Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 juni 2013, 15:43   #1
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Hoe doen jullie dat?

Haaruitval is prima te maskeren met een goed haarwerk. Dat heb ik inmiddels wel begrepen door alle reacties op deze site & het bekijken van diverse haarwerk sites. Toch een enigzins geruststellende gedachte. Maar de haaruitval blijft onverminderd door gaan. En waar ik me zo klote door voel is als ik weer van die losse haren tegenkom (bij vlagen, zoals nu, bijna de hele dag door). Durf mijn haar bijna niet te wassen en dat moet morgen toch echt gebeuren. Blijf ik me dan rot voelen als ik straks een keer een haarwerk heb? Kan natuurlijk niemand beantwoorden. Ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen. Vertel..............
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2013, 16:14   #2
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Hier ben ik ook wel heel erg benieuwd naar...ik ga nu obsessief met mijn haar om. Draag het inmiddels al 1 jaar nooit, maar dan dus ook echt nooit meer los. Zelfs niet met slapen. Dit om te voorkomen dat ik de hele dag door geconfronteerd wordt met haren. Daar ga ik me namelijk ook heel erg depri van voelen. Dus dan maar op deze manier

Ik heb een haarwerk in bestelling, maar vind het een eng idee dat ik dan zometeen mijn haren toch weer echt los moet gaan dragen en dus die haren weer ga tegen komen.

Ben ook benieuwd naar hoe mensen hier mee om gaan!
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2013, 19:00   #3
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hoi meiden (ik heb dit bericht ook al elders geplaatst, maar vond het hier ook wel passend).

Hier nog een gevalletje AA; vrouw, 45 jaar en al jarenlang haaruitval. Het werd steeds dunner en dunner, was uren bezig om mijn hoofdhuid te camoufleren met mijn dunne haar. Ik was daar zo klaar mee!

Via huisarts, naar de dermatoloog, bloed op van alles en nog wat getest. Alles was goed, conclusie: AA.
Naar huis met recept voor minoxidil. Gebruiken? Niet gebruiken? Veel gelezen op internet; voor- en nadelen. Bij de een werkt het, bij een ander niet. Als je minoxidil gebruikt moet je het levenslang gebruiken op eigen kosten, etc.

Ik ben snel overgestapt en heb mij verdiept in haarwerken. Nu draag ik sinds 1 week een confectie synthetisch haarwerk.Het zit goed, staat goed, en ik ben blij! Niemand ziet het; ik krijg veel postieve reacties van collega's, moeders op schoolplein bij mijn kinderen etc.

Wat ik eerlijk gezegd niet begrijp, want ik ga van dun schouderlang bruin haar (altijd strak naar achteren in staart of knot en vol haarlak) naar kort rood nep haar! En niemand die iets opmerkt over nep/pruik oid, alleen maar positief!

Mijn haarwerk heeft een strakke band, waar hij al goed mee zit. Vandaag stormde het erg hard, toen heb ik - voor de zekerheid - een stukje dubbelzijdig tape op mijn haarwerk en op mijn voorhoofd geplakt! Mijn pruik waait echt niet meer af!! Ik voelde de wind door mijn nepharen waaien, wat ik in jaren niet gevoeld hebt!

Tuurlijk zitten er ook nadelen aan een haarwerk, maar die neem ik voor lief. Ik heb mijn eigen haar super kort geknipt en rood geverfd (ongeveer dezelfde kleur als mijn pruik) en zo loop ik thuis rond. Mijn man & kinderen zijn er na 1 dag al aan gewend. Zij zien ook dat ik weer blij en vrolijk ben met mijn pruik op!

