Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 juli 2013, 10:14   #76
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ja dat is het nadeel van een haarwerk met klemmetjes.
Dat is voor mij een reden geweest om geen topper te nemen met klemmetjes, maar een volledig haarwerk. Dan maar mijn eigen haar kort en een pruik erop.

Je zou ze niet te strak moeten zetten en af en toe moeten verzetten, maar ik weet niet of jij dat zelf kan of dat de haarwerker dit voor je doet.

Succes !
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2013, 16:51   #77
Filosofieke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2013
Berichten: 25
Ik heb wel klemmetjes besteld. Nu zit bij mij de haaruitval wel vooral bovenop, en kon Salvatore aan de zijkant geen abnormaliteiten zien.

Hij zei inderdaad van het niet te strak te zetten, en ik ga het gewoon proberen. In mijn geval zal het dan wel niet zo vreselijk slecht zijn....op een gegeven moment moet je gewoon beslissen. Ik bedoel, het valt toch al uit, het is niet dat ik supergezond haar heb dat ik nu ga verpesten door dit te proberen.

Wat niet wegneemt dat ik het wel in de gaten ga houden. Als het echt tegenslaat is het een dure vergissing, maar dan heb ik Astrid's optie al als alternatief. Ik zal het vast wel voelen als het gaat uitvallen omdat er teveel druk op staat. En braaf luisteren naar de instructies over hoe ik het moet vastzetten. Klemmetjes desnoods op tijd vertstellen.

Zodra ik het haarwerk heb (eind augustus) zal ik laten weten hoe het me bevalt! Wordt een heel gefrutsel, ik ben niet meer gewend van veel haar te onderhouden .
Filosofieke is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2013, 19:11   #78
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Succes !
Ik ben echt heel benieuwd hoe je haarstukje bevalt. Wel spannend hoor!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2013, 01:23   #79
Filosofieke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2013
Berichten: 25
Ik ben ook benieuwd!

Ik ben trouwens door alle onderzoeken door. Er is geen enkele hormonale afwijking, of schildklierafwijking te zien. Dat verwachtte ik ook niet...ik voel mij namelijk absoluut niet alsof er iets mis met me is waardoor mijn haar zou kunnen uitvallen. En het zit ook niet in mijn hoofd, het is door twee kappers en een dermatoloog dmv een trektest vastgesteld dat het wel degelijk uitvalt.

Dus ja, dat is gewoon hoe het zit. Ik ben stilaan de paniek voorbij, ik heb het op het werk aan één verantwoordelijke verteld, aan mijn ouders, schoonzus (die een hele goede vriendin is). De meeste van mijn andere goede vrienden weten dat ik 'last' heb van mijn haar, niet van mijn kinderwens.

Rond de tijd dat het haarwerk komt, heb ik wel een afspraak met een psycholoog. Het liefst van al zou ik het gewoon kunnen op en af zetten zoals het me uitkomt, en me van al de rest niets meer aantrekken. ook niet meer aan de medicatie gaan. Wie weet komt het zover...Want ik heb pas een foto's gezien van mij met een aantal meiden op een vrijgezellenavond. je ziet gewoon niks aan mijn haar op dit moment (het is geen bos, natuurlijk, maar zo zaten er nog twee in de groep met een dunner hoopje haar). Alleen zit ik er op één foto aan te voelen, en dat is dus meteen wat je kan zien: zorgen over het haar.

Mijn moeder gaat met haar verlijmd haarwerk naar Rhodos begin augustus, ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan! Als het warm is, jeukt het wel eens, zegt ze, en daar is het 33 graden. Ik ben benieuwd!

