Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 april 2006, 13:29   #1
Bianca87
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2006
Berichten: 2
nieuw

hallo allemaal,,

ik trek al zolang als ik me kan bedenken haren uit mijn hoofd, ik ben nu 19 jaar en zit gewoon erg met het probleem. ik zie alleen niet datgene wat ik heb hier ergens terug op het forum. ik draai namelijk aan mijn hoofdhaar zodat er knoopjes in komen, die trek ik er vervolgens uit waarna ik ze er weer terug indraai en er nog grotere klitten ontstaan waarna er weer hele plukken op de grond liggen. het is gewoon een tik, ik doe het als ik tv kijk, op bed lig enzovoorts, zelfs achter de computer.. ik word ook heel agressief als mensen zich ermee bemoeien dat ik ermee moet kappen, mijn ouders en vriend vinden het vervelend dat ik het doe maar ik kan het gewoon niet laten. ookal word het tegen me gezegt ik blijf gewoon doorgaan. toch wil ik stoppen voordat ik echt kale plekken krijg. het is nu zo dat mijn rechterkant van mijn haar 31 cm lang is en de linkerkant waar ik de haren altijd uit trek maar 16 cm. en dat is best confronterend. ik wil het ook niet op 1 lengte laten knippen want dan word het toch weer korter omdat ik dan daar begin met uittrekken.. ik ben wel blij dat ik weet dat ik niet de enige ben..
Bianca87 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2006, 13:56   #2
Feysie
Banned user
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 14
Beste Bianca,

Ik heb een persoon gekend die precies dezelfde aandoening had. Ik zie hem nog steeds en hij is volledig van die tique af. Zijn geheim? Grenadine.

Op momenten dat hij het moeilijk kreeg (voor de tv, aan de pc, op momenten waarop hij stil zat in het algemeen) doopte hij zijn vingertoppen in grenadine. Met als gevolg: grenadine droogt redelijk vlug waardoor je plakkerige vingertoppen krijgt. En automatisch ga je minder vlug naar je haar grijpen omdat je weet dat je vingertoppen onder de grenadine zitten en dat het een plakkerig boeltje kan worden.

Het is een soort natuurinstinct dat je aanroept waardoor je je haar niet smerig wil maken, dat je niet met vuile handen aan je haar wil zitten. Hij heeft dit een drietal weken gedaan om van zijn tique verlost te raken. Niet zonder succes.

Veel succes, en sterkte!
Feysie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2006, 12:37   #3
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Beste Bianca,
het probleem zit wel iets dieper dan dat het zou kunnen opgelost worden met grenadine... trouwens, al eens aan de pc gewerkt met grenadine aan je vingertoppen?
Neen ernstig nu, de manier waarop je het doet is niet zo belangrijk, het gaat om het innerlijke gevoel, de drang, de dwang... En daarna, die kwaadheid, schuldgevoelens, enz...
Je hebt lang genoeg gedacht dat je alleen was, welkom bij ons...
Neem rustig de tijd om te lezen en put kracht uit de ervaringen van je lotgenoten, er is hoop!
Groetjes, Bolleke
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2006, 13:28   #4
Bianca78
Banned user
 
Geregistreerd: 23 april 2006
Berichten: 2
ik heb het toch even geprobeerd met grenadine en ik moet wel zeggen dat het me inderdaad weerhouden heeft om aan mijn haar te zitten. ik zal het in ieder geval een tijdje gebruiken en dan zien wat er van komt.

btw bolleke: waar heb je het over?
Bianca78 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2006, 13:39   #5
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Ik denk dat Bolleke bedoeld dat deze dwang in veel gevallen niet "zomaar" ontstaat. Maar dat er een diepere betekenis/reden achter kan zitten, lees voor meer informatie hierover : Belangrijk: [Studie] Persoonlijkheidskenmerken bij trichotillomaniepatiënten - door Fara Webmaster .
Het is wel een boel informatie, maar wel verhelderend en misschien heb je er wat aan.
Ik ben trouwens Loïs, 24 jaar en trek mijn haren al uit vanaf mijn 2,5/3e jaar. Bij mij zit er duidelijk een diepere betekenis achter en stoppen blijkt moeilijk, maar een trek-vrije dag niet onmogelijk! En dat geeft de burger moed . Tuurlijk kan zoiets als grenadine, helpen de drang uit te stellen, maar neemt deze niet weg. Desalniettemin doe ik ook vanalles om de drang uit te stellen, waardoor ik veel minder trek. En dat is, tja een geweldige prestatie!
Groetjes en suc6 Loïs
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2006, 22:11   #6
Bianca87
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2006
Berichten: 2
huh, er is een bianca78? dat was ik dus niet..

maar bedankt voor jullie tips ik heb echt ook al een boel dingen geprobeerd.. zoals een stressballetje of handschoenen maar mijn drang is te groot en ga er toch aanzitten.. soms heb ik nieteens door dat ik het doe. ik heb al ontzettend dun haar van mezelf en het is gewoon zonde dat er nu nog zo weinig van overgebleven is.. als het me lukt zal ik proberen hier een foto van mezelf bij te voegen.. ook altijd leuk, ik schaam me er niet voor dat ik het heb het is gewoon alleen zo vervelend dat er geen makkelijke en blijvende oplossing voor is.. bedankt voor jullie reacties (foto lukt even nog niet, ander keertje..)
Bianca87 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuw kaalheidsgen ontdekt soundbite Overige behandelingen 14 17 augustus 2010 08:18
Even voorstellen, NIEUW NIEUW NIEUW!!!! Cinthia Haarwerken 9 22 februari 2008 09:46
Nieuw hier Thekriek Hirsutisme - Algemeen 2 16 september 2005 11:45
Ik nieuw hier: wat kan ik het beste doen? Alecx AGA - Algemeen 2 16 augustus 2002 23:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.