Succes & sterkte
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2013, 19:53   #4
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Fijn om te horen! En wat gaaf dat je zo tevreden bent! Maar hoe zit het met je 'eigen' haar: nog steeds rondvliegende haren of blijft dat onder je haarwerk zitten & zie je ze pas als je je haarwerk afzet? Of is c.q. lijkt het uitvallen minder omdat je kort haar hebt? En gebruik je nog medicatie of smeersels om de haaruitval te remmen om helemaal niet meer? Lijkt me trouwens dan wel weer het leuke van haarwerken: gewoon 2 verschillende modellen en kleuren nemen, kun je lekker afwisselen én het zit altijd goed. Kan ik nu niet zeggen.
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2013, 20:34   #5
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hoi GHG,

Ik gebruik geen smeersels, speciale shampoo oid voor mijn eigen haar. Ik heb mijn eigen haar heel kort geknipt en rood geverfd (haarverf van kruidvat, lekker goedkoop). Ik kam mijn eigen haar naar achteren, doe er een klein beetje haarlak op en dan mijn pruik. Al mijn eigen haar blijft keurig onder de pruik zitten. En al 'piept' er iets tussen uit, dan zie je dat niet eens, omdat het zo'n beetje dezelfde kleur is als mijn pruik

Ik merk minder haaruitval nu! Komt denk ik ook, omdat ik mijn eigen haar kort heb en met rust laat. Geen gedoe meer & geen gefrunnik aan mijn eigen haar. Als ik mijn pruik afzet, maak ik mijn eigen haar een beetje nat en zit het in model. Wel dun, maar daar is thuis mee te leven.

Ik wil snel nog een tweede pruik erbij; als reserve. Voor nu zo'n zelfde, als ik eenmaal gewend ben wil ik wel experimenteren met een andere kleur & model. Maar zo ver ben ik nog niet!

Voordelen:
- Pruik wordt (deels) vergoed door zorgverzekeraar; minoxidil niet!
- Pruik zit zo in model; handen erdoor en het zit weer goed. Ik hoef er verder geen fratsen voor uit te halen. Echt super. Met mijn eigen haar was ik 1-2 uur bezig om er nog iets van te maken (en veel frustraties). Pruik 1-2 minuten klaar; opzetten & in model brengen met je vingers!

Succes meid.

Laatst gewijzigd door Astrid26; 15 juni 2013 om 20:40
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2013, 08:04   #6
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Wauw, wat klink je sterk zeg. Om jaloers op te worden. Fijn om te horen dat dat dus ook kan. Ik moet zeggen dat ik op mijn stoere momenten ook al bedacht had om mijn eigen haar kort te laten knippen en dan 2 verschillende pruiken aan te schaffen. Maar daar ben ik 'in het echt' geloof ik nog niet echt. Maar wel een opsteker voor mij hoor, jouw verhaal. Dank je wel voor het delen.
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2013, 10:05   #7
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Grappig is dat he dat je eigen fixatie niemand opvalt. Het aanschaffen van een haarwerk is het moeilijkst omdat dat je dan hebt neergelegd bij je "kaalworden". Maar vanaf het moment dat je hem hebt en hebt opgezet en hebt laten zien aan je partner komt er al een enorm stuk rust. Stress is fnuikend als je haaruitval hebt.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2013, 10:46   #8
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@GHG, ik heb ook mijn onzekere momenten (gehad) over mijn pruik, hoor.
Op een vrijdag heb ik mijn haarwerk opgehaald; op laten zetten en door de winkelstraat gelopen: met kloppend hart. Blijft ie zitten, zie je niet dat het een pruik is etc. ?

Toen door naar de camping. Bij uitstappen liep de eigenaresse net op de parkeerplaats. Meid, riep ze enthousiast, wat zit je haar mooi en wat een mooie kleur. Echt gaaf, staat je goed. Zij kijken van dichtbij naar het model en de kleur. Ik had me daar de bibbers!! Ze merkte niets op, anders had ze het echt wel gezegd. Alleen maar positieve reacties. Ik blij, man blij, kinderen blij.

Maandag op werk precies hetzelfde. Alleen maar positief. Enkele collega's wisten niet eens hoe ik normaal mijn haar droeg. Bruin? Halflang? In een staart? DIT 'nieuwe kapsel' staat je veel beter.
Ik heb het tegen 3 collega's verteld dat het een pruik is; ze geloofden me eerst niet. Dichtbij kijken, voelen etc; net echt zeiden ze!

