Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 april 2006, 18:17   #1
Forehead Pride
Banned user
 
Geregistreerd: 28 april 2006
Berichten: 1
Erfelijke mannelijke kaalheid op lange termijn

Vrijwel alle oplossingen, middelen en ideetjes die ik tot nu toe op dit forum heb gelezen, hebben 1 ding gemeen: hun korte termijn. Aangezien klassieke mannelijke kaalheid grotendeels met erfelijkheid te maken heeft, zouden we, het verderfelijke egocentrisme even aan de kant geschoven, de ziekte vanuit een evolutionair perspectief en dus op langere termijn kunnen behandelen. Ik denk dat iedereen die de erfelijke aftakeling in de schoot kreeg geworpen, het met mij eens zal zijn dat het leven toch bijzonder weinig voorstelt zodra de hoofdhuid om aandacht begint te schreeuwen. Zouden we met andere woorden het nageslacht niet de grootste dienst sinds mensenheugnis bewijzen door de voortplanting aan de anderen over te laten?

Zowiezo draagt de natuurlijke selectie al haar steentje bij. Kaalhoofdigen krijgen dankzij moeder natuur nu eenmaal minder kans om zich voort te planten; wat als we dat mechanisme wat beter zouden oliën en vrijwillig afstand doen van de verderfelijke estafette? Het is toch algemeen aanvaard dat de voortplanting van pakweg mentaal gehandicapten niet dient te worden aangemoedigd? Met de nodige consensus, zou het probleem na enkele decennia van de baan kunnen zijn. Uiteraard is die praktisch nooit volledig haalbaar, maar eens de minderheid der kaalhoofdigen kleiner wordt, zou de marge een aan vroeger herinnerende rariteit zijn die zich de voortplanting zelfs niet in het kalende hoofd moet halen.

Uiteraard ben ik me er van bewust dat deze gedachte stof kan doen opwaaien omdat het bijsturen van de evolutie in het verleden voor problemen heeft gezorgd, maar wanneer de overheid alles op een wreedzame manier gaat reguleren, zouden we misschien iets hebben dat écht werkt in plaats van al die kopzalverij. Ik sta, voor alle duidelijkheid en de goede vrede, open voor gegronde tegenargumenten.
Forehead Pride is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2006, 18:31   #2
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
En voor de rest gaat het allemaal wel..........?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2006, 19:04   #3
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.275
Geslacht:
Als we dan ook nog iedereen met een IQ lager dan 100, vaker dan 1 keer per jaar ziek zijn en/of langer dan 1 week, iedereen ouder dan 65 en iedereen die langzamer dan 70 rijdt waar hij/zij 80 mag als we daar nu eens euthanasie op toepassen dan............
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2006, 19:31   #4
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
He forehead pride, wat gebruik je nu voor regime, als ik vragen mag!
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2006, 20:24   #5
Feysie
Banned user
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 14
Alhoewel ik het idee in elk geval boeiend vind, vind ik dat soort theorietjes best gevaarlijk. Niet dat je het uitgevoerd krijgt. De theorie zie ik wel zitten, maar de praktijk?
Feysie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2006, 20:57   #6
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
of je kunt zeggen dat mannen met AGA voorlopen op de evolutie.

als je de oermens ziet dan was die heel behaard, in de loop van de tijd kreeg de mens minder haar.

wij zijn gewoon superieur op de rest
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2006, 21:39   #7
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Forehead Pride
Ik denk dat iedereen die de erfelijke aftakeling in de schoot kreeg geworpen, het met mij eens zal zijn dat het leven toch bijzonder weinig voorstelt zodra de hoofdhuid om aandacht begint te schreeuwen.
Dit zinnetje alleen al geeft al aan dat er iets goed mis is met je.
Het leven is meer dan alleen wat haar op je kop!
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2006, 09:39   #8
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
of je kunt zeggen dat mannen met AGA voorlopen op de evolutie.

als je de oermens ziet dan was die heel behaard, in de loop van de tijd kreeg de mens minder haar.

wij zijn gewoon superieur op de rest
Groot gelijk
Waarom denk je dat de meeste aliens geen haar op hun hoofd hebben.

Maar even serieus als je x aantal jaren bij elkaar bent dan steek het niet zo nauw hoe je eruit ziet. Op het einde telt toch alleen maar het innerlijke.
En alle mannen worden toch kalend dus zou je al de mannen moeten afschaffen.

Ik vind de ideeen redelijk nazistisch, de evolutie moet je anders bijsturen.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2006, 11:23   #9
Sjaak88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2005
Berichten: 23
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
of je kunt zeggen dat mannen met AGA voorlopen op de evolutie.

als je de oermens ziet dan was die heel behaard, in de loop van de tijd kreeg de mens minder haar.

wij zijn gewoon superieur op de rest
Nou ik zie dat toch een stuk anders.
De mens is in de loop der tijd wel een heel stuk slimmer geworden, maar haren zorgen eigenlijk voor bescherming. En in de loop der tijd hebben we dit steeds minder. Dus op dit stuk zijn we achteruit gegaan
Sjaak88 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2006, 11:49   #10
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Maar die bescherming hebben we niet echt meer nodig om klappen enzo op te vangen(deze krijgen we toch op het onbehaarde deel van ons hoofd) alleen maar als je onhandig tegen een hoek ofzo zou zitten met je hoofd.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2006, 13:42   #11
Blue-D
Not so blue :)
 
Blue-D's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 134
Forehead Pride ik heb minder moeite mee als je vrijwillig niet voor extra individuen op deze planeet wil zorgen die mogelijk op een latere leeftijd kaal zouden kunnen worden. Maar ik heb best moeite mee als je dit door de overheid wil laten reguleren.

