Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 juni 2004, 21:46   #1
Frodo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Berichten: 61
consult dr. Boersma

Zijn er mensen die ervaringen hebben met dr. Ids Boersma ? Consult of behandeling ofzo? Ik wil een consult aanvragen. Waar zit die man en hoe pak ik het aan ? Schrijft hij bijv. ook Fina / Duta voor ? Uiteraard zal ik achteraf mijn ervaringen op dit forum zetten. Alvast bedankt !
Frodo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2004, 00:48   #2
ralluf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2003
Berichten: 161
Zonde van je geld, ben er zelf ook geweest en tis echt absolute bullshit wat Boersma allemaal zegt. Hij geeft je gewoon valse hoop (in mijn geval teminste).

Bij mij ging het erals volgt aan toe:

Je gaat erheen, er wordt eerst een bloedonderzoek gedaan. Daarna worden er foto's van je haartoestand gemaakt en dan krijg je een gesprek met Boersma zelf. Die zegt dan dat als je er nu iets aan gaat doen je er op tijd bij bent. En hij schrijft of het "geweldige" amixill voor of zijn eigen Finasteride. Ik was destijds (imiddels 3 jaar geleden) (gelukkig) nog te jong voor finas dus ik kreeg amixill. Na een kleine 20 minuten stond ik weer buiten en was ik iets van 250 gulden kwijt ofzo en ik maar denken dat als ik braaf om het half jaar een amixill kuur er tegenaan zou gooien ik zeker tot mun 30ste mijn haren zou behouden of op zijn minst de haaruitval dusdanig zou afremmen.

Je kunt wel merken dat ik niet echt positief over Boersma ben, ik zou je aanraden om gewoon naar een goede dermatoloog te gaan en die kan je op zijn minst net zoveel vertellen als Boersma, zonder dat ie zijn eigen finasteride loopt te pushen. Of houd gewoon dit forum goed in de gaten en je leert al snel heel veel over haaruitval en de mogelijke oplossingen daartegen.
ralluf is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2004, 11:05   #3
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
te jong voor finas ? hoe oud was je toen als ik vragen mag ?
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2004, 12:15   #4
ralluf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2003
Berichten: 161
Ik was toen 19 jaar. Maar moet er wel bij zeggen dat het toen nog niet officieel op de Nederlandse markt verkrijgbaar was, althans niet tegen haaruitval (volgens mij).
ralluf is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2004, 14:14   #5
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
hello

Ik ben ook bij Ids Boersma geweest en deze man heeft me daadwerkelijk goed geholpen. Ben 3 jaar geleden voor het eerst bij hem geweest en heb toen wel na een bloedonderzoek en haaronderzoek finasteride met bijbehorende middelen voorgeschrevn gekregen, heb dit toen gedaan. Ik ga nog steeds elk jaar terug voor onderzoek! Deze man weet wel degelijk goed waar hij het over heeft en is natuurlijk wel een beetje commercieel ingesteld door zijn eigen finas voor te schrijven. Verder geeft hij je wel goede informatie, maar ja wat al gezegd is het kost wel wat, maar ja ik heb het er iig voor over!!!!

regime:
finasteride 1,25mg
groene thee
vit b+silicea
aminexil elk half jaar
rozemarijn shampoo 2 X per week
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2004, 14:26   #6
ralluf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2003
Berichten: 161
En dat een normale dermatoloog niet kunnen doen?
ralluf is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2004, 15:42   #7
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
hello

Nou waarschijnlijk wel, maar ik ben door het zoeken naar oplossingen tegen kaalheid bij hem terecht gekomen en hij was wel de eerste die finas voorschreef!!!
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2004, 16:03   #8
ralluf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2003
Berichten: 161
Ja okee, maar hij wees hij jou wel op de mogelijke bijwerkingen en gevaren? Toendertijd was er echt nog niet zo veel bekend over finas, in Nederland teminste.
ralluf is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2004, 17:56   #9
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
hello

Ja wat je zegt in Nederland, maar in Amerika was het al een een paar jaar een wettig middel, waarbij 5 jarige studies al lang bekend waren!
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2004, 19:06   #10
Juul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2003
Berichten: 86
Hoi Frodo,

Dr. Boersma is te vinden bij Intermedica in Geldermalsen, www.intermedica.nl, tel. 0345-582157. Mijn ervaring is positief!

Groet,

Juul
Juul is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2004, 19:06   #11
ralluf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2003
Berichten: 161
Tja prima, maar ik vertrouw liever niet blindelings op amerikaanse resultaten. Maargoed blijkbaar heeft ie jou wel goed geholpen en misschien dat ik een uitzondering ben, maar ik ga er nooooooit meer heen. Als die man echt zo veel verstand van haaruitval heeft, waarom raadt ie dan dat nepmiddel Aminixil aan?
ralluf is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2004, 19:35   #12
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Ralluf en anderen,
Ik zit te dubben of ik naar Boersma zal gaan...
Wat ik me daarbij afvraag, wat doet hij bij dat foto en bloedonderzoek? Wat onderzoekt hij precies aan je bloed? Ook dht?

Ik zit in de situatie waarin fina. een jaar lang niet heeft gewerkt. Achten jullie hem dermatoloog genoeg om dan verder te gaan zoeken naar oplossingen, of lig je via de lopende band zo weer op straat...?

Alvast bedankt
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2004, 19:58   #13
ralluf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2003
Berichten: 161
Mijn mening is, dat gezien je regime (je gebruikt al Finas) Boersma niet meer voor je kan betekenen dan een andere dermatoloog. De enige oplossingen die hij aanbiedt zijn de aminixill kuren of zijn eigen Finasteride. Het enige wat misschien wel interessant is, is dat hij goede en duidelijke foto's (veraf shots en close ups) van je haartoestand maakt, dit maakt het mogelijk om per periode te kijken of je vooruit of achteruit bent gegaan, maarja om daar iedere keer die hoge kosten voor te betalen.

Maargoed dit is mijn mening wat betreft Boersma, er zijn ook mensen die er wel goede ervaringen mee hebben. Ik kreeg het idee dat ie van te voren al wist wat ie zou voorschrijven en dat het em voor de rest niets kan schelen zolang je maar betaald.
ralluf is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2004, 20:54   #14
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
t beeld dat je schetst had ik er dus van. Die foto's lijken me handig, maar dat hij vantevoren schijnt te weten wat hij je gaat voorschrijven, daar was ik al bang voor.. Heb je van hem nog een uitslag gekregen van je bloedtest?
Grts
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2004, 14:19   #15
Frodo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Berichten: 61
Question

Schrijft dr. Boersma ook Duta voor, als je daarom vraagt ?
Dat is het eigenlijk het enige waar ik hem voor nodig heb !
Frodo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Boersma.. Nate Medicijnen/haargroeimiddelen 3 23 december 2003 15:27
Dr Boersma / Dr. Plinck consult. iemand ervaring? seph AGA - Algemeen 0 13 augustus 2003 15:33
TV: 09-12-2000 Vara 'Kassa!' over haargroeimiddelen (met Boersma) Webmaster AGA - Algemeen 0 9 mei 2002 13:09
dr. boersma, graag jullie (uitgebreide ervaringen)!!!! rickie rick AGA - Algemeen 3 3 april 2002 09:08
boersma rax AGA - Algemeen 1 17 maart 2002 20:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.