niet dat dat het enige is maar ik denk dat het een grote bijdrage levert. Het feit dat hele volksstammen alleen maar uit een pakje eten lijkt me ook niet echt een positieve bijdrage leveren. Dat verkeerd eten maakt ons ook weer minder stress bestendig omdat die bestendigheid weer afhangt van je voeding. Cirkel of life.
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2011, 11:53   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moksel Bekijk bericht
Wellicht dat een marteling of een bombardement veel meer stress oplevert maar dat zijn korte periodes van grote spanning.
Ik bedoel natuurlijk geen korte periodes van grote spanning, maar jarenlange honger, martelingen, doodsangst, zoals o.a. mijn familieleden hebben ervaren in concentratiekampen. Als dat nog geen stress levert, weet ik 't niet meer. Ze hebben het overleefd, broodmager, maar met een volle bos haar.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2011, 12:05   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Hoe erg het ook voor je is, jij bepaald niet wat voor mensen een stressgrens is en om het nog vervelender te maken knoeien wij vrouwen meer dan mannen met onze hormonen en hoewel mannen ook melk drinken krijgen zij minder vaak borstkanker(ook al komt het wel voor bij mannen).
Wegens haaruitval melden zich hier juist erg veel jonge mannen die nog nooit hormoonpillen hebben geslikt en van stress is bij velen van hen ook geen sprake.
Als je van melkdrinken borstkanker zou krijgen, zou ca. 90% van de Nederlandse vrouwen borstkanker hebben of krijgen. Borstkanker lijkt echter grotendeels erfelijk te zijn en het slikken van ethinyl-oestradiol wordt aangewezen als een andere oorzaak.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2011, 19:16   #7
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
ook mij valt het op dat er erg veel jonge meiden aga hebben,ik denk dat over heeeeel veel jaar de mens kaal is!je ziet het steeds meer en meer!
maar ook denk ik dat de wetenschap over ik hoop een aantal jaar(en) zo ver is dat wij ,die aan aga lijden toch ons haar terug kunnen krijgen door o.a klonen ofzoiets?ook denk ik dat er over een aantal jaar iets meer bruikbare middelen komen voor zowel dames als heren met aga.zie de andere topic waar toch al heel veel positieve smeersels worden getest door mensen, die over een paar jaar op de markt komen!
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2011, 22:23   #8
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Ik zag van de week een auto rijden met daarop de reclametekst www.aga.nu .

Zal die site er mee te maken hebben?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2011, 01:28   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
AGA bij andere vrouwen valt meestal pas op als je zelf te weten bent gekomen dat je AGA hebt, want dan ineens ga je goed letten op de haardossen van andere vrouwen en dan ontdek je steeds méér lotgenoten.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2011, 20:55   #10
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Wegens haaruitval melden zich hier juist erg veel jonge mannen die nog nooit hormoonpillen hebben geslikt en van stress is bij velen van hen ook geen sprake.
Als je van melkdrinken borstkanker zou krijgen, zou ca. 90% van de Nederlandse vrouwen borstkanker hebben of krijgen. Borstkanker lijkt echter grotendeels erfelijk te zijn en het slikken van ethinyl-oestradiol wordt aangewezen als een andere oorzaak.
Melk en borstkanker hebben wel degelijk een verband en dat je moeten weten als je alleen maar naar inhoudelijk gedegen programma's en boeken leest wat je altijd beweert. Bijna niemand kwam uitde kampen met een volle bos haren want men werd kaalgeschoren(ook in verband met luizen)
Maar gelukkig weet ik meteen hierdoor jouw mening op waarde te schatten.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2011, 20:56   #11
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
AGA bij andere vrouwen valt meestal pas op als je zelf te weten bent gekomen dat je AGA hebt, want dan ineens ga je goed letten op de haardossen van andere vrouwen en dan ontdek je steeds méér lotgenoten.
Haaruitval is niet altijd door AGA maar heeft zoals je zelf weet meerdere oorzaken.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2011, 20:58   #12
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik bedoel natuurlijk geen korte periodes van grote spanning, maar jarenlange honger, martelingen, doodsangst, zoals o.a. mijn familieleden hebben ervaren in concentratiekampen. Als dat nog geen stress levert, weet ik 't niet meer. Ze hebben het overleefd, broodmager, maar met een volle bos haar.
Dit is de grootste kul die ik ooit gelezen heb en zo serveer je iedereen af die te maken heeft met langdurige hoge druk door werk, gezin, sociale verplichtingen en dat allemaal staande moet houden. Maar wellicht heb je zelf nooit in die situatie verkeert en is het moeilijk om je daarin in te leven.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2011, 21:05   #13
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Melk en borstkanker hebben wel degelijk een verband en dat je moeten weten als je alleen maar naar inhoudelijk gedegen programma's en boeken leest wat je altijd beweert.
Weet je zeker dat aan daar gedegen ondezoeken aan ten grondslag liggen?

De KWF-kankerbestrijding (toch een autoriteit op dit gebied) is zeer sceptisch is over een mogelijke relatie tussen melk en kanker (prostaat-, borst- en darmkanker). Ze wijzen er juist op dat het de kans op darmkanker verkleint en ze raden nog steeds 2 tot 3 glazen melk en een plak kaas aan als onderdeel van een gevarieerd en gezond dieet.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2011, 21:27   #14
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
In Azie komt er steeds meer borstkanker voor en de relatie met melk werd gelegt omdat dat één van de weinige producten is die is toegevoegd aan hun eetpatroon. Ook in Europa denken ze dat al heel lang. Heeft te maken dat we het niet met mate innemen omdat we denken dat melk gezond is maar blijkbaar heeft het in grote hoeveelheden nadelen.

Heb het nog even voor je nagezocht maar het heeft te maken met de enorme hoeveelheden oestrogeen in melk. Dus van de cola over naar de melk Anthonie zou ik zeggen.

Laatst gewijzigd door agatha; 6 mei 2011 om 21:31
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2011, 21:36   #15
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
In Azie komt er steeds meer borstkanker voor en de relatie met melk werd gelegt omdat dat één van de weinige producten is die is toegevoegd aan hun eetpatroon. Ook in Europa denken ze dat al heel lang. Heeft te maken dat we het niet met mate innemen omdat we denken dat melk gezond is maar blijkbaar heeft het in grote hoeveelheden nadelen.
Maar om dan helemaal naar het andere uiterste te gaan en te bewerken dat je van melk drinken borstkanker krijgt .... nee dus. Met mate draagt het juist bij aan een goed dieet. Met mate is iets anders dan het totaal schrappen omdat je geen zelfbeheersing hebt

Overigens is het gevaarlijk om groepen mensen te vergelijken als het om gevoeligheid voor voedsel gaat. Aziaten zijn vaak lactose intollerant. Dat ze nadelige gevolgen zien van melk, meer dan Europeanen, lijkt mij niet zo vreemd. Op andere continenten zijn mensen soms gevoelig voor suikerziekte (Navaho's bijvoorbeeld). Die zijn dus echt niet gebaad bij een dieet met veel granen zoals wij, maar een lekker donker meergranenbrood is over het algemeen toch heus een gezond onderdeel van een gevarieerd dieet.

Een van de belangrijkste zaken die wij hebben toegevoegd aan ons dieet is trouwens soja. Boordevol fyto-oestrogenen. Wellicht krijgen wij enge dingen door dat voorheen typisch Aziatische onderdeel van het dagelijks dieet en krijgen zij het van 'onze' melk.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.