GHG, ik weet niet of dit je wat helpt. Het zijn gewoon de dingen die ik momenteel doe, om net als jij, dat gevoel kwijt te raken.
Mijn moeder en grootmoeder hebben hetzelfde, mijn grootmoeder heeft nu nog een laagje sneeuwwit haar dat ze met krulspelden in een bob doet die iedereen prachtig vindt (voor een vrouw van 84). Ik heb soms het gevoel na de androcur en de pil, dat ik zonder haren ga eindigen voor mijn 30, maar ik weet wel dat zij zonder enige behandeling toch echt nog haar heeft. Bij mij wordt het nu snel erger, maar ik weet ook niet of dat zich nog niet wat zal herstellen, ik nam androcur 50 en diane, mijn lijf krijgt dus wel de schok van zijn leven momenteel. Het zal nog wel een andere drie maanden duren voor ik kan zeggen of dat nog goed komt, maar ik hou je op de hoogte!
Filosofieke is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2013, 07:37   #80
Paulien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Berichten: 38
Filosofieke, bij jou lijkt het dus erfelijk te zijn. Is dat bij de andere dames ook zo? Bij mij niet. Mijn moeder, zus en tantes zijn gezegend met een volle bos haar. Ook de mannen in de familie zijn niet (op vroege leeftijd) kalend.
Ik ben wel een enorme stresskip. Misschien kan dat een oorzaak zijn? Het is alleen maar gissen, natuurlijk.
Binnenkort ook de stap naar Tophaar maar eens maken...
Fijn weekend iedereen!
Paulien is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2013, 09:42   #81
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Bij mij is het erfelijk bepaald

Stress 'kan' haaruitval veroorzaken, maar meestal is het dan maar tijdelijk.

Groetjes
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2013, 11:32   #82
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Ik ben nog niet officieel gediagnosticeerd met aga.....maar alles wijst erop dat dat het wel is. In mijn familie heeft nog iedereen mooi haar. Mijn zus heeft onwijs veel haar en ook beide broers vertonen geen aga. Mijn moeder is nu 62 en heeft na de overgang dunner haar gekregen. Dat is nu zo'n 7 jaar geleden, maar niet op aga plaatsen en geen kalere plekken. Meer diffuus. Dus waar het bij mij vandaan komt blijft een raadsel.
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2013, 20:30   #83
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ter info; dit vond ik op intern. De varianten van alopecia. Je kan er dus alle kanten mee op, behalve de goede

Alopecia androgenetica. Kaalheid volgens een mannelijk patroon.
Alopecia traumatica. Lijkt op trichotillomanie. Haaruitval als gevolg van een externe oorzaak b.v door verkeerde permanentbehandeling, ontkroezen.
Alopecia areata. Een pleksgewijze haaruitval.
Alopecia cicatriciales. Een vorm van kaalheid die optreedt door littekenvorming op de hoofdhuid als gevolg van verbranding, verwonding of onsteking van de hoofdhuid.
Alopecia totalis.Uitvallen van het hoofdhaar inclusief gelaatshaar zoals wimpers, wenkbrauwen, snor en baard.
Alopecia universalis. Uitvallen van zowel hoofdhaar en lichaamshaar.
Alopecia diffusa. Tijdelijk haaruitval over de gehele hoofdhuid als gevolg van hoge koorts, hoofduidontsteking, medicijngebruik b.v chemokuur.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2013, 08:34   #84
hoihallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2010
Berichten: 85
Geslacht:
+ frontal fibrocering alopeicia
hoihallo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2013, 21:49   #85
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Welke variant het ook is, blij word je er niet van!

Vandaag mijn tweede synthetische haarwerk besteld, daar werd ik wel weer blij & vrolijk van. Als je alopecia heb kan je er maar beter het beste van maken.
Voordeel van een pruik: ik heb nu nooit meer bad hair days
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2013, 21:33   #86
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Lieve lotgenoten,

Ik vertrek morgen heerlijk voor 2,5 week op vakantie....Ik hoop van harte dat ik mijn haarellende een beetje los kan laten. Hier lukt dat over het algemeen genomen niet echt. Ben een beetje bang dat het mijn vakantie zal overschaduwen,
Als ik terug kom ga ik 2 dagen later mijn topper ophalen. Super spannend allemaal. Ik kijk er naar uit en tegelijkertijd enorm tegen op. Ik zal jullie als alles goed is gegaan zeker een uitgebreid verslag te lezen geven. En misschien ook foto's...als ik mijn gezicht onherkenbaar kan maken. Ik ben nog niet zo ver dat ik het durf alles open en bloot te geven. Hoop dat dat iets is wat nog gaat veranderen.

Sterkte voor iedereen die met haarverlies te kampen heeft en tot over 3 weekjes!!

Groetjes,
Heleen
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.