Dit heeft mijn zelfvertrouwen een enorme oppepper gegeven. Heel bijzonder, het is synthetisch haarwerk en ze zien het niet eens! Mijn haarprobleem is ook nog nooit iemand opgevallen, omdat ik goed was in het camoufleren ervan, maar op een gegeven moment ben je dat zo beu en wil je weer goed voor de dag komen.

En .... Ik kan nu een uur langer in bed blijven liggen
(nog een voordeel)

Lief groetje van Astrid
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2013, 15:16   #9
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Ben trots op mezelf: ik heb meters gemaakt. Via huisarts psycholoog ingeschakeld, dermatoloog zo'n 2 maanden geleden ingeschakeld (ga ik over 2 weken opnieuw heen) en net een soort haarwerkje laten aanmeten (echt haar, half dopje boven op mijn hoofd dat qua kleur en krul op mijn eigenhaar gaat aansluiten). AGA of niet (nog niet duidelijk in mijn geval): ik sta weer aan het stuur!
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2013, 19:35   #10
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@GHG; ik ben trots op je! Lief groetje van Astrid
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2013, 22:11   #11
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Heb wel diepe respect voor sommige van jullie hier die eerlijk en oprecht durven toe te geven dat ze een haarwerk oid dragen.

Ik zelf zou onder geen beding een haarwerk willen dragen voor mijn 70e jaar. Mijn eigen haar is mij op dit moment veel te kostbaar, en groeit en glanst in de zon als nooit tevoren. En dat wil ik de komende jaren alleen maar verbeterd (lees langer) hebben.

Ik ben de man die vrouw wilt zijn!

Jong, slank, geen rimpels, vitaal en lange roodachtige haren die glanzen in de zon.

Dit is mijn creatie die ik ben en wil zijn!
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2013, 22:20   #12
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@hakuna; ik geef je groot gelijk en ik respecteer ieder zijn/haar keuze; ook de jouwe
Ik ben danook jaloers op je mooie lange haren, maar dat is niet voor mij weggelegd. Ik heb altijd al dun haar gehad van jongs af aan. Door AGA is dat nog dunner geworden en ik kan er niets fatsoenlijks meer van "bakken", vandaar mijn keuze voor een haarwerk. Hier ben ik ook erg blij mee; eindelijk haar op mijn hoofd. Iedereen een fijne avond & een groetje van Astrid
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2013, 22:24   #13
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Toch fijn, die reacties. En inderdaad: ieder zijn keuze, als het je maar gelukkig(er) maakt. Je kan je afvragen waarom uiterlijk daar zo'n rol bij speelt (als ik daar via de psycholoog duidelijk over krijg laat ik dat weten ). Maar dat doet het nou eenmaal wel. Lieve groet & dank voor de berichtjes!
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2013, 22:28   #14
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@GHG; heb je je haarwerkje al en hoe bevalt het?
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2013, 10:11   #15
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Hee slaapkopje, ik ben dezelfde als bij de discussie 'help' & heb mijn haarwerkje dus al. Heb inmiddels wel het gevoel dat deze het nog niet helemaal is (permanent lijkt niet zo goed te zitten en/of 't is nog wat te dik aan de zijkanten). Maar ik weet wel zeker dat dit mijn oplossingen-voor-nu zijn & ga vrolijk (nou ja, niet altijd zo vrolijk) door totdat het perfect is. Wat me echt enorm meevalt is dat ik er totaal geen moeite mee heb om dat ding een hele dag op te hebben: ik zit helemaal niet de hele dag te denken 'o jee, als anderen het maar niet zien' en 'zit het nog goed'. Nee: dit is waar ik me zekerder door gaan voelen & de hele wereld mag weten dat het niet allemaal meer mijn eigen haar is!

Laatst gewijzigd door GHG; 23 juni 2013 om 10:15
GHG is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.