Een mens met een gezond verstand, gaat natuurlijk goed nadenken of het goed is om nageslacht te hebben. of je die kinderen goede kansen kan bieden, goede opleiding, genoeg eten, goede opvoeding en liefde en 'normaal' leven bieden voor zover mogelijk is. Maar een mens kan niet in de toekomst kijken. en een mens heeft het recht niet om de beslissing voor iemand anders te maken. Wat nou als jou zoon/dochter over 30 jaar juist de persoon zou zijn die oplossing vindt voor haarproblemen? nu zou je zeggen dat het de kans daarop erg klein is, is ook zo, maar er is zeker kans. Mijn dermatoloog is een kale man. Ik ben dankbaar dat zijn ouders hebben besloten voor nageslacht en dat hij heeft besloten om dermatoloog te worden. Misschien als hij een bos haar had, zou hij eerder een zanger worden ofzo, en niet andere mensen gaan helpen met haarproblemen. snap je mijn punt? ik snap je frustratie denk ik! in mijn familie komen veel meer problemen voor dan haarproblemen, en ik heb nog geen kinderen, maar ik denk welles erover of het goed zou gaan. Maar dat is een persoonlijke situatie, niet algemeen, en zeker niet door de overheid bepaald.
__________________
Intern:
lekker gezond en gevarieerd eten (vegetarisch)
water drinken (1,5 liter per dag)
Lijnzaadolie toegevoegd aan mijn dieet (1 eetl/dag) (aug 06)

Extern:
Rozemarijn shampoo (maart 06) gestopt
Rooscure (april 05) overgestapt op:
2% ketconazol hoofdgel (sep 06)
30 minuten sporten per dag.

Situatie:
Op dit moment tevreden!

Laatst gewijzigd door Blue-D; 29 april 2006 om 13:46
Blue-D is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2006, 19:32   #12
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
heb je post nog eens goed gelezen adolf-reincarnatie.

de vergelijking trekken tussen zwaar verstandelijk gehandicapten en kalende mensen is al ziek.

haar heeft naast een cosmetisch effect van oorsprong een auto-beschermingselement.
wanneer jij poedelnaakt in de winter gaat rondrennen in de tuin dan zul je merken dat je kippenvel krijg en je haartjes op je armen rechtop gaan staan.

doordat de haren rechtop gaan staan word lucht vastgehouden, er vormt zich dus een bufferlaag tussen lichaam en buitenlucht.

aangezien we nu in huizen leven en goede kleding en cv hebben is haar dus biologisch gezien overbodig. het heeft alleen een cosmetische waarde.

eigenlijk zouden we iedereen die geen blauwe ogen heeft en blond haar moeten sterilliseren.

trouwens, als ik me zo de plaatjes herinner uit allerlei wetenschappelijke boeken dan waren de meeste briljante wetenschappers ook wel kalend.

en in de oudheid was kaal zijn een symbool voor wijsheid en macht. daarnaast is het ook gebruikelijk om soldaten de kop kaal te scheren(ivm met gevechtsituaties), soldaten worden ook als stoer gezien.

het is hoe je kijkt tegen kaal zijn aan.

verder maak ik geen woorden vuil aan zoiets achterlijks.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2006, 19:33   #13
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj
Maar die bescherming hebben we niet echt meer nodig om klappen enzo op te vangen(deze krijgen we toch op het onbehaarde deel van ons hoofd) alleen maar als je onhandig tegen een hoek ofzo zou zitten met je hoofd.
haar dempt echt niet veel hoor of je moet zo'n megabos hebben als die zoon van the osbournes.

daarnaast is haar alleen maar irritant bij wonden, kan tijdens het dichtgroeien voor ontstekingen zorgen.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2006, 20:53   #14
koppiekoppie
jeezes, wa een hair!
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 338
Geslacht:
Men beste Forehead Pride, ik denk dat ik nog niet vaak zo hard heb moeten lachen met wat jij net schreef, zulke bullshit heb ik nog nooit gehoord. Ik vrees dat het probleem eerder bij jou ligt jongeman. Ik heb een goed voorstel: JIJ doet wat je net schreef, en dan kan je dat nog wat gaan rondvertellen op andere forums, zodat je daar ook een beetje aandacht krijgt, en klaar is kees. Ahja, en laat ons ook even weten of je prachtige theorie ergens anders succes had... Ik sta namelijk altijd open voor verrassingen!
__________________
Phyto Phytolium 4
Phytologist 15 shampoo
Neofollics Shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
Regenepure DR/NT shampoo (sinds januari 2016 om de dag)

Laatst gewijzigd door koppiekoppie; 29 april 2006 om 20:57
koppiekoppie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2006, 00:56   #15
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Jep haar is meer voor temperatuurregeling maar ook een deel voor klappen denk ik toch wel. Hersennen moeten goed bescherm zijn want 40% van de warmte van je lichaam verlies je langs je hoofd.

Ik denk ook wel dat je een beetje aandacht nodig hebt. Want die thread is echt wel overdreven en dat weet je ook wel. Ik ga er geen woorden meer aan vuil maken.
groet
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Effect op de lange termijn Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 juni 2011 08:01
mannelijke kaalheid auto-immuunziekte? Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 2 1 juli 2004 17:51
erfelijke kaalheid vaststellen jst AGA - Algemeen 9 31 augustus 2003 23:35
Bijwerkingen op lange termijn (fina, duta, SP, ...) Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 2 28 juli 2003 00:20
schadelijke gevolgen duta vs fina op lange termijn rax Medicijnen/haargroeimiddelen 4 21 december 2002 12:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.