Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 februari 2014, 13:57   #1
realkane
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Berichten: 24
vraag over voortgang herstel na ingreep

Hey allemaal,

Zoals je in een andere post van me kan zien ben ik 16 januari naar esteworld geweest voor een tweedaagse ingreep waar in totaal ongeveer 5300 grafts getransplanteerd zijn, een vrij forse ingreep.

Nu, 6 weken na de ingreep, zijn zoals verwacht helaas de haartjes weer uitgevallen en is mijn mooie lijn net na de ingreep weer helemaal gone :-(

Dit lijkt normaal te zijn als ik de verhalen lees, ik heb echter nog steeds een nogal rode voorkant en krijg dit niet echt verbeterd met een standaard lotion.

Vraag 1: Hebben medetransplantanten wellicht een tip hoe die rood/roze plek te verminderen/versneld te laten verdwijnen?

Vraag 2:Ook heb ik vooral in het gebied waar de haren weggehaald zijn nog steeds last van flinke jeuk aanvallen, er zitten daar behoorlijk wat bultjes die ik iedere keer weer kapotkrab, het lukt me maar niet om er vanaf te blijven, ook hier tips voor?

Ik heb als herstelhulp bij DS-laboratories op advies van de kliniek revita shampoo en nanoxidil spectral dnc-n besteld om het haar een half jaar lang te helpen.

Vraag 3:Is het wel slim om dat te gebruiken als mijn hoofdhuid duidelijk nog niet hersteld is en nog erg droog is?

Graag hoor ik jullie tips medetransplantanten en jullie ervaringen.

Ik zal proberen wat foto's te laten maken om bij te voegen als illustratie, nu , 6 weken na de ingreep.

Groeten,

Realkane
realkane is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2014, 05:47   #2
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
Vraag 1 laat ik over aan degenen die het hebben meegemaakt en er mss iets op gevonden hebben. Ik las wel iets van Calendulazalf...

Voor vraag 2, dat heb ik net zelf ervaren. Ik heb bij de apotheek Cetirizine 10mg gekocht. In Belgie kost dit zo'n 4,39€. Is een keur van 1 week, waarbij je elke avond 1 pil neemt. Mijn jeuk is direct weg, en lost veel van de problemen op die hiermee gepaard gaan.

Voor vraag 3...tja, bij mij heeft de chirurg in Esteworld enkel minoxidil voorgeschreven, die ik gedurende 1 jaar moet gebruiken. Anders niks voorgeschreven...
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2014, 10:35   #3
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Revita en nanoxidil zijn vaak minder agressief dan minoxidil; dus zou goed moeten gaan. Vooral met aanbrengen en eventueel wassen voorzichtig zijn.

Eventueel tegen de droogheid een olie gebruiken en of goede conditioner.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2014, 18:44   #4
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Misschien een overbodige vraag aangezien Interest3d al na zijn HT het medicijn Cetirizine heeft gebruikt tegen de jeuk..

Maar heeft het gebruik van dit medicijn geen invloed op het herstel van de HT en hiermee het resultaat vd HT??

Beter TE voorzichtig dan niet voor bereid zeg maar!

Ben vandaag gestopt met roken (1 week ervoor en 2 erna), alles voor een goed resultaat!!!
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2014, 03:58   #5
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
Wat betreft de cetirizine mogelijkheid tot haargroei, tjaj dat is allemaal niet bewezen he... Cetirizine dient als hoofddoel voor anti allergie. En dat moet ik maar 1 week nemen.
Dus ik denk echt niet dat dit kwaad kan.

Ik vraag me wel af wat dzinee bedoeld met minoxidil agressiever dan revita en wat hij bedoeld met voorizchtig zijn bij aanbrengen en wassen...
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2014, 12:33   #6
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Bedankt voor je antwoord!

Maar bedoel eigenlijk (duidelijker gezegd), of dit medicijn tegen jeuk niet (ook al gebruik je het maar 1 week) er voor zorgt dat het NADELIGE gevolgen heeft voor de HT?

Bedoelde dus NIET of het positieve gevolgen heeft voor de HT, of bedoelde je dit met: niet bewezen??

Misschien begrijp ik je antwoord wel verkeerd, in ieder geval alvast bedankt!!!
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2014, 15:27   #7
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markr32 Bekijk bericht
Bedankt voor je antwoord!

Maar bedoel eigenlijk (duidelijker gezegd), of dit medicijn tegen jeuk niet (ook al gebruik je het maar 1 week) er voor zorgt dat het NADELIGE gevolgen heeft voor de HT?

Bedoelde dus NIET of het positieve gevolgen heeft voor de HT, of bedoelde je dit met: niet bewezen??

Misschien begrijp ik je antwoord wel verkeerd, in ieder geval alvast bedankt!!!
Ik bedoel dus voor beide kanten. Het is niet bewezen dat nadelig en/of voordelig zou zijn. En zeker niet op basis van 1 week
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2014, 15:17   #8
mahsun23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2010
Berichten: 58
Als het goed is, gaat de roodheid op een gegeven moment over.
mahsun23 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2014, 17:48   #9
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.408
Geslacht:
Na een klein jaartje.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2014, 13:11   #10
Dymoman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 229
Op je beelden zie je na 5 dagen nauwelijks wat van de roodheid.
Nu is het dus roder geworden, ontstoken?

kan je ook is een paar scherpe beelden plaatsen van je donorgebied, ben echt benieuwd hoe dat er uit ziet na die gigantische sessie.
Dymoman is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.